1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581151 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

1564650 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

Timrå Icon:Jag brukar pysa här på forumet... =))) tyvär ofta iform av personangrepp...

skönt att känna något iaf... det var fan två år sedan om man bortser från ks som det var så mycket känslor utanpå kläderna som i eon i går... 

det svetsar samman laget och publiken som hamrin skrev om... 

det är juh riktigt häfftigt.

f.ö tycker inte jag att sören p är den sämsta domaren vi haft... 

det finns en kille från typ lule eller något sådant som heter typ björk eller något sådant som har sveriges fetaste problem med att hitta en nivå o hålla sig till den... måste vara svårt som fan som spelare att lira sådana matcher.

sedan har vi haft två matcher på hovet som båda varit jävligt svårspelade tack vare domare med... båda matcherna har Aik brytit momentum genom att spela fysiskt på lundström och någon utespelare... när det sedan svarats från timrå har det blivt betydligt hårdare straffade... då är det typ omöjligt att haka på i kampen om matchen. 

generelt dock så ställer timrås oförmåga att sätta puckar oftare till det för oss än domare som inte är så duktiga.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
timrasuppi08: det där är väl fruktansvärt onödigt? vad tror du att du ska åstadkomma med att lägga ut en domares adress? Jävla dumheter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Knylan: Surt 1-check, surt 2-check, surt 3-check. 3/3 rätt. Full fart mot 3 friska på torsdag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
söder över: Energin bör ligga på att mobilisera inför de matcher som är kvar. Det är det absolut enda som spelar någon som helst roll nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
söder över: Ja självklart är det så. Men i stridens hetta vill man gärna hänga den förste man får syn på
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

timrasuppi08: Nu tycker jag nog att vi ska kamma till oss.

Surt det som skedde, lika surt att man var usla i egen zon i momentet efter att Molinder ramlade. Surast att vi mäktar med att göra noll mål.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

timrasuppi08: ? men snälla!

Sören har juh inte felat i Molinder situationen...

vid huvudskador skall spelet stoppas om vi ville ha spelet stoppat skulle vi ha tagit pucken? eller?

Molinder hade ont i ett knä... ett knä sitter långt från huvudet...

lägg lite energi på att bajsa på frölunda isst som kunde varit sportsliga o givit  oss pucken... 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
El Maco: Jag skrev "omätbar" och inser vad fel det blev. Menar självklart tvärtom, skillnaden är enorm. Var lite pömsig igår..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

Taurus: visst har du rätt Urban, men att inte kunna vinna när Frölunda inte är bra stör mig, oförmågan att inte ta chansen retar mig. Match efter match.

montén sa själv att gör vi inga mål själva spelar det ingen roll.

ha en bra dag, kör försiktigt

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
mikenomad: konsten att klara av att släppa taktpinnen o spela borta spel hemma avgör. Klarar killarna av att hålla sig diciplinerade för en sådan plan?
Fbk har juh ett antal backar som gillar att ta risker i offensiven...

Ska vi försöka lira ut dom i deras zon är vi körda...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
mikenomad: DIF gick in i säsongen med mål att ta guld. Vi gick in i år med dröm att kanske, kanske undvika kval. Mentalt inte samma. Om grabbarna är samlade och tror på det vi gör har vi rögle och minst tre lag till efter oss när kvalserien är över.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
sargad: japp det har dom...
De har tillgång till ett likviditets konto genom kommun...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Laken: robins har varit på denna jämna nivå i stortsett hela sässen juh... när han hänger en balja och spelar så här bra ska jag skriva lovord... fram till dess är han våran icke målfarlige 1a back.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Bragd-Birger: Men skillnaden mellan oss i år och DIF förra året är nästan omätbar. DIF K.U.N.D.E inte åka ur. Ingen trodde det var möjligt, allra minst de själva. Oavsett om vi faller på målsnöret och hamnar i KS i år igen, och det är såklart det troligaste, så har jag svårt att se att vi skulle åka dit på bristande ödmjukhet.

