1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27

1538203 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Timrå Icon: Jag tycker snarare att man lyckats få ut exakt det man kunde förvänta sig av spelarna. Det enda undantaget är Persson på backen, möjligen också Bagarn och Lundström.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27

73Sjöbba: Precis så är det. Man får vad man betalar för. Men i de flesta fall har vi fått ut mer än man kunnat begära.

Eller kanske inte i Hagos och Crippes fall haha. Men skulle vi gå till slutspel så blommar en sån som Crippe ut

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
El Maco: årets lag är nog inte för mycket mys . Alla små gnälliga ynkliga finnar är ju borta .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
73Sjöbba: Indeed
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
El Maco: Sparkar in en öppen dörr, men det sitter nog i kompetensen. Våra stjärnor är brunkare i andra ES-lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
mikenomad: Gärna en målskytt men jag skulle undvika en svårt misstänkt idiot om det finns alternativ. Tycker du kan glida ner med en egen värmeljusbricka i omklädningsrummet om du får känslan att årets lag är för mycket "mys". Knappast det som är problemet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27

gillade Friberg Boyce Lundström Bagarn o Rhodin lite extra ikväll.

backarna får inget extra + dom gjorde det som krävs defensivt men inte ett skit offensivt undantaget Demén.

arg sär skrivare till Hed ström som drar ner tempot o kastar puckar utan adress i farliga lägen

st(j)er ner som säkert vill rätt men som försöker ikläda sig rollen som bremberg hade i fjol... ÖDMJUKHeT robin! gör det du vet att du kan! utveckling får du grunda på träningarna.

Hed man! hur många pass gick dit dom borde?

p p snälla rara rör på er! vill ha puck! rör om o luckra upp! vad tänker a lars son när han ställer sig som fastgjuten i isen 70cm nedanför vänster tekningspunkt? med den fattning han har kan han bara lägga iväg ett kasst skott om hedström spelar ett 1,5 meters pass från sin position vid sargen. trampa till ett bättre läge isst för att stirra på Hedström.

gun no. koncetrera dig lite i passningarna! ikväll var det mycket chansningar som inte gick särskillt bra.

 

3 pinnar på tors! LÄTT!

www.youtube.com/watch?v=v3RzrMSrml8

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
26Huss: Lårkaka enligt Robert Holmbom (ST).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
bobrov: Någon som vet hur det gick för Hallin? misstänkt knätackling från Frölundaspelaren!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Olle:Men hallå,när vart crippe en spetsvärvning??han har inte presterat nåt sen tiden i fbk,och vad gäller jonte och sebben så får dom+ mv jocke godkänt resten kan dom byta ut,förresten robinson är den bästa backen så han måste också stanna !!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
erathoo: Ja joo men även en humla flyger ju då och då...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Timrå Icon: jo viljan finns, men sen är det som flera sagt, inkl jag själv häromdagen, alla vet hur vi spelar, alla tar oss på allvar o stänger till, då blir bristen på spets oerhört tydlig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Skarin: Det är bara att ta nya tag på torsdag.
Men vad de än gör; TA MED MATLÅDOR!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Sterner Crippe skicka ner dessa till farmarlaget Töva tigers om de platsar där annars får det bli S-valls hockeys damlag tacklingar förbjuden där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
sargad: Japp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Skarin: Ska vi tolka det som att vi måste jobba oss från verkligheten? ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Olle: Ja men det väl lite "vilja men inte kunna".
Men det är inte över förrän svärmor sjungit!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Tycker Laken sammanfattar detta klart, klart bäst.

"Tycker laget kämpar och försöker men avsaknaden av spets blir alltför tydlig!"

Samtliga försöker men verkligheten har kommit ikapp. Oväntat? Nej, inte direkt.

