1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577883 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20

2257486 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Sputnik: förluster känns sjukt oktober 2021. Nya Timrå håller inte på med sånt.

Jävligt taggad till FBK på torsdag. Lär bli tufft, men fortsätter dom på inslagen väg and add some, så...finns alla möjligheter att förlänga sviten.

In och kötta, ge oss götta!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
KulaShaker: Tackar.🙏
Det viktiga framöver blir väl hur laget svarar upp på en förlust. Slipper gärna en 12 matchers förluststreak igen. 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
TD: Det bästa var ändå vid bortalagets timeout, när vi spelade scenen ur djungelboken.
- vad ska vi hitta på?
- vet int. Hitt på nåt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
JanneH: Tre raka, det ska ni vara stolta över! Det är inte alla lag som fixar det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
TD: Timrå hej och Brynäs hej är nostalgi.men de är 50 år sen..nåt nytt tack
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Captain Crash: Nog sjöngs snickerboa i ladan allt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Knylan: en gång körde de öppna din dörr med Tommy Nilsson när spelaren fick ännu en 2 när denne nyss kom in skulle nog inte passa nu ska väl vara neutralt eller Brynäs körde nu tar vi en öl när Myllis i Luleå släppte in en puck
Sundsval körde ska vi plock körsbär i vår trädgård när det blev dubbelutvisning det var tider det..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
BlackBay: Det är väl modohymnen det eller har jag missat nåt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
KniveN: Men ett Banjointro när Modo äntra isen må väl vara ok?... jag menar det måste väl bara kännas som en välkomnande hemmakänsla i magen för dom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
The great one: Åtminstone en informell "regel" där jag tror att vi var boven i dramat från början. Vi fick kritik för att ha spelat någon låt i syfte att håna Malmö efter deras incident när en borstad Pasi Nurminen tagit över ratten i spelarbussen och kört rakt in i deras kanslibyggnad. Alla var överens om att låten var kul, men bakom kulisserna fick vi en tillsägelse om att klubbens musikanläggning inte skulle användas på det sättet. Jag vill minnas att det var kontexten.

SHL var humorbefriad redan på den tiden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
BlackBay: Minnenas allé. Som sviktar… Men det här vill jag gärna minnas att man på, då, Södra stå fick ur våra strupar. Var det verkligen Bobblarna? Kanske båda? Man var ju bara i Gärde två gånger per säsong så minns inte helt.

Vill dock tro att snickerboa gick först, därefter kom idiot. Som sen blev idiot, dumjävel. Men att båda hade en lätt form av ” där kan du sitta..” som lite avklingande slutkläm.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
JanneH: Det gäller att passa på när fradgan torkat
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Linkovich: Har ni tänkt på att efter 3 raka segrar så är vi så jävla nöjda att vi börjat diskutera heja ramsor och lag-låtar? Avgå Alla...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
KniveN:

