1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - FBK 2005-12-06

634227 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Laken: Ang. Aalto så får du beakta vem han hade bredvid sig i fjol.
Berg var en defensivt bra back som gjorde att Aalto fick utrymme att sväva ut lite mer offensivt. Gör han så i dag och klubban går av så blir det ju soprent bakåt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
dunderklumpen: Ok, fel av mig. Men kritiken mot Aalto består ändå då jag vet att han kan mycket bättre. Förra säsongen var han en av de bäste backarna i TIK vilket säger en del om hans kapacitet.
Aalto har dock inte varit direkt dålig hittills denna säsong men jag kräver ändå mer av honom framför allt i det defensiva arbetet/spelet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Laken: i +- statestiken räknas inte in power play eller box play
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Styr-Björn: Men du måste också tänka på att eftersom Aalto varit inne på så många mål framåt (i powerplay) så måste han även varit inne på många bakåt. Plus/minus statistiken ljuger sällan...
Aalto har (haft?) tre problem:

Skridskoåkningen i defensiven.
Träffa målet i powerplay.
Passningsspelet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Laken:

Aalto är inte direkt ensam om att ha pissig +/-. Är det 2-3 spelare som ligger på plus?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Tycker att det har varit ett väldigt gnäll på Koskinen i år, visst han är inte lika bra som han var tidigare, men han är fortfarande bra, det finns de som är sämre. Det är ett bra lag vi har men de behöver slipas till lite och vi ska få vara skade fri ett tag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Janken: Angående...

Aalto:
Att han leder den interna poängligan beror till stor del att han spelar i nästan vartenda powerplay. Titta på hans plus/minus statistik istället, den är mer rättvisande.

Koskinen:
Har denna säsong sina brister i uppspelen/passningsspelet. Inte lika bra som tidigare säsonger.

Hansson:
Är godkänd denna säsong. Bra skridskoåkare, passar bättre som forward?

Oksa:
STRÅLANDE match igår men för att vara en etablerad förstemålvakt måste man hålla en betydligt jämnare nivå!

Krykov:
Också han en godkänd säsong bakom sig men han prioriterar rätt. Familjen är så klart viktigare än hockeyn. Tack för allt, Kryckan!

Söderström:
Skapar halvchans på halvchans, inte mer. Kommer aldrig igenom helt. Ej godkänd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
65selander: Ja det såg jag, men jag vill veta vad det var som gjorde att han tog sig om axeln.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
NR_9: Såg matchen på TV och han dök upp i bild när han satt i båset med eran läkare tror jag och han tog sig åt axeln.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Fantastiskt TIFO!!!

Bra stämning!

Äntligen visade hela laget HJÄRTA, det gäller samtliga spelare.

+++++ - Mika Oksa
++++ - Kent Manderville
+++ - Anton Strålman
++ - Valeri Krykov
+ - Peter Ström/Mattias Wennerberg
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Vet någon vad som hände Kalle Koskinen, hans skada är ett mysterium för mig. Jag var på matchen och efter ett tag så såg jag inte Kalle längre, sen när jag kom hem så kollade jag på reprisen på canal+sport och där kan jag inte se något heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
JA Tifot var riktigt grymt och hedrande för herr carlsson, bra gjort kanske ett tifo för Krykov på lördag?det är han mer än värd så mycket han offrat för oss!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
orion: Sanny borde få ett tifo efter gårdagens uppoffrande spel.... ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
-Gurra-: Såg tifobilden först i tidningen idag, Grym!! Lite Che Guevara-stuk...Heder Tifosos!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
En match som hade allt... i princip.


Vad som var mindre bra:
Kaffeved, trasig sarg, grisigt spel, smärta och utvisningar (konstigt nog INGA i 1:a). Dessto fler under de kommande 2 perioderna av någon konstig anledning. Märkligt att domarna aldrig kan hålla samma nivå en hel match. Å visst skulle väl Prestberg fått mer än 2 minuter efter manglingen av Oksa ??.


