1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581825 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12

« · 2308754 Till forumet


Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Ända in i kaklet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
T T: Vinn!!

"Vill gärna spela med Lander i Timrå
Självförtroende har Rattie nu och trots det tuffa läget är han är hoppfull inför avslutningen med Timrå. Sportbladet kunde i veckan berätta att OS-kaptenen Anton Lander återvänder om Timrå klarar sig kvar i SHL.

Just Lander, som Rattie lärde känna i Lokomotiv Jaroslavl, var en en stor anledning till att han valde i Timrå.

– Att få tillbaka Lander vore en väldigt stor sak, han är ett stort namn med ett stort hjärta för klubben. Kommer han tillbaka blir Timrå en allvarlig utmanare i SHL.

Jag misstänker att ni har pratat om att spela tillsammans här nästa säsong…?

– Ja, Anton hör av sig hela tiden, den här klubben är en stor del av hans och hans familjs liv. Jag och min fru har verkligen gillat det här, de har behandlat oss så bra. Vi ska se till att fixa det här först de kommande veckorna. Går det vår väg under avslutningen skulle vi älska att komma tillbaka, men vi behöver som sagt några segrar här på slutet. "
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Derbyn mot Mif är ju viktiga utifrån ett kulturellt och lokalt perspektiv. Malmö var ju länge storebror tills för ett antal år sedan och fansen byggde upp förväntningar inför varje derby. Men samtidigt så tycker jag att en förutsättning för roliga derbyn är att Malmö presterar hyfsat bra under säsongen i SHL. De har inte presterat som tänkt och då tycker jag spänningen försvinner i derbyn. Men visst vore det kul om Mif stannar i SHL men då måste klubben ha högre ambitioner än i år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
VI ÄR TIMRÅ Å VI GER ALDRIG UPP, Å VI GER ALDRIG UPP, Å VI GER ALDRIG UPP!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Smetovish: "å den som ger upp nu förlåter jag aldrig"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
JanneH: Magiskt citat! Skulle gärna sett att man kör den ramsan i början, visa spelarna att vi tror på detta. Sittplats brukar hänga på bra på den också.
Glömmer aldrig match 6 mot Karlskrona när den matades på i typ hela sista perioden och vi vänder och vinner!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Smetovish: ja en spelare med den mentaliteten är ju ovärderlig när de drar ihop sig till do or die matcher. Tyvärr ser jag ingen i dagsläget som kan fylla de skorna. Blomman kanske?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
JanneH: I dag vinner vi!
Malmö torskar mot Frölunda.
Sedan är jag kanske ensam i Sverige att tro att Örebro slår Djurgården borta! Enroth - spika igen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
tjobba: Ja jag är på plats iaf, övertygad om torsk så det k a n gå. Finge man önska är det ju banderoll-läge idag med Dahléns "Den som ger upp nu lär jag aldrig förlåta"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Alla utom Didde finns tillgängliga för spel idag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Med det lag vi har denna gång så hade man gärna mött ett lag från HA istället om det blir kval. Inte för att man är partisk, men gillade mer dramatiken när HA lag fick tampas med lag från SHL. Nu är det ju dessutom bara en SHL plats i potten och ett lag garanterat ut från SHL.
Hoppas man ändrar om igen så fler lag en 1 kan drömma om en plats i finrummet. Win win då det blir lättare att som SHL lag satsa sig upp om man åker ur.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
mikenomad: Har Liljewall gjort nått byte sen han kommit tillbaks förresten?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
mikenomad: Då är frågan vilken match Rajaniemi får stå. Eller chansar man nu och går på Jacob resten av säsongen och hoppas på att han inte skadar sig? Lite riskabelt i så fall, säg att Sami hoppar in och är helt ringrostig i en avgörande match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
tjobba: Man vågar nog inte chansa med Raja nu. Vi får hoppas JJ är hel som han brukar hela säsongen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Smetovish: Om vi bestämmer oss för att vinna och ger 110% finns det stor chans att vi gör det mot Oskar med hjälp av publiken. Satsa allt i varje närkqmp och smälla på. Skjuta mycket och sätta chanserna.