Är det sant? Finns det en sådan regel. Galet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Jalasvaara: Har varit fullt med folk från RV alla matcher utom en.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
KniveN: Favoriten är ändå när man körde ”Spela, spela bandy bandy” när vi mötte Västerås i kvalserien. Då hade man även en hyfsad mängd bandybollar som kastades in på isen på Västeråsarnas halva.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
BlackBay: Det kom en regel om att man inte fick spela nidlåtar längre. Det spelades Money for nothing när Linköping klev ut på isen förr, och tror att det var nån version av din gamle indian för Frölunda.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Perreman: Tanken med "Timrå hej" och "psalmen" är väl god i grunden men faller platt då det är så seeeegt.
Det krävs som sagt nåt lite upptempo så får igång publiken, gärna nån schysst refräng som publiken kan sjunga med i samt blanda in mediakuben på nåt vis med schyssta klipp från gamla framgångar eller liknande.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Linkovich: hawaiiskjorta ha-ha-ha-ha
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
JanneH: kanske kan köra nån go onkel kånkel som intro. De har ju en del jullåtar så här vid juletid
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
JanneH: "snickeboa" hade Sundsvall hockey vid utvisningar på 90-talet vill jag minnas.
När trudellutten spelats klart och utvisade spelare satt sig skanderade hemmaklacken "där ska du sitta din jävla fitta, idiot, dumjävel"..... har en känsla att det skulle skapa lite rubriker idag om man körde dessa ramsor.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Missat 3 matcher live= 3 vinster.
Dax att säga upp Cmore kanske
Forza TIK!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
JanneH: Det stämmer :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Hahl Bundy 2.0: Absolut. När vi ändå är inne på förbättringsarbete. Kan vi få lite klappvänlig musik när förstakedjan presenteras. Som det är nu går nästan inget att klappa till. Vem väljer grabbarnas introlåt? Dom själva el kanske deras mormödrar?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
mikenomad: apropå "Snickerboa" vid utvisningar och att någon nämnde TKU här, visst körde man "Någonting gick snett" vid utvisningar förut nån gång? eller har jag drömt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Perreman: Måste väl finnas nån musikalisk människa i regionen som kan göra nåt bra? Gör en tävling där bästa låt/hymn får röstas fram!
Nytt o fräscht... bort med det gamla in med det nya. Timrå Hej somnar man ju till... inte direkt så man taggar till för match direkt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Är det någon som vet vart rätta virket har tagit vägen aka de svart klädda som står i mitten av klacken. Har inte sett de på en ända match i år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Som 80-talist som började följa Timrå precis när vi tog klivet upp på 00-talet så har jag noll relation till "Timrå hej". Jag förstår nostalgin och att den är stor utifrån historiken, men för de stackare som kommer som nya supporters och inte hänger på HS så tror jag den är otroligt svår.
För egen del är "TIK Power" och "Vi är Timrå IK" bäst.

Känns som om det skulle behövas något nytt som både fångar in nostalgin, är lite upptempo och trallvänligt. Det vi har i förråd just nu är antingen eller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Att musiken som spelas ska göra gammfolket nöjda tror jag är en dålig ide. Fixa nå hiphop-dynga så ungarna blir glad, det är ju ändå dom vi måste satsa på att få ut till arenorna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Modano: Håller med fullständigt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
mikenomad: Vi har ju 100% vinster när vi kör Nanne, så henne bör vi fortsätta med!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Modano: Kör Dire Straits, Queens "We will rock you" och en jävla massa Nanne så är väl alla nöjda och glada. Och så "Snickeboa" vid motståndarnas utvisningar så vi får skratta åt lite fyndigheter 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Hassan: Haha duktig vem fan snacka om Etype se och lär även du bonde men fatta vem du känner 🤣😅🤣🤣
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Modano: Poängen är väl att när klacken låter så spelar man inte musik vid avblåsning. Hör ju hellre klackramsor än E-type på högsta
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Ingen som kan slå en pling till TKU i gnarp?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Knylan: Kör uppåt musik för helvete lägg ner segt skit. Farbror Skarin släpp in nytt blod eller vakna se lär från andra arenor, Samma skit här i 20 år hänger inte med vid avbrott i spelet i alla andra lag öser man på med medans här sitter man helt tyst som på en begravning .För övrigt inget emot dig men agera väck PUBLIKEN . (måste ta några pilsner med dig )
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
BlackBay: Jag ogillar att man pausar i refrängen på den, det förstör stämningen när musiken dör. Musik + publiken = mer drag, blir som ett hack i skivan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Greven: Till saken hör att det hela är ett supporterinitiativ från Lars Nylin i grund och botten. Jag tror det var där allt började i alla fall. Tanken var att skapa en hymn, sen fick han med Timråsupportern Bygdén på tåget. Allt ska vara ”optimerat” på så sätt, men resultatet blev kanske i lite långsammaste laget. Jag vet inte riktigt om det finns något grundmurat koncept för vad som skapar en slagkraftig hymn (det tar jag för givet att Nyllet/Bygdén tagit sig en funderare kring på förhand), men just tempot i låten har folk anmärkt på sedan första stund. Finns väl flera exempel när man bara kidnappat en låt också, som har någon perifer koppling till klubben men som bara råkar passa perfekt för sammanhanget.

