1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577873 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29

« · 2009439 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
puffe: dryg...på vilket vis då 🤔🤔!! Du är säker på att Leksand fixar ett kval, ja nåt ska man väl vräka ur sig när man torskat mot ett bättre lag! Förmodar att du var lika säker på att Timrå skulle fixa IKO i ett kval, förstår att det är svårt att acceptera att man förlorat mot ett bättre lag! Vi har ju varit i topp mer än 60 dagar, tror du att det är en slump!! Sluta vara en dålig förlorare...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Clay.2: mycket hockey kvar, inget är avgjort! Vi har flyt och form nu...men det är i april allt avgörs!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
MrLöven: Oj, dryga björklöv, intressant
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
fredriko74: härligt med sura förlorare...det var väl så ni kände när ni skulle möta IKO och vi vet ju hur det slutade!! Man ska aldrig underskatta ett vinnande lag som ska möta ett lag som kommer från en losersäsong...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Raggaren Putte ´Din giftpil sved, Putte, men om Leksand får kvala nedåt så hoppas jag den förenade motviljan mot detta obskyra lag förenar norrlänningar, oavsett vilket Norrlands-lag som slår ut dom(även om MoDo är mitt förstaval)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
fredriko74: Knappast. Om Leksand får fortsätta som nu (5 raka förluster med 2-22 i målskillnad eller liknande) i några månader till så är de i sämre skick än vad vi var ifjol. Sedan är Löven i år klart bättre än Oskar och Leksand från ifjol så här långt, så om det handlar om klassers skillnad åt något håll så är det snarare i Lövens favör.

Nu brukar inte alltid det bästa laget vinna kvalmatcher (eller hur Modoiter?), så Leksand har så klart fortfarande chansen att klara sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Jaca: En del lag har 4 kedjor och en del lag har kanske 1 där ligger skillnaden , att ha en kedja som spelar boxplay i varenda byte är under all kritik ..alla vet vilken kedja jag menar .. sorgligt .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
som sagts...löven o modo
topptippade redan innan säsong börjat
dom som har pressen på sig...
men är låååångt till våren o kval
dipp..då...= tack o natti natti

vi topp 5...enl.nubben
inge o hymla om..vi är inge bättre
hur ofta händer att man är topplag i HA
efter ha ramlat ur SHL...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Buren var precis så mysig som ni beskrev. Tack för god match och tack för hyllningarna. Bättre chans att gå upp än vi har i år får vi nog inte på flera år (som det känns nu).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Clay.2:
Ännu inget ben måste jag säga, även om det i nuläget ser bra ut..
Inget lag har lyckats störa Lövens uppspel som TIK gjorde i första perioden, men det tog på TIKs krafter vilket var tur för oss!.. Men som jag tidigare poängterat, alltid sevärda matcher mot TIK och där kan ingen konkurrera med TIK.. Sen måste jag nämna Boys, han är mer nyttig för TIK än vad Dahlen är och faen vad förvånad jag blev då jag hörde hur ung han ändå är och spelat 500 matcher redan!..
Det inger respekt i mina ögon!..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Freddan=Fågelholken!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Clay.2: Löven går inte upp, får de möta Leksand så är de klasser sämre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Jockz: Har Löven så bra ekonomi då?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Jaca: Björklöven har 1 eller 2 ben i SHL , man tackar för uppvisning !
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Sputnik: Så ska man fjäska för länsbröderna igen, haha. Våran tränare är inte mycket till matchcoach heller, men mitt inlägg gäller Rotevall(kan inte hela namnet) 500 matcher, så fantastiskt bra i dessa tider när spelare byter klubb oftare än jag duschar(är lite äcklig, men ändå) Så stort !!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Vilken match, mycket sevärd och med fart.. Sedan kan jag gott hålla med om att nivån på domarna i HA är under all kritik!.. Det finns gott om stolpskott ibland domar kåren!.. På tal om stolpskott!.. I den kategorin måste man placera den som monterat gummilisten i er arena!.. Både Löven och TIK drabbas av en märklig sargstuds i samma period på var sida om isen!.. Sedan vill jag bara säga att visst gjorde Crandal "vissa" gester efter sitt mål men det var som en payback som en viss Dahlen pysslade med efter sitt mål.. Även om man kan tycka att det är märkligt att han reagerade så efter att Cannata bad lövenbacken att inte skymma honom..
Nog om det, men hur som helst alltid trevliga matcher mot TIK och det tackar man för.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Raggaren Putte: Jag har redan sagt mitt om Freddan. Han är mycket men nån matchcoah verkar han aldrig bli...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Mycket rättvist! Klasskillnad!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Kristianstad borta...
Vita Hästen borta...
Två mycket svåra bortamatcher....
Vi kan kamma noll om det vill sig illa!!!
Svaret har vi på tisdagkväll!!!
Nu sätter dom sig på bussen söderut med 2 raka förluster i bagaget!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
The great one: Det som du är inne på här oroar mig mest (även om dina tider inte stämmer). Våra tränare är inte i synk. I de två senaste matcherna när vi tagit timeout har det varit helt uppenbart att tränarna innan timeouten inte tillsammans har beslutat om vilken strategi som ska förmedlas till spelarna.