Vi kommer definitivt vara lite av outsiders hos expertisen och det är alltid tacksamt. Men laget själv tror jag kan ha en sund känsla av att det finns goda chanser till lyckligt slut även i år. Det tror jag avslutningen av grundserien ändå inneburit, även om det redultatmässigt kanske inte räcker ända fram.

Summa sumarum: Jag tror att vi kan bli underskattade igen och jag tror inte att laget riskerar ta för lätt på uppgiften. Alternativt vara mentalt slutkörda, för SÅ nära har vi inte varit (ännu iaf). KS har varit i bakhuvudet större delen av säsongen och även om vi närmat oss nu så tror jag även laget känner att en 10:e plats vore en enorm bonus. Dock tror jag självkänslan är tämligen god.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

För övrigt tycker jag att Robinson och Hagos var bra ikväll.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
KORITFW: Det är klart man inte ska ge upp men känslan är väl annars att det är troligare att Växjö skräller mot HV än att vi gör det mot FBK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Så jävla less på dessa snöpliga förluster. Bara att bryta ihop och komma tillbaks. Växjö möter HV nästa och kommer åka på däng, vi möter FBK, en betydligt svårare motståndare än idag, men omöjligt? aldrig. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Smolle fick testa med nya kompisar. Och för att vara nyanserad; det verkar inte vara enbart Jontes fel att karln är tämligen usel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Vi har inte råd att missa KS. Frågan är om dollargrinet Växsjö har råd?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Surt som fan!
Det magsura i den här - ijenklien - otroligt rafflande avslutningen är att det finns en risk att det försämrar våra chanser i kvalserien. Om vi nu hamnar där. Omladdning och uppbyggnad spelade oss i händerna gentemot DIF i fjol, no doubt. I år kan det bli eljest.
Å andra sidan finns det en boost-faktor att rida på.

Surt är det, hursom!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Bryt ihop och kom igen på Torsdag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

jå1:

Absolut gör vi det!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

Bad_Brett:

Vad jag menade var att det var en TIK:are som tog initiativet till avblåsningen genom att göra domaren uppmärksam, det är fair-play.

HUvudskada, absolut blås av! 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
liston: Snälla killar får aldrig undvika Kvalserien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
söder över: Vi föll inte pga domarn, vi föll på vår egna oförmåga att inte göra mål. Tragiskt men ack så sant.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
söder över: Så var det, hur tråkigt det än är. End of story.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

Samtidigt är min känsla att vissa Timrå-spelare slutar spela för att de TROR att domaren ska blåsa av. Det håller inte inom elitidrott.
Fokus och koncentration hela tiden är pucken är i spel!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
liston: frölunda spelaren var misstänkt huvudskada... molinder var misstänkt ändtarms stukning... det faktum att molle spelade andra bytet efter frölundas mål tycker jag är knasigt om karln knapt klarade av att ta sig av isen 3 effektiva minuter tidigare... jaja
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

liston:

Var inte det när han fick ett knä i huvudet? Vid befarade huvudskador blåser de alltid av direkt.

Sedan hade det förstås varit snyggt av Frölunda om de dumpat ifrån sig pucken, men enligt regelboken gjorde domaren tyvärr rätt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

Bad_Brett:

När Frölundaspelaren blev  skadad så var det en Timråsperlare som signalerade att blåsa av, fair-Play kallas det.

Vad gjorde Frölunda, Mål! fair-play eller?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Klarar vi oss kvar i ks är det än bra för ekonomin och spännande för oss supportrar...

Frölunda fick oss dit dom ville... dom la över på oss att vinna och spelade äckeldiciplinerade i egen zon...

Dom satte hård press på våra puckhållare och eftersom att dom i nio fall av tio stod stilla med pucken blev det sjukt svårt att göra något konkret och vettigt med pucken. Man måste skapa ytor åt varandra genom att röra på rören i anfallzon...

