1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581934 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Frölunda 2008-01-17

969307 · » Till forumet



Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
lungan: jo men till skillnad från fjolåret så vågar Challe spela juniorerna, det ska han ha cred för.

Istället för att slita sönder dom lite äldre/mer rutinerade pjäserna så ger han grabbar som Pääjärvi & Lander istid.

Föresten finns det ingen ung lovande Center i J20 som kan kliva in i 4:e kedjan och få lite speltid?! (kanske Lander kan lira som 4:e Center ?!)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
diffe: Det rör sig om ett muskelfeste i axeln, inte nyckelbenet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
lungan: Krykov-kvalitet ska det vara på värvningarna i framtiden.
Han stod inte över en enda match på alla år han spelade hos oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Lite komiskt är det MILJON-kedjan har gått sönder två säsonger i rad?

Vad tar Timrå in för klena spelare :) Skämt å sido, Jag lider med dem och med laget!

Eller kan det vara så att Timrå läkare inte tillåter våra spelare att spela halvskadade medans andra läkare från andra lag gör det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Hedström ska det vara istället för Hynning!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Jo men alla utom Hynning har man en förhoppning om att de kommer komma tillbaka innan säsongen är slut!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Instämmer, T Pärssinen ska inte spela imorgon lördag!

Vi måste verkligen ha det perfekta laget för att slå Brynäs, och det har vi utan Timo, Hahl och Hynning.

Vad grundar jag det på?

Vi van över Frölunda utan dessa herrar, plus att alla i laget lyfter sig och måste bidra i alla situationer, vi blir mer att brukar lag utan denna spetskompetens.

För att vinna mot Brynäs måste vi spela en stök och bök hockey inget fin lir, vi har dessutom B Svensson, Pyörälä, Tenkrat, Regin som kan pyttas dit pucken.

Utan Hahl och Timo måste alla lyfta sig och de gör dem det lovar jag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
lungan: Dom övriga skadade har vi ju inte heller till förfogande faktist. Dom är skadade.

Hynning vet väl gudarna när han är tillbaka tex. Pärssinen kan ju lika gärna vara borta längre han med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Ja men han räknade jag inte med då han är borta resten av säsongen!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
lungan: "Skadade Hynning, Pärssinen, Hahl"

Åsså Jonte då..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Challe sa att Timo P kanske är med på lördag, men med tanke på att vi har ledigt tills nästa torsdag efter morgondagens match känns de dumt att han spelar imorgon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
lungan: Pedagogisk hockey filosofi.. Allsvenskan here we comes!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Vilka spelare har vi till förfogande

M Pyörälä E.Andersson B Svensson

A Axelsson P Regin O Sundh

P Tenkrat J Andersson R Carlsson

A Lander M Svensson

Skadade Hynning, Pärssinen, Hahl

Av de forwards vi har vill jag inte byta ut ngn!

B Svensson har jag haft mina tvivel på det har många nog haft.

Men en kille på 21 år kan inte spela i fjärde linan klart han hänger med huvudet.

Med dessa skador som vi nu har tror jag våra ungtuppar kommer stärka sig och verkligen visa vad de vill med sin ishockey, nu har det fått chansen, de som tar den kommer verkligen bli framtidens elitersie spelare.

Om vi nu ska lira med Lander och M Svensson nästa år varför inte låta dem spela resten av säsongen? Om de slussas in tidigare i elitserie kostymen kan bara vara positivt för nästa år.

Det är därför också viktigt att vi slussar in MOE och ERIXSSON så de vill stanna.

Ge de yngre chansen de visar ju att de är bättre en vi tror, se bara på B Svensson kan han kan alla våra ungtuppar det med, de är ungtupparna som är framtiden, låt dem spela NU kör vi.

En parallell hur tror nu Widing och Månsson hade spelat i Brynäs i en fjärde kedja inte bra det visade sig i början av säsongen då de gjorde det under Boorks tid.

Mer spel tid till en yngre generationen det är medicinen för SM-Guld!

Att de yngre gör de oväntade skapar ytor då motståndarna inte är bereeda på det! KLart att motståndarna lägger mer krut på att avväpna våra stjärnor, kan vi etablera några fler nu under skadekrisen så blir vi ostoppbara!