Vad som var bra:
Trots tv-sändning, uselt väder och en jobbig formsvacka blev det ändå ett riktigt bra tryck på läktarna igår. 4 444 pers. fick se en mycket bra genomförd match. Robban slog rekord och blev hyllad med ett fantastiskt Tifo på ståplats innan nedsläpp.
Grabbarna kämpade och slet så att svetten lackade. Framförallt Sanny som ju offrade sig ordentligt i andra. Men smärtan efter skottet var inte förgäves, det blev 3 mycket sköna och välförtjänta poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Kerstin_k: I morgonens Dagblad så sade Sanny att "det inte är någon fara för produktionen" så det är nog lugnt på den fronten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Janken: Tror Aalto gjorde sin bästa match defensivt igår, iaf så länge som han hade Sanny bredvid sig. Helt annan stabilitet bakåt då Styf klev in igen, hoppas det håller i sig bara, trots att vi lär sakna Kalle på torsdag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Ann: Otäckt ställe att få en puck på, helt klart. Hoppas att smärtan lägger sig och att det inte har blivit någon permanent skada.
Kommentera


Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Ann: Rättelse ...reportern=journalisten
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
250kg kärlek: Håller med! Han sliter och kämpar. Därmed tycker jag att han är värd ett högre betyg än många andra i laget!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
250kg kärlek: Nä det va en liten tafflig bedömning tycker jag...Kanske är reportern som är okunnig då det gäller hockey...

Crippe va ju en av dom som faktiskt märktes mest på plan igår trots att han nu inte lyckades peta in pucken...
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Jag må vara okunnig när det gäller hockey. Jag förstår i vilket fall som helst inte varför Crippe får spelarbetyg 2 i dagens ST.

Igår tyckte jag att han spelade riktigt bra. Han kämpade på och fixade faktiskt fram tre numerära överlägen där vi också kunde göra 2-0 vid ett av tillfällena. Han har väl vissa bekymmer att göra mål, han bränner en del lägen, men vem i laget har inte haft svårt att få in pucken?

Betyget borde vara bättre, tycker jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
250kg kärlek: Jo vissa av dom gör det...

Låt dom hålla sej borta till uppehållet då:)

KÄMPA TIMRÅ....
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Ann: Nja, det är väl mer som så att de som sågar laget försvinner från forumet illa kvickt då laget gjort något bra.

...för att dyka upp lagom till en förlust igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
TIKbiff: Vad jag vet var Asplund sjuk....
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Janken: Du glömde BORT MED NUBBEN.....*L*

Du har så rätt så i allt du skriver...o ja...visst är det konstigt hur man ena dagen är såå negativ till vissa spelare för att nästa hylla dom till skyarna.. Kommer osökt att tänka på ordspråket "älska mej mest när jag förtjänar det minst för då behöver jag det bäst"...
Jag är ju för positiv jag sägs det men....

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA...även vid förlust...
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Janken:
Ingen som noterat att Asplund var borta igår och vi hade en junior som andrekeeper, annat än FBK då som körde över Oksa,,,
det viskades igångarna att Aspen fått lämna....
För övrigt så satt Ulf Dahlén snett nedanför med Nubben och antecknade som tusan.
Hoho, vad kan tomten komma med iår då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Ann:
Pesimistkonsulterna måste väl vara nöjda nu när Kalle K skadades... Det brukar skrikas högt om hur dålig han är...
Det mest förekommande gapet brukar vara...
BÄNKA AALTO!!!
(Tja! verkar inte så listigt... Han leder poängligan)
TA BORT KOSKINEN..
(Hmmm!?! nu är han förmodligen borta ett tag)
VAFAN GÖR MATS HANSSON PÅ ISEN????
(Spelar hockey är väl det logiska svaret)
OKSA ÄR EN SOPA!!!!!
(Matchvinnaren hyllas i media)
KRYKOV ÄR SLUUUUUT!!!!
(Är inblandad i flera målsituationer och skapar chanser)
Crippe håller inte måttet...
(Skapar chans på chans...)

Och så sägs det att Virus hatar Timrå?

Timråhatet är nog som mest utbrett i detta forum..

Personligen må jag säga att jag gillar laget...

ÄLSKA TIK! I MED OCH MOTGÅNG!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Jaha vad säger man som inte redan är sagt?....finns inte mycket att tillägga...En UNDERBAR match som jag var tvungen att se från TV-soffan till min stora sorg och förskräckelse...Är nog det värsta jag vet....nervositeten stod hög i min kropp...sista 34 sekundrarna vågade jag inte titta ...sant!

