1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612021 inlägg · 6214 ämnen
« · 3026009 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
Montén Python: Ja det är tyvärr ett jobbigt tapp.

Smörgåsen : Mm Genborg som vi väl typ får tillgänglig i 34 omgångar eller nåt efter camp och JVM..

Smörgåsen : Fan du beskrev de precis som jag hade tänkt uppställningen av ett bra pp! Kivenmäki kan ju dubbla som han gör nu i saipa med andra ppt då ska nog Hartman va me röven i syna på målisen tycker jag de e han bra på men då kommer frågan vilka fler i andra då???😎🤣🇱🇸🇱🇸

JonteD: Jag undrar vilken position Dylan tar i PPt då. Kivenmäki känns given på den position Dahlén hade. Sen måste det stå en rightskytt i andra cirkeln som Kivenmäki kan utnyttja osv. Är väl den spelaren vi väntar på. Den där ”målskytten”. Genborg framför kassen och Freij på blå. McLaughlin kanske tar den där rollen bakom kassen som svävar runt och gör platsbyten med Kivenmäki.

Jag har inga problem med McLaughlin-värvningen i sig MEN det baseras på att jag vill ha in en center till. Förutom målvaktssidan så håller jag centersidan som högst prioriterad.
Tänk om vad gäller ytterforward(s) och stärk upp centersidan ytterligare istället!

RunarUp: Lilla farbrorn tror faktiskt att Dylan kommer att få en bra lekkamrat i Kivenmäki o skulle nubbs landa Red oxå då har vi förhoppningsvis en pp uppställning som kommer att göra bra ifrån sig!! Men hur kommer de att bli med Eddie och Freij de har inte gluntats så mkt om dom? 😎🇱🇸 Sen hoppas jag att Heikkinen får förtroende av Gath och de är nog flera stycken som kommer att höja sig under honom i laget så tycker inte vi ska måla......... på väggen än så länge!!🇱🇸🤣 Jag kunde inte läsa va nubben sa i ST kanske någon kan förmedla lite!!🤩

SKRIDSKOSKENAN: Jag förväntar mig minst i Gardiner klass iaf.

RunarUp: Tack! Lite som jag tänkte angående honom då.

Lägg till Kivenmäki så är det ganska mycket som måste klaffa till nästa säsong.

Men men, den som lever får se när nästa säsong summeras!

Montén Python: Japp, tycker nog att en hel del här har en hyfsat korrekt uppfattning om McLaughlin. Det man med säkerhet kan säga att Modano inte kommer sträckrunka över den här värvningen.

Det är ingen stor spelare som kommer in i laget, inte heller någon liten ettrig jävel som kastar sig in i sargdueller med huvudet före. Modano kommer förmodligen ge honom ett gäng handväskor under säsongen.

Jag skulle nog säga att han är ganska oförutsägbar, lite lik EP på det sättet att han kan vara bäst på isen under en period för att vara totalt osynlig nästa. I slutspelet i år var han inte till sin fördel.

Men som någon redan varit inne på här är hans styrka skridskoåkningen och att han kan vara en jävel på att bära puck över hela isen. Men för att det ska vara till nytta måste han några som ligger på rulle och matchar honom där och ger bra passningsalternativ. Hans spelsinne matchar inte på långa vägar hans skridskoåkning, tyvärr.

Sedan ska man också veta att han ganska ofta fått en rätt taskig roll i Växjö. När det har blivit många skador har han fått ta ansvar som center mellan två juniorer, då är det inte så lätt att hålla uppe produktionen.

Men jag tror folk som är tveksamma kan ha en poäng, jag har också lite svårt att se honom som en förstacenter. Däremot hoppas jag att vi kan dra nytta av att han är riktig jävel på grillorna och att han kan få utlopp för det i Gaths sätt att spela.

Det kan bära eller brista, hoppas så klart på det förstnämnda, men det får vi inte facit på förrän tidigast om ett drygt halvår.

SKRIDSKOSKENAN: Just Röda Gardiner från väck-sjö hade varit en toppvärvning. Vi får se.