Säsongen är dock inte slut än. Det finns tid kvar att jobba på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Ja knylan, El maco mfl...I'm a Corso-lover, and I'm proud! Ge mig en målskytt, tjaskmört eller självmedveten diva spelar ingen roll. Så länge fanskapet kan träffa mål skiter jag fullständig i om han tänder lampan i omklädningsrummet när övriga flickor tänt värmeljus och myst till.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Timrå Icon: Men om kemin på isen är bra så borde ju produktionen följa med också? Det tycker jag går lite hand i hand.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Olle: Jag tror inte det är den typen av stämning man avser.
Det är nog mer kemin på isen.
Ja jag gillar Jonte och var väl den ende som tillsammans med Rövarn trodde på honom.
Men nu ser han och Crippe mest ut som ett par lumparpolare som träffas på en repmånad.
Jaja. Bara back to basic
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27

Timrå Icon: crippe och jonte är ju inte direkt på peaken av sin karriär. I jontes fall är det acceptabelt för han kostar förmodligen en bråkdel av vad crippe gör och dessutom kom han från Asplöven som ett riktigt wild card. När det gäller herr söderström så är han värvad som en etablerad spelare som ska bidra och leda laget, han får även betalt för detta.

Istället får vi något jävla skit som åker runt och lirar på 50% och försöker att slippa undan hårt arbete. Upp med fanskapet på läktaren, det är ju provocerande för dom som ser honom på isen.

Jag vill bara lägga till att jag inte är ett dugg besviken över vår placering i tabellen just nu, däremot är jag jävligt förbannad över hur vissa i laget anser det vara ok att spela hockey.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Mackelito: Jag tycker att snacket om "stämning" är lite löjligt. Jag håller med, det är bra att killarna i laget gillar varandra men dom är där för att göra ett jobb, dom behöver inte nödvändigtvis gå hem till varandra och spela xbox efter en avslutad arbetsdag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27

Sedan han lämnade TIK sist har gjort minst 10 kassar varje säsong bortsett från den senaste. Han har under sina fyra senaste säsonger nästan konstant gjort ca 0,5 poäng per match eller mer, ex mellan 08 till 2011 gjorde han 29, 31, 25 poäng.

Jag kan garantera dig att Nubben är besviken hans produktion offensivt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27

Taurus: Vad har vi honom till då? Vad ska han göra på isen? Jag tror inte ens att han vet svaret på den frågan själv för han får inte ett jävla skit uträttat förutom att ta en massa hakningsutvisningar. Hans lönecheck stjälper laget just nu och det är ju inte hans eget fel, det är ju nubbens.

Dom pengarna hade vi verkligen behövt lägga på en riktig hockeyspelare just nu.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27

Olle: Jag har varit medveten om vår förväntade position hela säsongen och är inte ett dugg besviken, vi ligger som förväntat i tabellen möjligen lite högre t.o.m. Jag sammanfattade också i inlägget tidigare att det är många frågetecken som måste rätas ut innan en spelare som Corso kan kliva in i truppen.

Men att snacka om vikten av "stämning" och hur skönt det är för truppen att det inte finns några divor är som Bragd-Birger skulle sagt "mysigt" så länge vi vinner. Nu är det bara att satsa - om Timrå vill klara sig från kvalserien -> trolig degradering.

Antingen satsar vi de ören vi har kvar, sparkar 1-2 spelare på ett smidigt amerikanskt sätt för att slutligen lägga pengarna på en sniper av rang.

ELLER, så kan vi i fortsättningen förvänta oss förluster som denna fast med god stämning då förstås.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Olle:

Vem har sagt att Crippe ska göra en massa poäng? Det har han aldrig gjort
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Modano: Exakt! Vad gör Stridh i båset??
Eller jag vet att han ska coacha backarna men i min värld ska det göras av samma som coachar forwardsen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27

bobrov: Fast nu tycker jag att du är lite orättvis. Vi har väl lyckats förhållandevis bra med våra budgetvärvningar, jag tycker snarare att det är våra spetsvärvningar som sviker. Crippe kan ju lägga skridskorna på hyllan, han är inte ens intresserad av att spela där ute. sebbe är ok utan att glänsa, Hedström snittar ungefär 0,5 poäng per match och får väl anses vara ok.

Den enda som jag tycker lever upp till sin stjärnglans det är Nordgren. Och med tanke på vilka "målskyttar" han omger sig med så tycker jag att han gör det bra. Nu är vi panka och vi har inte så många alternativ heller men vi MÅSTE ha in spets på forwardsidan, det har aldrig varit så tydligt som nu. Våra PP-formationer är ett stort jävla skämt och man får ofta skämmas över hur bedrövligt det ser ut i spel med en man mer på banan.

