1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606445 inlägg · 6213 ämnen
« · 2960168 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Ahpl: Apropå mål och Dahlén.

Nån som vet hans status inför ikväll?

Heisenberg: DET skulle definitivt vara ett Youtube-klipp som skulle dra likes. 😁

JanneH: Jo känns ju som att man går och väntar på att det ska lossna för Dahlén offensivt, han gör ju idagsläget bara typ alla våra mål

Skulle vilja se Jokinen köra sitt "are you happy being fucking fifth or sixth place?" tal mot Nubben i samband med hans senaste utlåtande om att vi faktiskt fortfarande ligger nia..

The great one: Ja alltså, om folk tycker att saker man skriver skulle påverka både spelare och ledare. Tänker på konstruktiv kritik och inte låga påhopp alltså.

Då borde man ju som du säger kunna reagera på hur både Nubben och Backlund och CO målar upp oss i media.

Det är väl lika självklart då att vi aldrig kommer kunna vara med och locka hit toppspelare då. Om vårt enda mål är att vara med och delta i SHL.
Då är det väl självklart att vi kommer få betala mer än konkurrenter för samma spelare.

Än att man kanske skulle kunna komma till Timrå just för att vi satsar på att bli en utmanare, men att hitta vägar på vårat sätt. Och att på det få en stor roll etc.

Det är väl större chans att vi kommer gå bet på dom om vi alltid utåt sätt målar upp oss som lite av en "förlorarklubb"
Sen kanske saker säga annorlunda bakom stängda dörrar. Men det skulle nog inte skada om vi var lite mer framåtlutade även utåt! En tydlig plan, där juniorsatsning skall ge frukt etc. Drömmar om framtida guld, med mera med mera.

Mycket kan sägas om Jokinen. Men oj vad uppfriskande det var med lite kaxighet, mål, vision och drömmar.

Det kändes som alla sponsorer var med på det tåget också på nått sätt.

BlackBay: du menar väl inte Backlund hoppas jag? Han som jobbar å sliter 24/7 för den här fina föreningen 😉

JanneH: Tycker det är liknande scenario med både Jokinen, TS, och Kapanen.
Alla började bra på sina uppdrag och kändes pigga och framåt men sedan hände nåt.
Det i kombination med all turbulens med klubbdirektörer på löpande band, damlagscircusen, kronofogden, diverse pudlar i media mm mm , det för verkligen tankarna till att det är nåt som inte stämmer högre upp i ledningen.
Tror verkligen vi behöver börja lösa problemen uppifrån för att saker ska flyta på bättre i framtiden.

JanneH: Tre poäng är ett måste ikväll för den mentala hälsans skull!

#nofear #nolimits

Alltså spelexperten på Expressen... "Spiken
Timrå

Det här är en match som Timrå måste vinna hemma mot jumbon om slutspelsdrömmarna ska leva vidare. Trots svag form har Timrå en bättre formkurva in till matchen och känslan är att det är en tidsfråga innan det lossnar offensivt för Dahlén och Pettersson. Spiken rekas!"

Samma kille som skrev att vi inte kunde vinna eftersom Wedin och Erixon saknades. Nåja, han fick ju rätt den gången. Hoppas han har rätt ikväll också!!!

Hypocrisy: ja man saknar ju det Jokinen representerade men tyvärr blev det ju "kejsarens nya kläder" av alltihopa. TS hade lite energi i början när det gick bra och man fick lite Nybro skrällvibbar men när verkligen kom ikapp så var han precis den trötta gamla gubbe han är

RunarUp: mm… jag ser det du ser.

Nyanser är viktiga för helheten.

Det är väl ett attribut som speglar den sociala samvaron i dagens samhälle generellt…

Lätt att kritisera svårt att berömma.

Jag ser mina egna inlägg där det kan bli typ:

Dahlén Didde Forsmark Bra!

Sedan följer fem tumscroll med negativ förklaring av Lilja…

Jag vill försöka vara tydlig med vad jag är missnöjd med för att inte vara slentrianmässig i gnällandet.

Tyvärr ger det känslan att jag är ok med 3 spelare men spyr galla över ett enormt problem.

Det är svårt med nyanser…

Jag ska försöka vara tydligare med positiva saker jag upplever för klimatets skull med.

Jag kan inte göra något åt vad andra skriver men jag har full förståelse för att några använder detta forum som ventil när besvikelsen är stark.

