1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581361 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30

1934017 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Knylan: Håller helt med om JP och hade samma syn på honom i kvalet. Var inne på flera avgörande mål, framför allt i match sex hemma där han bland annat grävde fram pucken till Hardegård som satte 3-3.
Trots problem med hälen tycker jag ändå han är en av våra snabbaste forwards, har ett härligt driv in i anfallszon och är svår att ta pucken ifrån. Spelar enkelt och vinner mycket sargdueller.
Extremt underskattad men han har varit en personlig favorit för mig ett par säsonger nu. Det är en sån spelare jag bara väntat på att det ska lossna för och jag har aldrig gett upp på honom. Det lossnade i fjol och han har redan börjat visa sina kvaliteér i SHL. Superviktig spelare som jag vill ha kvar! Ser gärna ett 2/3-årskontrakt där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Knylan: önskar jag hade 3 plus att lägga på ditt inlägg. Du nämner något som jag själv tänkt angående JP. Att han verkar få ut mer av sitt spel i SHL än i HA där det är mer hawaii och inte så uppstyrt alla gånger. Får JP bara vara hel så kommer han komma att bli en kulturbärare i Timrå för ett par år framöver.

Måste förövrigt säga att du är en av skribenterna som jag diggar mest här på HS. Alltid så nyanserad och kloka ord. 🙂👍

En annan kan ju bli lite mer svart på vitt när det brinner till. Men du verkar vara lugnet själv. 😋
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Matsg: Mycket går mot det bättre, och har så gjort under hyfsat lång tid nu. Det går inte att förringa att vi kunnat haft lite mer flax under många matcher men där det endera brustit i oförmåga att göra mål eller att målvaktsspelet/försvaret fallerat. Ska man vara elak så har vi på inget sätt blivit sämre sedan Falk blev skadad. När han nu är tillbaka så kommer han tillbaka till ett annat lag, vilket kan göra att även han kanske kan steppa upp. Förhoppningsvis. Mycket sket sig i början av säsongen när backarna ville lite väl mycket, något som hela laget var drabbat av. Falk ville lyfta sitt spel till en ny nivå men befann sig då i en betydligt svagare omgivning än DIF vilket blir livsfarligt och helt plötsligt så gör alla fel, hela tiden. Vi behöver att han ska vara den spelare vi värvade honom för att vara, det vill säga något form av Didrik-substitut. Kan han bara fokusera på det så kan nog den antydan till harmoni man trots allt skönjar fortsätta att frodas, för det har hänt grejer.

Jämför Palmbergs kroppsspråk nu mot för 10-15 matcher sedan. Det här unga/oerfarana laget har tagit steg och nu börjar man verkligen befinna sig på den här nivån, något vi inte alls gjorde i början av säsongen när vi hade katastrofala siffror trots att vi ändå vann matcherna. Det var bara en tidsfråga innan fallet skulle komma och det kom sedan, med besked. Nu ser det däremot betydligt ljusare ut, inte minst i de underliggande siffrorna. Jag tror att vi var nere på 39% i corsi i början av säsongen, på de sista 10 matcherna är vi uppe på 49%. Det vill säga att vi börjar närma oss ett scenario där vi i fem mot fem spelet verkligen drar jämnt skägg med motståndarna. Med tanke på hur fina siffror vi har i PP så borgar detta för att vi borde ha goda chanser till fortsatt poängplockande.

