1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda 2011-02-05

1347014 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Knylan: Ett Erixon/Lander tifo hade varit coolt. Om det vill sig riktigt illa så är det ju sista säsongen för dem båda i Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Noterbart i gårdagens Expressen, Tik-Frölunda, ett helt uppslag.
Om matchen? Nää, om Frölunda, lite som radiosporten ibland, inte om Timråvinst utan om Frölundaförlust. Mgnus Nyström, bläää!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Supertalangen hyllar monstertalangen.

Lander förtjänar en hyllning förresten. Varför inte tillsammans med Erixon? Sörberges Finest, kanske.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Johnny Rådepp: Jag har 9 st över... Vill du ha dom får du veckla ut dom.. Man kunde inte ens vika pappersplan av dom
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
T-röd: Men suck...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
bisterfinnen, bisterfinnen du klantiga bisterfinne: Du är ju helt ute och cyklar i fel tråd ju. Allt poesimaterial ska ligga i Evangeline-tråden. Annars så var det ett bra försök du gjorde. Det är snart uttagning till SM-tävlingarna så ligg i ni tappra poeter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Dinmamma: Börja med att fråga din mamma, hon är säkert modolid hon och behöver slutspelsbiljetter. Hur många har du tillövers?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Simmalugnt: Om inte annat så ser det bra ut med en till röd/vit sektion :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Jag hörde förövrigt att Hirschovits har tagit på sig lite extraknäck på sidan om. Han ska utbilda MoDospelare i straffläggning. Givetvis tar han en skön timpenning för besväret!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
T-röd:

Man kan dock inte tvinga fram stämning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Olle: Jag tar inte ut någon seger. Jag bara konstaterar faktum. Exakt likadant som alla andra kålsupare har gjort i snart 50 omgångar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Taurus: Tycker man man skall ta sittplatssektionen bredvid klacken där biljetten är t. ex 50:- men man måste ha en Tik-tröja, halsduk, t-shirt eller liknande supporterplagg för att man får tillträde till sin plats. Eller en sektion på motsvarande sida med så kallad supporterbiljett.. Blir nog bättre tryck i hallen om även denna sektion medverkar i hejandet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05

Simmalugnt: Ja, det var där jag läste det, tack!

Jo, det förstås, men fortsätter man blunda för det uppenbara är det inte så lätt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Dream Team:

Jag läste det i Jimmys blogg.

"Spännande med ett inlägg i stort sett helt utan substans..!"

Nu vet du hur spud känner sig varje dag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Dream Team: Det var ju inte helt oväntat iofs. Klart att det är tråkigt att Hynning är skadad och blir borta men är han någonsin hel? Ingen förlängning av det kontraktet, tack!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05

Jag vet inte om det nämts här tidigare, och jag har faktiskt glömt var jag läste nyheten, men Fredrik Hynning ska visst missa resterande del av säsongen.
Spännande med ett inlägg i stort sett helt utan substans..!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Dinmamma: När det är så tajt i tabellen och ändå så många matcher kvar att spela så skulle jag nog vänta med att ta ut segern. Kul som fan att vi inte är avsågade i botten utan faktiskt har en chans på det övre strecket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Ahh! Vaknade skönt utvilad med ett leende på läpparna idag. Grymt skön vinst igår, och ännu skönare blev det när jag kom ihåg att vi ligger före MoDo i tabellen! Tihi.. Undrar om man kan få tillbaka pengarna på slutspelsbiljetterna de släppte?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
mikenomad:

Du har så rätt. Det är det enda som får min näsa ovanför vattenytan, det faktum att ni faktiskt tagit er i kragen och verkar säkra en plats i ingenmansland.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Ambroo:

Får väl dra en kort dikt för att hylla de stora poeterna här i TIK GB

Jag mår inget vidare som du förstår
Surar och slickar mina öppna sår
Man borde ha lärt sig år efter år
Att det blir bittert när det blir vår
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
optimalcosmos:

Jamen tänk dig ett samarbete mellan TIK och Libresse. Bindor med texten "Alltid rött, alltid rätt!" Och så TIK-loggan.

