1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582742 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16

1646019 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
DJ Hemp: Igår började resten av säsongen. Vi har allt att vinna och vi ger aldrig tappt. Wow liksom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
Gorkyman:

Jag höll också på MoDo i Elitserien när Timrå inte fanns där. Mikko Leinonen minns jag. Liksom SM-guldet 1979.

Ärligt talat var jag inte på några TIK-matcher efter ES-säsongen 1981/82. Man hade ju inget körkort och laget blev bara sämre. Rena öken faktiskt. Jag föredrar dagens läge, sistaplaceringen till trots.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
DJ Hemp: Är själv 67:a och var på 70-talet Modo anhängare, med en personlig favorit i Mikko Leinonen. Vändningen kom med Pekka, och när man dessutom hade lirare som Anders Wikberg, Henrik Sandström och senare Matti Pauna i laget var man såld och för alltid T I M R Å I T   :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
Gorkyman & Snoop:

Jaji, nu när jag läser inlägget igen, så känns det nästan självklart vad som menas. Fast det är lätt att säga med facit på hand. Just det där senaste avancemanget är givetvis den största upplevelsen även för mig. Likt många andra här började jag att följa laget alltmer sedan namnet Timrå IK tagits tillbaka. Jag var 08:a då det begav sig, men tog många chanser att åka upp när chansen fanns. Det är tveksamt om NH90 ens hade tio skott på mål i den där matchen. Minns att man kunde känna sig nästan helt avslappnad redan efter 1-0-målet, något som är oerhört ovanligt i sportsammanhang. Da capo efterlyses, men vi lär få vänta.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
Gorkyman: Ja var kanske lite klumpigt skrivet av mig, men ja precis jag är född 90 och var 10 bast och de var en magisk kväll, Nyköping hade ingenting att hämta i stadion.Så hemskt tungt som de känns att var Timråsupporter just nu hoppas man en vacker dag förvandlas till ren jävla ståkuks hockey i framtiden, together we stand strong and united for Timrå IK, spelar ingen roll om Timrå ligger sist i allsvenskan och man träffar nytt folk, säger med enorm stolthet att jag är Tikare och att jag lärde Anton Lander allt han kan he he.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
DJ Hemp:  Tror nog snoop menade att han var 10 år gammal år 2000, när TIK senast tog klivet upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
DJ Hemp:

Apropå att gå upp, så har jag väl varit med om tre gånger redan, om än inte på plats alla gånger (1977, 1981 och 2000). Vad gäller Giffarna är det ännu fler gånger, om än inte på plats vid samtliga tillfällen (1974, 1986, 1999, 2007, 2011 och 2014). Nio gånger har jag alltså fått glädjas åt serieavancemang, även om de på 70-talet inte upplevdes så starkt. Men, okej, sju gånger då. Inte så illa...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
Snoop:

Jag får det till närmare 15 bast sedan vi senast gick upp...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16

jå1:

Eftersom vi uppenbart inte är nöjda med Norja måste det ju testas annat .

Modo kan ju inte låna ut Reideborn varenda omgång .

Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16

DJ Hemp: Mitt vardagliga humör påverkas faktiskt väldigt mycket av Timrå IK, efter en timråtorsk klara ja inte av att läsa tidningen dagen efter, när dem vinner är det raka motsatsen och man vill ju så jävla gärna att det ska gå bra för laget i ens hjärta, jag hoppas av hela mitt hjärta att jag under min livstid kommer få se timrå gå upp en gång till, var 10 bast senast vi gick upp.

ÄLSKA TIMRÅ IK !!

Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
Andersson: Går ju alltid att testa, men är dom redo tro?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16

jå1:

Då blir det Ohre och Lantz för hela slanten

Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
Timrå Icon: Fast problemet är väl inte löst? Norja är väl tillbaks mellan stolparna efter jul..
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
Det är ändå värst vad en enda seger kan göra för stämningen härinne. Vid en eventuell förlust i nästa omgång blir det väl "Är det slut nu?"-tråden som härskar igen, antar jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16

El_loco: Vi signade fel finne helt enkelt.

Tänk att det var så enkel lösning på problemet. Mot toppen igen!

Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16

Nää , vad tror ni .... ska vi lägga ett bud på Reideborn   för resten av säsongen ?  ;)

Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
söder över: Nä int fan bor ja där :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
Jaji, det gick ju riktigt bra trots att man gav motståndaren ett tvivelaktigt tillmäle. Vi vann och gubbhästen blev hamburgare. : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16

Härlig och viktig seger, gillar Reideborn som fan han har en bra aggressiv spelstil som tlltalar mig, härligt TIK !

Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16

SMÅLAND: bor du i vittaryd?

härligt med glädjen men du ger mig lite Christoffer Silferbielke vibbar!

=)

Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
Nu j-r får j-a kärringar rida av mej o fira ikväll!!!!
Fram me skumpan o garren nu o sug i er ordentligt! !!
Nu fan vet vi att de är målis vi saknar i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
El_loco: ja se bara på Jimmie tappade hockeyintresset... Hehe...

Så inihelvete rätt att Pettersson fick sätta en balja! Gigant ihop med rejdar Öhrn vill jag lyfta med! Han förlorar inte någon duell o jobbar stenhårt i alla lägen! Jag fick rätt iaf! Storseger och iaf 2 pinnar på Hult!

Skönt med lite julefrid! Tack för det!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
Jockz: härligt, lås in reideborn nånstans så inte modo hittarn'

... :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
erathoo: Vinst, 4-1 busenkelt. ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
Bah, vad händer i matchen.....nån?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
erathoo:Enligt EP har Iilahti fortfarande inte spelat en match den här säsongen. 22 år... Han kanske la ner karriären efter Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16

söder över: Ja, och norja var ju svag redan förra säsongen.

F-n att vi inte signade iilahti...

Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
söder över: Returer i slottet har varit obefintliga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
söder över: 3-1 känns ju inte helt fel! Håll i det här nu :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16

Andersson: vinna närkamper och ta kampen framför målen nu då!

fy faan så bra pettersson är!

Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16

söder över:

ribbis ?  Räddarborn  :D

Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
Jockz: ibland skriver man på gränsen till elaka saker om folk som avlönade ska spela hockey i Timrå IK ... Jag har gnällt hårt på Jesper Samuelsson Hynning och hirso och Börje har jag gnällt hårt på ibland känner man efteråt att man kanske är lite onödigt hård i sin kritik.

Gällande Norja så är faktiskt han inte bra alls...

Ribbis som står idag har redan gjort 2 räddningar som jag inte förmodar att Norja skulle klara av...

Jag tycker inte att Norja tillför det minsta positiva i den här uppsättningen av Timrå IK. Dåligt försvarspel My ASS! Ok inte hundra direkt men va faan det måste vara lite ge o ta juh! Ni som ser matchen kan väl kika lite på om ni ser någon skillnad på bara en sådan sak som returer... Vart hamnar ribbes returer? Mitt i slottet eller ut mot sidorna?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
SMÅLAND:  what ??
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
Äre så fattigt att int ens CJ kan få en mazariner när han refererar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
söder över: Känns mycket säkrare med Reideborn i målet måste jag säga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
EArk: ja helt enligt planen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
zigge: Dra mej baglänges.
Hullllt :-D
Skål tamjefan
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
1-0 Hult första pucktoutchen för honom
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
söder över:  dom måste ha tittat på nån match  2006 ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
söder över: Äh... Tror jag trycker i mig en gubbhästburgare till middag. Kanske ser matchen liggandes i gubbhästsängen eller finns det en gubbhästfidus på något obskyrt löp på Valla i kväll?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
Andersson: Mig veterligen använder Timrå IK 1a perioden som hockeylek och allmän bensträckaraktivitet?

I synnerhet på hemma is!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
Andersson: det är lungt... Gnägget har noll koll... Se bara inledningen på deras kommentar i Folkbladet ang Timrå IK!

De (Timrå) brukar komma ut med väldigt hög fart, speciellt på hemmaplan. De spelar fysiskt, sätter press och smäller på, så det gäller att vi är snabbtänkta och inte spelar fast oss själva. Vi får koncentrera oss på försvarsspelet i början och sen försöka komma på kontring. Om vi krånglar till det så blir det som mot Oskarshamn, säger centern Mattias Kalin till folkbladet.se.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16

SMÅLAND:Reide håller nollan, galant! Men kan Runesson göra målet?

1-0 t TIK!

Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
DJ Hemp: HC Citccolina o hästen :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16

DJ Hemp:

HC Gunghäst  ? 

Ikväll måste alla Tikare kämpa 117 %

Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
DJ Hemp: jag är helt övertygad om att vi tar en stor seger ikväll!

Hult kommer att gör minst 3 poäng...

Måste lägga en liten slant...
Kommentera

Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-12-16
Jag fixar matchtråden! : )
Kommentera

1646019 · »