Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
Hult kommer att gör minst 3 poäng...
Måste lägga en liten slant...
DJ Hemp:
HC Gunghäst ?
Ikväll måste alla Tikare kämpa 117 %
SMÅLAND:Reide håller nollan, galant! Men kan Runesson göra målet?
1-0 t TIK!
De (Timrå) brukar komma ut med väldigt hög fart, speciellt på hemmaplan. De spelar fysiskt, sätter press och smäller på, så det gäller att vi är snabbtänkta och inte spelar fast oss själva. Vi får koncentrera oss på försvarsspelet i början och sen försöka komma på kontring. Om vi krånglar till det så blir det som mot Oskarshamn, säger centern Mattias Kalin till folkbladet.se.
I synnerhet på hemma is!
Gällande Norja så är faktiskt han inte bra alls...
Ribbis som står idag har redan gjort 2 räddningar som jag inte förmodar att Norja skulle klara av...
Jag tycker inte att Norja tillför det minsta positiva i den här uppsättningen av Timrå IK. Dåligt försvarspel My ASS! Ok inte hundra direkt men va faan det måste vara lite ge o ta juh! Ni som ser matchen kan väl kika lite på om ni ser någon skillnad på bara en sådan sak som returer... Vart hamnar ribbes returer? Mitt i slottet eller ut mot sidorna?
Andersson: vinna närkamper och ta kampen framför målen nu då!
fy faan så bra pettersson är!
söder över: Ja, och norja var ju svag redan förra säsongen.
F-n att vi inte signade iilahti...
... :-)
Så inihelvete rätt att Pettersson fick sätta en balja! Gigant ihop med rejdar Öhrn vill jag lyfta med! Han förlorar inte någon duell o jobbar stenhårt i alla lägen! Jag fick rätt iaf! Storseger och iaf 2 pinnar på Hult!
Skönt med lite julefrid! Tack för det!
Fram me skumpan o garren nu o sug i er ordentligt! !!
Nu fan vet vi att de är målis vi saknar i år.
SMÅLAND: bor du i vittaryd?
härligt med glädjen men du ger mig lite Christoffer Silferbielke vibbar!
=)
Härlig och viktig seger, gillar Reideborn som fan han har en bra aggressiv spelstil som tlltalar mig, härligt TIK !
Nää , vad tror ni .... ska vi lägga ett bud på Reideborn för resten av säsongen ? ;)
El_loco: Vi signade fel finne helt enkelt.
Tänk att det var så enkel lösning på problemet. Mot toppen igen!
DJ Hemp: Mitt vardagliga humör påverkas faktiskt väldigt mycket av Timrå IK, efter en timråtorsk klara ja inte av att läsa tidningen dagen efter, när dem vinner är det raka motsatsen och man vill ju så jävla gärna att det ska gå bra för laget i ens hjärta, jag hoppas av hela mitt hjärta att jag under min livstid kommer få se timrå gå upp en gång till, var 10 bast senast vi gick upp.
ÄLSKA TIMRÅ IK !!
jå1:
Eftersom vi uppenbart inte är nöjda med Norja måste det ju testas annat .
Modo kan ju inte låna ut Reideborn varenda omgång .
Jag får det till närmare 15 bast sedan vi senast gick upp...
Apropå att gå upp, så har jag väl varit med om tre gånger redan, om än inte på plats alla gånger (1977, 1981 och 2000). Vad gäller Giffarna är det ännu fler gånger, om än inte på plats vid samtliga tillfällen (1974, 1986, 1999, 2007, 2011 och 2014). Nio gånger har jag alltså fått glädjas åt serieavancemang, även om de på 70-talet inte upplevdes så starkt. Men, okej, sju gånger då. Inte så illa...
Redigerad kommentar
Jaji, nu när jag läser inlägget igen, så känns det nästan självklart vad som menas. Fast det är lätt att säga med facit på hand. Just det där senaste avancemanget är givetvis den största upplevelsen även för mig. Likt många andra här började jag att följa laget alltmer sedan namnet Timrå IK tagits tillbaka. Jag var 08:a då det begav sig, men tog många chanser att åka upp när chansen fanns. Det är tveksamt om NH90 ens hade tio skott på mål i den där matchen. Minns att man kunde känna sig nästan helt avslappnad redan efter 1-0-målet, något som är oerhört ovanligt i sportsammanhang. Da capo efterlyses, men vi lär få vänta.
Redigerad kommentar
Jag höll också på MoDo i Elitserien när Timrå inte fanns där. Mikko Leinonen minns jag. Liksom SM-guldet 1979.
Ärligt talat var jag inte på några TIK-matcher efter ES-säsongen 1981/82. Man hade ju inget körkort och laget blev bara sämre. Rena öken faktiskt. Jag föredrar dagens läge, sistaplaceringen till trots.