1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12

2310181 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
känns som luften gick ur efter
pinsamma torsk ×2 mot DIF...
där ...blev de klart tyvärr....mot kval

sprattla till mot örebro..som va dåliga
halvdan glädje när vi gjorde mål...undra varför..hm

sen plattmatch igen....oskars

imorgon kommer de bli rätt avslaget på läktarn
spelarna kanske ger 70-80% max...
rätta mig om ja får FEL
borde vilja kämpa..för o bli näst sist..xtra hemma match
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
tjobba: på förhand skulle 4 matcher på hovet va lite sådär va ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Villervalla: Ett aber att man inte vet om vi blir 13 eller 14. Behöver ju söka ledigt för vissa hemmamatcher i kvalet :)
Låst ämne


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Ibland kanske man får inse vart man är i värdekedjan och att man inte har möjligheten att göra exakt det man hade velat. Vill man ha en Porsche men bara har råd med en Skoda så kan man faktiskt inte köpa en Porsche. Vi har inte haft pengar att köpa ett bättre lag helt enkelt!

Som mindre lag är man otroligt beroende på att nyförvärven lyckas och om man tittar på de mer "etablerade" namnen så har väl Laleggia, Hanzel och Rattie varit de som varit fullt ut lyckade utifrån förväntningarna tycker jag. Om man däremot tittar på Bohm, Alvarez, Erixon, Åberg har de inte alls levt upp till förväntningarna. Zajac, Erik Andersson har väl varit helt okej förutom alldeles för många indianare från Zajac. Men även skapat en hel del offensivt. När dessutom Didrik är skadad nästan hela säsongen blir marginalerna för små med den truppsammansättning som vi hade i år.
Innan säsongen hade jag inget problem med truppen och jag tror det hade kunnat gå med en hel Didrik och att någon av de fyra som inte levt upp till förväntningarna klivit fram mer. Sådana som Lööke, Lundin och Lodin känns inte heller som vi fått ut max av fullt ut. Små marginaler som inte nykomlingar har råd att ha emot sig.
Man kan ju fundera vart Oskarshamn hade legat utan bröderna Zohorna?

Det jag nog börjar landa i är att Freddans spel passar sig betydligt bättre för ett topplag än ett bottenlag. Det är egentligen inget fel på sättet vi spelar på men vi har inte tillräckligt skickligt lag för att klara av det vilket vi kunde på Allsvensk nivå. Sen är jag övertygad om att Freddan är väldigt omtyckt i och runt laget.
Dock skulle jag gärna vilja se en annan coach i Timrå till nästa år. I alla fall om vi klarar oss kvar i SHL.
Lite spretigt inlägg men iaf lite tankar såhär på söndagskvällen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
tjobba: Det blir nog ingen publikrusning till hallen imorgon, blir det över 2500 är det bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Villervalla: Vad avslagna våra 3 sista hemmamatcher blir nu...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
KniveN: Bra spelare tar man så fort som möjligt, naturligtvis. E Andersson, Bohm, Erixon, och förlänga med egna spelare kanske man inte skulle skriva så fort med. Alvares och Rajjan trodde man nog mer på så det köper jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Villervalla: Fast det blir väl inte fler etablerade SHL-spelare lediga ju längre man väntar? Många har likt förbannat redan skrivit kontrakt under pågående säsong. Nykomlingen blir inte heller mer attraktiv bara för att man väntar?
Nubben fick frågan angående det här i en pod, då var svaret att han inte trodde att han skulle lyckas få spelare som Rattie och Hanzel så pass tidigt men när möjligheten kom så var det bara att skriva på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
snushane: Vinst för LHC.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Knylan: det har funkat förrut om du minns,,
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Dubbeld: Sant. Han sov nog sämre inför Örebro hemma än han gjorde inför gårdagen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Knylan: Han sover bra är väl 48 omgångar nu och blir ända till Hockey allsvenskan Grattis Nubben och pajas ledningen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
PontusPilatus: Ja vi får tycka olika, vilket vi gör kring detta. Men jag kan hålla med dig också då så är vi kvitt 😉
Visst är det så att kritiken får löjliga proportioner härinne ibland. Det är en av anledningarna till att jag mestadels undviker att gå in här under pågående matcher.

