1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580610 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28

2483101 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Nu föreslår jag att vi lämnar Leksand och går över till "Apropå nånting".
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
russkiy medved blyat:

Är på din sida i det fallet. Har valt den kanalen för kvällen. Fint med en bra överblick.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
hockeyonsdag superlive är nog de bästa cmore har gjort i hockeyväg!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Zoogin62: Hållander har nog en 15 mål i sig iaf. Han är fortfarande under utveckling så är väl svårt att veta hur pass bra han kommer vara. EP har också runt 15 mål i sig. Jonte har 20+ mål i sig, Wedin runt 15, Hartmann runt 15. Den där snipern du pratar om, det har vi egentligen redan i laget, det handlar mer om att få ut mer av dom jag nyss nämnde. Vi står inte och faller utan Palolas tjänster. Problemet? Jag förklarar bara varför jag anser att Palola inte ska förlängas med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Sputnik: Ja, Alvarez spelade väl i toppkedja i flera månader, även i "alla" power play.
Men det var inte föränns han kom till "brunkarkedja" som han gjorde succé!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Zoogin62: Testat Walli ett par ggr i topp 6 är väl att ta i gällande Walli. Förra säsongen fick han väl en match pga skador eller liknande. I år fick han väl typ 2 perioder innan han fick kliva mer.
Alvarez däremot, där har man haft mer tålamod känns det som att pröva i topp 6.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Mod1n: Ja, så kommer jag ihåg det också.
Men vissa spelare passar bättre i 3:e - 4:e, och jag tror att Walli är en sån.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Zoogin62: han har fått en halv match 2 ggr med iskalla spelare, han har aldrig fått chansen ett par matcher som oftast krävs för att skapa kemi osv
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
kattan: Jag tycker också att Walli ska va kvar, men vi behöver en sniper också.
Visst har man testat Walli par ggr i 1:a eller 2:a kedjan? men gjorde ingen succé där?
Tror Walli gör sig bäst i en brunkarroll.
Har ingen koll på Hållander?
Har han sniper egenskaper?
Det hade ju EP i höstas, med nu måste han ju stanna pucken (kladda) varje gång så målvakten alltid hinner med i förflyttningen.
Bättre att skjuta direkt, även om man riskerar täck eller att missa målet! Förstår inte vad som är problemet?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Håkkybåkky: Ja men han är med råge vår bäste målskytt!
5 mål på 6 matcher!
Inte fy skam.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Håkkybåkky:
Palola > EP
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Zoogin62: Nej det är han inte, baserar du det på hans senaste mål mot leksand som var mer eller mindre i öppen kasse?

34 år och syns väldigt sällan i spelet. Stor risk att han inte klarar av nivån över 52 omgångar+ slutspel.
Sen fattar jag inte, folk skriker sig hesa över att Walli ska förlängas med, få större roll och ges chansen högre upp i hierarkin, samtidigt som man vill förlänga med Palola? Ja det ökar ju verkligen chansen för att Walli ska ges mer förtroende, NOT.

Det här laget behöver fler pigga och unga ben.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Zoogin62: Palola som sådan fyller en funktion och är tillräckligt bra för att kunna lira en sässe till. Dock så bir ju snarare frågan vem man måste välja bort för att göra plats åt honom. Topp 4 ytterforwards är JD, EP, Wedda och Hållander. I tredjelinan prioriterar jag Hartmann och Walli före Palola. Då har vi kvar Mieho och Pääjärvi i fjärde(med sällskap av Värmhed, Bojjan och kanske OJ). Ska han Palola då in där och gröta? Mjaa.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Synct: jag har för mig aftonbladet redovisa E.As lön på 120-150 nånstans. Såg den listan för typ 2 månader sen så minnet kan svika. Har ej + så kan inte kolla igen. Men stämmer det så är det helt absurt för en spelare i 4e linan, oavsett om han gör det bra eller ej.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Brodda13: Ja hade Rattie och LaLeggia varit kvar hade ju SM-guldet varit hemma i prisskåpet snart... OBS! ironi kan förekomma i detta inlägg
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Zoogin62: han är som Ty Rattie. En målskytt. Han knäpper dit en och två baljor i en match och man frågar sig dessförinnan, vart är Palola? Han tar avslut från överallt på banan. Vi behöver en sådan spelare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
kattan: Ett rungande nej här med
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
kattan: "ett definitivt NEJ på förlängning på Palola, från mig."
Håller inte med!
Han är den ende i laget som kan skjuta direktskott och träffa mål!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Apropå Nubben är hans situation i HV lite spännande just nu. För andra året i rad blev han överkörd i tränarfrågan (spark mot hans vilja), och för andra året i rad har manövern gett positiv effekt. Bör svida en aning, kan man tycka.
Blir han kvar efter säsongen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
EA var väl en sån där Nubben-värvning som inte riktigt föll ut som det var tänkt. Från Rögles 4e-kedja med BP-gnugg till en tänkt mer offensiv roll högre upp i kedjehierarkin i Timrå. Så blev det kanske inte, även om han fick chansen i början.
Nu spelar han 3e/4e med bp-gnugg här istället.