Det är vad jag hoppas...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
McCarton: Jo men de är alldeles för många i Timrå som är strykrädd.. Sorgligt nog.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Uddan:Med fitnesshockey i ett slutspel vinner man inget guld med.. Där är det närmaste väg som gäller!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
dr-nix: Hehe ja de vore nåt de.. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Uddan: vill ha tillgång till 4:a centrar i ett slutspel, 4 hela femmor helst men 4 kedjor, 3 backpar och några extraspelare minst iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
McCarton: Vi har aldrig haft nån!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Pucken: Håller med dig. Matchen igår satte nog Nubbens hjärna i grubbleri. Men ska det värvas så måste det vara en spelare som går raka vägen på mål. En riktig jobbig djävel som kan skapa oro i motståndarnas försvar. En sådan spelare saknas i laget just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
dr-nix: Tycker Erik gjorde en kanon match igår när han gick istället för Riku... Så dom kan gott fortsätta me Erik som center...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Blir även Hahl borta för resten av säsongen (nu tror/hoppas jag inte hans skada är så allvarlig) så bör man söka efter en Center men i övrigt tycker jag absolut man ska satsa på juniorerna.

Finns det någon spelare man vill satsa på som center funkar det också (typ som Pyörälä som lirade center i VM för Finland senast t.ex.)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Man såg ju ett helt annat Timrå igår.ALLA krigade och kämpade till sista svettdroppe.Beror helt säkert på att storglidaren nr:1 var skadad.Jag tycker också att vi inte ska värva kör,med juniorerna i stället.Vi går till slutspel ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
wap.hockeysnack.com
Underbar kämpa seger igår. Fortsätt så! Hoppas det inte är nåt allvarligt med kungen men med vår tur så är det väl kört. Hoppas fortuna är röd vit för en gångs skull!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
MB: Hmm det är lustigt hur man ser på saker och ting...
Men om TIK skulle värva en back och en forward som gjorde succe och "leder" laget till guld... istället för att kanske missa ett slutspel eller åka ut i kvarten hur ställer du dig till det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
El Maco: Håller med herr Maco, kör med junisar istället för ev dyra nödlösningar som kan floppa, hellre ge små-visparna chansen och förlorar man då känns det ok, istället för att torska med dyr nödlösning, blir dubbellt så jobbigt. Är inte så säkert att det blir bättre med nya forwardsersättare, fan knattarna jagade ju livet ur VF-backarna ju igår, underbart att se......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Satt och räknade lite på årets och fjolårets tabell. Kollar man poängsnitt för lagen kring strecken så här långt jämfört med förra året är det tämligen jämnt skägg. Förmodligen krävs det ungefär 77 pinnar för att ta sig till slutspel. Vilket för Timrås del skulle innebära att man klarar sig på att plocka 1p/match. Eller omskrivet: vinna en, förlora två. Tämligen hyggliga odds, även om nu Hahls skada är av den allvarligare arten.

Vill man däremot hamna topp4 måste man räkna med att det kommer att krävas ungefär det poängsnitt vi håller nu (eftersom vi ju ligger 4 och antalet spelade matcher får anses vara ett hyfsat empiriskt underlag). Nuvarande snitt är sisådär 1,6p/match. Det innebär att Timrå bör plocka 27 poäng på resterande 17. Eller, om man så vill: vinna 9 och förlora 8. Ingen omöjlighet ens utan Riku, men självklart tufft.

Hursom. Tabelläget är gynnsamt. För att missa slutspel krävs en genomklappning utan dess like. Ett scenario som känns helt orimligt.
Nu är det sex omgångar kvar till landslagsuppehållet. Motståndet i dessa fajter inte helt övermäktigt. HV borta blir givetvis tajt, men sedan är det klar poängchans i resten. Om man nu väljer att vara positiv inför mötet med Brynäs i morgon. Men vad faen. Det måste finnas gränser för absurditeter. Jag tror vi tvålar dit dom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
En ganska intressant reflektion. När Timrås skickligaste puckhållare (Pärssinen, Hedström och Hahl) är borta så får vi ett betydligt rakare spel där alla går på snabba avslut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Bragd-Birger: Håller med. Är beskedet att Hahl är tillbaka i tid innan slutspelet tar vi hem det vi har och rullar på. Detta förutsätter dock att Pärsinen är tillbaka inom nån vecka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Angående förstärkningar så hänger väl allt på prognoserna.
Hedström är borträknad. Hynning tillbaka till slutspelet. Pärssinen förhoppningsvis tillbaka inom kort. Hahl osäker.

