1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580645 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17

1279978 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17

Ny match på gång. Men under under förra så tyckte jag att Kenta såg så där tårögd ut under intervjunen som han såg ut en gång när han intervjuvades efter en timråvinst "jag är otroligt stolt över grabbarna" sade han då vill jag minnas, undrar vilka han var stolt över denna gång.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Mycket fokus på Pikka och hans tackling....det fanns ju faktiskt en hel del annat att glädja sig åt också. Som t.ex. att Hallin fortsätter på den inslagna vägen från försäsongen och gör mål, att Pärssinen känns pånyttfödd, Sebbe!!! samt icke att förglömma, det kanske bästa av allt; Åkerlunds förtroendeingivande spel! Min största vånda före matchen och tveklöst en sten som föll när han övertygade.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Någon som har spelat in matchen ifrån fredags? Skulle uppskattas rejält om någon kunde lägga upp matchen som torrent.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
fredriko74: Jag försvarade Linkan och hans arbete under förra säsongen.
Jag tycker faktiskt att han gör ett riktigt bra jobb!
Ett exempel:
Jag ville inte ha kvar Pärssinen efter förra säsongen (trodde han gjort sitt), Linkan valde att förlänga med honom.

Linkan - Laken 1-0! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Laken: Vilken underbar show man fick beskåda igår kväll! Visst man ska inte skena iväg och dra på för höga växlar, men vill bara säga stort grattis till spelare, ledare, sportchefer!

Tycker Linkan gjort ett kanonjobb med de medel han har haft att hålla sig till, visst som jag nämnde bara 1a omgången, men kunde se flera punkter där jag andas stor optimism inför fortsättningen! Stabil målvakt, grymt backspel, aggressiv forecheckning, skridskostarka forwards, så ni som var pessimistiska över Linkans jobb att bygga ett lag får nog allt fundera om är jag rädd för!

Fick rejäl ståpäls igår, är hes idag men det är det verkligen värt!

Flera år sedan jag såg 3 kompletta backuppsättningar där alla var på topp!

Underbart var det ja!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Laken: borde laddas upp på tv4 play kan ju tyckas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Laken: Nu vet jag hur mycket jag saknat Timråhockeyn sedan Challe kom in.
Jag tyckte faktiskt att vi blev lite banbrytande med vår frejdiga hockey för 5-6 år sedan. Men sen kom Challe.

Det här är hockey när den är som bäst, och det är vårt kära TIk som levererar den, MAGI!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Laken: Knappast, det är svårt att sälja reklamtid till en repris.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Någon som vet om matchen går i repris i någon TV4-kanal?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Tänk vad jag var extremt kristik när Challe tagit över, skrev ofta om att "frejdigheten" försvann mer och mer. Offensivlustan, arbetsmoralen, skridskoåkningen - allt försvann eftersom.

NU är Timråhockeyn TILLBAKA! Som den ska spelas! Gör ALDRIG avkall på detta igen. Klubben måste vara oerhört noggran att en ny tränares hockeyfilosofi alltid ska överensstämma med detta. Perra och Clabbes tänk passar in i klubben som handen i handsken!

Tack för den bästa premiären jag sett, Timrå IK!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
pratarn: Även jag skulle vilja se den i repris. Har kollat runt lite utan framgång =/
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Vad skönt att tänka tillbaka på att domaren var helt dum i huvudet men sedan, vad gör det? vi krossade dom ändå.

När Pikkarainen reste sig efter att han blivit crosscheckad i ryggen 2 gånger om liggandes, då satt inte handskarna åt hårt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Reflektion!

Känns riktigt skönt att det är igång igen. En trevlig kväll i Arenan på alla sätt och vis och jag tror så mycket på denna säsong.

Fråga!

Är det någon som har en inspelning av denna TV4-sändning i sin helhet?

Är sugen att se matchen i repris då man "inte" jobbar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17

Orkar inte läsa allt och det har säkert redan kommenterats, men Jeremy Boyce-Rotevall var riktig rolig att se. Han kom in och bara körde på. Riktigt kul att se.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Ambroo: Word! Den mannen kommer att bli en enorm tillgång för laget i vinter.

