1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581717 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - HV 71 2005-12-10

637280 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
RTS: Klart det inte är bara otur, bra lag har helt enkelt flytet med sig och de har vi verkligen inte, inga studspuckar som går in eller tur med nånting.
De är som du säger att börjar inte Timrå vinna snart så kommer de bli väldigt ensamt på ståplats och ödsligt på sittplats, jag hoppas de händer nånting nu när de äntligen är juluppehåll. Alla skadade spelare kommer tillbaka och förhoppningsvis också nått/ några nyförvärv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
erathoo: vi ska absolut fortsätta spela positiv hockey, Timrå IK har länge stått för en positiv hockey det är en av anledningarna till att så många spelare kan tänka sig spela i Timrå IK. Nej vi får absolut inte slänga bort det konceptet, det gäller bara att hitta några vassa anfallare. Det får kosta vad det vill men vi behöver målfarliga spelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
Hmm..är det bara jag som känner mig lite fundersam om tatiken vi kör är den rätta när vi har det manskap vi har ?
Nu så kör vi på som bara den i första peroden för att "trycka" in pucken fort som hinnan...sen blir vi tröttare o tröttare allteftersom, det känns som om grabbarna inte riktigt orkar.....se på Dyrgårn' som gnetspelar och bara satsar på kontringar, det känns som om de har hittat sin "spelstil" och plötsligt börjar segrarna komma....vi kanske ska ta det lugnare och vänta in motståndarna istället.??.... Ni som såg matchen mo Mora kanske fattar vad jag menar, TIK började lugnt, men det hände liksom inget....så då började TIk:arna sätta fart med bra spel och flera chanser...och vips.... ett mål i arslet :( sen gick liksom luften ur spelarna.

Så frågan är om vi ska fortsätta spela "positiv" hockey och förlora...??...eller ska vi börja gnetspela och ta en och annan poäng....vad tror Ni ???? eller är man helt ute och cyklar..??
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
JimmyH:

Mer än 10 sekunder hahaha klarar inte många om ens någon,10 sekunder i anfallszon är en evighet.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
General_Moisio: Yes, Krykov-hyllningen var storartad!
Tack tifosos!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
General_Moisio: jag tycker faktiskt att 4700 är en väldigt bra publiksiffra med tanke på vad Timrå presterar på isen, Skulle inte bli särskilt förvånad om den siffran kommer att sjunka under 4000 om inte laget börjar vinna.
Sedan måste ALLA förstå att vi inte har otur varenda match, Laget är inte bättre än vad tabellen visar.
Att skylla på otur är en undanflyt i tron på att det skall vända.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
JimmyH: Okej, jag förstår. Lite märkligt dock att alla bara viker ner sig. Men den bilden var ju å andra sidan rätt dominerande i Mora nu senast. Man ger alltså upp innan man ens har försökt, för att man vet resultatet innan, är det så jävligt? 

Detta gör väl knappast behovet av energitillskott till truppen mindre. Helst i form av spelare med ledaregenskaper och helst en center. Lätt att hitta? Njae, inte direkt. Men jag hoppas verkligen att Nubben lyckas med uppgiften. 

Nu; energi i form av mat!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
Alltså nu grinar verkligen oturen oss i ansiktet, mest OTUR om man kan kalla de måste ju vara Robban, tänk om den mannen skulle gjort mål på sina chanser. Sen tycker jag de är tragiskt att så lite folk kommer på matcherna alltså vi mötte serieledarna och de var bara 4700 nånting, de tycker jag är grymt dåligt speciellt när vi mötte suveräna HV!

Sen tänker jag inte börja gnälla efter en match som denna, HV var bättre på ALLT! Domaren var på deras sida vid vissa tillfällen och pucken ville som vanligt inte in när timrå väl försökte som dom tyvärr inte gjorde så ofta, allting såg bara allmänt jobbigt ut, alla spelare kändes som varför spela vi förlorar ju ändå så vad spelar de för roll.