Det kanske kan ge TIK ekonomiska vingar också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Ambroo: bisterfinnen är jätteglad idag, för vår skull. Han har lidit och lidit å våra vägnar tidigare så att det går lite bättre för oss nu är plåster på såren för honom nu när Modo torskar....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
bisterfinnen: Hallå, hej, tjena! Hur mår du, egentligen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Johnny Rådepp: Då får dom sälja timrå ik binder =)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Taurus:

Men ni har ju alltid fullt, även utan besökande MoDo-iter så det ska nog ordna sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Taurus: Mens night, då blir det garanterat Rött i hallen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Taurus: Det är inte så snyggt gjort mot personerna som faktiskt har köpt biljetter, och varför skulle man fortsätta köpa om man kan få dom gratis?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
hubbenorlen: kan inte TIK bjuda 600-700 pers på fritt inträde, så dom fyller hallen istället. man får ju in cash på försäljning mm.
I detta läge tycker jag att det är bättre att det är fullt ihallen. ENDA gången det är fullt är mot MODO. inte ens i slutspel fyller dom hallen. kör ladies nigth, mens night,kids night, vad som helst bara det är fullt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Det är inte så jävla ofta, men just nu njuter jag lite av att vara Timrå-supporter.Skål!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Johnny Bravo: Parta på bara!
Kul med en vinst, jag var på vippen att lägga ner,slänga in handuken, ta ner skylten, släcka lyset :-)
Men det verkar som man för vänta en stund till.
Jobba stenhårt nu TIMRÅ in i det sista!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Vann vi? Jag är på party. Så nu är det party :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05

Timrå Icon: Det är så jobbigt att öppna ett nytt fönster, kan du inte bädda in den i stället?   ;)

EP-länkarna! Att ingen har tänkt på att bädda in dem?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Jimmy har fattat varför vi ideligen smiskar indianrumpa iallafall. Mycket bra sammanfattat av vår näste talangscout!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Hmmm... "Vi är bästa rödvita laget"... ja, låt oss bli färgblinda av motståndaren bara vi vinner...;-)

FORZA TIK............alltid, alltid........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Tänk vad man kan hitta på i Fjollträsk.
Typiskt hur man tänker i storstan
Va´trött man blir när man läser Aftonbladet,.
Varför är inte VF Timrås drömmotståndare och var för är det inte den nye Timråspelaren som gör mål??????

Timrå är en riktig mardrömsmotståndare för Frölunda.

Lagets femte möte slutade med femte förlusten – efter att förre Frölunda-spelaren punkterat matchen.

– Det känns förbannat jävla bra, säger Calle Klingberg.


Skön kommentar av Calle, i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Missade matchen, men jag är övertygad om att det var en vacker historia!
Fantastiskt starkt att kunna sweepa Glenn! Och att stå pall när det verkligen som bäst behövdes!

Som lax på löken klev vi förbi dom två äckligaste lagen i serien. Det är då man vet att det verkligen är en lördag med schmör på.
Tänk så vi ska gotta oss åt det här sen, när vi lirar kval och Modo spelar hem guldet. 'Efter 47 omgångar låg vi faktiskt en poäng före!!11'.

Ja, jädrars hörrni! Är inte livet ett ganska mysigt påfund ändå?
Låt oss klämma i nu, hela Sverige - ni också, Övikare och västkustbor:

Hockey är en u n d e r b a r sport!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
liston:
Ja gärna..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Röda Tallen: Luleå kanske t o m kan missa slutspel. Kolla antal poäng om man bara räknar matcher efter nyår:

HV71 29
Brynäs 28
Linköping 27
Södertälje 26
MODO 25
Skellefteå 24
Timrå 22
Färjestad 21
AIK 18
Djurgården 16
Frölunda 14
Luleå 11
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
mera slagga:

Hamnar säkert i Frölunda nästa säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Kan nån ta tag i problemet JOKELA och bänka karln. Han har ju mest istid och flest misstag. Rimmar illa i min värld.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Timrå Icon: 60% av säsongens hemmatrepoängare tagna mot Glenn...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Smokey: Om inte jag har helt fel så har inte fiskrensarna tagit poäng här på två år :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Bara 9 poäng efter super duper Lule.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Nu sätter man på sig TIK-tröjan och drar ner till krogen så man får ligga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Smokey: Det känns surrealistiskt. Kollade just årets facit och detta var årets första trepoängare hemma på en lördag. Nionde försöket!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Kattgubben: Då är den redan rökt;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
El Maco:

Jag har ett annat lag men tyvärr kommer inte det ske i år.

Bara Thörnrosa kunde bli lite skadad bara, kan inte med karln.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
Smokey: Vad fint! Undra om han inte såg en tussilago i vägkanten också :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
liston: Ja de kommer bli satan så nervöst in i det sista detta, men nu hoppas jag Timrå kan rida på vågen och iaf undvika kval, slutspel är inget ja räknar med de skulle vara en bonus bara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2011-02-05
liston: Jo, i stort gör den det. Men om jag hade fått önska ett lag som skulle ligga sist är det Frölunda.
Kommentera

1347014 · »