1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581444 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Linköping 2009-10-10

1186003 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Blizzard: Det förstår jag men dra en kabel emellan då. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
T T: Vet att det finns där, dock kollar jag hellre på en 54" platt teve med 1000W surroundsystem, än en sniken 22" skärm med logitech z-5500 högtalare ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Laken: Kan vara bra med ett litet minibrake nu när vi vann o spelade så bra. Ingen match förrän på torsdag då vi möter SAIK borta med Tenkrat i laget.

Hade vi loosat hade man inte velat ha haft match först på torsdag utan en revansch så snabbt som möjligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
othan:
Kör på för fan! Hade sittplats för engångs skull och rycktes med när ni körde den, äntligen lite drag. Tack!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Blizzard: Är det det här du väntar på? ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Blizzard: Det enda han sa var att han hade övervärderat LHC.
Däremot så var Micke Renberg mer positiv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Laken: 15min till Hockeysnack på svt2, nu ska vi se vad den där Wikegård har att säga :) Men vi vann väl säkert av samma anledning som Arne och Ankan kom på "Norrena ute och cyklar vid flera tillfällen". Det var typ därför vi vann enligt dom...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Sliten efter krogen igår men det spelar ingen roll, vilken j-vla insats laget gör!
Jag är oerhört stolt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
timråhjärta: Ingen spelare ska sänka axlarna och "andas". Det skall inte finnas i deras värld just nu. Det är nu man kliver upp ett snäpp och börjar ta skalpar på bortais.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Johan J: Jag hörde iaf vad dom sjöng, men då sitter jag nära.

Jag gillade ramsan som bygger på Queens We Will Rock You som klacken körde för nån match sen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
othan: Tycker personligen att Timrå IK och dess ärade Supporterklubb är tillräckligt stor för att vara fristående och ha vision, förmåga samt initiativ att hitta på egna ramsor snarare än att använda dåliga kopior på relativt tråkiga och enahanda ramsor från Idrottsparken.

Brukar själv stå i klacken men i tredje perioden satt närmast intill stå och filmade när ramsan kördes. Att klacken hoppade gjorde gott intryck men i övrigt hörde man inte vad klacken skrek. Bara någon som varit och sett GIF spela de senaste åren kunde klura ut det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Hur gör vi med gif-sångerna som kördes idag (när vi sjunger/hoppar för timrå gör dom mål)? Vissa gick igång på ramsan medan vissa öppet visade sitt ogillande. Själv tycker jag det var häftig effekt då hela (läs: halva) läktaren hoppade.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
The great one:

Måste tillägga att B.Svenssons 3:e period var magnifik!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Nu klappar mitt Timråhjärta i stadigare rytm...

Riktigt spännande match, nagelbitare... med tanke på de förlorade poäng vi fått i arslet... trots ledning.

Nu kanske spelarna kan sänka axlarna lite, andas mera...

Flera såg ut att ha riktigt skoj idag, de nästan sken rätt igenom TV´n att de hade skoj, det var roligt att spela hockey idag. Visst de slet, kämpade och krigade hårt också.

Challe´s uttalande om att han sover lugnt på natten... köper inte jag alls, han såg rent förskräcklig ut på intervjun innan matchen... magrare än magrast i ansiktet, påsar som ICA kassar under ögonen och djupare fåror än Fred Flinta runt munnen...

ja ja, nu får vi se om vi klev på tåget eller bara tjuvåkte en station...

//Bye
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Ambroo:
Vad konstigt , vi har gjort 4 mål fler än FBK, och ändå är dom 2:a och vi i botten.

Vilket tyder på att vi inte är urusla på att träffa nätet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Anonymous: Får väl skicka ett klagomål då om de ska vara så :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Snoop: Med en tjej som bloggar så ligger det nog inte så långt bort. Sen är väl detta enda TIK snackarplejset på nätet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
65selander: Jo vet de, men förhoppningsvis hänger han inte på hs då så då blir han inte upprörd :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Snoop: Ni vet väl om att Mattias ogillar att folk som inte känner honom kallar han för "Kolan"? ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Laken: Precis, och man märkte en enorm skillnad idag på alla spelarna så bara hoppas vi kan fortsätta lira så här framöver också, viktigt att få igång kolan och Anger också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Snoop: Flyt och tur gör man sig förtjänt av genom hårt arbete! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Laken: Gör han rätt i, tycker inställningen var fantastisk på samtliga spelare idag och de var riktigt gött att se, vi hade även flyt idag och de kände inte helt fel, riktigt bra match av Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Kolla presskonferensen efter TIK-LHC!
Lener hyllar ju oss! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Femstjärningt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Härlig match! Nu var vi tillbaka med samma intensitet och resoluta spel över hela banan som mot Frölunda borta. Skillnaden var att idag tog vi 3 poäng. Riktigt kul att se Hynning backchecka idag. Anger får äntligen göra mål, han har slitit för dessa mål. Mattias Karlsson var riktigt bra idag över hela banan. Äntligen sköt han ett slagskott!

Sebastian Erixon måste vara Elitseriens bästa back just nu.

