1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29

1717394 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Man ska inte missa chansen att vara en dysterkvist. Tre raka förluster och lagen i kön vinner. Nyss tyckte jag Asplöven och Pantern var på väg åt ett annat håll. Nu är Pantern förbi oss igen på målskillnad. Viktigt, viktigt med poäng mot Löven.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
El Maco: nja jo kanske lite.... Det felar väl lite i organisation... Dom har fler motionscyklar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
söder över: okej? Och vi är inte Montreal Canadiens?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
El Maco: ja alltid...

Vad är NHL lixom...

I Hockeyallsvenskan spelar de riktigt bra målvakterna...

Jag skulle sträcka mig till att vi har mött bra målvakter men inte omöjliga... Vi skjuter rätt många kassa skott med... Mjuka och hårda skott i magen och högt över samt ofta efter en stunds fipplande så målvaktsoraklen garanterat hunnit placera sig rätt...

Utöver det så har vi dåligt med folk som söker returer. Vi har folk på mål ja men de står oftast ganska stilla och hårt uppvaktade vi saknar sådana spelare som söker sig i när skottet precis slagits. En sådan som kan slå in returer utan att ha en motståndare som ryggsäck/midjeväska...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
El Maco: Det känns nästan alltid som att det är Timrå vs målvakt. Mot hästen, mot boobs, mot Taif osv. Vi måste ju ha en förmåga att göra målvakterna vi möter bättre!? Ett fungerande PäPä och målskytte på normalnivå så skulle Timrå våldta många lag i denna serie..
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
söder över: vi har väl spelat rätt bra men mött stekheta målvakter
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Bragd-Birger: ja statistik är statistik...

Men alltså vi en viss gräns övergår statistiken till ett faktum och i det här fallet ett tydligt sådant.

Jag mår alltid dåligt av dessa uppehåll även de små som infaller titt som tätt under serielunken med.

Det är något som sitter i väggarna hos oss att göra dåliga uppstarter.

Jag fattar inte vad det handlar om riktigt men jag misstänker att det handlar om lite odisciplinerade inför uppgiften...

Viljan finns garanterat!

Det behövs något nytt iaf man behöver bryta den förbannade trenden! Det kostar mer än bobbtorskarna att inte fungera när det behövs efter uppehåll...

En inkörningsperiod om 3-4 matcher efter uppehållen är inte ok...

Riktigt petiga och noggranna pass för att sätta ribban?
Dåliga passningar var det ingen brist på igår mot gnägget...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Bragd-Birger: Det var en analys det. Ett annat mönster som följt oss senaste 4-5 säsongerna är att de gånger vi precis är på väg att få upp trynet över vattenytan är där en 8-armad bläckfisk och suger oss tillbaka till bottendyn. Där har vi 2 mönster som vi på något sätt måste bryta förr eller senare. För en lekman som undertecknad känns det väldigt mycket som något mentalt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Deprimerande men synnerligen väntad förlust igår. Timrå är aldrig bra mot hest, men den största anledningen är nog faktumet att det varit uppehåll. Roade mig med att kolla genom resultaten de tre första omgångarna efter ett uppehåll denna + förra säsongen. Hyfsat jobbig statistik.

Förra säsongen: Timrå inledde stilenligt, och poängskörden efter de tre första omgångarna var således 1, 0, 0. Sen ångade man på i hyfsad stil till novemberuppehållet. Därefter: 0, 0, 0.
December och julmys följdes upp med: 0, 1, 0.
Sen, februariuppehåll och - lidnersk knäpp! Tre påföljande omgångar: 3, 3, 3!

Come 2015/16. Ja, där vi har vi nuffrorna i alltför färskt minne.
Starten: 0, 0, 2.
Novemberuppehåll: 0, 0, 0.
Och nu efter stärkande julledighet: 0, 0, ?.

Undantar vi det som onekligen ser ut som ett undantag, dvs februariuppehållet i fjol, får vi summa summarum impregnerande 4 poäng på 17 matcher. Mäktigt!