Men det jag skriver utifrån är som jag ser det summan av kardemumman. Resultaten som talar för sig själv, att vi ligger sist. Och faller ihop när det gäller som mest. Om inte det är en ledarfråga så vet då inte jag.

Men allt är inte svart/vitt, det håller jag med om. Nu mot IKO t.ex, vi spelar mer eller mindre ut dem i andra och skapar tillräckligt för att både kvittera och ta ledningen. Men förutom en del otur, en mkt bra målvakt och en köttmur till IKO- försvar så har vi dålig riktning på avsluten.

I första blir vi stenhårt straffade av IKO tycker jag. Men hur är det möjligt att jag som lekman kan slå mig ner på läktaren och redan efter två minuter hinna förfasas över åtminstone två horribla diagonalpass som sånär ställer till det i n n a n diagonalpassningen som verkligen orsakar 0-1?

Och sen stannar det inte där, otyget fortsätter och 0-2 kommer som ett brev på posten efter exakt samma jävla diagonalpass som landar i gapet på en IKO-spelare.

Hur är det möjligt? Mot ett lag som t.o.m jag vet har sin styrka i snabba spelvändningar. Hur kan det inte vara ett tränaransvar att ta tag i det? Ser man det ens? Vad har man satt för jävla grundspel när sånt sker på löpande band?

Det är liksom ingen "marginell" sak, jag skulle säga att det kostar oss matchen och tre poäng
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
snushane: Att jag inte tänkt på det alternativet. Genialt! En nykomling som sparkar tränaren och direkt frångår den linje man satt upp på förhand. Brukar bli succé.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Knylan: Märker på prestationen och engagemanget att han inte bryr sig tillräckligt för att förlora sömn.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
luleå i morrn..
går man in 100%
el kör man gliidar hockey..med torsk
..gå ut o säg...vi sparar oss till ett kval
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Dubbeld: Har du varit och mätt Freddans nattsömn?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
KniveN: Det är sent, vi har spelat till i maj så det finns inte så många spelare på marknaden och såna bitar. Likt förbaskat var nog Timrå först med ett komplett lag, före midsommar tror jag, vissa lag blev inte klar förens i Augusti. Nubben ville väl ha semester på sommaren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Skillnaden på Brynäs tränaren och våran egna fågelskrämma är fan ett skämt.

Ligger vaken på nätterna för han inte vill att Brynäs till HA. Kan garentera er här och nu att Freddan sover gott under ett "In Nubben We Trust" lakan, inga sömnlösa nätter här inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
...De går bra nu 💩
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
JanneH: "ja att som nykomling chansa på "blomma ut" värvningar håller inte."

Hur tänker du att en nykomling ska göra då? Väldigt många spelare har redan skrivit kontrakt när det är klart att man går upp, oftast så har man en mindre plånbok än övriga SHL, nykomlingarna ligger ofta i botten med stor chans att åka ur, lätt att spelarna får sämre stats vilket kan ge ett sämre kontrakt nästa år. Hur lätt tror du att det är att värva etablerade SHL-spelare med dom här förutsättningarna? Brukar andra nykomlingar fylla upp laget med etablerade SHL-spelare?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
JanneH: Jag var otydlig: vad hade man kunnat göra annorlunda INFÖR säsongen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Tror de allra flesta här inte menar att smutskasta. Som professionell förening ska man kunna svara sina supportrar på deras frågor som faktiskt möjliggör att de här personerna skall kunna ha någon inkomst. Utan oss och sponsorer skulle man inte kunna bedriva den här sortens verksamhet. Då tycker jag att det minsta man kan göra är att svara på E-post och ge oss ett offentligt svar på frågor som ställs. Det jag vill ha svar på är varför man har sådant förtroende för Freddan, vad är det som gör att man fortfarande kan ha starkt förtroende när vår sportchef tycker vi har ett lag för play-in till slutspel men ändå ligger på sistaplats. Det är bristen på kommunikation från ledningens sida som iaf jag hade önskat mer av. Det jag är tämligen säker på är att Timrå är ett av få lag där man faktiskt tillät en tränare ha 12 matchers förlustsvit utan att bli speciellt ifrågasatt av sin arbetsgivare.

