1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577873 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29

2009807 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
puffe: om 10 min gör wedda NHL debut
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
mikenomad: Lördagkväll är till för gnäll, Hälsningar Steve Rooper
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
hockey_21: Finns faktiskt folk som gör det, och jag håller på MoDo , men sympatiserar mycket hellre med Timrå än nåt lag söderut. Vi tycker olika då, och vad menar du med sen gammalt? Du låter inte lastgammal
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
MrLöven: När vi spelat 52 omgångar vet vi vem som är vinnare eller förlorare. Men var glad för din stund såklart
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Herminator: Du har rätt i det, tycker många Timråiter är dom bästa att skriva med, men ditt inlägg är inget du är stolt över , hoppas jag(om du är över 18 år såklart), annars är det väl ok då, Kändes väl pubertalt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
snubbelfot: Hej, jag känner för att gnälla lite så här på lördagkvällen. Fantastiskt att du har mage att ge dig på Jonte när alla vet att ni har två segrar mot oss tack vare domarna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Det är tungt att vara Timråit... men som vanligt reser vi oss. Våga vägra dö!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Told ya!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
roger_sundsvall: Håller med dig. Nubben skulle ha agerat direkt efter ES-fiaskot. Skärp dig Nubben!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Dubbla förluster och dubbla hjärnskakningar . Tungt nu ....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
mikenomad: Är han Sverker är jag rädd att han har gått och blivit en senil gubbe med hybrispatos.
Vi andra luttrade supportrar minns fortfarande Blötlövens KKK = Kaskad Kon Kurs.
Den kom efter att girigt ha försökt dopa sig till finrummet Elitserien/SHL.

Jag minns Nolanders stålbad för Timrå IK.
All skit han fick ärva från tidigare ledning.
Sedan hur allt städades och vädrades.
Jo, jag är fortfarande imponerad.
Att sedan här få läsa en massa 090-skit gör mig bara trött, inget annat.

Slashingen innan 1-3 i tom bur sitter kvar på näthinnan sedan NHK-LIVEen igår.. 😑

Som någon klok skrev tidigare.
-Skaffa er ett eget forum värt namnet.
Gärna då innan ni kommer hit med er diarré av ogenomtänkta skitinlägg!!

NÅGON JÄVLA ORDING FÅR DET VÄL VARA PÅ HOCKEYSNACK.

Jag tror fortfarande, helt olallat, på radarparet Fred-ante.
Skäms inte häller att skriva det.
Sucka och kräks om ni vill Timråiter.

Övriga ruttna Blötlöv och MoDolider har ändå ingen talan i vårt forum.
De är bara en slak sidoprudukt här beroende på att vi har de smartaste, vackraste, rappaste och mest rutinerade Hockey Snackarna...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
mikenomad: 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
all cred till freddan
är dags för en ny tränare
skulle ej fölängt efter shl..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Nevink: håller med. Det är en del av spelet. Jag hade mest troligt gjort exakt samma sak om jag hörde målvakten säga så...

Tack för grym match. Är helt säker att ni kommer vara bäst till vårkanten!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
snubbelfot: Nog för att man är partisk, men detta blir urlöjligt, när lövenspelare gör detsamma lol

Och ja, Cannata hade ju inte gjort så om det inte var Dahlén som stod där, det vet både du och jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Clay.2: Håller med! Löven kan börja med att putta ut smålandslagen. Sedan Modos tur och kanske vi har resurser att ta oss upp efter det. Tror vi behöver bygga upp organisation, ekonomi och en bra stomme i laget innan det finns en ärlig chans att ta sig upo och ev hålla oss kvar. 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
mikenomad: Var det Löökes fel att Timrå förlorade i går ?
Nej ..att ändra om i kedjorna blev naturligtvis självklart , men att inte nu efter alla dessa matcher inte känna sitt lag tillräckligt gör en konfunderad , tidigare fungerade och bra kedjor skall fortsätta , nu känns det panik .
Sedan att vi har en kedja med Berglund som är så otroligt dålig framåt är sorgligt ,
att inte kunna skapa något alls i sina byten i ett topp lag som vi är eller kunna vara.
Dahlen var han 100% ett skott ett mål ..ja , Timrå bygger på han men han har ingen kedja kvar , är det svårt att få ihop den ?
Snart finns ingen harmoni och säkerhet i laget av allt ändrande ,
Varför denna oro ?Har kravbilden blivit för stor hos vissa ,tränare, spelare ,
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
snubbelfot: Är du Sverker Olofsson?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
snubbelfot: Grattis te segern.
Släpp det nu. Ni hånade ju tillbaka efter mål i öppen kasse.. Kanske dags att ni gör en egen Löven tråd här inne på HS?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
19 skulle bidra med rakare spel...