Tyvär känns det som om kunnandet helt saknas i år o då måste man spela efter vad man har... iom det borde vi lämna över mer i spelet till frölunda och tvinga dem att spela... vi blir för heta för det.. synd då frölunda är ganska duktiga på att göra misstag på både egen blå, röd och offensiv blå. Jaja viljan är det inget fel på det... känslaan runt pelles avkliv ikväll känns som om det fanns oerhört mycket frustration i den kroppen ikväll? Som sagt vilja finns det gott om.

Riktigt bra i jämnförelse med mina förväntningar ikväll var friberg alex och sebbe som drev på ordentligt hela matchen ja hagos var bättre än vanligt med.

Svag var demém då han hade sjukt svårt med fbk intensiva närkampspel. Murley visade äntligen upp sitt inte så jätte heta spel.
Smolle... ja nä för trög... behöver till 99 % bara försöka hitta lägen för avslut för hans tempo med pucken är sämre än hedströms.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Bad_Brett: Jag avstår att svara, med konstaterandet att falsk blygsamhet är värre än ett hånflin i ansiktet. Du har dock rätt att det är bittert att torska så här...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Bad_Brett:

Hade Frölunda pucken när man blåste av för den skadan? Det tror jag inte
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Iphone70:

Har väl fått minst en poäng vid 0-0 vad jag kan förstå. Då Frökundaspelaren skadades blåste man direkt. Eller hur JR
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

lincoln:

Med tanke på att Molinder var inne och spelade powerplay ett par minuter senare så visade väl domaren att han hade fingertoppskänsla. Skadan såg inte så allvarlig ut och var uppenbarligen inte speciellt allvarlig.

Anledningen till att regeln finns är förstås för att förhindra att spelare lägger sig på isen och fejkar skador för att få till en avblåsning i pressade lägen.

Jag förstår att det är enormt bittert att förlora på det här sättet, men tyvärr gjorde domaren rätt.

Det finns dock en liten, liten chans fortfarande. Växjö har riktigt tuffa matcher framför sig och har ni tur tar de inte en enda poäng.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26

Taurus:helt rätt bedömning, varför inte göra mål 3mot1 istället?

sluta gnäll på domarna, 

laget håller INTE, inse nån gång. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Bergius: Sen är det givet att åtminstone domarna känner att de gjort fel då de tar den löjligaste utvisningen på Frölunda som kompensation i anfallet efter målet.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
lincoln: Hade köpt det om Frölunda stuckit direkt och gjort mål nu får de vända runt vid blålinjen och spela i mittzon. DÄR bör domaren blåsa av spelet tycker jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Den domare som ständigt dömer bara enligt regelboken blir inte långvarig. Har dömt en annan bollsport i snart 25 år och varje match kräver bedömningar. Skulle jag ha blåst av och stoppat ett lags spelvändning, som Timrå de facto hade, så blåser man naturligtvis av om det sker samma sak åt andra hållet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
mikenomad: Förvisso - men jag tycker att man kan prata om fingertoppskänsla också hos en domare.

Om den saknas i fotboll löser lagen det själva genom att sluta spela...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Är det någon som kan fixa fram en emailadress till Sören Persson?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
söder över: Precis. Sur torsk, surt mål. Men det är svårt att vinna när man inte gör några mål. Och Brettan har rätt i sak. Tyvärr.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
erathoo:feg bäckman, han hade chansen o göra ett - men sen fegar han ur o gör en puck-out
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
söder över: Do or die... Och vad man än säger så blir vi nollade på hemmaplan. End of story... Så enkelt är det
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Kattgubben: ok match, fittigt resultat
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Mappe: nu finns chans till kosmisk rättvisa
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
jävla fittmatch! Dra åt helvete! Första gången på länge som jag är riktigt förbannad
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
erathoo: han tog på sig att göra puck out....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2013-02-26
Vi räcker inte till...
Tyvär
Kommentera

1564650 · »