1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581774 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - HV 71 2012-09-22

« · 1519068 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22

Knylan: Låter som du var på matchen.

I vilket fall, håller med dig helt och hållet, detta TIK skall beundras även om det blev torsk idag, Belissimo gjorde en bra match trots allt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22

Kredd till SVT-text, vanligvis brukar det vara det andra laget det handlar om men idag är det "Första förlusten för Timrå"

Har Mattias Eriksson smugit sig in på Public Service?

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
KORITFW: Precis, det finns en värdighet i denna förlust som inte funnits där på samma sätt tidigare. Det är inte alls läge att bryta ihop, än.

HV - väldigt effektiva som en direkt effekt av klassen i deras lag. Vi - väldigt ineffektiva men på inget sätt chanslösa. Täpper vi igen bakåt och fortsätter gröta in 2-3 puckar per match så finns det alla chanser i helvetet att vi överlever detta.

Bellissimo bör stå även nästa match. 1-0, 3-1 och 4-1 är mycket fina avslut som absolut inte Jocke hade tagit heller. Det är bättre att ha en sund ruljens på målvakterna där man kan konservera ett någorlunda gott självförtroende hos båda än att det hela tiden ska bestraffas.

Jag blev återigen påmind om hur mycket jag hatar HV71, framförallt eftersom jag såg matchen med två anhängare. HV71 förtjänar motgång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22

haggen:

Alltid nykter

Vi bör skjuta mer än 21 skott hemma , annars ska motståndarnas målvakt va onykter om det ska bli vinst.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22

Andersson:

Du har kört nyktert hela lördan eller?;)

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22

Egentligen presterar vi ok offensiv idag  med tanke på det som blev.

Målvakterna i ES räddar  vanligtvis 90-91 % av skotten . Idag hade Timrå 21 skott .

För att ' vara säker' bör vi göra minst 3 mål hemma , alltså skjuta 30-35 skott .

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
superfalle: jag håller med om att vi har öppnat bra (utefter förutsättningarna). Inställningen är bättre än man kunde hoppas på, försvaret är tätare än vad man hade anat.

Däremot tycker jag att det finns några obekväma angelägenheter kring laget också. Målvaktsfrågan är ett stort problem och sen har vi målproduktionen. Vilja kan kriga till sig många poäng i vinter men brist av spetskompetens kan förlora många matcher åt oss också.

Jag håller som sagt med om att det ser bra ut men Montys makeover väntar fortfarande på den första trepoängaren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
haggen: Precis. Och i skenet av dagens förlust mot en av guldkandidaterna kan vi ha i åtanke att det är vad den här säsongen handlar om. Att ha två lag, antagligen Rögle och AIK, efter oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
haggen: jo då . Modo har fått ett mål bortdömt också . Ytterst tveksamt
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
Olle: snarare tvärt om . Jag tycker timrå inlett säsongen på ett mycket bättre sätt än jag trodde . Torskar dom 4-5 snabba nu så kommer jag säkert svänga och bärja skrika efter z och crosby ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22

Ingen som kollar Modo - RBK?

Spelar RBK som de gör ikväll så kommer de garanterat hamna sist, försvarspel, uppspel, anfallsspel, allt är otroligt nonchalant och dåligt.

Gissning att RBK och Perras gäng kommer hamna på sista platserna med eller utan NHL-förstärkningar.

Broder Svensson lyckades snubbla in en balja också.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
superfalle: nu tycker jag att du är väldigt negativ här :) Jag väljer att se på det så här:

Om nubben har sagt "ja" en gång så finns det goda skäl till detta. Nubben ha naturligtvis en bra insyn i både utbud och försäkringspengar, han skulle inte sticka ut hakan om vi inte hade något att vinna på den här historien.