Mot mål lixom...

Nu ser man att han är mer vän med pucken än tidigare...

Då saknas bara det raka spelet till mål då...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
snubbelfot: mm du har de djupa insikterna...
Hur vore det om du tog och skrev ner dom som memoarer?

Titeln kan bli: Snubblande nära sanningen.

Skit samma!
Ta en tablett och gå vidare!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Jonathan Dahlén, vad är hans problem egentligen? Stor narcissist som tror att Cannata ber backen flytta sig för hans skull. Att sen skrika och håna honom istället för att fira målet, det är en solklar utvisning för unsportsmanslike conduct. Fy fan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
kulltorp: känslan är att det vi har just nu räcker inte mot de andra topplagen. Frågan är kan vi ändra på det? Värva? Tränarbyte? Hoppas att Freddan lär sig trolla och hittar några nya konstellationer som skapar magi? Vi ligger fortfarande 4a om än bara en pinne före VIK nu så det är ju inte direkt nattsvart och de andra topplagen kanske också får nån dipp. Hoppet lever men nog vore det trevligt om hoppet kunde vara lite mer Sotomayor, dvs högt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Raggaren Putte: Idag mötte vi ett klart bättre lag. Vi stod upp bra i första, efter det var det mest bara löven. Imponerande att se hur bra dom spelar. Ruggigt bra, faktiskt.

Angående diskussionen om att gå upp. Klart som fan att Timrå är nummer ett att gå upp. Skulle vi inte hamna i det läget är det ju självklart att man håller på löven eller Modo. Norrlandslag framför allt. Som känslan är nu är Löven det lag som jag tror kan hota på allvar. Men då har jag sett alldeles för lite av Modo.

Timrå då? När, inte i år. Känns inte så. Sarghörnshockey är ju sällan rätt melodi.

Dessutom skrek Dahlén efter sitt mål. Snacka om taskig attityd. Freddan måste ha tappat spelartruppen, materialförvaltaren, tandläkaren och tjejerna som står i kiosken. Tragiskt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
T T: Man kan ju lugnt säga att om man har NHL-Wedin till sitt förfogande och ändå väljer att hålla honom utanför NHL så är man förtjänt av att få en kölhalning av ett skadedrabbat Colorado.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Och inte blev det någon debut för Wedda i kväll heller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Sputnik: Skulle gärna sätta tillbaka Lundin med Dahlen under flera matcher och inte hatta runt så förbannat. Den konstellationen har ju uppenbarligen fungerat jävligt bra tidigare innan produktionen dippade och där man av nån anledning vägrat att återgå till den.

Inget annat har ju varit direkt fantastiskt så varför inte prova något som tidigare var seriens klart bästa kedja. Dessutom tror jag att PP:t tagit skada av att man spelar PP-formationer som inte spelar tillsammans under övriga delar av matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Sputnik: Hartman, Lundin, Wahlgren...ja..inte mkt.händer där.
Positivt är att Hardegård ser bättre ut.
Nässen också bättre, mkt bra idag.
Tobbe tycker jag är blek fortfarande.
Och jag älskar Johans jobb i checking Line. Love it!
Men ibland är motståndet bättre.
Vet inte om Liss löser det.
Men helt klart är Löven minst en storlek större än oss.
Unnar dem faktiskt framgång.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
kulltorp: En 1:e center och Olle Liss på det här så.
Lundin är blek, Jobbar kopiöst men trampar vatten offensivt. Dahlén skulle må gott av en playmakercenter som kan leverera pass till han.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
kulltorp: Det är verkligen inte Dahléns år i år. Östersunds dödsmarsch och ett Timrå som inte kommer räcka till.
Tufft..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Raggaren Putte: Men, förutom MoDo, vill jag gärna se Rönnskär och eller Sandåkern tilöl nästa säsong, men 3 kan väl inte gå upp(om det inte är finansiella problem), Hoppas Kindberg jobbat i smålandsklubbarna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Laken: Ja, detta var väl som förväntat. Vi räcker inte till mot ett mkt bra löven. Ska bli intressant om Löven kan ta sig upp i år. Mycket troligt enligt mig.
Tycker man är bättre än Modo som lag.
Tycker ändå vi försöker men vi har inte bredden i laget.
För många i laget bidrar inte tyvärr.
Blev positivt överraskad av Berglunds femma första halvan.
Nä, idag dog lite av hoppet på topp två...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
puffe: Dom kan få gå upp, men efter oss😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
puffe: håller med om mycket du skriver, inte allt, men du skriver bra!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Ja, kanske, men ser större problem av att Norrland utarmas på elitlag. Om MoDo fortsätter utveckla spelare så är det väl inte bättre o dom flyttar till Växjö eller Umeå.