Annars är väl de starkaste reflektionerna att Timrå vinner med 6-2 utan Corso och Hirso, att Erixon är förjävle brae, att Robin (14) skulle tillföra det här laget massor, att det kan bli svårt att få tag på biljetter till E.ON längre fram om laget spelar så här.

Alldeles oavsett att man inte ska dra för stora växlar av en premiärmatch så tycker jag att det såg in i h-e bra ut igår. DEt här laget blir inte att leka med. Trusten med harden!11!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Svartgulröd: Han spelade i stort samtliga matcher ifjol och har inför den här säsongen fått träna upp sig i lugn och ro för första gången på flera år. Så det där är historia nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
250kg kärlek: Ja han imponerade verkligen igår. Vi får se hur länge det blir för han är ju väldigt skadebenägen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Timo Pärssinen!!! Vilken jävla kung, vilken dominant, vilken hänförare, vilken kung igen. Alltså den finnen har aldrig sett hetare ut. Jag blir så glad!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Här är målen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Vaknar upp nu på morgonen med känslan , fan vad kul det är att gå på hockey igen. Två år av Challehockey känns väldigt avlägset nu :)))))

Hoppas nu att man kan hålla i detta ett bra tag så att vi är med även om 10-15 omgångar.  Och att även supportrarna lyfter på arslet och beger sig till E-on Arena. 

Stämningen i går påminde om när jag såg DIF-LHC på Globen i våras.

Hoppas hoppas hoppas, för spelarna förtjänar att vi man beger sig till arenorna.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Rooster23: Äh, så farligt var det inte. Olyckligt att Ville fick hjärnskakning. Men överlag tyckte jag inte att tacklingen var så jävla ful. Jag hade i och för sig inte sagt något om han åkt på en 2:a. Hans skridskor lämnar isen precis i tacklingssituationen. Men det känns jävligt svårbedömt.

Jag kan ju personligen tycka att disciplinnämnden inte ska ha något med det här att göra då domaren inte ens brydde sig om att dela ut en 2:a. Och då var dom ändå 4 stycken på planen, så nån av dom måste ju ha sett exakt vad som hände.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Kerstin_k:

"För vår finnfemma känns riktigt bra, men det gäller att alla är med!"

Som de röda brukar säga "Alla ska med!"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Går matchen i repris någonstans??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
El Maco: Det går inte att komma ifrån att 1-0 var ett perfekt komponerat mål. Pikkens stenhårda tackling, Hirschovits känsliga backhand flipp, Pärssinens smekande framspelning och Jokelas distinkta avslut.

Hockeygodis när det är som bäst.

En extra glädjande detalj jag tänkte på var att Pikken inte bara var 100kg muskler. Han hade en hel del känsla i kroppen också. Nu får Hirschovits bli hel jävligt snabbt. För vår finnfemma känns riktigt bra, men det gäller att alla är med!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
El Maco:

Airbus 380 har redan visat sig flygdugligt.

Nubbens lagbygge kraschlandade i hangaren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17

Mmmmmm. fortfarande vackert. Nu: Airbus 380 i tretton timmar. Lar latta battre an Nubbens lagbygge.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Jockz: Att vara älskad av alla är inte hälften så spännande som att vara hatad av alla. Det tyckte iaf jag medan jag fortfarande spelade ishockey. Det finns inget att förlora på att bli nedskriven i media.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Det står inget om hur Timrå imponerade i premiären, bara hur ont myntämaa och tömmernäs hade, även inget om att orsaken till förlöndas dåliga defensiv påverkats av Timrås vassa offensiv. Så försvarar man sina tabelltippningar gott folk! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Knylan: Tack