Men mirakel kan ske och vi kan ju mycket väl lyckas flaxa oss kvar :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Knylan: tja vad sägs om vi hade snappat upp Fagerwall istället för Dif? Har ju gått skapligt bra för dem sedan dess. Att värva 3-4 spelare varav en toppmålvakt har ju inte hellre skadat. Nu kanske inte vi haft första tjing men de har agerat medan vi gjort i stort sett inget (förutom Paigin). Vi måste kunna erkänna att de haft större utväxling på detta än vad våran "sitt still i båten medan den sjunker" gett.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
PontusPilatus: Har man inte '' satt försvarsspelet " i omgång 48 är det nog förtjänt med kritik
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Knylan: sparkat Freddan vore Nr 1 .Hur svårt kan det vara att förstå?? En förändring..nånting. Men icke i inavelsföreningen som heter Timrå IK.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
The great one: 2-0 nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Halva matchen spelad och SAIK har skjutit 7 skott på mål...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
mikenomad: Som sagt, det är väntat att du och många andra inte håller med mig i detta. Men tillåt mig att få hålla med dig i att det är självklart att man som supporter (och förhoppningsvis medlem) ska kunna kritisera föreningen eller laget utan att skämmas, något annat vore oroväckande. Men så fort det blir förlust (ja, ett lag förlorar alltid i en hockeymatch) så uppnår ej konstruktiv kritik och obehärskad smutskastning sådana oproportionerliga nivåer att det är skrattretande.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
mikenomad: Har du något förslag till alternativ väg man borde ha gått istället? Det hade skänkt en gnutta syre till det där eviga ältandet.

Att allt handlar om enskilda individer (detta gör oss unika!) har tydligt proklamerats dagarna i ända i ett halvår nu, men hur hade ett alternativ kunnat se ut?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
lhc saik..1-0
jaha ja..hm
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
mikenomad: Våra duktiga ledare tjurade på som med en dåres enighet att köra Zaiac och La Leggiaihop match efter match fast alla andra såg att det inte fungerar. Man körde även med 5 backar under perioden som var intensivast och troligen lider vi av det än då det varit många matcher. Med samma envishet har man kört ett spelsystem år efter år och som endast har fungerat i HA därför att man blir inte lika straffade med där, i SHL blir man straffad direkt. Det är vad våra duktiga ledare gjort.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Kongo: Instämmer!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Kongo: Nä jag kan nog tycka att det är du som förenklar saker och ting. Precis som Timrå gör. "Det är så komplext och vi är så små och har så mycket sämre förutsättningar än konkurrenterna så det är ändå ingen idé"

Vi är alltså skickliga men de andra är ännu skickligare? Ska vi inte mäta oss i rätt sammanhang? För i det här sammanhanget är vi uppenbarligen inte tillräckligt skickliga. Tycker du att vi ska vara nöjda så? Falla på knä inför Den Store Ledaren och stöttastöttastöttastöttastöttastöttastöttastöttastöttastöttastöttastöttastöttastötta utan att ifrågasätta något?

Med din och föreningens logik är det i HA vi ska spela alltså eftersom förändringar är av ondo och räcker inte det vi har så får det helt enkelt vara.

Bye bye SHL
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
JanneH: båda ramlar samtidigt , hur hinner han då slewfoota ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
The great one: ja det grinar emot. "Hamnar mackan i pottan så nog fan ska smöret neråt".