Ibland vinner vi några matcher i rad och då är stämningen här snarare att LeMat är nära att hissas på torget i Timrå…

Det är faktiskt ganska sköna tider med. Visst kan man någonstans skaka på huvudet över kontrasterna men det visar tydligt hur forumet används kopplat till supportrars känslor kring lagets spel.

Medelvärdet är väl verkligheten…

Prövande tider!

Så länge vi kan hålla de värsta elakheterna borta härifrån, som vi vet ger negativ inverkan på forumet, så kommer vi kriga på.

Och när det blir tyst… när intresset inte längre tycks finnas… då blir jag nervös.

Som Karlsson74 konstaterar till KomChief så är de allra flesta här i forumet faktiska supporters/medlemmar som lägger tusenlappar per år på att stötta klubben. Vi blir gnälliga och jobbiga men vi bidrar, det är tystnaden som är farligast…

cloon: skyller du deras hemlängtan på Timrå ik? 😳

Stridhsyxa: Det positiva om nån/några av våra juniorer lämnar för nhl/ahl är att utvecklingen som ffa Genborg och Freij fått hos oss MÅSTE locka andra talanger till Timrå. Detta kan vara positivt i den långa svängen

Hypocrisy: Att klubben inte kunde sköta och förvalta Olli och Kimmo bättre är nog modern historias stora misstag för denna klubb och kanske var det vår chans att blomma ut som klubb som rök.

Zäta75: Som det känns just nu så hade man ju tagit den dealen alla dagar i veckan :D

Smörgåsen : i nedsläpp Timrå i oktober sa han i alla fall så här.
”jag vet faktiskt inte vad man kan säga (angående att stanna) Jag trivs jättebra här. Det hade varit nyttigt att vara kvar här i 2 år och sen dra över. Det blir bra erfarenheter. Jag skulle säga att två år är bra längd”

Men som du säger. Vill Winnipeg något annat så lyssnar han nog på dom.

Cobbel: Ja jag tycker vi borde satsa på Kopacka eller Ikonen. Kopacka känns hetare. Byte Kopacka mot Lilja, deal? :)

Idag måstematch mot Leksand. Spelarna vet om att de inte för torska ikväll då är vi på allvar indragna i kvalstriden.

Cobbel:

Det blir ju inte lättare för marknad heller att inför nästa säsong jaga spons när klubben går ut varje vecka i media och säger hur dåliga man är.

Jamen allt det här kring ekonomin visar väl egentligen hur Timrå skötts de senaste åren?

Det är ju ett rejält kliv upp i pengar när man kliver upp i SHL och visst, kostnaden för truppen ökar ju också. Men nånstans måste man ju också vara ansvarig med pengarna. Vi skulle behöva se över vad vi har i föreningen som just nu är need to have och vad som är nice to have. Allt som faller under Nice får ryka tills dess att vi har ekonomin för det.

Mängden tränare är ju en sak.
Säljare som inte kan ragga mer sponsorer är en annan etc etc. Sen kanske Timrå redan påbörjat den här städningen och det är starten på den vi ser nu. Vem vet 😁

Karlsson74: Alltså, jag säger inte emot, jag tycker också han bör stanna i sverige. Men Winnipegs plan för utveckling kan lika gärna innebära att han spelar AHL nästa säsong, vilket inte alls är orimligt.

Nubben agerar .....

The great one: Ja det är så jävla märkligt. Jantelagsmentalitet i koncentrat. Här ska man minsann inte komma och ta ut svängarna nåt, huvudsaken vi är med och deltar.

Jag saknar fanimej Jokinen och Kapanen även om förstnämnda bara var en jävla snackpåse.

Hypocrisy:

Ledningen och nubben måste bli bättre på att sälja in klubben. Vad sänder det för signaler att hela tiden säga att vi är sämst och inte har några pengar eller framtidsutsikter?

Även om Jokinen var en bluff tränarmässigt så sålde han in oss bra i all fall. Med Kapanen och Jokinen fanns det framtidstro.

Nu är det gammal skåpmat igen.

Smörgåsen : Han har ju bevisligen även en bra roll och utvecklas i ett av SHLs svagaste lag. Dock har han inte många matcher på SHL nivå än.
Kanske skulle man etablera sig ordentligt i SHL först?
Ta pellika som exemplel.

Tom Topp: Det är också möjligt, men att det skulle vara för tidigt för spel i AHL är det ju inte.