Pärssinen visar klass. Anton Lander gör en grym match(återigen).
Sjukt nöjd man är nu, nu blir det Sverige-Danmark!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Laken:
Exakt! Fan nu ska vi glädjas och njuta!!
Tack Corso! Tack Anger! Tack M.Karlsson! Skönt med lite islossning!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Uno Gordon: Fasen vilken härlig seger det var...och sedan att se dig *live* igen!!!!Nu kör vi hårt!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Dagens "Fan vad skönt att han inte spelar med oss längre": Jonte Hedström...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Uno Gordon: Instämmer i allt... Nu njuter vi av detta! :-D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Uno Gordon: Hur gick det idag?? Vann vi??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
mikenomad: O R G A S M!!!! Fy fan vad nöjd jag är ikväll med grabbarnas attityd. Ingen föll ur ramen och alla får VG+ men NIKLAS ANGER får MVG+ - FAN VAD SKÖÖNT! Äntligen är du på rätt plats, idag tog Du kampen, idag bjöd Du till, idag levererade Du! TACK!!!

Åh Kolan det var snudd på erotiskt att se dig skjuta. Så härligt läckert smackade du bara in den! Varför gör du inte det här oftare?

Sebbe Erixon härligt gedigen igen liksom Skogs och Lander!

SUG PÅ DEN HÄR KARAMELLEN NU HELA HELGEN! På måndag är vi tillbaks i vardagen igen med FOKUS på torsdagen och bortafajt i Skellefteå.

Glömde nästan bort Laurent Meunier! Vilken delikat servering och förarbete fram till Angers FEMETTA!!!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
F-n vad a l l a slet och back-checkade idag. Både Hynning och Anger som jag tidigare varit kritisk emot, kämpade som djur. Härligt att se!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Vi vinner när vi spelar med...

AGGRESSIVITET!

(Ta bort inlägget nedan)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
RocknRolf2: Ja, Sebbe har varit för j-vla bra hela säsongen! Kanske borde varit med bland de fem.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Laken: Sebbe?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Johnny Hazard: Du missade Frölunda borta antar jag? Då dominerade Meunier isen. Sedan tycker jag han har varit rätt anonym men inte värdelös. Mot Modo senast var han en av få som iaf var riktigt förbannad, det ska han ha en eloge för.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Mina betyg även om SAMTLIGA spelare förtjänar överbetyg med tanke på arbetsinsatsen!

+++++ - Timo Pärssinen
++++ - Niklas Anger
+++ - Mattias Karlsson
++ - Magnus Åkerlund
+ - Daniel Corso
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
mikenomad:
Han bäddar ju liksom för det, bara att smasha in matcbollen ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Laken: Jag måste få säga en sak i alla fall. Han Lener, eller vad han heter, han måste verkligen vara rätt osäker på sin framtid. Så blek som LHCs så kallade stjärnor är så måste han sitta mer löst än Challe och Linkan i RRs ögon. Och det vill inte säga lite det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10

RocknRolf2: Skönt att äntligen få se Timrå på isen, riktigt bra match av Tik.

Egentligen bara Skogs som faller igenom, och Moe som har en del problem i egenzon.

Lördagskvällen är räddad.

Leffe: Är u speldum?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
TIKbiff: Hehe....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
*** Sorgliga människor ni som hittar något att klaga på en kväll som denna! Se det positiva och passa på och njut av segern istället! ***
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Hahl Bundy:
"ska det vara så förbaskat svårt att kliniskt smacka in den i krysset?"

Borde väl du veta som tillbringade halva matchen på dass...
Alcogel nån?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Har inte läst alla kommentarer så det kanske är skrivet. Anger gör sina 2 första mål och Karlsson sitt första. Sjukt att timråspelare också kan göra sina första mål, brukar ju bara vara motståndarna som gör sina första mål i Timsås matcher. Är ju trotts allt bara 300 spelare som ska göra sina första mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
250kg kärlek: Ja, idag hade vi den berömda studsen med oss. Grymt viktigt att "rätt" spelare gör målen. Samt att Timrå faktiskt spelar bra och konsekvent i 60 minuter. Låt oss hoppas att det här var ett smakprov på hur det kommer att se ut framöver.

Yeah!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10

RocknRolf2: Igentligen få spelare idag som inte får godkänt. Trots ett prekärt läge, i en måste vinna match, så spelar alla riktigt bra. Dessutom var det rätt spelare som fick näta idag. Detta kan mycket väl vara den vändning jag har väntat på.

Så mycket bättre rent spelmässigt var det inte idag, men vi målade på en dålig målvakt, och fick mål vid rätt tillfälle.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
RocknRolf2: En bra grej på 8 matcher, visst var 5-1-målet snyggt, ingen diskussion om det. Vi får hoppas att ni har rätt och att han fortsätter att producera, i mina ögon sett så har han varit totalt jävla urkass inledningsvis. Tur att det är 47 omgångar to go...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Johnny Hazard: Han tekar helt okej ikväll och jobbar bra. Sen vill jag att du kör hans byte vid Timrås 5-1-målet i slow motion, var inte det bra så vet jag inte...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Johnny Hazard: Laurent Meunier är en spelare som växer i mina ögon. Det började han göra mot Modo. Utan hans arbetsinsats i tredje perioden hade vi stannat kvar på två mål. Meunier tände laget och han fortsatte på den inslagna vägen i dag. Briljant i bytet där Anger fick sätta 5-1-pucken. Först ned defensivt och jobbade tillbaka pucken, sedan startar han ett anfall där han plockar bort två Linköpingsspelare och lämnar öppen gata för Anger. Meunier var riktigt bra i dag, likaså mot Modo! Fortsätter han att hålla den här klassen är jag fullt nöjd med honom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
RocknRolf2: Meunier bra? Jaja, jag säger då det ja. Det är bara att inse att vi ser saker lite annorlunda här i hockeylivet. Själv så tycker jag att Corso är en riktig klasslirare och få spelare ens kommer i närheten av vad han bidrar med på isen, utanför har jag ingen aning om vad han tillför.
Kommentera

1186003 · »