Karlsson74: jävligt skönt minne från hovet under kvalserien 2012 där vi vinner med 3-2 och säkrade väl i princip SHL platsen (bara för att åka ut i kvalserien året efter. Men i grundserien brukar det vara trögt på Hovet
sargad: Ändå rätt spännande att du inte ger någon back godkänt...???? Tycker de flesta har gjort det över förväntan - vad kan vi förvänta oss när pengarna ligger på forwards förutom Harde.
Söderöver: Det går fort på isen och självklart kan domarna missa saker, särskilt om det sker utanför spel. Det är lätt att säga att de borde ha sett situationer när man har reprisbilder till sitt förfogande. Oavsett vilket är det svårt att se situationen som något annat än en kollision så förstår egentligen inte kritiken.
Wedin alltså borta i tre månader! Faktiskt kortare tid än vad jag trodde. Nu kommer det bli spännande att se hur föreningen löser det här. Skador måste man tyvärr räkna med i den här sporten. Och troligen ingen Emil mot jurgårn, och jag kommer vara på plats! Jaja, stockholmarna kommer vara glada och gemytliga iallafall.
JanneH: funderar på hur det gått historiskt 🙄 Jo det är känslan utan att ha kollat statistik. Fast det är alltid kul om man kan få in en skräll eller högoddsare. Djurgårn lär ju vara någon slags favorit på kupongen hur som helst.. speciellt om både Wedin och EP är borta. Sen är ju hockey alltid hockey. 😂
Karlsson74: Historiskt sätt brukar vi väl dessutom oftast torska på Hovet oavsett om vi möter AIK eller DIF. Du kan nog tyvärr singla 1an på den kupongen :-(
Andersson: hyser inga större förhoppningar. Faktiskt Djurgårn borta är en svår nöt även utan skador trubbighet och hela den biten .. Skulle aldrig våga ha det som en ensam singel 2a på pp kupongen. Täcker upp hela vägen.och hoppas på det bästa
Djurgårn imorn då . Skägget (Backe ) kommenterar , vi har svårt att sätta chanserna , klockan slår å hela den biten . Sen blir det 12 dagar uppehåll . Tjohej
Andersson: skräll vet jag inte... Men med tanke på att han utgick är det väl inte en allt för stor gissning att det kan vara en hjärnskakning.. isåfall borta lite beroende på hur allvarlig om inte över mellandagarna så iaf fram till Kanske längre än så vid allvarligare fall . Att Wedin blir borta resten eller iaf nästan resterande delen av säsong vet vi . lite tungt om man lyckats tappa 50% av sin topp 6.. under en längre tid . Genborg missar upp till 9matcher lite beroende på hur långt man tänkt gå . Har man haft svårt att förvalta förr så blir det nog inte ett dugg lättare nu.
Det leder till att han inte värjer sig i situationen.
Skydden domarn bär är de samma som de EP bär när det handlar om kontakt med huvudet.
DeHaan åker rak in i smällen. Ibland vänder spelet i ishockey och spelar svänger in bana med fart och tittar över axeln för att få med sig en passning. Skit kan hända.
Det här var inte hur det gick till igår… DeHaan har tagit en åkning från egen zon upp till Timrås zon men inte lyckats nå pucken, spelet vänder och DeHaan åker relativt sakta tillbaka. Möter EP och bjuder honom på en tackling 20 meter från pucken.
Jag vet att domare och utespelare inte har samma roller men det är anmärkningsvärt hur man tolkar allt extremt hårt när en domare är inblandad.
Minns hur Lundin fick tre matcher när linjedomaren lämnar sargen och glider mot Lundin som åker maxåkning och letar puck där han har jätteytor ledigt framför motståndarmålet.
Det blev undanröjt av RiN men igår kan man inte ens granska situationen? Alltså konstatera skada mot huvudet vilket absolut brukar ge stort straff, kolla situationen och lixom med Boyce på Engsund fria helt om det ska ses som en olycklig kollision.
Så när spelare skadar sig är det bland domarna inte allvarligare än ett dåligt nedsläpp i mittzonen som blir vad det blir, spela vidare.
Montén Python: som befarat alltså...3 månader..har vi tur är han tillbaka till play in eller kval då det alltid är +- nån vecka ...lägg därtill tre borta under JVM..varav en 1a linare. Möjligen även EP borta ett tag ?. Behövs väl egentligen inte sägas att man behöver ut på marknaden och smörja en hel del sponsorer om man inte ska gå helt lottlös fram till 13 dan. Årets Focus blev alltså att undvika negativt kval.. 😔
Söderöver: Det är lite två olika straffskalor och lite att jämföra äpplen med päron. Domare har i regel inte samma skydd som en utespelare, de är fredade på ett helt annat sätt än en utespelare och kontakt med domare är så gott som helt förbjudet, oavsett avsikt vilket inte är fallet med en utespelare. Så jag håller med Peja, det är lite irrelevant i sammanhanget.