Nu är statistik statistik och allt det där, men...nog känns det som att det finns något att fila på under matchledigheterna. Det ser ju likadant ut varje gång man startar upp: segt, kladdigt, fladdrigt. Hur fan tränar/preppar man ijenklien?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Känns detta? Bara undrar, känns detta som en sketen dålig fångst på makrill, svär man som en kubik pappersmassa åkt rakt ner i havet, är man helt sjukt förbannad? Hade jag varit hockeyspelare i Timrå så hade jag varit helt jävla ursinnig, allt kunde dra åt helvete. Nästa match kommer utloppet, pucken ska in, vi ska upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Modano:

Känner mig fortfarande våldtagen men..

Nu luktar jag gott iaf.

Nu när jag är lite lugnare så måste jag ändå säga att det där skadeskjutna hästersarna gjorde en jävla fin borta match! Dom jobbade hårt och uppoffrande för sina 3 poäng.

Vi var inte helt kassa heller. Det var ändå ett par puckar i ribban o stolpen osv...

Marginalerna har Timrå ik sällan med sig iår.
Dom måste kämpa hårt även för dom...

Jag hoppas att någon av de tre tränarna som finns i båset kan sätta sig och gå igenom video från våra vinstmatcher innan jul och visa spelarna vad som skiljer under våra torskar nu.

Som du säger så tappar vi dueller framför båda målen även om målet idag var på en kontring...

Axie var rätt rostig ikväll men jag ger honom gärna några matcher till innan jag dömer honom.
vi var hungrigare och rakare när vi van matcher. Nu känns som om vi inte är synkade längre. Pucken kommer oftast inte till den spelare som hittat en fri yta i bra läge utan det blir ofta att pucken går den kortaste vägen vilket vanligen innebär att en redan uppvaktad spelare får den och måste stressa den vidare...

Annars känns backarna inte så bra nu heller. Inte ens Bryniz känns het. Massor av felbeslut och svåra lösningar när man ska ta sig ur egen zon.

Anfallsspelet är nästan obefintligt med snudd på ingen rörelse och ständiga felbeslut när man har läget att stöta tillbaka puckar och behålla trycket i anfallszon.

Nä jag vet inte men jag hoppas att man visar killarna delar som fungerade när vi vann matcher.

Och till Axie: bra fart! Men... Klubban i isen och redo när du finns i motståndar slottet! Skjut för fan! Handledare kan man aldrig få för många av!

Jaja kämpa på!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Intressant drag där på slutet. Att plocka målisen...och en utespelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
SMÅLAND: 5 raka segrar följs upp av 3(minst) raka torsk. Så har det sett ut stora delar av de här allsvenska säsongerna, med skillnaden att det brukar gå 5 torskar på 3 vinster.
Som anhängare är det lätt att gå bort sig i schizofrenin och så blir man stående där på ett ben och vet inte riktigt vad man ska tro... Det är svåranalyserat de här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Jag trodde att hästens bästa spelare var på j-vm ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
El Maco:
Vi möter väl SpökLöven först!
Ska jag vara ärlig ger jag fan i att på söndag!
Jag tänk int se skiten!
Så j-a uppskrivna innan match och Hästen saknade 9 spelare...men vad hjälpte det.
Nä nu måste det bli bättring efter nyår annars kan det bli en dyster vår!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
söder över: Ja bara Pantern gjort mindre mål åt helvete för mjuka rädda och ta ge stryk framför båda kassarna. Får vara jävligt nöjda om man slipper kvala med katterna till våren. När sådana spelare lill challe o johansson f lander får spela så är något jävligt fel på tränarna tycker jag. Gillar annars Forsbergs sätt att driva på men tror det brister på mycket annat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Fyfaaaaan sååå jääääävöa dåligt!!

Skämmes ta mig fan!!!! Jävla pissruskor!!!!

Nu är jag fullständigt bedrövad över läget!!!

Ska vi stå på kvar vid hållplatsen och se ännu ett satans tåg tuffa iväg!!!!

Vi ska vara så jävla konstruktiva i anfallszonen...

Fy hellvete!

Jag skulle ju äntligen få gå på jobbet och reta gnäggpacket efter deras torsk mot Timrå...

Men nu kommer man återigen få dessa förnedrande klappar på hjässan i fikarummet...