Kan Hahl lira slutspel är det lika bra att bita ihop. Upp med alla spelare tillgängliga och försöka gå på så mycket folk som möjligt (inte likt fjolåret knappt tre femmor med allt tröttare/mer slitna spelare). Acceptera ett poäng-/positionsras i tabellen. Kämpa för att gå till slutspel. Väl där: blås på och hoppas. Fördelen med ett sådant scenario jämfört med att plocka in tveksamma förstärkningar av Justin Morrison-karaktär är att man verkligen får igång hela laget. Nackdelen givetvis att man blir ett på pappret väldigt klent lag. Så klena att man t o m kan missa slutspel om det verkligen vill sig illa.

Men, vad har man för alternativ? Spelarmarknaden verkar hyfsat död i år. Och såväl Hedströms som (eventuellt) Hahls löner får man fortsätta pröjsa under den tid ersättaren spelar. Och ska man slänga in ngn för att täcka upp för Hahl blir det en riktig fetvärvning. har man råd med det? Och ännu viktigare: var hittar man en sån? Fler lag är ute och letar. Inte minst FBK, med tanke på att deras förstecenter (Jönsson) verkar vara så borta som vi befarar att Hahl kan vara om oturen grinar riktigt illa.

Det är en jävla skitsits detta. Förutom Hynning och Hedström/Pärssinen initialt har vi varit tämligen förskonade från skador i år. Och så smäller det till när säsongen går in i ett skede då allt ska avgöras. Förbannat surt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Skarin: Klart det är tråkigt att Hahl är borta, inget snack. Bara hoppas på att vi får in någon ny som håller någorlunda klass. På hockeypuls så sa Challe även att Pärssinen kände sig bättre och att han kan vara tillbaks mot Brynäs redan på lördag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Inte vet väl jag, men om det nu visar sig att Hahl blir borta ett bra tag så är det för mig en självklarhet att gå in till 110% för att hitta minst en ersättare till Hahl/Jonte. Men går det inte så går det inte.

Jonte borta för den här säsongen. Hynning ett mycket osäkert kort inför framtiden. Pärssinen likaså. Och som sagt Hahl.

Utan dessa pjäser kan det bli jobbigt att ens nå slutspel, om det vill sig riktigt illa. Nu tror jag ju att det är ganska så lugnt att hamna topp 8, men mycket kan hända. Det kan bli fler skador.

Det kommer bli ett jäkla ansvar på de yngre om inget görs.

Så för mig är den glödheta nya omröstningen väldigt enkel. Annars bör målsättningen ändras. Att få möta HV, FBK, LHC eller modo i kvarten känns väl på förhand lite så där.

Men först och främst måste vi få klarhet kring den viktigaste pjäsen. Hahl. Jag är väldigt orolig och befarar det värsta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
RocknRolf2: Backsidan har väl behövt förstärkning hela säsongen? ;)

Själv zappar jag mellan Washington - Edmonton, Montreal - Atlanta och Ottawa - Carolina samtidigt som jag försöker tentaplugga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Insomnia... Tur att Z är på burken!

Är det så illa att Hahl blir borta tycker jag man ska avvakta och spela med de forwards som finns. På backsidan bör man nog ta in nåt namn till, om den rätte dyker upp that is
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
El Maco: Samma här. Det skriks "värva" hit och dit men hur mycket finns det egentligen på marknaden och hur många sådana panikvärvningar (om man får kalla det så) har slagit väl ut?

Faktum är att även fast jag inte skulle klaga om en ny spelare klev in och dominerade i truppen så tror jag att det enda rätta är att satsa på de spelare som finns tillgängliga av två orsaker:

1, det finns inget intressant eller realistiskt på marknaden i detta läge och det är högst tvivelaktigt om det är ekonomiskt försvarbart.