Sen är jag lite förbryllad över att man verkar ha ändrat ståndpunkt igår. Det kan inte bara bero på att spelare A har ryktats till klubb B under lockouten istället för till Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
Olle: de gjorde väl brynäs också . Han stod ju hela våren året innan . Nielsen och regin verkar ju ska lira ihop i danmark
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
superfalle: jag har ingen aning om motivet, jag hänvisar bara till den där artikeln i skvallerblaskorna. Det är ju inte helt omöjligt att han vill spela i laget som gav honom förtroende i högsta serien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
Mackelito: Hm..så dom andra lagen kommer inte att få några NHL förstärkningar då.....? 
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
Olle: men varför skulle lindbäck spela i timrå . ? Har dom så bra målvakter i brynäs
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
haggen: Lite så jag menade. De utnyttjar sina tillfällen bättre än vad vi gör.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
Mackelito: ja då . Om vi fick 2 och dom andra ingen . Vi ligger inte i läget att vi har första tjing . Den enda som skulle smälla högre än nåt annat lag är z och han är inte aktuell förrän efter jul . Tidigast . Om nån pröjsar en mille i månaden .
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
superfalle: alltså...2:a klassens NHL-spelare är ju fortfarande absoluta toppspelare i både ES, KHL och alla andra ligor i Europa, det är du med på va?

Jag tror att Timrå skulle tjäna enormt mycket på att få in Lindbäck, Strålman och Nielsen. Dom skulle nog betala sin egen försäkring. Vi är fortfarande ett av lagen som skulle tjäna på det här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
Hälge: HV vinner rättvist målmässigt ja men spelmässigt så nej.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
superfalle: Skulle vi bara få två "halvdana" alltså typ Strålman o Lindbäck så skulle vi vinna fler matcher och publiksnittet skulle öka. Det tror jag vi kan slå fast. Så någon Crosby behövs inte för de!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22

Vi gör två bra perioder och en mindre bra. Vi bjuder på två mål och HV vinner rättvist.

Det mest sorgliga är publiksiffran...BEDRÖVLIGT !

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
Mackelito: men herre gud vilka tror du är aktuella för elitserien och timrå ? Malkin crosby eller . Dom som kommer komma är andra klassens spelare som de finns en chans att betala försäkringen på . Tror du på allvar att klubbarna kan lägga en mille i månaden på att försäkra spelare .
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
Mackelito: Vart får du vinna var tredje match ifrån? Och dina 25 omgångar kan ju lika gärna bli 3 omgångar. Jag ville också se Nhl-spelare, men frågan är om vi ens får hit spelare med samma kompetens som andra lag? Nä, jag är nog emot när allt kommer omkring.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
diffe: ja sluta klanka på timrå! Detta timrå är knappt jämnförbart med fjolårets
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
RTS: Precis! Det här laget har dubbelt så stora cujones som fjolårets lag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
Crippe ser stark ut,ska han glida igenom hela serien å skicka höst löv å fladderpuckar som inga kan ta imot!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
Med senaste säsongerna i minne, har ni inte saknat förluster likt denna nå så grönjävligt? 
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22

superfalle: Frågan är vad Timrå tjänar mest på.

25 omgångar med det här laget som vinner var tredje match med ca 4000 på läktaren.

Eller 25 omgångar med ett antal NHL spelare, met motsånd där det också lirar NHL spelare och dessutom kanske närmare 6000 på läktaren varje match 

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
varför kladdar alla negativa ord om timrå idag? Vi mötte ett starkt hv71 och gick på pumpen... Visst vi saknar en spets som kan dra dit den, men grina intw för en förlust mot hv, vi ska ta poäng mot de sämre lagen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
Mackelito: nä va faan . Kör för helvete . Med dom 4200 som är på plats en lördag i eon så har ju timrå råd att plocka in minst en femma med stjärnor. Tvärt emot andra lag som har de knaprare . Nä timrå har allt att vinna på att lag börjar ta in nhl spelare
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22

RTS:

Folk gnäller ju på parkeringen så är nog bara o acceptera 4200-4500 denna säsong.

Åka till Birsta o shoppa på lördagar går ju ändå finfint för folk.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22

Var i Eon ikväll och bevittnade Timrå för första gången live i år. Jag måste säga att Timrå överraskade mkt possitivt på mig, mkt energi i spelet, fortsätter Tik på detta sätt,att åka kopiöst med skridskor så kommer vi inte bli ett strykgäng detta år.

Som sagt en förstecenter saknar vi, men men.

Hagos, Sebbe, Bäckström, Hallin och Gunno var riktigt riktigt bra ikväll. rippe och Friberg måste upp ett par snäpp.