Jag tror att konkurrens närifrån stimulerar till stordåd. kanske patetiskt , men
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
puffe: Sedan har vi ju Teg också. Ett mycket kompetent lag som slog Lejonen med 11-0 i veckan. De skulle jag gärna se i SHL hellre än Löven faktiskt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
DubbelNisse: Jag ser gärna att Björklöven går upp i SHL , vi och MoDo har haft vår beskärda del av SHL de senast åren
Nu är det Björklövens tur .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Raggaren Putte: För mej finns inte
Löven, Jag minns IFK Umeå, blått och vitt, var är ni? Spela garrincha
Sundström fortfarande??
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
puffe: Det är inte bara pengar, juniorupptagningen skulle nog drabbas. Många från h-sand och kramfors skulle nog välja timrås hg istället för Modos, dessutom skulle löven få ett lag i superelit vilket de inte har nu så fler från områden norröver kanske skulle välja dem. En till ganska simpel anledning är prestige.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
puffe: Ber o ursäkt Timråiter, vi kan tjafsa på vår egen sida, men Norrland behöver lag i högsta serien, även om det inte allti är mitt lag. God Natt!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
MrLöven: Riktigt kul att ni får lite framgång med era importer det måste kännas jättekul i hockeyallsvenskan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
hockey_21: Ok, så om pengar styr allt(som det gör nuförtiden, så är du glad om , allt centreras till Stockholm, Zlatan kan nog finansiera några lag, så slipper vi svulsten med Norrland
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
puffe: Angående MrMr så verkar inte läsförståelse vara på samma position som dennes favoritlag. Jag kan sträcka mig till att stödja att Modo går upp om TIK går upp samtidigt för derbynas skull.

Men kan därför också tänka mig ett specialår där man flyttar ner Leksand och Oskar nu utan att nån får gå upp och sedan spelar om 4 platser nästa år då TIK är mer mogna. Låter det ok för er och Löven?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
puffe: Skulle bara finnas nackdelar för MoDo om dom lagen går upp. Ser hellre det bästa för MoDo och inte det bästa för Norrlandshockeyn.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
hockey_21: sen gammalt, hur gammal är du?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
hockey_21: Jag ser hellre Timrå, eller Löven för den del i SHL, än en massa andra lag, går inte MoDo upp vill jag se nåt annat norrländsk lag i stället för Leksand, Oskarhamn, Växjö med flera. Men du vill inte ha norrländska lag i SHL?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
Raggaren Putte: Jävla Putte, haha ser mycket gärna att MoDo och Timrå går upp be bekostnad av Leksand och viket lag som helst
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
puffe: Man kan aldrig hålla på löven eller timrå, det är sen gammalt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
puffe: Mitt drömscenario för kvalet är Leksand-Modo och Oskar-Timrå utifrån historiken, men då är det då dessa Löven som är i vägen. Jag skulle inte sträcka mig så långt som att säga att jag håller på Modo i ett möte mot Leksand, utan kanske mer att ogillandet till Leksand är lite större (men det kan så klart snabbt ändras runt jul då vi har dubbelmöte). ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2019-11-29
MrLöven: Oj, hoppas ditt hjärta klarar denna anstormning, När du lugnat ner dej och läst vad jag skrev, kommentera gärna igen.
Låst ämne

2009807 · »