Vi vet ännu inte om det kommer att tittas på, det är lite tidigt för det än men borde komma något under förmiddagen om PSG anmält det vidare.
Söderöver: Så som disciplinnämnden har motiverat avstängningar vid kollisioner mellan spelare och domare, så har de alltid gett spelarna ansvaret. Spelarna ska se till att inte krocka med domare. Det finns inte samma ensidiga ansvarsbit när två spelare krockar med varandra. Därför är det irrelevant att jämföra.
Andersson: Tack. Går det så pass "bra", man fruktade ju värre, kan han addera till kampen om en play in-plats (törs inte tro på mer som serien utvecklar sig just nu).
Uppdatering: Anton Wedin Anton Wedin har en underkroppsskada som bedömts kräva cirka tre månaders rehabilitering, kommenterar Christian Rydin, lagläkare.
Söderöver: Antagligen bedömdes situationen som en krock och inte en tackling. Hur den hade bedömts om ena parten varit en domare är irrelevant i sammanhanget.
Modano: Hoppa in i båset och dra den där harangen för alla sjuttielva fwds som sätter myror i naveln på motståndarvakterna. Måste bli extra skott-träning nu för att vända denna skit. Hur ska det här gå på ett kokande Hov mot ett Jyrgårn som har transatlantspets.. Näääe, hörje, hörje nu är man skeptisk inför fortsättningen.
Rallarn: målskyttar växer ju inte på träd direkt så oddsen att vi ens hittar en till nästa säsong är låga... att vi skulle få in en sådan redan denna säsong är nog obefintliga
KulltorpsOlli: Jepp 1O0% äkta. Har lite skit om laget och skitspelare som är skönt att vräka ur sig här när det går emot. Bara Jonte, Genborg o JJ som får godkänt i höst. Utan Jonte och med lövtunn plånbok nästa sässe så ser det förbannat brunt ut helt enkelt... om vi inte redan ryker mot LIF i vår. Den som ser nån möjlig positiv vinklig kan inte se nykter på dagsläget för nu är det bruuuunt.
SKRIDSKOSKENAN: Men låt folk ha sina penseldrag! Vad spelar det för roll? Alla dessa forumriddare som ska styra vad vi känner som supportrar…. Varför försöka stänga ner allas känslor? Jag fattar inte.
Alla reagerar olika på olika saker. Men det är ett fritt forum. Orkar man inte läsa om andra supportrars känsloyttringar, så kanske man ska vara ngn annanstans.
Jag tycker Timrås HS är det bästa. Respekt och kärlek till vårt lag genomsyrar det. Och alla får bearbeta sina känslor fritt. Det är inte så i alla forum.
Vad är problemet? Jag söker inga likes, jag är 54 år och skiter fullständigt i vad ni tycker om mig. Har följt Timrå i 45 av dessa år.
KulltorpsOlli: Ja jävklar vad spetsen suger. Rögle spelade ju juniorlaget och vi får bara med en poäng. Vi har bara kärringar framför mål förutom Jonte som kan banka in puckarna. Har Nubbs avgått ännu??? Katta-strofvärvningar. Hur kunde Forsmark få förlängt??? Nu börjar de andra bottenskrspslagen plocka lite poäng och vi nästan inga. Snart är det juniorVm och Wedda EP borta med skador. Det här pisslaget kommer 10O% hamna i kval. Problemet är att Leksand då redan fokuserat och förberedd sig och vi kommer antagligen oförberedda och tagna på sängen... å andra sidan har vi inte ekonomi, sponsorer och fans som håller eliserieklass så allsvenskan är nog det rätta elementet... ...kan jag få mina likes nu!?
Modano: nej ja är inte inavlad för att ja tycker du har sämst analyser i hela forumet . du är fri att tycka samma om mej o ja kommer inte misstänka att du är inavlad för de.
så länge vi inte tagit 3p så är max 2-3 spelare godkända o lika många ska skeppas. vi tog en poäng borta mot ett topp 3 lag o var långa stunder bättre.
de är dvärgar hit, de är handväskor dit. de ... | Läs mer
Blir inte mycket ersättare för de pengarna på någon som är borta nästintill säsongen ut.