”Simon Forsmark har blivit kvar i Timrå – och inte flyttat över till Carolina Hurricanes som många väntat sig efter en intervju i november.
– Det var aldrig så nära som det sades, säger backen till Nerikes Allehanda nu. ANNONS
Simon Forsmark såg ut att vara på väg mot sitt första NHL-kontrakt med Carolina Hurricanes. Men enligt honom själv blev uppgifterna om en förestående övergång till Nordamerika feltolkade.
– Det kanske var lite fel sagt av mig, jag vet inte. Jag kommer inte ihåg exakt vad som stod, men det var aldrig så nära som det sades, säger Örebrosonen till NA.
Under vintern rapporterade Expressen att Forsmark, som draftades i fjärderundan av Carolina 2022, var på väg att skriva på sitt första NHL-kontrakt. Uppgifter som fick extra tyngd av att han själv kommenterade läget. När frågan ställdes hur nära ett kontrakt det egentligen var, svarade han:
– Oj, ingen aning. Men skriva på är nog ändå rätt nära. Men sedan får man ta det därifrån och försöka göra det så bra, och hoppas få chansen.
I efterhand menar nu Forsmark att något kontrakt aldrig var särskilt nära.
– De pratade väl om det, Carolina och min agent, men det blev ju aldrig någonting av det. Deras AHL-lag var fullt och de tyckte det var bättre att jag blev kvar i Timrå ett år till, säger han.”
Hypocrisy: Vi får väl se vilken av föreningarna som exporterar flest och bäst svenskar till NHL de kommande åren. 5 Brynässpelare blev just draftade, den enda hos er som blev draftad har väl inte ens spelat för Timrå än..
SPOODI: väldigt mycket hat mot folk som gör saker med sin egna kropp och sinne från dig samtidigt som det sker en våldtäkt vid varje match i eran pissarena.
Svensk trupp eller inte. Tröttaste diskussionen som finns. Allt går i cykler. Ibland har man fler ibland har Man färre. Har man kvar identiteten skiter jag i vilket.
Hypocrisy: Absolut inte brukar bli tvingad att dricka en när jag fyller år av mina polare... Aja hellre de än någon swishlista eller punda i Sätra med brynäsare