Oksa ...äntligen fick han visa att han är en stor kille...Visst... hade mina tvivel i början på säsongen även jag men dom är borta sedan ett tag och efter igår har han då definitivt bevisat att han håller även (då) om det blir slutspel...

Tifot...Ja så vackert..Dom visade det länge på tv:n...DET hade ni verkligen gjort bra ...En STOR eloge ska ni ha för detta...Tillome leendet på Robban var solklart...

Hoppas nu Sanny bara blev lite "skadeskjuten" och är tillbaka på Torsdag i drabbningen mot Mora..Kalle K lät det ju lite sämre med...synd isf..

Fy vad det är skönt att vara RödVit....
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Äntligen en super bra match av Oksa! idag var han klar match hjälte och precis vad vi behövde som bäst.
+ till Oksa Strålman Styf Nielsen Manderville.
Keep up the good work!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Jag säger bara: Mika Oksa!

Virus kunde inte vara nöjd, var tvungen att klämma in några klagomål så fort han fick chansen. Skönt mad Ankan ikväll, istället för vithuvvet
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Det här kändes otroligt skönt efter allt missflyt tidigare. Anser att vi förtjänade segern ikväll och inte minst med tanke på oturen vi haft innan. Såg matchen på Canal+ och detta var endast andra TIK-matchen för mig i år (även den första utspelades på C+, den gången mot lappjävlarna som vi också besegrade). Sex poäng av sex möjliga därmed! Noterat är att "Mandy" är en Djävulsk Kung och att "Robban" verkligen ger järnet - härligt att se! Även "Strålis" gör jävligt bra ifrån sig och kritiserade Oksa är väl kvällens allra största hjälte i en grymt nervös slutakt... Har ofta blivit besviken i höst och åker inte till Timrå i onödan, men jag älskar föreningen Timrå IK! Drömmer om ännu ett slutspel...
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Då var galleriet uppdaterat då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Frella: Ja, så är det. Tror jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Hälge: Då handlar det väl om B-JVM? Så Strålman blir kvar en stund till väl?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
tjobba: I morgon sticker Regin till JVM-spel. Enligt matchprogrammet iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Frella: Betänk också att vi har saknat en utav våra viktigaste spelare ett bra tag, Pelle Hallin
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Kerstin_k: Strålman drar väl inte förrän vid nyår, till dess är väl Kalle och Sanny tillbaka. Sanny troligen redan på torsdag, ett simpelt pungskott bara =)

Med Styf tillbaka så kom vinsten, fördjävla underbart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
LingaN: Ja de var verkligen synd, men känns som han inte har rätta flytet för att få in en puck. Men de blir väl förhoppningsvis bättre!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
General_Moisio: Robban måste ha fått ståpäls! Synd att han inte hade kunnat fått gjort något mål denna match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Kerstin_k: Känns verkligen inte bra om vi får två backar skadade i dagsläget, hoppas de verkligen inte är allvarligt.
Tur att Styf var tillbaka idag iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
General_Moisio: Känns ju mindre bra om Sanny och Koskinen blev skadad i dag. Strålman sticker väl iväg till VM vilken dag som helst va? Det gör ju onekligen så att vissa hål uppstår i backlinjen.

Nån som vet hur det är med Sanny eller Koskinen?

Angående Tifot, fick ni som tittade på Canal+ se det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
LingaN: Vill även säga att TIFOT var vackert idag, hoppas robban e glad över att vi hylla honom..:P
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Hur gick de med Sanny idag? Nån som hört nåt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Underbar afton , men lek med tanken att Styf inte hade varit spelklar .. då hade det varit tufft i egen zon
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Oksa räddade oss i tredje perioden! Så jävla synd att han inte får hålla nolllan!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Kerstin_k: Utan så mycket på fötterna, så har jag en känsla av att Styf lyfter laget. Genom att få omgivningen att presterar bättre. En viktig "kugge" helt enkelt. Tror också att han är en av få spelare som inte har minus i +- statistiken. Mandy, Ganh å Hallin är väl också positivvarianter i den statistiken..
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Strindlund: Jo, den där har legat laddad alldeles för länge... ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2005-12-06
Äntligen vinner Oksa en match åt oss! Fantastiskt skönt. Sedan har vi för en gång skull flyt med oss ikväll. Puckarna studsade verkligen våran väg framför Oksa. Men det här var vi värda!!!!!

Snacka om viktigt!
Kommentera

634227 · »