Den enda som jag vill hylla en dag som denna är Blake Sloan tycker han gjorde en av sina allra bästa matcher på mycke länge i Timrå dressen och de glädjer mig verkligen, känns som om han kom i rätt miljö när han fick spela med Manderville och Nielsen, hoppas detta spel för sloan kan fortsätta efter jul uppehållet behövs verkligen.

Sen tycker jag att de är tragiskt att våran bästa center tyvärr lämnar oss nu, känns verkligen tungt att han nu återvänder till Finland igen, men jag har full förståelse för att han vill vara med familjen den är trots allt viktigast.

Vill även passa på och hylla JimmyH och Knylan och Dalan för deras fina hyllning till Valeri Krykov, ni gör verkligen ett KANONJOBB!

KEEP UP THE GOOD WOORK!!

Tack Krykov för allt du gjort denna klubb!

Vi glömmer dig aldrig!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
Dream Team: Kollektiv kollaps, ingen är tillräckligt bra som kliver fram och visar hur det ska se ut, ingen som ensam kan hålla pucken i anfallszon mer än tio sekunder, ingen som vinner tillbaka en puck och skapar målchanser på egen hand. Det finns ingen som ger någon injektion, självförtroende. Vi har svårt att ta till oss den där "vi-mot-dem" känslan i matcherna. Det blir mest en massa misslyckade försök, inget nu jävlar, ingen som kör över motståndare av ren vilja.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
Dream Team: Statistiken är ju inte hela sanningen det är ju i vilka lägen han släpper in puckarna också o hur man än försöker intala sig själv att
han är skaplig så inger han mycket stor otrygghet i sitt spel blandar snabba reflexräddningar räddningar med riktiga bottennapp menar då totalt ....inte bara dagens match!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
Per HApps:
Nu läser jag allafall inte papperbilagan av denna
tidning med tanke på vart jag bor..


Får frakta in min späda griskropp och kolla av det på nätet dårå..
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
gud:
Stod i torsdagens Dagblad om vilken ersättning klubbdirektören har.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
Per HApps: Relax, vetja, om det går. Det kommer att hända saker, var så säkra. Vad är det för amatörer ni tror sitter i klubbledningen egentligen? Om dessa är de rätt och om de kommer att fungera, det vet jag självklart inte svaret på. 

Forza Timrå, i med- och motgång!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
Per HApps:
Kan du berätta för mig vilka löner klubbledningen har??

Skulle vara intressant att veta...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
Dream Team: Ja dessa har jag med sätt och matchen mot Mora var väligt uppgiven........ De matchen var mer viktig än dagens det är lagen man har under sig som man ska spöa i första hand......
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
Dream Team:
Det är Giffarnas fel att det går så dåligt.
Hade inte dom åkt ur hade man kunnat slappna av, nu ser ser riktigt illa ut, det är ju bara att spana in tabellen för att få nattsömnen förstörd.

Läge för klubbledningen att visa framfötterna och göra rätt för sina hiskeliga löner.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
lungan: Nej, som boende på västkusten är jag rätt beroende av sändningar via TV/webben. Två match av tre har jag sett, inte dagens möte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
Dream Team: Har du inte tittat på Timrås senaste matcher eller???


Ja laget ser väldigt uppgivet ut......
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
JimmyH: Det verkar konstigt det du säger, ja, om det nu stämmer. Men har den tendensen synts en tid är det såklart en varning om något som kanske är bestående. Att ge upp, är det ens ett alternativ för spelarna? Ja, detta satt i sammanhanget dålig inställning mot Mora, exempelvis. Ja, det finns väl fler matcher man har sett en kass inställning, men just en sådan match där poängen är överdjävligt viktiga. Vad är felet då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
RocknRolf2:
Kul att du tog dig tid att läsa den debatt som jag
och 250 kg hade tillsammans...

Lovar att min bild över denna GB inte är någon ledande för någon annan
men vi kan väl ha som ett mål att få tillbaks den "gamla" GB som i en större utsträckning var en humor inriktat sida än denna skit som sker idag??

Vet inte hur det är med 250 kg?? Men jag har fått en ganska
stor positiv respons på den via bubblor och brev...

Synd att du inte kände lite som oss i det stora hela...

Kan också lova att jag inte är ute efter att omvända dig alls..
Du är tillräckligt stor för att ta egna beslut..