Tom Topp: Nu menade jag kassakistan att värva för... Kanske inte var så tydlig som jag borde där..

Smörgåsen : eller så blir han utlånad till Timrå i en eller två säsonger, vilket jag tycker borde vara bäst för hans utveckling.

Det är fullt möjligt att klubbens ekonomi och rörelseutrymme framåt är sämre än vad jag vågar hoppas. Men: 1) Elitlicensen har klarats. 2) Åtskilligt av budget är bundet till högavlönade spelare, populärt kallade "hemvändare", med topp i Jonathan Dahlén, en av SHL:s dyraste spelare, där finns utrymme åren framöver. 3) Man har varit tydliga med att den här gången ska inte existensen hotas, som det blev våren 2013. 4) Swishkampanjen för Lundmark var tydlig; inga pengar för köp fanns, det handlade både om budget och princip, men vi fans kunde lösa det om vi ville. Och det ville vi. För mig är Swishkampanjen i sig inget bevis för att vi lever på konkursens rand och jag är ständigt förvånad när även stammisar här nämner den i det perspektivet.

Tom Topp: Om han åker över är ju tanken att han ska fortsätta utvecklas i AHL, vilket lär vara rätt aktuellt tyvärr.

Karlsson74: fast är ekonomin körd i botten? Vi klarar ju elitlicensen. Däremot så hoppas man ju att klubben har en långsiktig plan, där det gäller att gå X antal miljoner i plus varje år. Och då kan man nog inte heller vara så vidlyftig när det gäller utgifterna!

Hypocrisy: Det där listade man ut för länge sen när man behövde swishhjälp för lundmark. .Fast gick inte nubben ut med det redan innan säsong också? Att det antagligen inte skulle bli några nyförvärv under säsong? Ekonomin förb värvningar var körd i botten .fast det kan va nånting jag bara trott mig hört ..så ta det inte för en sanning .

Vet inte om detta postats redan men det kommer nog inte bli några mer värvningar iaf.

hockeynews.se/nyheter/finns-inga-spelare-timra-varvar-inte

Adam Sälg: Oavsett vad man skriver, om man skriver snällt eller ger stenhård kritik så skriver man för att man bryr sig om Timrå IK.. man ska inte tro annat..
Naturligtvis är man med dottern på plats även till kvällens match. Precis om alla andra matcher. 🙂

Tom Topp: timrås juniorvärvningar har fallit bra ut . Här måste man ge nubben och company creed...trots att han varit svag med nästan alla andra och förtjänar kritik.

Adam Sälg: håller tummarna att jag vaknar upp till vinst imorgon, sålänge så flaggar jag rätt flagga här nere i Filippinerna
Uppladdat:

500x0-messengercreationf374af8e-b467-42c1-a795-6eed92a7ce31.jpeg

jk: för tidigt för Freij att åka över, men jäklar vad bra han gör det! För övrigt så var det en intervju med Genborg i periodpausen, och han lovordade Timrå och sa att han trivdes oerhört bra! Bra reklam för framtida värvningar!

jk: Tack, tycker att det är viktigt att vi är närvarande i det vi kan.

Oavsett vad man skriver så har jag en tro på att alla vill att Timrå IK ska må bra och det har vi gemensamt.

550 lediga på Västra stå tills ikväll, ta med er en polare som inte är frälst ännu så ses vi i ladan.

jk: Skulle vara roligt för freij men tråkigt för oss naturligtvis.
Är han en klar NHL back.. nej skulle jag säga, isåfall blir det för spel i AHL.

Adam Sälg: off topic men hatten av för deltagandet i Domustrappan och lite tugg här. Fantastiskt kul att se organisationen ta tid att prata med fansen, även om allt här inte alltid är konstruktivt!

P A: jag var bombsäker på att vi skulle få behålla Freij ett år till, men detta JVM ser ut att vara hög risk till att spela in honom i Winnipeg nästa år.

RunarUp: Jag upplever ändå att det skrivs/pratas negativt om Timrå mer och mer. Artiklar (Hockeysverige) där man är orolig över Timrås framtid, poddar där man tror Timrå kommer rasa i tabellen, tweets där man anser att Timrå är ingenting utan Dahlén, nubben är dålig, och att ekonomi är ett skämt. Lägger dock inte så stor vikt i vad folk utifrån tycker om Timrå. Läser hellre en text om Timrå skriven av Jimmy Hamrin än Mattias Persson. Vi supportrar har ju oftast bättre koll på vårt lag/förening som vi följer slaviskt än diverse journalister och motståndarfans. Men tyvärr ligger det ju mycket sanning i vad som skrivs nuförtiden, vill jag påstå.

