1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

583217 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02

« · 1867869 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
DJ Hemp: Ok. Vindarna vänder, trodde du hade stora sympatier för den anrika klubben och det brukar du ofta påpeka när det pratas negativt om dem. Struntsamma, du får tycka vad du vill.

Leksand fortsätter dra på sig utvisningar, 5-3 spel för Björklöven nu. Kom igen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Herminator:

Den matchen måste jag ha förträngt. Hur fan slutade den? Egentligen är jag mycket förtjust i riktiga katter, men i hockeysammanhang ska de definitivt krossas till närmast förintelse.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Herminator: Det var löven väl?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Heisenberg:

Precis allting är inte svart eller vitt. Man kan väl ha sympatier för en klubb utan att hålla på den. När Pantern möter Timrå ger jag inte mycket för dem.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
DJ Hemp: Givetvis. Jag står dock hårt för min åsikt att det är en klubb som representerar mycket fel i nuvarande system. Men de gör väl vad som krävs för att överleva antar jag... Nu släpper vi detta och hoppas på en överkörning likt förra säsongen när vi vann hemma mot just Pantern med 7-1.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
jå1: Det var Löven och vi förlorade med 2-4. Faan, jag hade förträngt men nu påminde du mig. =(
Ingen repris ikväll tack..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Va står de i matchen??
O-0 i andra??
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Heisenberg:

Både jag (i Malmö) och farsan (i Sundsvall) har tippat Timrå-vinst med ett par mål. Det handlar inte om att jinxa utan snarare om att hoppas på ett trendbrott. Då var det sagt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Herregud vad hände där... Ren tur vi inte ligger under!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Yeeey! Härligt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Heisenberg: Nu har ni gyllende läge :D leksand ligger under med 3-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Väck Modano Berglund levererar
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Berglund den gamle powerforwarden trycker in tvåan. Fan vad gött!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Vilken räddning av Haukeland. Sedan blir det istället 2-0 när Berglund missade magen på målvakten!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Yeeees 2-0....bra spel...härligt
varför inte spela så här varje match
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Snipern EB 2-0!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
roger_sundsvall: För att vi inte spelar hemma varje match.. 😕

Tycker dock försvaret bör vakna lite.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
22-8 i skott och 2-0. Man får vara nöjd men matchen borde varit stängd nu om vi förvaltat chanserna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Hyfsat tryck framåt ändå, måste man säga. Gillar frenesin! Bakåt städar Hauken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Hahl Bundy: nja.. Pantern har faktiskt haft 2 riktigt farliga lägen också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
känner igen
spelar bättte mot bra lag
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Spännande i Leksand nu. Håll i detta nu björklöven!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Mycket bättre än på länge. Stora skillnaden är att vi verkligen vill in framför motståndarmålet och inte bara spela alibi på utsidan. Ett par gigantiska markeringsmissar bakåt är väl plumparna men Hauke gjorde ju en sanslös räddning där på ett av dem. Dessutom blev ju PP:t betydligt mer dynamiskt när Dahlen spelade där Olofsson varit tidigare och med Johnsson vid målet istället.