Jävla helvetes skit!!! N n

Jag vill se Timrå IK VINNNNNNNA!!!!'n

0-4 i matcher mot hästen...

Jag behöver se Timrå IK göra mer än fyra mål och vinna en match jävel snart. Leverera nu för helvete!!!

Släpp Tikkinen det duger inte att kladda som han gör längre.

Och för fan...

Äh skit samma...
Känner mig våldtagen...

Går o duschar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
El Maco:

44-16 i skott och 0-1..
Här möter vi ett lag som gör ett mål och spelar försvarspel en hel match och kan inte göra mål..såg stundtals ut som Sverige-USA igår..
Så jävla besviken. Spelar vi så här så har vi inte u Meckarecet att göra!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
El Maco: vems jävla huvud ska vi kräva på ett fat ikväll då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Torsk. Tre raka förluster hade vi inte råd med. Måstematch mot AIK då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
söder över: Fyra kvar, hest utvisad. Ta ut målvakten. Så de fick hål på Tingsryd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Och åter en gång köper man en diving...

Patetiska jävla piss sport!!!!'
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Viljan är det inget fel på men avsluten/effektiviteten däremot...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Vi behöver ta lite snabba låga avslut så Brage får släppa lite returer!

Då blir Boyce och Molinder målkungar igen!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
El Maco:

Leksand kör över Sundsvall och Löven har vänt och vi leder skotten med 32-9 och ligger under med 0-1..
Ska det vara så jävla svårt att göra mål.
Ska vi spela Playoff i vår så måste vi göra mål annars hamnar vi i ingenmansland i år ingen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Nu får det gärna vara mer än 2 spelare som det lyser vilja om på isen...

In i skiten och jobba på nu!

VIIIIIIIIIINN!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
El Maco: Leksand är förbi oss om det här står sig. Och snart har de tagit in målskillnaden också om bobbarna fortsätter slänga in den i eget mål. 5-2 i dalarna nu.

Vi måste vinna själva i kväll helt enkelt. Kom igen nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
El Maco:

Halva matchen spelad o 24-5 i skott och 0-1...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
El Maco: ja vräk in puckjäveln till mr Lemmy Kilminsters ära. Han hatade vita hästar!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Ikväll vore det ju bra om bobbarna gjorde det de aldrig gör och vinner. 3-2 till LIF efter första dock.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
El Maco:
Ja det hoppas jag verkligen så jag kan slå av flaskhalsen på champagneuslingen och fira snart!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Vad i helvete gör lill challe oskar johansson på isen ?????????? två jävla soper spyr när man ser skiten på isen. Varför spelar inte Siren J Westin
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
lungan: ousch! Ser att du fått en lungtransplantation och återkommit till nicket. Då slipper vi hålla andan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
El Maco: Är dock van har haft punktering på båda lungorna, därav nicket😃
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
SMÅLAND: I nästa period kommer det att spruta in Timråmål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
El Maco:

19-3 i skott och 0-1..
När slår vi av korken på ketchupflaskan börjar göra mål?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Brage e' lage'
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
SMÅLAND: Skillnaden är att ikväll vänder vi och vinner!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Timrå sköljer över Vita Hästen fullständigt!!
19-3 i skott...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
El Maco:
Ja det är sorgligt! Samma matchtyp som i Tingsryd. Timrå för spelet och vi kan inte göra mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
SMÅLAND: dredje raka skottet som Mattsson släppt in.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Timrå IK - HC Vita Hästen 0-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Hästarna ett skott på mål och mål direkt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
El Maco:

Det måste vara spöket som skriver?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Timrå IK - HC Vita Hästen 0-0
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
: läskigt att Lungan kan ramla bort. Svårt att andas då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
El Maco: Den måste ha ramlat bort. Lungan är jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Lade en hundring på Molle Molinder som första målskytt.. Bara en bra känsla jag har. 4-1 vinner vi med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
: kommer alla tillbaka kommer vi inte ha kvar Tikkinen. För att börja någonstans. Har signaturen ramlat bort eller heter du inget?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
: Vill inte vara någon glädjedödare, men det känns lite långsökt att gå upp i år. Vi behöver stabilare målvaktspel tex.
Kommentera

1717394 · »