Kan ta åt mig av kritiken när det kommer till skriva i affekt, framförallt under match. Har blivit ett slags hjälpmedel för att få ut frustrationen. Allt är såklart inte skit. Men tycker framtiden ser riktigt mörk ut just nu, på grund av diverse anledningar och därav medföljer kritiken med rätt hård ton, ibland överdriven, Ibland sansad.

Söderöver: Härligt att alla får ha sin åsikt här.
Tro fan att man får vara kritisk när laget spelar som en påse skit. Sen finns ett gäng här som bara är inne och spyr galla när det går dåligt, men aldrig skriver en enda rad här när det går bra.

Ska jag vara ärlig stör det mig jävligt mycket, och inte är det inte nåt speciellt konstruktivt som just dessa stjärnor skriver.

Det verkar snarare vara en tävling i att den som spyr värst tror sig vara den största hardcoresupportern. Så jävla tramsigt.

Att det skulle vara ett negativt snack kring Timrå har jag inte märkt, förutom härinne då. Eller om det bara är här sanningen sägs.
För vi seglar under radarn och är rätt likgiltiga för övriga hockeyfans. Vi berör inte speciellt mycket åt nåt håll. Vilket är tråkigt för vi anses inte vara bra nog för att stöka till det i SHL.

PS. Jag vet att det här inlägget inte heller är speciellt konstruktivt men har en återkommande önskan om att några borde försöka hejda reptilbeteendet aningens i stundens hetta. Jag är ingen Facebook-tomte, bara en vanlig supporter som likt vildhjärnorna vill det bästa för klubben i mitt hjärta.DS

Villervalla: Ja, kallar man folk för "supportrar" för att man är kritisk till t.e.x årets lagbygge, och grinar över stämningen härinne, flertalet gånger, trivs man nog bättre i Med och Motgång på Facebook.

Man får väl vara hur jävla Happy-go-lucky man vill, man behöver inte peka på folk som skriver ut känslorna här för det och kalla folk supportrar med citattecken.

Synct: Djingiskahn: Inte bättre att lämna forumet än att sitta och gråta över att stämningen är hård ibland? Buhuuu

Det som jag kommenterade, kanske jag missförstår men är det inte det du skriver, att det är bättre att lämna forumet än att sitta och gråta?

Villervalla: Huh..? Nej, du förstår mig inte rätt, vet inte ens om det är mitt inlägg du svarar på för att vara ärlig.

Stämningen här inne styrs oftast av hur det ser ut på isen, och det har det alltid gjort, kan man inte hantera det (Djingis) Så kanske man hänger på fel forum.

Villervalla: nä va?

Hen menade väl att man kanske får räkna med att i ett forum kan det lyftas en del som Djingis tycker är obekvämt och att det går att skita i att ta del av om hen mår dåligt av det?

Djingis får ju ha sin åsikt!
Ibland är det kanske bäst att bara ta varandras händer och sjunga we shall overcome?

Villervalla: såg att Kopacka är satt i frysboxen av Brynäs med samt att Ikonen har svårt att få igång målskyttet i Malmö. Känns ju som att det finns en del affärer att göra här? Som vi borde kunna använda för att säkra vår framtid.

T T: bra klippt av Edin.

Hartmann käftar! Gör det mer! Tonläget och ansiktsuttrycket är så provokativt! Mental balans kan man också rubba! Backa upp det med lite uppkäftigare fysiskt spel med så når han upp med en snyggt grillad ryggbiff på ”bordet”.

Tommy vill uppenbarligen se mer smällar med!
Han vill ha stopp! Och berömmer spelarna för det under match! Bra klippt av Edin igen!

Brynäs var en bra match!

Knäck nöten för bortamatcherna med nu för fan!

Synct: Så du anser att om man inte är negativ till Timrå IK eller Nubben eller andra personer så kan man lämna forumet, förstår jag dig rätt? Hej här är ett forum för de som hatar allt som har med Timrå IK att göra.

Djingiskahn: Inte bättre att lämna forumet än att sitta och gråta över att stämningen är hård ibland? Buhuuu

« · 2960168 · »