1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609100 inlägg · 6214 ämnen
3012126 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
En annan nyfiken fråga. Är det nån som har koll på hur det går för Hållanders återkomst i Pittsburgh? Har ju gått dom där tre månaderna av rehab för längesen och det enda man sett är att han fått tre matcher i AHL sen har det stått still flera veckor utan nån form av livstecken där borta.
Bakslag i rehab? Verkar bli omtag nästa säsong.

Montén Python: Det gäller att överleva nästa säsong, sedan får vi se vad Gath har att skruva med, är det en spårmejsel eller en mutterdragare, jag hoppas på det senare.

RYGG HANS: Ja och det är väl det som gör mig så fundersam till värvningen av Kniven.
Nåja, kanske får en klarare bild när alla forwardsen är värvade. För några mål har vi ju inte ersatt som det ser ut.
Om inte tanken är att vi skall passa in i mål..

RYGG HANS: Jag tänkte mest i pp där Kniven tydligen är den som ska styra. I övriga spelet blev jag lite tveksam.

Villervalla: Man kan ju åtminstone konstatera att nåt skott det besitter han inte. Emils skott är underskattat. Quick release, som man säger, som han borde kunna nyttja ännu bättre, men det är Lagnaus lyxproblem nu.

Villervalla: Såg dessvärre inte en sekund av matchen så man kunnat bilda sig en uppfattning. Men nu var väl inte Kniven center idag heller va? Så tänker att nån annan får ersätta EP.. Förhoppningsvis..

Montén Python: Efter att se matchen så tycker jag att Knivens rörelsemönster i pp är en EP light, om tanken är att han ska ersätta EP så har nog EP lite mer skills på sin sida. Sedan tycker jag EP är bättre över hela banan och hela spelet. Naturligtvis beror det på hur man bygger laget och vilka han får med sig.

Montén Python: Tycker ändå Kniven; finne, passningarna skär genom smör, efternamnet...

RYGG HANS: Om Kniven leder vårt PP med precision. Då är smeknamnet klirrat.
"Kirurgen"

Villervalla: Man hade ju lätt skickat den här till PK'n.
Uppladdat:

500x0-img11774730740905.jpg

RYGG HANS: Självklart att "Thungur hnifur" kommer göra skillnad i slutet. Vad fan tror ni Nubben reat till sig nån dussinspelare eller?

Rip Kirby: Ny tag för Otto med kniven. Hinner väl knappt duscha innan det är nedsläpp i match 2.

Montén Python: Röda laget vinner. Igen.

Synct: Vinner vår Kiwi eller?

Villervalla: God lördagskvällsunderhållning att se Ante, Grönborg och andra svenskar agera oförstående stenstoder.

X-Län: Jag kommer inte ihåg, minnet börjar svikta.🤣

Synct: På TVn just nu.
Uppladdat:

500x0-screenshot20260328-205649.png

Villervalla: kollar på Davos, där har dom eldmålad hjälm på poängledaren.
Har för mig att de va så förut i elitserien också, hade inte Pärssinen en silvrig hjälm där ett tag?

RYGG HANS: "Aja, sju perrar har väl ingen dött av."

Nu har folk haft tid att scouta Kiven iaf.

RYGG HANS: Jag kan ju säga att det var bättre utan finsk kommentator.🤣

Aja, sju perrar har väl ingen dött av.

Villervalla: Haha, men vafan. Trodde du tittat väl djupt i flaskan förut och råkat mutea när du skrev att han blev tyst.

RYGG HANS: Nä, Telia fast det var Tv4 play, där försvann kommentatorn för en period sedan, nu kör jag Telia via telefon och Chromecastar, då funkar det, samma abonnemang.🤣

Villervalla: Kollar du på TV4 Play?

RYGG HANS: Okej, min bröts.

Villervalla: Här rullar det. Ässät fick nyss avgörandet bortdömt pga goalie interference.

Maktankan: De kanske är sponsorer och som i CHL har de en Top Score fast CHL har annan tröja.

Rip Kirby: Rätt underhållande att se hockey utan så mycket interference och fasthållningar. Ei målinen.

Villervalla: Röda laget vinner.

Villervalla: Upplys en idiot: vad har Red Bull med olikfärgade hjälmar att göra?

RYGG HANS: Vad hände med matchen, helt plötsligt fick man inte se mer.

Är det inte ovanligt mycket dvärgväxt i finsk hockey? Måste bero på deras mindervärdeskomplex. Annars har de nog flest rightare per capita. Kryllar av dem. Kan inte vara lätt. Dvärg och vänsterhänt. Tufft i skolan.

RYGG HANS: Men då kör vi period 6 då.🤣

Maktankan: Nja, jag tror det är olika färg på hjälmarna för att en i varje lag har guldfärgat, troligen poängbäst eller målbäst i laget, en i varje har en blå hjälm, varför vete fan, mest utvisad? Därav Red Bull.

Villervalla: Haha. Olika färg är väl nästan 70-tal?

RYGG HANS: Jag undrar vad som hände med kommentatorn, hade han inte betalt längre eller blev han för full.🤔😱😝🫣

Villervalla: Matchen tar aldrig slut. Knivens passningar skär genom boxen gång på gång i 5v4 men nån avslutare är han inte. Brände öppen kasse för en stund sen.

X-Län: Ajemän damerna kammade hem det igår.

Gathlopp: Tredjelinan med Levinsson och Lilja började ändå växa fram till något väldigt konkurrensmässigt där ett tag, antar att det var i samband med JVM-veckorna. Inte någon större produktion men en habil tredjelina som växte i takt med Levinssons acklimatisering till sin centerroll och till ligan. Sen går Levinsson givetvis och blir skadad, allt får rivas upp och man vill fullt rimligt bereda Linus mer plats.

Jag skulle vilja säga att det var den mest dynamiska omgivning vi hittade åt Heikkinen, problemet är bara att laget inte direkt var byggt för att ha en sån kille i en tredjelina. Inte minst när Wedin samtidigt var skadad, man behövde hitta på vad fan som helst för att hitta en produktion vilket vi lyckades minst sagt halvdant med.

3012126 · »