Förhoppningen var att du skulle tänka efter lite innan du
maniskt upprepar dig dag ut och dag in...

För de flesta härinne håller säkert med dig helt eller delvis
men tycker inte om att du skriver samma sak varje dag..

Tråkigt att du mår mindre bra psykiskt av allt detta..

Kan det inte vara läge för dig att logga ut och bara ta det
lugnt över upphållet och komma tillbaks in här med nya krafter??

Gärna positiva krafter..
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
Dream Team: MIN hypotes sa jag! INGEN annans.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
Bita ihop eller bryta ihop. Det är frågan.

Mika Oksa ska inte lastas för denan förlust, han var lämnad övergiven på 3 av 4 mål och 1-3 var en styrning.

Valeri Krykov fick ett sorgligt avslut på sin karriär, Timrå sköt mycket skott och skapade en del men det kändes som HV hela tiden hade full kontroll på matchen.

Jag är nära ett sammanbrott nu, perioden vi haft mellan dessa uppehåll har hållit på att ha tagit knäcken på mig. Det värsta som finns är att se när det ser ut som om laget inte riktigt vill. Om det beror på att vi är för dåliga eller har för dålig inställning låter jag vara osagt. Tur att SSK fortsätter att torska i alla fall.

Gud vad ont det gör just nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
RocknRolf2: Den frustrationen och maktlösheten tror jag de flesta här känner. Och det är väl till viss del därför alla hoppar på dig också. Humöret blir liksom inte bättre av att läsa vad som många uppfattar som nattsvart negativism direkt efter ytterligare en förlust. Jag kan erkänna att även jag tröttnat på dig ibland, men då är ju scrollningsfunktionen väldigt behändig. ;)

För att vara seriös ett ögonblick så är det väl självklart att du har lika stor rätt som alla andra att uttrycka dina åsikter. Även om du förmodligen inte skulle vinna nån popularitetstävling här, men det är ju inte poängen med ett diskussionsforum heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
lungan: Nu spekuleras det hejvilt i vilket fall. Du famlar i fåvitsko, skulle jag säga. Capice?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
lungan: "Män kan bara göra en sak samtidigt" det får stå för dig, du är av den täcka könet antar jag.... årets upplaga av timrå ik brister i det offensiva, om det skulle fungera som brukligt behöver inte försvaret vara oroliga för ev mål bakåt så enkelt är det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
Dream Team: detta stämmer,,,,,


Men Men Men,,,,,,

Detta är en hypotes som för MIG är rimlig!!!!!

Jag tror att Timrå inte känner sig trygga med sistemannen där bak OKSA, de tänker alltså för mycket deffensivt för att se till så de inte släpper in så många mål.... Men tänker det för mycket på deffensiven så brister offensiven..... Tänk på att det är män vi snckar om och vad säger det gamla ordspråket... Jag gillar det inte vill jag tillägga först

"Män kan bara göra en sak samtidigt"
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
Det är målskyttet som behövs, inga mål, inga vinster! så är det. Oksa anser jag vara en bra målvakt kanske inte bäst men fortfarande bra. Däremot är jag lite emot domare som inte är konsekvent, det irriterar mig mycket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
RocknRolf2: Jag tycker fortfarande att du är lite kategorisk och förenklar det hela, men vi kan ju agree to disagree helt enkelt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
En sak förbryllar mig en del vad gäller kritiken mot Oksa. Timrå ligger nu när vi tar julledigt på en tionde plats med 33 poäng, 57-77 i målskillnad. För att göra en jämförelse så ligger Frölunda på andra plats, och man har gjort nästan dubbelt så många mål som oss, men släppt in precis lika många. Är det inte i första hand målskyttar som saknas i Timrå då, eller förväntas Mika Oksa bära upp de tydliga brister som finns i laget på den punkten? Faktum är att det bara är fem lag som släppt in färre mål än oss såhär långt. Att vi har gjort näst minst mål är inget annat än pinsamt. Bara Leksand är sämre med 50 gjorda.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
RocknRolf2: Enl hockeyligan.se ligger vi 10 men skan enl min utläsnig ligga 9:a dif -21 tik -20
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
gud: jag läste den nu. Och jag vet inte riktigt vart du vill komma. Vill du försöka omskola mig på nåt vis? Vem säger i så fall att din bild av hur gästboken ska se ut måste vara nån allmängiltig?
jag är kategorisk kritisk i gästboken javisst. Och visst ser jag skiten i ett tunnelseende också. Javisst. Men vad fan håller på att hända med laget om inte rakt ner åt helvete? Vi ligger på slutspelsplats, eller 9:a nu kanske. Och? Fortsätter det såhär så är vi fan i kvalserien fortare än vad folk tror. Jag vill ha förändring!
Känner samma sanslösa frustration och maktlöshet som jag kände med GIF i våras. Tro mig, man fick ta en del skit där också för att man gick på med motorsågen tidigt på säsongen. Men fan. Vad hände?

