1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580535 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02

« · 1867730 Till forumet


Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Hållander tillbaka idag, förväntas gå in med Dahlén & Olofsson. Hoppas detta kan bli den injektion vi behöver och att vi studsar tillbaka i vinnarspåret igen. (Plus)
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Otto1: Tar Pantertanterna sig upp hit?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Kanadensare på väg till IKP, som dessutom förstärkt med finsk back.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Herminator: Paljon lunta mutta ei taskulamppua?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
JanneH: Ei saa peitää!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
EArk: Hur fan har dom råd? Ledningen avgått, lägst publiksnitt?

Full fart mot SHL! Jo tjena... Vad är det jag inte förstår?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Smokey: Det stavas väl sponsor Hugo Stenbeck tror jag..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
JanneH: Lento on alkanut mennä niin, että he nousevat hyvin.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Herminator: Slutsats? Då är det alltså inte primärt typ publiken som är viktigast om tillexempel Timrå IK har för avsikt att ta sig vidare till SHL?

Då är det alltså kanske ledningen i Timrå IK som misslyckats med att attrahera feta sponsorer?

Har man istället valt en väg med att långsiktigt fostra talanger och med små (eller jämfört med andra små eller stora givetvis) medel locka publik och mer traditonella sponsorer för att gå vidare mot exempelvis SHL?

Filosofiska hockeyfrågor att stoppa i käften en fredag i nådens år 2018.

Själv ser jag mig i tillvaron mer och mer som i en relation till hockeyns motsvarighet till någon jäkla Betty-Ford-Klinik där framgångsrika miljardärer söker hjälp.

Skillnaden att vi toppar en hockeyliga och att jag med svidande ögonrödor knaprar Valium stora som hockeypuckar.

Varför har inte Timrås sponsoransvariga fixat någon deal med ryska oligarker eller multinationella affärsmän med guld i stället för svarta sorgkanter under naglarna?

Avgå alla?

Fredagsfrågor som kräver en och annan pilsner;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Smokey: De har väl släppt 2-3 spelare till Shl?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Smokey: Jag skulle i och för sig inte vilja ha just Hugo Stenbeck eller en typ som Mikael Fahlander nära min favoritklubb.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
jå1: För att dom ska få rutin och därefter återvända till Pantern när dom stormat vidare mot sitt mål tolkar jag det som. Stenbeck är en lurig djävul.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
El Maco: Känns som två olika strategier och skolor... Spöar Pantern oss i nästa match. Då väcks väl i alla fall filosofiska frågor om grundtanken kan man kanske tro?

Och jag håller med dig! Men jag är fortfarande sur över att kooperationen lämnade den liggande åttan som logotype bara för att främja ”fucking” marknaden;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Sputnik:

Må ikke tildekkes.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Smokey:

Lemniskatan (oändlighetssymbolen) var en klassiker, men nu är det COOP och inget annat som gäller!!!1

Frågan kvarstår dock: Hur i h-e kan dessa fyra bokstäver främja marknaden på ett bättre sätt än den liggande åttan???2
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Jag vet att vi haft många matcher i cmore kanalerna nu men är inte detta ändå en märklig fördelning i kvällens matcher?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Heisenberg: vi har haft typ 5 huvudmatcher och har varit serieledare nästan hela säsongen men det är ju bara Leksand, Björklöven och Aik som gäller i den här serien, allt annat är bara skräp tycker cmore. och på tal om ingenting, varför har man inte gå 2 betala för 1 i dagens match? det kommer vara max 2500 pers där idag. somsagt ingenting händer i Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Heisenberg:
AIK och Leksand går ALLTID på någon av Cmores huvudkanaler utan undantag så för att få se Timrå krävs att vi möter någon av dessa...
Riktigt tragiskt hur tydlig favoriseringen är denna säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
El Maco:
För allsvenskans skulle behöver inte det inte var så dumt att en av storägarna i MTG-koncernen har en fot inne. Skrev fö till Viaplay att allsvenskan vore nåt att satsa, fick iaf ett trevligt svar tillbaka även om det inte betyder så mkt. I övrigt så har du såklart poäng;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Tarasov: han är väl helt marginaliserad i Stenbecksfären? Därför han har tid att festa på Stureplan och leka hockey. Syrrorna kör bolagen och oaktat det så lär inte en seriös ägare vara nere och peta i tablån.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
BlackBay: håller med.. Motståndet styr när vi ska få matcherna där tyvärr..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
El Maco:
Ja det är han, men har kvar sin ägarpost om jag inte minns fel. Farsan drev en del projekt för ”skojs skull”, moderna tider var väl en tidskrift som aldrig gick med vinst utan drevs bara för att.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Delayed start står det på swehockey om man klickar på Timrå-IKP, har pantrarna problem att ta sig hit?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Heisenberg: undra om machen startar 1900
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Försenad matchstart med minst en timme.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Hälge: va faen! Jag som på ett oerhört manipulativt sätt lyckats förhala kvällens aktivitet så att jag skulle hinna se matchen...merde!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Vad kan hända om Timrå t.ex skulle säga nåt i stil med "Vi har inte tid att lira, matchen skulle spelas kl 7, ni var inte här då, klart slut"

Får det vinsten WO eller flyttar det bara den? Finns det regler om det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
27Pärssinen27: kan bli en sen kväll detta
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
timråhockey: Kommer bli dösent, slutar med att domaren ger vardera lag 1p och singlar slant om extrapinnen😎 Ska hand, Pantern drar hem igen..