Det som skilld HIV o Timrå ikväll var klassen på avsluten, samt två inviduella misstag men jag är nöjd med det spel Tik presterade ikväll. 

Tråkigt med publiken, fler borde gå!!!!!

Forza Timrå.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
Jag hatar att förlora och är en ruskigt dålig förlorare, men vi kommer inte dansa hem denna serie och jag gillar stundtals de jag ser idag, kan vi bara sluta med dom ibland dumma och onödiga besluten vi tar som resulterat i mål för motståndarna så kommer de bli helt okej detta, för de är vi själv som ställer till det iaf idag tycker jag.Jag tror det här laget kan komma att växa mer och mer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
Mackelito: den var bättre faktiskt...!! du tar dig.. :-P
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
KORITFW: Stamkos skulle bara förstöra den stämning och kämpaglöd som råder, dessutom skulle vi tvingas peta en spelare till Stamkos fördel. Det vill vi inte, vi är bra mycket bättre med en Robin Sterner i laget än en Stamkos. 

Japp. Bojkotta lock-out. Japp. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
Mackelito: såja, såja Macke, ironi är inte din starka sida..... ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22

Nu börjar resan mot de södra regionerna i tabellen. Men vafan, vi kämpar ju, vi kämpa jeeetemiket. jettebra

skitsamma att vi hamnar sist, vi kääämpar.

Kämpa! 

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
söder över: kommer upp den 6/10. jag o två brorsor + en grabb...då blire 4st 08-supportrar på plats iallafall...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
KORITFW: Äh, Stamkos på det här så'
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
Bigthelin: Nä verligen inte.
Plattnackar! Monopol som Olle sa
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
KORITFW: Ganska bra sammanfattning.
Sedan var väl Wesslau snäppet vassare än Bellissimo oxå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22

Ja vad ska man säga om cmore? Först mailar jag dom om mitt missnöje över Växjö-Timrå matchen och går 2 dagar utan svar.

Nu tog jag tag lite hårdare och beskrev mitt missnöje över att 2 matcher på rad har strulat, samt hur otroligt dålig service jag tyckte dom gav som ignorerade mitt första mail och dessutom ej kunde ge repriser och därmed fick jag aldrig se Timrås mål i andra perioden som till större delen var en svart bild.

DÅ mina kära vänner. Efter 7(!) minuter hade jag fått svar om att jag fick 2 kostnadsfria veckor extra på mitt abonemang...

Skönt att det blev så i alla fall men va fan liksom... ska man behöva ta i så man spricker innan man får svar från dom?

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22

Expressen:  

"HV hade mer tyngd och precision i sitt spel medan Timrås spel byggde på en enorm kämpaglöd och fartfylldhet men ofta lite för chansartade anfall." 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22

bar mofftak:

Skulle folk tänka lite med hjärnan så åker de norrut genom Sörberge och ut på E4 vid Sörberge norra istället för att vara så kåt att åka söderut via värdshuset. 

Kan inte folk tänka får de skylla sig själva., tyvärr så drabbar det TIK i slutändan. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
bar mofftak:
Där finns det kanske inget att göra.  
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
The great one: ja precis! Jag håller med! Ta med en vän för fan! Dom som sett de senaste åren borde gå o kika igen! Nu är dom värda lite cred från läktarna... Dom försöker verkligen skruva upp tempot i pp o vara noggrana hemmåt... De jobbas hårdare helt klart!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22

Per HApps:

Det är nog kört. Folk har ledsnat på parkeringen och det är nog för sent att ta tag i det. Trots att det skulle räcka med ändringar i lokala trafikföreskrifterna.

Att man helt ignorerar det problemet är mycket konstigt..

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22

Många härinne som skulle ta sig till arenan o se matchen istället för o sitta här som en Glenn Hysén o se på matchen på internet som dagen kids gör.

Vi möter förmodligen ES-topp-tre lag och de är grymt effektiva när de får sina lägen så chilla lite med illamåendet.

Timrå spelade bra, ge det lite tid bara.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-09-22
Per HApps: Gör en insamling till mindre bemedlade.
Kommentera

« · 1519068 · »