Har vi tackat Johan Persson tillräckligt förresten? Helvete vilken underskattad spelare. Hade vi tagit steget upp i våras utan honom? Tveksamt. Nu kliver han in med en halv hälsena och är hela tiden en spelare som får pucken att hamna i farliga lägen. Han värvades som en sniper men är numera en grävling av yppersta SHL-klass, ingen puck är någonsin helt förlorad när han är på isen. Nubben har sagt att Wedins framfart egentligen inte är så överraskande då Wedin egentligen är en sån spelare som passar bättre på SHL-nivå än i HA, och detsamma får man väl säga om JP. Ju mer han får hålla i pucken desto sämre blir han, därför passar han så sjukt bra i de där träskmarkerna när han bara ska gräva fram puckar och komma till snabba avslut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
mikenomad: Vi kommer närmare LHC för varje match 1-4 2-4 3-4 Nästa match lär väl sluta 4-4 då. Just nu 9-0 i poäng till LHC med 1 match kvar att spela mot dem. På 29 matcher har vi tagit 29 poäng varav 23 på hemmaplan och endast 6 på bortais( 1 poäng mindre än vad Mora klarat av.) Vi måste bli bätte på bortaplan om vi ska klara en 12e plats alternativt vinna kvalet. Så min nyårsönskan blir att vi spelar upp oss på bortaplan vilket skulle vara bra för självförtroendet inför ett eventuellt kval och att vi undviker det genom att knipa 12e platsen! Gott nytt år alla Tik fans!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Affe_TIK: Den analysen köper jag rakt av. Gårdagens match förlorades på några individuella misstag. Skillnaden mot HA, i SHL straffar sig dessa omgående. Spelmässigt i övrigt var vi väl så bra som LHC.
Gott Nytt År tikare, jag tror på ett roligt 2019!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Ännu en hedersam uddamålsförlust!!
Har tyvärr blivit allt för många sådana hittills denna säsong.
Under förra säsongen i HA var det uddamålsvinster titt som tätt.
Det som gjorde att vi gick upp.
Nåja...ta tag i livet efter en hård natt och börja förbereda sig inför årets sista dag!!
Min högsta önskan nästa år är att vi är på plats 12 när 52 omgångar är avverkade!
Lustans Lakejer lever vidare...
Fridens Liljor allesammans!
Gott Nytt År och vi hörs nästa år!
Skål tamjefan 🥂🍸🍻🎉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Att klandra den förlusten på Svedberg är orättvist för en helt hygglig insats, 34 räddade skott. Han rår inte för att Hardegård hutlöst stöter på rödlinjen och lämnar 2 mot 1. Han rår inte för att rensfeldt gör en dragning på blå och lämnar friläge i powerplay. Att klandra honom för ett slagskott hårdare än alla timråbackar tillsammans och som dessutom om ni granskar reprisen tar på foten på Brodecki upp i nättaket. Visst fjärde är väldigt tagbart men även där så gör en av våra backar det svårt för honom genom att stå ivägen. Tycker det var en bra match överlag med bra spel från båda lagen. Synd att vi ger bort mål som vi gör när vi har svårt att göra mål själva. Men gott nytt år på er förfan :D forza Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Puckat: Aj aj, hoppas det är en lindrig skada.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Laken:

Du har rätt Laken. Vi gör återigen en bra insats, 5:e raka bra matchen nu. Därför förlusten känns ännu tyngre en sådan här gång. Vi behöver ta poängen då vi lirar bra. Men sluttorskat för i år i alla fall, nu tar vi nya tag nästa år!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
jå1: Åkte på en tackling. Spelade inte sista 5
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Puckat: Noterade att Berglund utgick men inte Wedin. Vad hände?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Backhandflipp: Fjärde skulle han haft. I första str han på huvudet. Är så jävla tråkigt när det blir såhär. Kommer tillbaka tre gånger men torskar.

Skulle vara intressant att se vilket lag som har flest videogranskningar på sina mål. Jag tror vi leder den ligan överlägset. Vi har fan inte många beslut med oss, varken små eller stora domslut går vår väg.

Hackkycklingen. Längs ner i hierarkin.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Det är inte målvakterna som är problemet, även om man kan önska mer ibland. Inte heller ineffektiviteten, men visst går det att också önska sig mer där emellanåt. Det är vår defensiv, den lämnar precis allt i övrigt att önska. Då pratar jag även om forwards insatser där.

Målvakterna måste stå på huvudet för att vi överhuvudtaget ska ha chans på poäng och det håller såklart inte. Kanske vi skulle ta och slå en gammal tikare och storback vid namn Tommy Sjödin en signal? Som huvudtränare är han väl inte riktigt där än, men som back/defensivansvarig borde han kunna göra nytta, inte minst med sin erfarenhet.