Fan jag vill inte ha det såhär. Jag mår fan psykiskt dåligt av den här jävla sörjan. Alla dem här diskussionerna om vad och hur man ska skriva i gästboken berör mig ärlighetens namn inte särskilt mycket. Det är vad som händer med laget som engagerar mig! Det vore en oerhörd lättnad om laget och styrelsen täppte till käften på mig. Men som det är nu så bekräftar dem bara all kritik, gång på gång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
gud: Tror inget annat jag heller!!!!!!

Tror får jag för jag snackar med GUD!!!! :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
lungan:
Klart man ska uttrycka sig..
Annars så skulle HS vara skittråkig...Men oftast så är lagom det bästa...

Jag lovar dig att ALLA härinne vill att Timrå IK ska gå som en
rödvit maskin igenom serien..Gärna vinna allt dom lirar..
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
Det är juh helt omöjligt att föra en diskussion på det här forumet!
Jag försökte lägga ett förslag till förändring och inte en enda reagerar ens. Inte ens de som hatar Oksa mer än Malmö.

Det är juh inte ens kul att försöka göra sitt bästa för att hålla nivån, skriva vettigt när ingen är intresserad!

Bärs som bärs det smakar ju lika!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
Jag önskar Timrå IK väldigt bra och duktiga julklappar i ÅR ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
GUD: Klart jag förstår det.

Medgångssupporter är ingen supporter enl mig.

Men att inte uttrycka sig när det går dåligt är inte heller korrekt enl mig.

Jag vill bara att det onda spöket över Timrå IK försvinner...

Att inte uttrycka sig är fel också, men visst kan man göra det på olika sätt.

Det tysta sättet lär hjälpa mindre än det vulgära, det hörs i alla fall.

Men man ska göra det på ett smidigt sätt, absolut
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
lungan:
När du lite korkat skriver att du stödjer Roffe till 100000000%
eller nått är det ett tydligt tecken på frustration...

Och att vara frustrerad är så jobbigt att hälften vore nog...

Det är då man antingen ska stänga av datorn och göra
något annat eller så göra som jag..

Dunka huvudet i väggen...

För varken du , Roffe eller jag kan göra något annat
än att stödja vårat lag så jävla mycket vi kan...

Som du vet så är det alltid lättast att vara supporter när det går bra

Värre är det när det går mindre bra..Men det är nu
Timrå Ik behöver oss supportrar mer än nånsin...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
RocknRolf2:
Att du inte ens har läst en jävligt bra debatt säger
en hel om dig som person...

Där sjönk det lilla hoppet jag hade om dig efter jag
har pratat med Dj Hemp...

Min ilska mot dig är det enbart du själv som har
orsakat med dina maniska papegojeinlägg...

Inget annat...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
gud: jo visst pissa på laget man älskar är att gå över gränsen betydligt.


Men det kan ändå inte hjälpas att man idag är fruktansvärt besviken..

JAg vill att vi ska vara bättre än vad vi är idag.

Laget och organisationen har jag inget ont emot

Jag tror mer på att det är det oflyt som timrå haft med värvingar och avhopp och uddamålsföruster som gjort mig så hopplsöt besviken.

Det känns som det som hänt med Timrå i år kan bara hända oss.