Skulle bli lite irriterad om han blev kvar. Visst, han sköter sig bra i BP, men...han har ju verkligen noll offensiv förmåga i år. Accepterar han ett jävligt billigt kontrakt och typ 8 minuters speltid främst i BP, visst. Annars nope.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
kattan: kommer aldrig hända så länge Ante är coach, han vågar inte låta yngre förmågor få chansen på bekostnad av ett högavlönade spelare eftersom han verkar vara rädd att relationen ska skära sig
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
kattan: Han tjänar mellan 50-80k enligt expressen, men även det är riktigt ju väldigt prisvärt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Zäta75: ett definitivt NEJ på förlängning på Palola, från mig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
JanneH: Tänk om vi kunde göra kap som Rögle gjorde med Oskar stål Lyrenäs. Gjort 33 poäng och har en månadslön på 30k. Finns massvis med såna exempel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Synct: ja men en junior kostar väl typ 30K och det är ju också en "jäkla skillnad" mot 80k. På mitt jobb är det nog bara VDn som tjänar över 80k och då är han ändå ansvarig för över 200 anställda. Ska vi verkligen lägga en VD lön på en gnuggare i 4e kedjan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Otto1: Ja 100 i snitt då, jäkla skillnad på 150k+ iaf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Synct: Ja, det kan mycket väl vara minnet som sviker, jag minns att jag höjde på ögonbrynen när jag såg siffran.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Zäta75: Palola har varit riktigt bra dom sista två matcherna, men han och Alvarez är väl olika spelartyper med olika roller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Synct: Han tjänar mellan 80-120k enligt expressen. Troligtvis närmare det förstnämnda än det sistnämnda.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Zäta75: Vi tog in han för att få någon som kan sätta dit pucken, det har han ju verkligen gjort. Till rätt pris kan han säkert bli kvar. Tycker även att han slitit som en varg senaste 2 matcherna och varit fysisk.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Bee: Att Palola är bättre än tex Alvarez ser nog de flesta som kan hockey (inklusive Ove). Vore det värt att ha kvar Palola ett år till tycker ni? Han är rätt osynlig i spelet men blixtrar till och är en riktig sniper. Nyttig i pp t.ex
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Bee: Tjänar EA över 150k i månaden ska Nubben fan anmälas. Det gör han väl inte? Har inte expressen men har för mig att det var runt 100 iaf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Håkkybåkky: EA är duktig i boxen. Problemet ligger i att han får det tungt när det svänger snabbt i mittzon eller när motståndarlaget börjar få lite snurr i offensiva. Dessutom tillför han i nuläget ca. noll spets.

Enligt uppgift tjänar han som en andracenter (150+ papp) och det gör han inte skäl för. Både han och Alvarez är spelare som i ett vakuum inte är klappkassa men som tar upp för mycket löneutrymme i relation till vad man får ut av dom.

En BP-gnuggare måste vi kunna lägga mindre del av budget på om vi har ambitioner.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
JanneH: Johan Larsson menar du då? Han spelar i deras förstalina, gjorde iaf det igår när jag kikade. Men i NHL var han 4e center, ja.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
JanneH: Ja, han får visa sin storhet eventuellt nu mot Malmö, Johan Kvalsson.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
palleparling: Brynäs lägger väl 300 tkr för sin 4e center... men så är han den bästa 4e center som någonsin spelat i NHL också
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Håkkybåkky: Absolut gör han bra saker. Men är han värd 150 000 i månaden för det där? Det finns många bra 4e lina spelare som dessutom kostar mycket mindre, som jag fattat det så tjänar han lika som Lander denna säsong. Det svåra är inte att bygga ett lag med bra gnuggare, utan det svåra är ju att hitta spelare som gör skillnad, och det gör inte E.A. Vi är nog det enda lag i serien som lägger 150 000 i månaden på en 4e center.
Kan acceptera en förlängning, men då ska lönekraven inte vara mycket högre än vad Boyce tjänar.
Kolla Walli istället, bra spelare defensivt och långt ner i formationerna, men bidrar även offensivt, han är värd mer pengar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Sputnik: Man får ju nästan sitta och hålla tummarna på att NHL-lagen inte kontaktar Juels agent och anmäler intresse, erbjuder något lag ett envägskontrakt till honom är det nog kört! Men riktigt kul för Tim ändå, det förtjänar han såklart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Håkkybåkky: walli går 1-1 i boxplay ändå får han knappt lira det, Ante har en del att fundera på
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Bragd-Birger: Ja och jag tror knappast att "Karpa" sitter och surar över att han inte heller får stå. Han var redan andremålis i Liiga och nu fick han komma ut på ett äventyr och förmodligen få säsongen lite förlängd. Han vet om premisserna, men med det sagt så lär han komma ut och vilja visa upp sig när han väl får stå.