"Mot Framgång - (Snygg målning av Perra och Clabbe med Bucklan i mitten mitt på) - Nu kör vi !!"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Om man surfar in på aftonbladets hemsida och kollar sportbladet så står det: "DET ÄR EN FULLSTÄNDIG KATASTROF I EGEN ZON!" Är det bara jag som finner detta underbart? Frölunda har FLOPPAT i premiären. Att dom har blivit förnedrade av ett bättre lag finns inte. Haha i natt skrattar jag mig till sömns...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Mappe: det e underbart - iaf ett tag..skål pårej :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Å hej å hå, nu mår man finfint här nere i sillstryparland. Det är gott att vara TIKare. Skål!!!1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
KniveN: Jimmy bloggade om det och ST har skrivit om det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Har inte läst ett enda inlägg men den här matchen var något helt annat än pissmatchen mellan Brünäs och Modo i torsdags.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
KniveN: Jimmy redogjorde för det där i livebloggen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Ingen som såg läktarflaggan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Lemmy, Blizzard:

Tack! Dock ingen kung i morgon. Nu firar man och njuter som fan av segern. Och blir full. Djävligt full blir man. 6-2 mot de där djävlarna... Ha ha ha! Jag skrattar åt Timrås lycka och skrattar åt indianernas elände... 6-2 6-2 6-2, big numbers det!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Goda nyheter låter det som trots allt:

Tror du att du kan spela nästa vecka?

– Jag tror inte det, men vi får se hur det läker ihop här i helgen.

Lagläkaren Örjan Fröjd:

– Vi får se efter helgen, men jag har också svårt att tro att han spelar nästa vecka.

Är ni säker på att det inte handlar om en revbensskada?

– Det ser inte ut som det. Det brukar stå ganska klart när efter att man undersökt.

Är det svårt att bedöma hur länge någon blir borta med en sån här muskelskada?

– Det kan göra väldigt ont, men kan ändå handla om en liten skada.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Hahaha DJ Hemp!!!
Kungen ikväll, det e du det ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
DJ Hemp: Ohja, helst ofta också! Ääh dom förstår ju inte. Sen blir det ett jäkla liv dagen efter, som att man skulle ha någon ånger...knappast!

ha-ha-ha-ha 6-2 mohahahahahahahha!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Vad stod det på läktarflaggan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Blizzard:

Man måste ju fan få vara full som ett svin ibland eller? Visst, folk i ens närhet blir förbannade och folk i telefonen undrar vad fan det är frågan om... Fan, det skiter väl jag i dumjävel, jävla dumbrud. Här har vi spöat Frölunda med jävla 6-2, kom igen för fan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Satt under matchen och funderade på den största skillnaden jämfört med föregående säsonger.
Att vi nu står upp!
Så fort någon motståndare var i närheten av Åkerlund vid avblåsningar drogs han bort. Vid varje situation på isen stod vi upp, slog och käftade tillbaka.
Så ska det se ut om vi vill bli ett topplag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Hahl Bundy: Jag tycker att Halonen stod med en tillräckligt värdig hållning för att inte bli förbisedd heller. Dom glädjeyttringarna jag nu uttrycker beror ju inte på att vi vinner en jävla premiärmatch, det är på grund av att 30 miljoner mindre i spelarbudget ÄN EN GÅNG visar sig hålla. Vi kommer att göra bättre ifrån oss i år och jag älskar det!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Olle: Dessutom en sån outsidersnubbe som Halonen t ex tror jag kommer att bli guld värd. Riktigt kompakt och stabil pjäs.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
DJ Hemp: Ah fantastiskt :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Olle: VEM saknar Caslava? Jokela är KUNG!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2010-09-17
Ambroo: Kommer du ihåg inför förra säsongen då vi sa: "Fan kolla på Caslava, det här kommer att bli bra"?

Kolla på Röymark, kolla på gamle Hallin och "nya" Pärssinen, kolla på Pikkarainen och Hirschovits. Fundera även en sekund över negativa omdömen på back. Det finns inga! Vänj er sedan vid att det kommer att göra ont att stå i våran målgård. Jag tror helt klart att vi är på rätt spår...
Kommentera

1279978 · »