1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27

604649 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
kungsbacka: Godtages.... Ja, jag begriper ditt hockeyälskande för det besitter jag själv, däremot så ska det gå långt innan jag innan jag kallar någon för gnällkärring....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Friman SR:Ursäkta mig men jag är inte lika flink på tangent bordet som du. Men jag tror att det går att läsa iallafall.Jag lovar att jag ska försöka bättra mig på den kanten.Sen blev det kanske lite fel det jag skrev det var inte riktat mot just honom. Jag blir bara lite trött att höra folk o fä säga att det är för många matcher i grundserien.För sjutton jag älskar ju hockey och det man älskar vill man ha mycket av.Hoppas timrå krigar på bra idag. Dom får bra stöd ifrån sundsvall ett helt tåg med supp.verkar det som. KÄMPA TIMRÅ IK!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Man får väl till att börja med tacka sina stabila Göteborgs-backar som ställer upp och försvarar måltavlan DJ under hans frånvaro... :)

Kungsbacka:

Så djävulskt gnälligt var inte mitt inlägg. Möjligen har jag tjôtat lite väl mycket på temat, men säg den gb-skribent som inte tjôtar i olika ämnen. Det jag ville säga var helt enkelt att jag nu förstår hur mätta t ex VIK-fansen kände sig efter mer än tio år i eliten och varför t ex MoDo ofta har så taskiga publiksiffror när det inte är slutspel eller Y-derbyn...

Sant är att fotbollssupportrar oftare slåss än hockeyditon, men slagsmålen sker främst utanför arenorna och... "fotbollssupportrar", fan vet! Huliganer brukar de kallas och kanske har de inte så mycket med fotboll att göra...

Jag kan garantera dig att de som går för att se en fotbollsmatch nästan uteslutande gör det av ren lidelse. Hur förklarar man annars t ex den riktigt höga närvaron trots regn, rusk, kyla och snålblåst? Inga varma sköna inomhusarenor här inte...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
kungsbacka: Det är synd att du ska tvia och svära på en legend som DJ Hell, DJ Hemp eller Hempen.... Om du läser GB's och analyserar lite så ser du vad Hempen går för.... I det läget då ler du bara och fäller EN bitsk kommentar med ett leende på läpparna och du får mothugg med ett leende på läpparna. Sedan när du väl fäller din bitska kommentar kan du ju börja fundera på när det är lämpligt att avstava och börja meningar med stor bokstav.... Lycka till.......;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Macile: Tackar tackar! Djurgården ska bli Hönsgården....*L*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Olle: Lycka till imorrn //

Hade Gött //Mackan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Rooster23: 1-1 hade varit ett bra resultat om man skjutit 20 skott på mål och varit tillbakapressade stora delar av matchen mot lag som FBK,LHC, Frölunda, osv. Med 40 (!) skott på mål, på hemmplan, mot det sämsta laget i elitserien så är det INTE ett bra resultat.

Dessutom så vet du, lika väl som jag, att en straff inte är lika matchavgörande som det var förr.

Manderville var också fri med målvakten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Har stöttat Oksa hela tiden härinne och anser fortfarande att han är en kompetent förstemålis. Men returen han släppte i första perioden igår som tvingade TIK-backen att ta en utvisning, för annars hade Leksandsspelaren bara att skotta in pucken i öppet mål, var.....ruggig...*ryyyser*..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
gud:ok jag försöker bara säga att gillar man hockey så så vill man se ohöra ofta.blir bara lite trött på att höra många fotbollssupp. säga att det är för många matcher i grundserien jag o många med mig tycker inte det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
kungsbacka:
Men lilla vännen...Jag ställde en jätteenkel fråga..
Du valde inte att svara på den utan har valt att grina
o dra upp något som inte finns...

Psst..
Som vanligt när det gäller dig så kan du skicka ett brev
om du ska fortsätta att pipa..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
gud:faan vad du ska lägga dig i allting.jag undanber mig dina kommentarer.du o jag har kommit ur kurs ock det verkar inte som om du vill stryka ett streck över detta o gå vidare. inte ens fel att två träter antigen är du bara dum eller väldigt feg. jag har försökt iallafall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
kungsbacka:
Du kallar Dj Hell för gnällkärring..