Puckat: "Letar ni efter en prickskytt?

– Det är klart att det inte gör något om han har ett bra skott. Men vi ska in med tre (yttrar) och har tid att göra det. Sen har vi kanske någon eller några som är klar också, men vi tar det därifrån.

En av McLaughlins lagkamrater i Växjö, kanadensaren Reid Gardiner, vars kontrakt också löpt ut, skulle kunna vara ett tänkbart namn.

– Det är ingenting som är på bordet just nu. Men jag menar, han finns ju. Vi jobbar brett, vi har möten och pratar mycket om varje spelare. Så länge vi har platser över är alla intressanta."

Sista stycket känns ändå rätt bra. Att han inte avfärdar nån i Gardiners kaliber som typ "för dyr" eller "hö hö om vi var ekonomiskt oberoende" gör ju att man kan tro att de blir någon från en högre hylla än ytterligare en Forsell?

Intervju med Nubben. En forward till in utöver Forsell och Kivenmäki. Centersidan spikad.

JanneH: östersund kan väl få vara med på ett hörn med?
köra bortamatch på torsdag, after ski i åre på fredag.

k1m: Ja de flesta supportrar till norrlandslagen vill nog helst skicka LHC, Örebro och Växjö till HA (eller nån annan gudsförgäten liga). Efter det kan vi skicka Malmö, Rögle och HV men vi kan väl börja med att byta ut LHC, Örebro och Växjö mot Modo, Leksand och AIK (alternativt SSK).

Tar hellre Plato än Forsell

X-Län: Och det är bara april?? herregud..

X-Län: och jag tror att det kommer bli ett bättre balanserat lag den här säsongen!

X-Län: är du nöjd med det?

Det kunde ha varit värre...
Uppladdat:

500x0-drake.jpg

X-Län: Ja, det är nog under 2 ggr pengarna på att ni och Löven kvalar mot varandra. Dock hoppas jag att ni båda klarar er och att något pisslag som Örebro ramlar ur i stället.

Det hade varit roligt med Modo, Blötröven och Kronofogdens IK i SHL samtidigt.

Fler norrlandslag och derbyn gynnar oss alla.

Puckat: kvalet har aldrig känts så klart på förhand. Herrejävlar

Nisse på Mon or: MP kan ju förvisso säga om han gör en kasse, jag har ju gjort 100% ökning. Hur kan du inte vara nöjd med det?

Nisse på Mon or: Genomgår en spelare i Lundmarks ålder inte någon som helst utveckling över 2,5 säsongers tid så lär det definitivt bli så ja. Då har både klubben och Lundmark själv misslyckats, trots att han spelar på ett väldigt billigt kontrakt. Vi fick väl inga som helst svar under den här vintern egentligen, men han om någon var i grunden handplockad för Olli-hockeyn. Är Gath-hockeyn närbesläktad så kan det bli bättre kommande säsong.

jk: Då är det ett rejält nedköp på förhand iaf skulle jag säga...

Smörgåsen : Exakt, då har vi Pääjärvi, Lilja, Westfält, Lundmark och Walli som alla ligger på gärdsgården för att hamna på läktaren. Med all rätt. Spännande att se om några av dessa får en lidnersk knäpp och börjar leverera. 1 säsong är ingen säsong, men två säsonger hamnar man på läktaren.

Patrick Polly: Utifrån att Nubben sa att man var nöjd med centersidan innan EP och kommentaren i Timrås kommunikation stack så är väl detta tanken att vara en rak ersättare för EP, vår nya 1C.

Knylan: Kanske inte nödvändigt ändå med kontrakt till 27/28. Om ingen utveckling sker, så torde han ryka efter 27/28.

Knylan: Mja, det ser ju inte ut som en förstacenter på något sätt. Ser ut att ha huserat i tredjelinan som vinge under stora delar av säsongen.

Absolut ingen dålig spelare men undrar just var man tänkt placera honom.

Heisenberg: Pärssinen typ, ja tack.

Tom Topp: Där tror jag Forsell kommer göra nytta med! Energispelare. Lär få igång Westfält mer också får vi hoppas!