Mot VIK var det tydligt att Freddan ville plocka keepern extremt tidigt men Ante vände på det under timeouten till att sätta en i PP med målis och sedan ha mycket tid att jobba på kvitteringen. Idag hör man hur Ante först pratar om att gå ned på en back när Freddan kommer in och spontanplockar målisen med tillägget "tycker jag".

Nej tyvärr, det där otydliga ledarskapet kommer tyvärr inte att leda till SHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
MEEEEN, kl 22.00 gör NHL Wedda NHL debut!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Raggaren Putte: Löven satsar för att gå upp i år, vi kan inte konkurrera med deras kassakista. Vi hade vårat "roliga" förra året.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Tråkigt att förlora så klart men Löven är idag ett bättre och mer strukturerat lag. Trots att vi gör två av de bästa matcherna inställningsmässigt under säsongen mot Löven går vi ut med 0 poäng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
är väl till slut
allt handlar om pengar
..satsar på rätt ledare o spelare
o de kostar. .$.

vi SNÅLAR= alla nöjda o glada
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Bara konstatera som man känt länge nu att vi inte kommer räcka till för topp två. Vi får försöka kriga till oss en 3:e plats.


Förövrigt coachningen. Förra matchen, låg under med två mål med 4,5 min kvar. Hade PP, tog ej ut keepern. Nu med endast ett mål och över 4 min kvar tar vi ut keepern. Logiskt?

Annars så gör vi vad vi kan men vi räcker inte till.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
topp 5 sa nubben
de blir vi oxå..då är han nöjd
vi är inte bättre än så..
han vet va han snackar om..
gäsp🙈säsong
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Woody: Amerikaner????
De är starka som oxar mot oss!!
Sliter som djur och ger aldrig upp.
Vi väger för lätt...
Topp 5...
Västerås går snart förbi oss.
Det gäll att ha lag 6 och nedåt bakom oss!!!
Löven pissar på oss ikväll.
Deras styrka gav resultat.
Våra juniorer har inte samma tyngd...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Synct: Det är ju som Harald sa. Det viktigaste är den sportsliga ledningen, Sen bygger man från toppen. Men vad härligt en menlös säsong till att beskåda. Kul att vi medverkar eller nått. Vart har våra fallskärmspengar tagit vägen? Den där Lindberg ser inte Nubben ut att träffat rätt på dock. Menlös spelare som inte verkar ha sin styrka i nått speciellt..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Woody: jäla rövlöven.....jobbigt när man försöker så hårt som vi ändå , men inte räcker till helt enkelt....
sen kan man ju tycka att domaren behöver ju inte hjälpa till också....rövlöven klarar det nog ändå....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Klass skillnad på lagen när det gäller att veta vadoch hur man ska agera på isen. Björklöven har mkt bättre tempo o en klar spelidé, dessutom bjuder man inte på slarvchanser i egen zon.

Våra backar är obekväma med puck, vi saknar idé hur vi tar oss från egen zon in i anfallszon. Dessutom hamnar vi oftast runt sargerna för man är ofarlig.

Tyvärr räcker inte detta lagbygge i år, har minst 2 femmor som producerar noll o ingenting.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
roger_sundsvall: Vi älskar Timrå ♥️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
nubben-kentä 0-100
lag..spelare..tyngd..tränare
osv osv osv
tack o gonatt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Woody: Äh, dom satsar stenhårt, både på spelare och sportchef, men vi gick iallafall 600.000 + förra året!!!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
1-2 kan man bygga på.. det är inte hela världen...

1-4 på hemma is är förnedring...

Domaren...
Jag alla vill vi väl vara stjärna på något vis...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Woody: Ja fyfan, Crandall eller va han heter med sina gester där, skulle vilja strypa fanskapet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Bra match idag, synd att bli bortdömda ur den bara. Inget att hänga läpp över. Spelar vi så här resten av säsongen kan det bli roligt till våren!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
söder över: nyss när TIK var 2a i serien behövdes inga förstärkningar enligt vissa här på hs. Nu har Löven har 13 poäng mer än Timrå... Behövs förstärkningar nu då?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Woody: Nubben - Kenttä 0 - 100
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Woody: Fucking jävla kuklöven med sina jävla amerikaner. Må de fara åt helvete.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Så går dä när man ska dra på egen blå!!!
Tyvärr...
Men Kristiansand slår oss på sönda!!!
Vi är inte bättre tyvärr!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
JAJA
GRATTIS LÖVEN
...men men
ÄR Ju inte nu ni ska va bäst
Till våren de gäller
LYCKA TILL....
dippar till våren..= gonatt löven
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
En tränare som tar ut målvakten med det spel Timrå Ik har är förståndshandikappad
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
roger_sundsvall: Inte lika tydlig som när Löven avgjorde mot oss, men likväl en solklar utvisning som domarna släpper till Lövens fördel igen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
roger_sundsvall: Han har varit rätt köpt den här tyvärr. Blåser direkt när Cannata är nära pucken också.
Men snart är det en ny match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
roger_sundsvall: Tråkigt att vi inte får chansen, går inte att få en mer klockren hakning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
men domaren
UTVISNING!!!!!!!!!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Topp 3 rycker ifrån å Västerås är bar 1 poäng ifrån nu!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Woody: TO Brattkörv ut..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
roger_sundsvall: Isåfall ryker de mot oss också. Det står 2-1.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
12 raga matcher utan mål...Lundin?🤔🙄
Låst ämne

« · 2009439 · »