Vi ger oss fan aldrig för vi är Timrå IK!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Zäta75: Jo, men är det nån match jag skulle slänga in Sami i för att få en match i kroppen vore det i dag då vi sannolikt lär vara mer spelförande än mot Luleå och Färjestad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Idag skiter man i vårvädret för att stå i hallen o skrika fram TIK med lite öl i pausen. Gött!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
tjobba: ur Örebros perspektiv så är det väl dags för en solid insats? Dom har torskar mot Malmö och oss och har ambitioner att nå topp 6. Dags för en vinst där idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Ser ut att kunna bli 4500 pers idag. Knappt 4000 sålda nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
JJ i kassen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Laguppställningen inför idag
Står ingenting om Liljewall varför han inte är med eller på skadelistan


#9 Didrik Strömberg - Skadad
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Dubbeld: Står ingenting om AC heller för den delen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Dubbeld: Med tanke på att Liljewall inte gjort ett enda byte sedan återkomsten så känns det väl ganska enkelt att dra slutsatsen att man inte vill riskera något inför ett eventuellt kval.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
KROSSA OSKARSHAMN VRÄK IN PUCKEN STENHÅRT FYSISKT SPEL 💯💪🍺🕳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Knylan: Alla i uppställningen är bättre än han även före skadan .. möjligtvis att han är nyttig framför mål i pp..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Modano: 1-0 RIBBA IN!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Icing-Ove: Stolpe stolpe in 🏒🥅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Dubbeld: Vafan händer? Alvarez utanför 4 kedjor? Har Freddan slarvat bort tombolan?

Seriöst, ser på förhand bra ut det där!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
mikenomad: Då lär det gå åt helvete!
Jag hoppas att de använder Alvarez framför mål i PP. Han gör ett bra jobb där även om han är lite seg på andrapuckar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
cloon: Jag tror inte det är meningen att vi utomstående ska förstå oss på Liljewall, vilket jag inte har några som helst problem att leva med. Begränsad hockeyspelare, obegränsad karaktär. Det enda man sett av honom nu på senare tid är att han stått och haft diskussioner med domarna i periodpauser.

Det främsta minnet den här säsongen är hans 1-0 hemma mot Brynäs i höstas, ett mål som var fruktansvärt viktigt i det läget. Det målet bröt dödläget och den trend vi var inne i med urusel effektivitet i 5v5, sen kom 2-0 och 3-0 innan perioden var slut. Efter den matchen tog säsongen en ny vändning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Knylan: Kom igen nu Timrå!

Röd och vit hockeydynamit!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Utsålt på hovet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Dubbeld: Medgångare!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
0-1
o herre
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
RunarUp: 0-1 *****
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
dags o vakna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Måste vi göra en massa indianare varje match? Ingår det i gameplanen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Hur många assist har Timrå på motståndarnas mål de 3-4 senaste matcherna..? Hur skulle de vara om motståndarna fick skapa sina egna chanser utan våran hjälp..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Vem var puckot som passade?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Och vi vet ju statistiken när vi ligger under, he he he.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Dubbeld: Lodin
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Hahl Bundy 2.0: mkt tveksam start på matchen tyvärr, många dumma pass och beslut, kan nästan tro att vissa är bakis! Skärpning!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Det som föranledde målet var att vi förvaltar pucken dåligt i Oskarshamns zon. Zajac och Paigin har inte imponerat så här långt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Labban: Känns inte som vi spelar på hemmaplan… Måste alla lag och spelare vända dåliga trender mot just oss?!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Labban: Lodins pass i mittzon var ju bedrövligt, han är skyldig laget ett mål efter det ingripandet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
roger_sundsvall: Freddie slet fram Tombllan och plötsligt har vi Alvarez i första linen.. :/
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Herminator: pp nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Herminator: Men för helvete..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Labban: PP nu måste den sitta!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Zäta75: Uselt PP än så länge...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Hahl Bundy 2.0: Förstår inte varför Lundin är i första pp
Låst ämne

« · 2308754