Det måste nästan kännas som ett värre straff för Pitkämäki i det här läget att faktiskt få stå kvar än att bli utbytt... det kan ju faktiskt bli än värre!
Olle: Och det tycker du är okej? Personligen tycker jag att Sonnenbergs frånvaro i det här laget väcker en enorm avsky till dem som sköter spelarinköp och ekonomin. Här har man liksom tyckt att klubbhjärta varit något vi ska vara noggranna med, och så skiter man i Sonnie? Det är så jävla dåligt att morfar vrider sig i graven. Stefan Lindqvist är antagligen den sämsta sportchef Sverige skådat i modern tid.
Kramer: Nej, ingen stake här.... Jag fattar inte att Timrå fixar 0-5 hemma i en period. Kommer aldrig att göra det.
En sån här dag är man ändå lite lättad att vi har lyckats gneta oss till hyfsat med poäng i alla fall. Hur många bra matcher har vi gjort den här säsongen? Alltså BRA? 4?
Kramer: Kommer ihåg en match mot HIV71 för 5-6 år sen när vi låg under med 0-2 inför sista och satt 5 puckar i sista och Stefan Liv grinade i intervjun efteråt- Jobba jobba joobba
Kramer: "blir såhär ibland"... Jadu, 5-0 efter en period, 5 insläppta på 8 skott. Jag tycker inte det händer speciellt ofta och jag tycker det vore bisarrt om fansen inte reagerade. Dock så håller jag definitivt med om att det måste få komma skitmatcher ibland.
Bragd-Birger: Shit som vanligt går hela jävla gästboken bananas så fort det dåligt , äre ingen jävel som fattar att det blir så här ibland!! Fan n y match om 2 dagar!! PS; Sätter en hundring på att RR2 sitter med ståpick.......:)
Bragd-Birger: Jag tycker heller inte att den diskussionen är relevant. Med den informationen som finns så tycker jag att Murley är ett bra alternativ. Vi har större problem än Sonnenberg just nu.
RocknRolf2: Men så är det ju med en ekonomi som våran i en liten lada. Dom lär väl ha dryftat tanken men funnit det viktigare att ha spelare som spelar från start istället för Sonnenberg på artist.
Bragd-Birger: Varför skulle han inte ha varit här om vi gjort klart med han tidigt? Ifjol hade han ju artistkontrakt och innan dess har han aldrig så vitt jag vet väntat någonstans med att spela.
Olle: Ja, men hade han spelat tidigt då? Den där soppan verkar ju mest vara en mischmasch av olika prediktioner och förväntningar. Eftersom han inte kunde komma tidigare nu med risk att torska kontraktet 'han tränat hårdare än någonsin för' ställer jag mig ytterst tveksam till om han hade varit här nu oavsett om kontraktet signats i maj. Men det är bara mina tankar.
Egentligen skiter jag i Sonnie nu, och jag blir förbannad över dessa projiceringar. All skuld på dom som var där ute på isen. Fuck sonnie, fuck Linkan, fuck alla utom dom som befinner sig i det där jävla omklädningsrummet. Det är dom som sviker.
Olle: Fast man värvade ju en bunt spelare under sommaren istället för Sonnenberg. Hade man prioriterat fjolårets bäste utespelare högre hade han varit här redan.
Hypocrisy: Måste verkligen hylla ledningen som drygt en vecka efter att finnkräket släppte bajsbomben har Tommy Samuelsson klar. Det är fan toppklass på det 👏