JJ har levererat hela säsongen, alla målvakter i ligan kan dessutom ha en dålig match likt JJ mot Malmö. Mantas igår är väl ett exempel där jag tyckte det såg rätt skakigt ut mellanåt. JJ är fortsatt nummer 1, det finns ingen diskution i min bok!

Men däremot är jag inte lika övertygad om att JJ är lika självklar nästa säsong när Juel ansluter. Tror dock Kapanen mer hade tankar om att Juel skall få "börja" som 2:a bakom JJ. Han blev ju "klar" i media innan han började steppa upp och storspela, så vi fick nog Juel billigare än vad han står i värde just nu som han levererar. Kan visa sig bli ett riktigt kap så att säga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Har surrats en del om EAs vara eller icke vara i Timrå.
Personligen tycker jag att han får oförtjänt mycket skit. Defensivt är han stabil och positionssäker, och gör sig bra som en fjärdecenter (det är väl i offensiven där det tryter en del).
Han är dessutom den center som levererar bäst stats i boxplay, och näst bäste spelare totalt sett.

Nedan bild visar speltid/insläppt mål, och då vill man allstså att siffran ska vara så hög som möjligt. Anmärkningsvärt är att han har markant mycket bättre siffror än Lander som jag hade väntat mig ska ligga i topp.
En del av förklaringen är Lander eventuellt får möta förstalinan hos motståndarna, och att EA får ta andra PP motståndet. Dock verkar de lira lika mycket PK/match, så det kan inte vara hela förklaringsmodellen.

Något gör den gode EA rätt iaf. Om det är tillräckligt för en förlängning är en annan femma.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
5 lag på övre halvan
enstaka poäng som skiljer
blir tajjt in till slutet
vi är med i racet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
empa11: tror nog också JJ står i morrn. KK gjorde det bra igår, men inget som säger att han obekymrat kommer vara lika stabil med ny match två dagar senare. Minns Brynäs tidigare på säsongen när dom tvingades låna och spela typ Almtunas 2e målvakt en match. Han gjorde det riktigt bra och fick därför stå nästa också. Då blev det reality-check och sen var den sagan slut.

Litar faktiskt på Ante, Zajje och gänget här. Är JJ lite sliten lär dom ställa KK. Har han återhämtat sig och är spelsugen lär han stå. Att KK kom in och spelade så pass bra borde rimligen bara sporra honom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Villervalla: Tror nog JJ står mot LHC. Hans historik i klubben, och vänskap/rivalitet mot Högberg har ju gjort att han gått vinnande i de tidigare drabbningarna och tror det väger tungt.
Hade det varit något annat motstånd än LHC hade jag nog trott på att KK fick en match till.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Patrick Polly: Gör som Nordman nu Timrå.

Släpp alla sorger!

Se bara framåt och se möjligheterna. Gör vi det blir det ett roligt slutspel för Timrå och oss supportrar i år
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Villervalla: Freud har säkert någon bra förklaring till det där genom något barndomstrauma du haft (alternativt upplevt Timrå - Malmö: 3-6 trauma) så jag tror inte du ska haka upp dig för mycket på det!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Skapligt tryck på San siro.

youtu.be/JuRvtv1zXSY
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Patrick Polly: Jag drömde inatt att Kaarlos gjorde en riktig plattmatch mot LPG och släppte in alla skott, jag hoppas det inte var en sanndröm.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
SMÅLAND: Egentligen vill man ju bara suga på segerns sötma från igår men efter att ha sett reprisen av matchen så är jag beredd att hålla med dig angående Mähäet... f'låt Mieho. Maken till menlös insats har jag inte sett på länge. Det jag såg av honom igår var en kombo av tekniska skills som EA, Svenssons speed och EPs fysiska spel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-02-28
Zäta75: Hade varit otroligt smickrande att knipa 3p mot Linköping samtidigt som Brynäs och HV71 vinner sina matcher, det kan fan sluta med att LHC får kvala, hade varit underbart om de åkte ur.
Låst ämne

2483101 · »