Det bästa hade ju varit om man kunde förmå crippe att bryta kontraktet, det kan vi ju dock glömma för han lär väl hålla stenhårt i det då ingen elitserieklubb kommer att vara intresserade efter den här fiaskosäsongen. Nä nu måste nubben ut och tigga pengar och det är illa kvickt. Vi har inte råd att halka efter.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Raggaren Putte:

Alltid
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Tar ut målvakten hur i helvete kan man spela fröken Crippe Tant Hagos i det läget ?????? börjar likna perra ägghalvan nivå nu på tränarsidan. Stridh behövs inte i båset står bara som en röd tomte ser bara yr ut "skolpojke"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Ska vi hoppas på lockout hörni, innan uppehållet tyckte de flesta att vi kör med vad vi har.....men nu vete sjutton....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Olle: Det är uppenbart att vi kunde överraska i början men nu då alla mött oss borta och hemma så har de läst oss.
Det är lika pinsamt uppenbart att gamlingarna Crippe och Jonte inte hänger med.
Fuskat med sommarträningen?
Det borde inte varit käft på läktarna som sett dem skämma ut sig hemma.
Fy fan!
Tur att MoDo ser ännu sämre ut med tanke på materialet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
mikenomad: Är det bara jag som har insett att årets TIK lag är ett s.k budgetlag sämsta spelarna och dom billigaste då får man inse att klarar man "Kvalserien"har man gjort en jävla bedrift !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Crippe...vilken sopa!

Vi ses i KS...för det är där vi hamnar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27

Mackelito: Äh! Vi är väl ungefär där vi trodde att vi skulle vara inför säsongen. Nu är ju våra brister hur tydliga som helst, vi behöver värva spets. Gör vi inte det så kommer vi ju oundvikligen att sluta i kvalserien även i år.

Jag tycker för övrigt att crippe ska ta sitt ansvar och bryta sitt kontrakt så att vi kan värva en spelare som klär i ledarrollen och som kan mäkta med fler än 6 poäng på 25 matcher.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27

Bragd-Birger:

AIK får väl in Huselius snart också. Kommer bli spännande i botten. Minst sagt viktig match på torsdag.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
App app app, tänk på att de negativa tongångarna här kan nå ut till spelarna. För guds skull förstör inte stämningen i truppen. Drt är den som gör att vi vinner!!!!1!1

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Dåligt. Hemskt. Trubbigt. Grått. Illa. Fantasilöst. Lättläst.

Läser jag på Twitter att någon av spelarna efter detta skriver #motslutspel....

Då kräks jag.

Jamen nya tag nästa match...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
GurraG: Hur i helvete kan det vara så jävla svårt att fatta vad det här laget saknar?? Fan, värva hit Corso eller vem fan som helst som vet hur man hänger en kasse. Jag ger fan i att laget består av småflickor som är livrädda när en kaxig fan (Corso) kliver in i omklädningsrummet, det är dags att skippa småtrosorna och inse vad det handlar om. P.R.E.S.T.A.T.I.O.N....Nubbhelvetet kan abdikera, JAG har sett från dag 1 det han uppenbarligen missat. VI GÖR FÖR LITE MÅL!!!!!!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27

Jag kan bara skratta åt eländet. Den här 'prestationen' var verkligen genomusel.

Ses i kvalet, Timrå!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
hört att stämningen ska vara bra i gruppen iaf.... -.-
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Laken: Det finns nog ingen mer dryg-efterklok en dig! Ska du säga sådär så har alla de andra 11:a lagen för bra lag för att vi ska ha en chans på 55omgångar.


Bra av FBK tappa 2-0 mot växjö för andra gången irad. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Laken:

Precis. Bara AIK att hoppas på
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27

Illavarslande, men även befriande att man knappt blir besviken över det bitvis uddlösa spelet, och alla tillkommande förluster.

Hur som helst, förstärk offensiven omgående. Det nuvarande materialet som ska producera räcker bevisligen inte till. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
GurraG

Bedrövligt!! Men det finns ingen spets i laget och då blir det så här. Fan Jonte är ju redo för Asplöven igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Kattgubben: Växjö har ändå ett alldeles för bra lag för att vi ska kunna hota dom över 55 omgångar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
erathoo: ....och väkssjö ångar på.....nä de blir nog ingen slagpåse, hatam har fått fason på köpelaget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-11-27
Tycker laget kämpar och försöker men avsaknaden av spets blir alltför tydlig!
Kommentera

1538203 · »