Varför...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
lungan: Detta är div. 1 klass;

www.kalmarknights.nu/
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
lungan:
Ursäkta att det dröjde innan jag svarade..

Torskade precis på att skala potatis..

Som du har märkt så finns det en jädra massa känslor i omlopp
när Timrå IK är inblandad men flertalet kan ändå hantera det
jävligt bra medans andra mer eller mindre ballar ur...

Jag är inte orolig för Timrå IKs existens i Elitserien..
Skulle "vi" mot förmodan åka ur så tar jag det då..

Jag kommer ALDRIG att pissa på mitt lag som vissa gör
härinne...

Något för dig att ta efter??
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
RocknRolf2: Ja 18 skott 4 mål inte så pjåkigt...


OKSA hade enn räddnings% på 77.8 idag. DIV 1 klass skulle jag vilja säga!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
Chief: nej det är inget man kan förutse. Visst. Men i så fall kan man ju inte kritisera Masken heller. Eller nån som köper teliaaktier för 500 miljoner som tappar 90 % av värdet efter några år.

Många tycker jag tjatar och gnäller för att jag är konstant kritisk i mina inlägg. Ja det finns tamefan ingenting annat nu eftersom jag är jävligt besviken och upprörd över hur saker och ting har skötts. Men kommer samtidigt med förslag på förändringar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
Dream Team: det önskar jag endast för jag tror att det är ett fönster öppet nu, ju sämre vi presterar precis innan ju större förändringar lär det bli.


och enl mig så är Timrå ibehov av stora förädringar för att vända det sjunkade skeppet,

Detta kommer låta konstigt men då jag sa att jag vill att hv skulle dänga till Timrå idag, fanns baktanken som nämns ovan så det var menat i gott syfte.

Men som sagt det kan ju tolkas konstigt och det lär detta inlägg också göra.


VI firar jul som 9:a så alla vet bara!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
gud: jaja whatever. Har inte ens läst 250 kgs och dina inlägg tidigare idag. Rikta eran ilska mot styrelse/organisation istället för mot mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
lungan: "Desto starkare känslor man har ju räddare är man att förlora det.

Jag är livrädd att Timrå inte spelar i Elitserien nästa år.."

Och ändå sitter du och önskar en Timråförlust. Märkligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
RocknRolf2: Nja, jag vidhåller nog att du är lite orättvis. Jag kan medge att jag var lite tveksam inför några av värvningarna, men att alla underpresterar å det grövsta är liksom inget man kan förutse. Hade nog förväntat mig mer av ett par av dem.

Men nu när jag tänker på saken tror jag att vi snackar om olika saker här. Du pratar om resultatet och med facit hand kanske du har rätt. Jag menar nog mer att Nubben inte kan lastas för att alla floppat, för att använda din terminologi. Om du förstår vad jag menar.

Wesse: Jag kan också tycka att Roffe är lite tröttsam (no hard feelings I hope?), men tror du verkligen han skulle vara så engagerad om han inte verkligen brann för Timrå?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
lungan: KUL vi firar jul på en icke slutspelas plats....


FETT NICE!!!!!!!

AGERA!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
Bumpar ett meddelande från innan matchen...

Tycker inte att Oksa har varit så dålig som vissa här på forumet vill få det till, men helt klart har han inte kommit upp till en standard som räcker för en förstemålvakt.

Karri Rämö var på G till Timrå för ett tag sen. Nu ligger han 5:a i finska ligans målvaktranking med ca 93.5% räddningar. Dock har han bara spelat 11 matcher och fungerar som andramålvakt i HPK.

Kanske kan gå att byta Oksa mot Rämö som förstemålvakt.

Dock saknas också en målskytt, tror Nordgren eller Saarela är bästa alternativen... Hur sannolikt det nu är att Nordgren kommer tillbaks.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2005-12-10
gud: det hadlar inte om ålder utan om känslor!!!!!!

Desto starkare känslor man har ju räddare är man att förlora det.

Jag är livrädd att Timrå inte spelar i Elitserien nästa år..

Känslor mannen,,,

Det man älskar är man rädd om och vill inte förlora.
Kommentera

637280 · »