2, Dom yngre spelarna behöver istiden. Dom kommer att behöva en chans att kliva in i truppen, nu är en lika bra tidpunkt som någon om jag får tycka till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
El Maco: Även om jag gillar att man matcher juniorer så tycker jag inte man kan lägga ett allt för stort ansvar på Anton och Magnus. Istiden de har nu är bra tycker iaf jag. De ska användas i framtiden och är i dagsläget bara jokrar. Man skulle ha huggit Johan Lindström innan HV
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Olle: Jag till hör de 41 som säger spela med den trupp vi har.. 87 tycker att Nubben måste agera. Nollar omröstningen och ser om andan ändrats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
El Maco: Jag är helt inne på din linje (tror jag iaf). Det kanske är dags att sluta fundera på att få hemmafördel i kvarten och istället fokusera på det spelarmaterial som finns tillgängligt. De spelare som saknas är i stort sett oersättliga i det här läget och ingen artistare på marknaden kommer troligtvis att fylla upp en sådan plats (speciellt inte för en rimlig peng). Jag är iaf mer rädd för att snabbrekrytera en dyr flopp än att någon av juniorerna skulle göra bort sig i matcherna som återstår. Dom behöver istiden och dom behöver en chans att få visa framfötterna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
El Maco: ...har inte sett matchen idag heller men inbillar mig att det märks om man brutit ett nyckelben. Kan ha ändå men förhoppningsvis inte en fraktur.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
mrchong: Kanske plocka tillbaka allt vi har i bobcats, det vill säga Oskar Johansson också? Med Lander och Svensson-Pääjärvi har vi sexton forwards i truppen. Minus Hynning, Hedström, Pärssinen och Hahl är vi nera på tolv... Tre av fyra stjärnor förhoppningsvis tillbaka före slutspelet. Bättre spela de yngre då istället för att hitta en ersättare med kvalitet nu?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Tjalle: Nu finns det alltså inga alternativ och så mycket att fundera på... Nubben måste agera på värvarmarknaden även om det är stört omöjligt att hitta en lika bra spelare som Hahl eller Hedström. 0m inte annat en för att truppen börjar bli lite kort på folk. dvs om det nu är så att Hahl Brutit nyckelbenet.
Det verkar som om challe kan svårt att få ihop 4 hela femmor om skadeeeländet inte tar slut snart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
RocknRolf2: Instämmer angående RJ (utan att ha sett matchen iofs). Säger du det så måste det vara sant ;)

Med glimten i ögat så vill jag bara utbrista i ett: "äntligen!" för tenkrat också. Hoppas detta är starten på en god trend som kan flytta fokus från det potentiella skadehelvete som står framför oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Från Dagbladet "först Timo Pärssinen. Sedan Jonathan Hedström. Och nu Riku Hahl. Den finländske stjärnan tvingades lämna gårdagens match med en axelskada. – Han kommer att röntgas i morgon (läs: i dag). Innan kan jag inte säga något, säger lagets läkare Johnny Karlsson."

Brutet nyckelben - ska vi säga tre månader?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Friman SR: Jepp, cred ska han ha. Idag visade han det som jag så har efterlyst i en 36 omgångar.

Erik Andersson visade också att han hör hemma i Timrå IK och inga avarter i allsvenskan. Robban visade att han inte är slut (om nån nu inbillat sig det). Men främst var det inställningen idag som var avgörande, det här var en förhandstitt på hur spelet bör se ut när allt avgörs senare i vår!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
RocknRolf2: Satan med med Hahl.... Men R&r2 och alla trackare av Robin Jonsson, ni får ge RJ kredit för idag var han faan i mig helt OK och riktigt bra enligt mig då...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Björn Svennson grym. Precis som jag sagt hela tiden : ge Björn S, E Andersson och Robban mer speltid. Dessa tillsammans med Tenkrat + P kokko bästa Tikare.

And RJ så gör han en riktigt bra 2:a och 3:e period. I första var han en säkerhetsrisk.

Grymmt skön vinst men är Hahl långtisskadad kan vi glömma semi och vara riktigt glada om vi går till slutspel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
tenkrat mål var det klart skönaste idag..om hahl e långtidsskadad lägger jag mig ner och dör
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Fy fan va härligt Tenkrat! skönaste målet jag skådat på en lång lång tid...
Dessutom så är det bara gratta Robin Jonsson till den bästa matchen jag sett han göra hittills iår, tyckte han kändes stabil matchen igenom..

Också skönt att se Björn Svensson producera mål framåt idag, tycker dock 86 kedjan borde fått göra några baljor

Grymt bra match!! Vi syns i Gävle härnäst!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Hälge: Jag menade inte så, jag trodde att du skämtade. Jag vet mycket väl hur ont det kan göra, har blockerat fler skott med fotknölarna än vad jag vill komma ihåg, men det ska ju vara något överjävligt hårt skott innan man blir uppsatt på skadelistan för det. Om så nu är fallet så späder det ju bara på oturen kring hela läget kring skadorna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-01-17
Härlig kämpa match av grabbarna !!!! Björns bästa i Timrå tröjan. Erik Andersson fy faan va bra du var.... Robban !!! Jag säger bara Robban. Nu kanske Tenkrat börjar producera när han får lite utrymme och slippa Jontes åttor i mittcirkeln. Robban har Timrå hjärta så att det räcker till hela kommun....

Om Hahl är långtidsskadad då är säsongen slut mina vänner....
Kommentera

969307 · »