Nisse på Mon or: Nja, hade vi haft det tjockt i laget och inte behövt släppa tre spelare till JVM plus långtidsskada på Wedin så hade man nog släppt tanken på Lundmark.

Nisse på Mon or: Inte Nubben som tar ut laget dock.

Nu väntar vi bara på jese puljijärvi eller vad fan han heter. Sedan skulle det inte förvåna mig om Rattie går till löven 🤣

Smörgåsen : Helt ärligt så la jag ingen större tid på 4:e/5:e kedjan haha. Jag tycker Walli var bra innan vår megadipp, bättre än Lundmark. Wedin går väl sönder efter nån månad och då kommer han eller Forsell vara kandidater att spela högre upp.

Smörgåsen : Nubben skulle ha tillbaka Lundmark till "varje pris". Hittills går han före. Vem vet under säsongen?

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: EP var rätt så ansvarstagande i defensiven, så kan inte se att det blir någon skillnad i just den biten. På förhand känns centersidan sämre offensivt. Eriksson och förhoppningsvis Levinsson får nog höja sin poängskörd ett snäpp känns det som.

jk: Förstår inte varför vissa lämnar Walli utanför laget? Är Lundmark bättre?

DIFFEN:Hos oss verkar det dock som att han kommer spela som center. Åtminstone om man utgår från spelarpresentationen på hemsidan.

Känslan med den här värvningen av Dylan är att nu har vi en centersida som tar ansvar både offensivt och defensivt. Kanske inte gör så mycket mål men gör sina medspelare bättre. Plus att det känns som det har kommit in kreativa backar som vågar hålla i pucken och gå framåt. Då krävs ansvarstagande spelare bland forwards.

Puckat: nåt sånt här tror jag på till nästa år utifrån vad som är på ingång:

Genborg - McLaughlin (r) - NY
Heikkinen - Eriksson - Kivenmäki
Wedin - Lander - Hartmann (r)
Lundmark (r) - Levinsson - Forsell (r)
Pääjärvi - Westfält - Walli (r)
Lilja

Nån annan nämnde och frågade varför Forsell inte är klar ännu. Vågar man hoppas på att det inte blir en affär? Expressen sa ju bara att det var långt gångna förhandlingar, inte att det var klart.

Andersson: Det finns nog en grovskiss som Johan Svensson tagit del av, han brukar alltid veta direkt på slutsignal varje år hur nykomlingens schema ser ut i starten av säsongen i och med att de ärver det degraderade lagets schema. Det brukar inte dröja många dagar efter säsongsslut innan det fullständiga schemat släpps nu när man vet vilket lag som gick upp, men det ska väl pusslas lite för att optimera resandet för alla först.

rattie vara/icke vara
vass bössa har han i p.p
käntäeää öppnar börsen o värva lilja,päjärvi

DIFFEN: Sant, håller iofs lite med Bragd-Birger. Vi får väl se! Jag tycker det känns spännande, tippar & hoppas på Lilja & Pääjärvi ryker efter försäsongen.

jk: Jag trodde det var klart, hur vet dom annars hur Lövens ser ut?

Andersson: hurfan ser vårt spelschema ut då? Hittar det ingenstans. Vill planera in resorna till svärföräldrarna i Skåne så snart som möjligt!

Sakic:
Det påverkar förstås av den speltid han får. Som jag skrev nedan så spelade han mest i andra och tredjekedjorna, men om han får förtroende i förstakedjan lär han göra fler poäng. Förstakedja lär innebära mer speltid och bättre lekkamrater.

Bragd-Birger: Ja jag är inte helt såld, men riktigt bra plus minus kontra resterande lag är väl det som står mest ut hos mig

Bragd-Birger: Lugn.

Puckat: Ja den sista spetsen är nog väldigt önskvärt att det är den bästa med målskyttet spetskompetens.

Sakic: ålrajt. Hur går dina tankar om centerlinjen då?

Bragd-Birger: Förstacenter som snittar 20 poäng per säsong i SHL? Nej. Det tror jag inte han är inräknad som

« · 3026009 · »