Fortsätt så. Gör vi ett till kommer nog Pantern att börja längta till bingen efter en jobbig dag i bilkö, så då kan det bli en behaglig match. Början på andra blir en nyckel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Bragd-Birger: Riktigt svettig räddning med skridskospetsen av Haukeland sedan vänder vi och EB lägger in 2-0. Hockeypoesi.. =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Hahl Bundy: Vi har skapat en fin tradition på senare år att aldrig stänga matcher. Publiken ska ju ha sitt när det gäller spänning tycks laget mena.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Herminator: och där avgjorde Löven. Tackar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
4-2 löven
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Leksand åkte på stryk
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Jensen_12:
Och 41-12 i skott till leksand!..
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
bar mofftak: Fyfan! Hoppas inget liknande scenario utspelar sig i vår match ikväll... Får se hur Timrå går ut nu i andra när man vet att man har chansen att rycka i tabellen 🤣
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Hahl Bundy: Ja nu vore det ju själva fasen om vi inte tar detta o får ett litet gap mot Knätofsarna! Och fortsätter vi så här så ska det bara gå vägen! Så upp till oss själva😀! Kör på nu 💪
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Heisenberg: Kolla Södertälje. Spöade Leksand med 3-0 förra, torsk mot Tingsryd med 5-1 ikväll. Man vet känslan
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Jajamen, perfekt pass och kliniskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Ett hattrick på JJ vore ju skoj
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Hahl Bundy: 2272 spectators på en toppmatch?
Undrar hur många som vände hem efter förseningen..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Herminator: Nu bor jag inte kvar, men morsan sa att hon knappt tar sig ut på grund sv snön. Så det kanske är förklaringen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
hubbenorlen: Tveksamt för vägarna till NHK från Granlo var helt ok. Synd för det är en kanonmatch live..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Det går bra nu. Synd att man inte ser matchen. Men det viktigaste av allt är förstås att vi leder.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Ja så kan det gå om man slutar att jobba hemåt. Övermod!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
DJ Hemp: Men sista 10 väldigt nonchalanta och slarviga!!! Känns väldigt onödigt detta!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Timråit H-sand: verkligen hårsmån från 3-2 också nyss....kom igen nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Verkligen nonchalant att släppa till 3st 2 mot 1 lägen i PP
Inte undra på att Pantern får vittring
Skärpning
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
erathoo: vi leder med 3-1 inför tredje mot vårt värsta boogie team, det tar vi med oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Timråit H-sand: vid 3-0 så slutar man vilja...

Det är bara Boyce kedjan som fortfarande vill ösa på!

Vad fan har hänt med Dahlén? Är febern tillbaka eller? Syns inte att han är under NHL kontrakt på den insats han gör ikväll.

Nä det här duger inte. Dom måste tända till inför tredje och hitta glöden igen!

Våga vinn för fan!

Fan va trist att det är så tomt på läktaren ikväll asså! Jävla snö...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
söder över: när hade vi senast en 3-0 ledning mot NÅGOT lag? Lite sans i debatten, vi har ett bättre läge inför tredje än vad vi haft mot betydligt sämre lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Enough: Ja, det var precis som att laget till slut landade i friåkning då de aldrig fick det motstånd de förväntat sig. Men att bjuda på 2 mot 1:or tills det till slut blev mål fick ju faktiskt Pantrarna att vakna till slut, så nu lär det väl bli en rysare som vanligt.

Jävligt onödigt egentligen då Pantern inte alls sett särskilt Panterlika ut idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Olle: sans i debatten... mm sans haglade det i Timrå efter 3-0 målet...

Det är precis som om laget går ner och lägger sig under sin högsta nivå kollektivt helt plötsligt.

Från att visa vad man går för och utmana sig själv på varenda position inom laget till att åka och visa vad man redan kan.

Precis den mentalitet som infinner sig när dom ramlar i en streak med sämre matcher.

Freddan har helt rätt i det han säger om att vara redo. Dom är inte redo nu dom bara är där. Klart dom vill vinna men det får inte kosta för mycket. Dom är bara bäst i serien när dom i laget alltid i varenda sekvens kämpar för att vara bäst...

Så fort man slår av så är man jämna med motståndaren.

Att bjuda på 2-1 3-2 3-1 lägen gång efter annan visar inte på rätt inställning.

Sans i debatten? Jag ser att Timrå leder och att dom leder serien osv, men varför vara nöjd? Jag är stolt över Timrå men nöjd är jag efter att man vunnit sedan är det på nästa kamp...

Att vara nöjd är det effektivaste sättet att mörda framgång...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2018-02-02
Timråit H-sand:

Men varför är så många härinne klagiga oavsett om vi leder, ligger under, vinner eller förlorar? Jag känner inte alls igen Timrå-mentaliteten från förr. Gillade förvisso inte lallandet heller, men det måste väl för fan finnas ett mellanregister också?
Kommentera

« · 1867869 · »