3p ska vi ha! Så är det bara😊
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
BlackBay: AIK och Leksand visas 90% av gångerna , MODO verkar vara tredje alternativ . Om man tittar i tabellen kan det ju vara så att andra matcher är mer spännande ....
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Det här gynnar Pantern...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Bragd-Birger: Vilka Panter-tanter, flyger Malmö till Stockholm och sedan buss genom snöstormen till NHK.
Ska det vara så jävla svårt att flyga vidare Bromma-Midlanda. Då hade vi haft nedsläpp nu.
KLÅPARE! =(
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Hälge:

Tack för info.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
27Pärssinen27: I sverige är det ju aldrig ens eget fel om det finns minsta lilla att peka finger på..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
En bra idé är att ha lite framförhållning i dessa väder. Hur svårt kan det ha varit att kolla vädret och därmed bestämt att åka redan igår till Timrå?

Nej just det, pantern är en jävla skitförening som ej har råd att sova över,men de har råd att värva spelare. Myglare!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Heisenberg: ...och Björklöven tar ledningen mot Leksand. Vi måste vinna i kväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Heisenberg: Precis, kommer inte hända men sådant här dravvel ska kunna rendera i walk-over och 3 poäng till oss rakt av.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Står visst 20.30 i Arenan nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Hahl Bundy:

Jag fattar ungefär hur du resonerar, men kan du ändå ge en förklaring till varför den försenade matchstarten skulle gynna Pantern?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Uppdatering!
Panterns buss har anlänt till NHK Arena. Matchen startar 20:30!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Herminator:

Ja, varför inte bara ta bussjäveln från Malmö till Timrå rakt av? Alternativt ta flyget den mest snöiga av sträckorna om man nu inte har råd med hela flygresan? Det kan man fråga sig. Men det hela kanske är så enkelt som att det rådande alternativet är allra billigast för IK Pantern? I så fall lägger jag mig som en platt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
DJ Hemp: jag överdrev i mitt inlägg. Men jag tycker de hade kunnat vara ute i bättre tid under rådande väderförhållanden. Ska inte hacka på ditt kära Pantern mer då det verkar vara en känslig punkt hos dig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Ja förstår inte varför vår bästa tekare match in och match ut inte lirar center?

Lavoie-Johnsson-Galló, Westin tar Johnssons plats och Enqvist är 13:e.

Så har hade mina formationer sett ut idag istället!

Hållander-Olofsson-Dahlén
Persson-Karlsson-Liljendahl
Lavoie-Johnsson-Galló
Boyce-Berglund-Westin
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Heisenberg: säger bara #kvalvaka
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Heisenberg: Hursomhelst så luktar det slaktömning och 0-3 i en sån här match.

Pantern raglar in på isen, snubblar in en i varje perre, säger saaaaank jooooo och tar tre poäng med sig och fyra flak öl i bussen hem.

Vi säger väl bekomme och skickar tre nyckelspelare på landslagsuppdrag.

Baklängesjinx, i hope
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
lincoln: kolla Tex Williamssons räddningsprocent i Leksand första perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Jag vill se mer av Kaiser. Tycker han varit riktigt rejäl. Hellre honom än Enkvist som man glömmer bort ens är på isen.

Det går dåligt för Leksand ikväll förhoppningsvis, iaf som det ser ut nu. Ta chansen denna gång tack!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
DJ Hemp: Vi som minns den försenade MoDu matchen förra året nickar igenkännande. Timrå spelarna lunkade runt och såg helt avslagna ut.
Hoppas att någon minns och kan tagga upp laget från start denna gång. KROSSA katterna!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Heisenberg: Ja nångång måste väll Timrå kunna vinna en sexpoängsmatch. Skulle vara sjukt skönt att ligga 9 poäng före Pantern efter ikväll.

Idag är Karaktär, Hjärta och Fokus otroligt viktigt,
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Heisenberg:

Men skärp dig för fan. Jag höll ju med dig till stora delar. Nej, Pantern är ingen ”känslig punkt” för min del. Jag bryr mig inte ett skit om laget åker ur HA av sportsliga skäl. Har till och med kallat delar av deras raggarfans för jävel sommaren 2016. Feta satans idioter med dålig klädstil.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
DJ Hemp: Ok. Vindarna vänder, trodde du hade stora sympatier för den anrika klubben och det brukar du ofta påpeka när det pratas negativt om dem. Struntsamma, du får tycka vad du vill.

Leksand fortsätter dra på sig utvisningar, 5-3 spel för Björklöven nu. Kom igen!
Kommentera

« · 1867730