Har studerat Tims "slew foot" igen och hur fan man får 2 matchers avstängning när två spelare krokar ihop är ju fan justitemord.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
The great one: LHC kommer i stort sett undvika kval om dom tar 3p idag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Villervalla:

SAIK har 5 raka och 22-2 i målskillnad mot LHC. Något säger mig att den trenden bryts ikväll, alla resultat ska ju ALLTID gå tvärtemot...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Linköping-SAIK 1-0.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Kongo: läser din och Nomadens diskussion och inser att allt är kanske inte svart eller vitt. Som nykomling måste man förvänta sig läget vi är i men nog fan känns det som att det borde gå att kräma ur lite mer av detta lag, eller? Det tycker säkert Malmö och Dif fansen också men skillnaden är att folk verkar tycka att vi ska bara acceptera hur illa det ser ut i vissa matcher. Våran lägsta nivå är på tok för låg, kan man inte få ifrågasätta varför det är så? Steg ett i att lösa ett problem är att erkänna att det finns men vissa här inne går ju på med värsta Nordkorea retoriken.

Oavsett vilket tror jag att 100% av Tikarna här inne både tror och hoppas på SHL 2022/23. Jag har då inte övergett hoppet även om min tro fått sina törnar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Kongo: HAHAHAHAHAHAHA ta medicinen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Olle: Det man bör göra nu är att börja spela lite annorlunda, rakare lite annat uppspelsmönster och annorlunda vid PP. Matcherna som är kvar får man se som försäsong. Dags för Freddan att handla och göra lite som han sagt vid intervjuer och chatten. Använda Paigin mer vid PP, ta TO när spelet börjar darra och lite fler grejer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Kongo: HAHAHAHAHAHAHA ta medicinen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Kongo: Vi behöver ledare som kan inbringa ett poängsnitt över 1 pinne per match, annars kan vi lika gärna ge SHL-platsen till ett annat lag. Statistiskt sett har vi undermåliga tränare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Kongo: skickliga ledare?? 🤣😂😂 Vart då nånstans? Berätta det för mig och övriga här på HS?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Oavsett så finns nu bara en sak: Svär vid köksbordet, tyck vad du vill, men nu bör vi samla oss och göra allt tillsammans för att avsluta säsongen i dur!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
mikenomad: TIK har skickliga ledare och skickliga spelare. Laget ställs dock mot lag där flertalet lag har en högre förmåga. Det är naturligt, med hänsyn till TIK:s bakgrund från en lägre nivå, hur långt laget kommit i sin utvecklingsprocess samt TIK:s ingångsläge på marknaden. TIK:s förmåga är det samlade resultatet av ledare och spelares förmåga. Du tycks dock lägga allt på faktorn ledare. Det är mer komplext än så. Din självklara och obalanserade uppfattning tyder på att du bör fundera över sammanhanget och komplexiteten. Jag skulle självklart vilja ha skickligare ledare och skickligare spelare. Vid en förändring måste man veta vad problemet är och hur man kan lösa det. Exempel: ”Freddan eller Tim Erixon har den här bristen, med ny tränare X/spelare Y får vi en bättre förmåga gällande det. X och Y är tillgängliga för oss, vi genomför den här förändringen”.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
PontusPilatus: Vilket korkat jävla svar. Det var väl inte att man inte skulle stötta laget jag skrev nu? Men stötta innebär alltså munkavle på allt som kan tolkas som kritik mot Den Store Ledaren? Är det så du tänker?

Det här laget saknar ledare, inte karaktärer på isen. Såna har vi och i medvind kan det se riktigt trevligt ut men tyvärr är det mer beroende av motståndarnas dagsform än vårt kunnande
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
mikenomad: Och jag kan inte släppa att den ena ta mig fan är dummare än den andra här inne. Stötta laget i med och motgång! Hur svårt ska det vara? Annars kan man väl byta till någon annan klubb som har fantastisk sportchef och demontränare.

Med risk för att bli smutskastad så står jag för att årets upplaga av Timrå IK absolut intre är sämre än vad jag förväntade mig efter finalsegern mot Björklöven. Jag tycker laget visat goda takter trots den otroligt tuffa kräftgången man gick igenom och många av spelarna är karaktärer som jag tagit till mig.

Mot kvalseger och ljusare tider!
Låst ämne

2310181 · »