Av någon anledning har den uppenbarligen väldigt svårt att få fäste, där det faktum att man kopplar den starkt till pissvåren 2019 är en tydlig faktor. Men främst är det nog att den inte är en ”hit” helt enkelt. Den lirar inte riktigt med det syfte den ska ha. Men fältet är vidöppet för exakt vem som helst att ta ett eget initiativ, finns väl massvis av TIKare som är musikaliskt bevandrade. Det är känslan iaf, inte minst bland 08-orna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Ma69us: TIK-power kanske inte är så up to date på alla plan men den får igång publiken... i synnerhet när klacken sjunger med i refrängen...... samma gäller väl i viss mån Nannes "vi är dom tuffaste"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Propagandus: Ja, psalmen är ett sömnpiller utan dess like. Tror han ville skapa nåt liknande You never walk alone men missade målet rejält. Inget snack om att Lars Bygden är en duktig artist men finstämd djup sakral sång ger liksom ingen extra energi över huvud taget. Sen förknippas den som många säger alldeles för mycket med det misslyckade kvalet. Giffarna har ju också ett sömnpiller till ingångslåt. Inget ont om The Confusions som skrivit den eller Lars Bygden som gjorde psalmen, jätteduktiga artister i sina genres men sättet de gör sin musik på är inte adrenalinhöjande och stämningshöjande för ett hockeylag som strax ska kriga om poängen och en hockeypublik som ska bevittna det hela.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Propagandus: varför inte köra Eilerts "vi gjorde mål igen", så kan alla sjunga med...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Greven: jag förstår ju att folk kanske vill att psalmen ska utopiskt rendera i något liknande som det Hassan länkar (eller närma sig det iaf i timråmått..) och tanken är god, men den går ju inte hem.

Texten är det inget fel på enligt mig, men associationer hoppar långt bort från hockey i Medelpad och snarare till någon kristen amerikansk kyrka och allt blir bara fel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Hassan: ja det där var klass. Går ju inte ens att jämföra med Timrå Hej / Psalmen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Sputnik: Har väl mest varit psalmen senaste 3 åren. Har inga minnen av att det fastnat nåt speciellt att folk sjungit med till Timrå hej...Var väl mest TIK Power före det
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Greven: men sen har jag inte varit på nån hemmamatch på sååå pass många år så jag har inte hört hur Timrå hej gör sig i arenan när folk sjunger med
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Sputnik: typ
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Greven: Timrå hej är väl ett lite tröttare plagiat på Everly Brothers bye bye love från början?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Heisenberg: Sjukt att du tycker fyllehymnen med bajenalkisen är nåt att sträva efter men sågar det lokala kvalitétsartister vävt ihop av Timrånostalgi tillsammans med Amazing grace till en hymn som skulle göra vilket topplag som helst i PL gråtmild av stolthet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Heisenberg: Den mäktigaste inmarschlåten imo. Nu hejar jag inte alls på blåvitt men sjukt bra. Ingen jävla datarock för mig.

För er som inte lycka höra vad de sjunger så kan ni söka på Joel Alme - Snart skiner Poseidon
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2021-11-20
Heisenberg: För att förstå hur den gick hem på tidiga sjuttiotalet måste du backa hjärnan. Det var före hårdrocken slagit igenom, punken fanns inte, och det var mest bara kidsen på den tiden som lyssnade på den nya musiken där glamrock var det hetaste som fanns tillsammans med listpop. De äldre generationerna var fast i en dansbandsmylla om man inte gick loss på vänsterproggen. Så det är inte så konstigt att den gick hem så pass som den gjorde. Men visst låter den oerhört daterad idag.
Låst ämne

2257486 · »