Görs inget åt försvarsspelet så är jag rädd att vi åker ur. Det är hårresande och flata misstag som gång på gång kostar oss matcher. Visst vore det en dröm att värva in ett par kanoner, fast det känns väl inte särskilt realistiskt med tanke på marknad, ekonomi och tabellplacering. Kommer det in nån så lär det vara nån från finska ligan, då det brukar släppa spelare när slutspelet är för långt borta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
KiefD: Att lägga tredje på Svedberg är väl magstarkt imo. En bomb i taket från ohotad back som skjuter hårdare och precisare än alla Timråbackar, som dessutom får hjälp av en skymmare som ingen Timråit var i närheten av. Fjärde kan jag gå med på, även om det är ett bra skott så att säga genom backen som gac honon hela zonen att glida in på
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Zidoo: Jag tycker i princip att vi gör en kanonmatch i kväll. Ett misstag av en annan bra målvakt och alldeles för lamt bakåt. Framåt
hakar det i bra annars.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Spelmässigt helt okej - igen! Men våra individuella misstag avgör matchen. Sista målet ska Svedberg ta. Bäst i Timrå: Henrik Törnqvist!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Nisse1: Håller med fyyfaan inte är vi bra något måste göras
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Webmaster: Jävligt tråkig förlust där LHC utnyttjar våra individuella misstag. 3 e raka torsken mot dom men idag kändes det som om vi verkligen hade chansen att vinna. Skönt iallafall att både Mora och Örebro också blev utan poäng på hemmaplan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
KiefD: Glöm inte Molinder...Han är inte bra på nått,Det säger allt om vår backsida när han spelar match efter match.
Hade ganska höga förväntningar på Rensfeldt, tycker han kan bänkas nu när JVM spelarna kommer t-bax.
Håller med att Persson känns riktigt bra , forwardsidan i stort känns ganska ok. Men backarna????????????????????????????????????? Fy faan för kval. Gör nått Nubben, NUUUU!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Andersson: Satan vad de mår nu i studion
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
KiefD: Idag hade Harald rätt, orutinen lyser igenom!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
KiefD: 101 sätt att torska ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Torsk och en skada på Wedin...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Det är så jävla tråkigt att våra motståndare aldrig gör mål på ett snyggt sätt utan det är antingen försvarsmässiga tabbar (Hardegård på första, Kinnvall/Rensfeldt på andra) eller för dålig målvaktsinsats (3 och 4) som gör att vi förlorar matcher. Varför kan inte misstagen försvinna så att vi slippe bjuda på så jävla många poäng hela tiden? Hade det varit så att LHC faktiskt förtjänat sina mål idag känns torsken bara hälften så sur som detta..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Konstaterar att min jinx inte fungerade ikväll och att matchen överlag känns relativt orättvis där lika hade känts bättre. Men så är det i SHL - det smäller direkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Sanningen om Svedberg:

Han kan få stå var 7:e match ungefär då han är bra. Resterande matcher släpper han in 4-5 puckar. Det håller inte!!!Spelar ingen roll om han inte kan ta alla puckar, han släpper in dessa mål ändå. Deras 4:e mål är sämsta insatsen sedan Salo mot Vitryssland.
Den mannen ska inte spela en minut till så länge Brattström är hel. Helvete.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Mappe: Enda fördelen var att petter satt i studion , å inte kommenterade matchen
Kommentera


Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Kerstin_k: Nä givetvis inte. Tyckte bara det kändes som att pucken skjuts igenom målis, borde vara stängt. Men men, vi ger bort målen vilket inte håller oavsett hur det görs. Vi gör och har gjort många saker bra senaste matcherna, bara slipa vidare nästa år!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Woody: nu har det här jävla horlaget tagit 9 poäng mot oss på 3 möten. Läste häromdagen att nån tyckte att Brunass bjudit öööö-bro på för många poäng men hur fan vore det om vi tog å dängde skiten ur monstret och hans bastuclub?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Woody: Precis, också de andra Timrå-älskarna på det, Lückner och Rönnqvist... Tjohooo!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Woody: Och Svedberg blandar och ger. Otroligt sur förlust pga, bedrövligt backspel.
När ska Nubben presentera en riktig back? Han har sökt sen Maj. Han har väl heltidstjänst?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Nisse1: Tyvärr inte så bra räddningsförsök av Svedberg på fyran heller
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
TimraStockholm: Vem som sålt mest popcorn i periodpaus 2
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Woody: Nu när vi är lika jävla dåliga som Mora med 29 poäng och minus 29. Vad är det som gäller för tabellplaceringen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Woody: Kul att de har bortalagets GM dom gäst i studion också som en helt neutral kommentator.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Timrå IK - Linköping HC 3-4
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Kerstin_k: Fan vad jag hatar Linköping och deras jävla amerikaner.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Kerstin_k: Det är bara att inse att vi inte vinner några matcher om man släpper in fyra mål. Våra backar måste bli bättre om vi ska klara oss ovanför strecket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
jävla sug lag lhc
satan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
jå1: Samtidigt håller det inte med ett försvar som sjunker ner i knät på honom så fort motståndarna kommer över blå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Smokey: Fan. Vilken jävla sport det här är.

Ena sekunden eufori,

Och andra sekunden rena helvetet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Fan vad jag hatar hockey.

Kan ingen tackla skiten ur den där Little?

Skänker hela min veckopeng till den.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
SMÅLAND: herrejävlar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Webmaster: Vi bjuder dom på matchen! Fy faaan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Rädda puckjäveln!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
Herminator: Solklar jävla utvisning domarkåren! Fy fan.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Linköping HC 2018-12-30
SMÅLAND: Aldrig får man va glad!!!
Kommentera


1934017 · »