Men vad ska man då kalla dig som gnäller på fotbollen??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Olle: 1-1 efter att ha legat under med 0-1 och haft en straff emot sig känns som en bra poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
kungsbacka: Nja, det förekom i senaste matchen mellan FBK och LHC.
Men å andra sidan är ju de sk. LHC-fans som ville slåss där lite eljest i huvudet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
LingaN: 94 90 eller 1minut lika jävla tråkigt ändå sen förstår jag inte alla dessa huliganer som bara slåss det förekommer inte i hockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
kungsbacka: 94 min fotboll (inga gif-taktiker).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
DJ Hell: jävla gnällkärring det man älskar vill man ha mycket av. fotboll är en kärringsport fotbollssupportrar slåss ju bara med varandra ingen verkar bry sig om titta på matcherna i hockey där gör man upp på planen sen är det bra. håll dig du till det tråkigaste som finns 90min fotboll
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Jag minns när vi häcklade Västerås-fansen och många andra för mer än fem år sen: "Patetiskt jävla dålig uppslutning på bortamatcher" etc... Vi kom närmare tusen pers till Rocklunda och tyckte att vi fullständigt ägde hela hockey-Sverige. Och så tog vi steget upp på VIK:s bekostnad medan de gjorde KK... Men idag - drygt fem år senare - känns det inte riktigt lika hett. Timrå IK är ett etablerat elitserielag och man har hunnit uppleva såväl niondeplats och kvalserie som slutspel - tre raka dessutom! Nu är man lite mätt och den s k serielunken lockar inte alls lika mycket längre. Bortaresor finns inte på kartan den här säsongen, man orkar knappt ens åka på hemmamatcherna...

50 matcher. Ingen nerv. Inga lag åker ur direkt. Först i februari-mars börjar det hända saker. Lika bra att vänta till dess. Timråhjärtat slår alltjämt, men numera inne i en skyddad verkstad. 1-1 mot jumbogänget hemma har man råd med, det finns ju många matcher att ta igen debaclet på...

VIK Hockey-fans. Jag förstår er till fullo. Ni är inte sämre än andra. En 50 matchers jävla grundserie är seg och tråkig. Bara att hoppas på antingen slutspel eller kvalserie, annars är det ju totalt meningslöst...

Nästan exakt samma känsla fick jag när jag bevittnade mitt livs första elitbasketmatch i tisdags. Och i det fallet är det ju bara SM-guld som gäller, inget annat räknas...

Nej, tacka vet jag fotboll! Där har vi blod, svett och tårar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
friskan: Timrå gjorde honom bra.

Pinsam match och TIK får vara nöjda över en pinne trots 40 skott på mål. Av de lägen LIF vaskade fram kändes det farligt i stort sett varje gång, medan TIK sköt från alla möjliga och omöjliga vinklar. Nielsen och Ström helt under isen.

Hallin lyser av självförtroende och det är målchans varje gång han har puck. Sloan ser rapp ut. Nilsson har vaknat ur sin dvala.

Nej hade det varit någon form av tändning i laget idag hade man vunnit den här matchen, som det nu blev så verkade alla förlita sig på förstafemman. Som tillslut också blev de som gjorde målet också.

Strålman var iaf outstanding bland backarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Mr pesemist: Killer instinkt skall det va
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
friskan: Han var bra men det var för lite killer instikt hos de röda de offrade sig inte tillräckligt idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Janken: Jo det är alltid kul med mål,men på 43 skott skall det bli mer än ett mål,en liten jämförelse
Frölunda 44 skott 3 mål
LHC 44 skott 3 mål
DIF vilka vi möter härnest 30 skott 3 mål.
Tyvärr men jag tror inte Timrå skulle göra så mycket mer mål om målvakternas skydd skulle bli mindre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Mr pesemist:

Leksands målis gjorde en kanonmatch.................tyvärr.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Mr pesemist:
Javisst... Men jag skulle tycka att matcherna blev roligare om HV gjorde ÄNNU fler mål!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Janken: Äh lägg av skyll inte på att målvakterna är stora.
Frölunda HV gör ofta fler än tre mål.
Det är Timrå som är för dåliga på att sätta pucken i nät.
Krykov hadde tre jätte lägen som han fummlade bort,Manderville's frilläge dom fyra lägena borde ha resulterat i minst två nätrassel,fyra om det hadde varit en Frölunda spelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Janken: Helt rätt angående målvaktsskydden. Målvakten blir alltför avgörande som det är nu
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
geggelundin:
Förvisso kan man se detta med en liten besvikelse... Men å andra sidan tog vi tre friska, ganska oväntade, pinnar i lördags...
Jag tycker att Leksand skall vara jävligt nöjda. Puckuslingen studsade ju jävligt fel väg flera gånger... Lite oflyt kan man nog skylla på också. Sen tycker jag personligen att man skall krympa målvakterna precis som i NHL... Det är lite sjukt att en sån här match slutar 1-1. Underhållningsvärdet blir för lågt. Hellre 4-4 än 1-1.
Alltför många räddningar beror inte på att målvakten är skicklig utan på att han är stor... det tar liksom på nån jäkla kant på skydden och slinker utanför.. Det är inte såååååå kul faktiskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Kerstin_k: Känns som en förlust tycker jag. Kan ta att vi förlorar mot lag som fbk men mot Leksand ska vi fan inte ens vara i närheten av att förlora mot. 43 skott och 1 mål.. helt sanslöst, Leksand har maximalt flyt och deras målis gör sitt livs match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
LingaN: Simpel seger, eller hur... ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Men i dag var det inte spel på högsta nivån. Tråkigt. Vi vann ju inte heller, oavgjort. Tråkigt.

Sloan ser ut att vara ett bra förvärv. Trampar på och delar ut. Roligt. Kalle Koskinen pangade in ett mål och spelade faktiskt bra. Roligt.

En skitmatch helt enkelt. Skönt att det blev delad poäng. Misstänkte ett tag att Timrå inte skulle göra mål den här kvällen om så målet stod öppet. Äh, mot nya poäng på lördag!

Kämpa Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
DJ Hell: absolut! Svårt att hitta nån bara. Spelaren måste ju passa in också. Laakonen har ironiskt nog gjort succé i HIFK och gjort 3 mål (och en pass) på sina 3 första matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Kronblom:
Mig veterligen har det ALDRIG delats ut några poäng för att man vinner skotten i en match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
DJ Hell: pinsamt, pinsamt är ordet:/
men de ska ju vara botten matcher ibland säger dom ju
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Nu har vi skjutit 78 skott på de två senaste matcherna, men bara lyckats lirka in trissan vid TRE tillfällen. Inte alls bra. Spelmässigt fungerar det ju, men nu måste värvningen av en målskytt/poängkung/matchvinnare vara prio 1!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Kronblom: Virus är ju ett väldigt passande smeknamn på karln

Olle: näe iofs. Men skitmatcher kommer med jämna mellanrum. Bra att ta poäng då iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Olle: Måste faktiskt hålla med, detta var en besvikelse.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
RocknRolf2:
"Skotten 40-17 säger ändå en del om att Timrå dominerade matchen"

Tycker inte att Timrå dominerade för fem öre. Dom var smartare än Timrå helt enkelt. Dock en klar uppryckning i tredje. Det får dom fan ta med sig till globen, annars får Kronblom 80 långa mil med många gravöl.

Kan nån på canaldigital ta bort Virus från hemmamatcherna.
"jag tycker synd om Leksand!" Dåre!

Over and out!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
RocknRolf2: Jag kanske överreagerar men 1 mål på 40 skott mot jumbon ÄR, för mig, en förlust.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Chief: Det krävs alltid sprit!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Rooster23: Vi kanske bara inte har samma krav i så fall...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Jahapp, det slutar 1-1. En poäng till oss då'rå. Klart bättre än ingen och klart sämre än tre. Den stora frågan blir då, krävs det sprit ikväll eller ej? Dilemmat...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Leksand är väl inte fullt så dåliga som tabellen visar heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Olle: tja en light besvikelse är det väl. Men ingen större katastrof.
Förlust däremot hade varit skandal
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Olle: Som matchen utvecklade sig känns det OK med oavgjort. Tack Kalle för poängen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Rooster23: "Nöjd med en pinne"? Mot jumbon? Med 40 skott på mål? Ja så kan man ju också så det...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Tror det blir en warg som gör det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
Chief: Jo nästa transferfönster måste vi ha in nån som kan göra lite poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
RocknRolf2: Håller med dig. I det här fallet ska vi vara nöjda med en pinne. Viktigt att inte Bottenford tar tre poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
TIKbiff: Men så gör det då! ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2005-10-27
RocknRolf2:
Näpp..loggar ur nu då vinner vi i sudden...
Kommentera

604649 · »