Jag har en positiv känsla nu inför matchen på torsdag . Timrå visade senast , och har visat att man är väldigt svårslagna hemma. Jag tror på en ny hemmaseger i denna match. Hoppas att grabbarna visar att det bara är slutspel som gäller
6000 på läktaren och tre poäng , kom igen (nödrim) ;)
Andersson: Också jag har positiva "vibbar" inför den matchen. Tyvärr kommer jag inte att kunna se den på plats, pga annat åtagande den kvällen. Jag tippar 4-2-seger. Skrik för mig också. Just go for it!
Hv går för minst en 2a plats i serien , förmodligen seriesegern , då är det nödvändigt för Hv att vinna nästan alla matcher som återstår . Kommer Hv upp i full kapacitet så vinner man matchen , men Hvs försvarsspel är ojämnt .. HV får in en del nya spelare , 2 nyförvärv plus att Kim Staal förväntas att göra sin första elitseriematch för Hv71 , matchen blir nog jämn , Hv vinner med uddamålet .
jens_88: Men vafalls! Kan ingen sänka ner karln i ett bad med vitlök, citron, röd solhatt och desivon? Det börjar kännas som en följetong det här med Lechto-förkylningarna.
jens_88: Lotvonen är en lugn kille det. En kompis här ifrån Ånge (hockeysplare) finne dessutom känner både Lotvonen och Lethonen, och han frågade Lotvonen för någon vecka sedan -
- Nu när ni har landslagsuppehåll måste vi supa till lite! Varav Lotvonen svara med - Nej, tror inte det. Kanske lite poker bara.
mikenomad: Det här problemet hade inte uppstått om man hade haft arenan i Sundsvall. Är man som Lehtonen lite dålig i luftrören så kan det inte vara bra att bo i Timrå, på Örnen, med Östrand som värsta Tjernobyl nedanför! Klart karln blir sjuk när man kommer från finnmarksvidda!
mikenomad: Nu verkar det trots allt som att Lehtonen inte kna avskrivas helt från spel i morgon. Dagbladet har, i vanlig ordning, koll på det senaste i TIK-truppen. DiCasmirro väntas bli borta ytterligare ett tag:
"Finske backen Mikko Lehtonen har varit sjuk i omgångar och han saknades både i går och i dag på lagets träningar.
– Han är förkyld, men på väg tillbaka, säger Örjan Fröjd.
• Har han feber?
– Inte nu.
• Kan han spela mot HV 71 i morgon?
– Det går inte att säga till hundra procent, men är det som i dag så tror jag att han ska spela.
Kanadensaren Nate DiCasmirro tränade lätt på is, men är ännu inte bra i sin axel.
– Jag behöver ett tag till innan det är okej, säger han efter träningen."
Hahl Bundy: ST har nog en lite annorlunda prioriteringsordning än Dagbladet, som väl genom alla tider haft ett större fokus på Timrå i allmänhet och hockeyn i Timrå i synnerhet.
Snoop: Undra om detta kan vara till Timrå's fördel då? :P Att NHL lagen blir lite tveksam till han eftersom han varit borta så mycket ^^ Dom vill ju inte betala så mycket pengar för en skadad finne
Nu är det dags att hoppa i hockeykostymen och bege sig ut till templet strax. Hoppas att ni alla pallrar er dit och skriker våra killar/pojkar/grabbar/gubbar till seger ikväll!
T T: lol han är ett sömnpiller killen som snackar, alltså inte intervjuar. Herre gud man bara vrider på sig... "skridskor-klassikern" ifrån ett annat inslag efter 2.13 är så underbar att jag avlider=) Bör dock lyssna i hörlurar för maximal njutningseffekt!
pingvin: vill ta tillfället att belysa detta faktum, som inte dyker upp så ofta. Om det nu blir så att Modo åker ur så uppmanar jag alla timråiter på hockeysnack att visa lite jävla klass och inte gå in i deras bok och håna.
6000 på läktaren och tre poäng , kom igen (nödrim) ;)