1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581411 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04

2624511 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Hahl Bundy 2.0: Rätt mättad på att lyssna på den mannen 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Andersson: Chris ”jag bara måste uttala varje namn exakt som det låter på deras eget modersmål o även berätta vilken deras moderklubb är” Härenstam
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
JonteD: Jvm - final med Chris " momentet " Härenstam
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Rip Kirby: De duger bra även om de e fula ord 🇺🇿👍👍😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
JonteD: Jag kan bara en kommentar på finska och den ÄR usel, jag veet!

PALJON LUNTA, EI TASKULAMPPUA!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
DenRöda: HAKKA PÄÄLLE RUOTSIN POJKAA!!!!!!!!!💪💪💪💪🇺🇿🇺🇿
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Jävla gnäll härinne...varför är ni inte bara nöjda? Enda anledningen att det gått tungt på slutet är att vi haft en väldans missflyt. Sedan har vi ju inte direkt domarna med oss. Skulle vi haft det så hade vi vunnit varenda match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Juolevi är för bra för Liiga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Snart 24 h sedan gårdens debacle, och jag är fortfarande oroad och besviken. Gårdagen var alltså 3:e raka hemmaförlusten, det är inte ok någonstans att förlora 3 raka på hemmaplan. Speciellt inte när publiken slutit upp även i mellandagarna. Hemvändarfesten kom av sig i dubbel bemärkelse. Vet inte om det har att göra med Ante-gate att det ser ut som det gör, men en sak är klar och det är att spelarna inte stått upp och krigat för Ante fullt ut som dom lovade att göra. Det ser glädjelöst där ute på isen och den som tappat störst glädje är vår hjälte #54.

I morgon lutar väl det mesta åt en ny förlust (Luleå vänder sin dystra trend) sedan ett Rögle på måndag…. Två förluster där och Kapanen kanske får titta på att ta över Jokinen redan nu.

Vi ska vara bättre än så här (eller så har vi överskattat hemvändarna). Det är något som saknas. Vi gör ju knappt mer än 2 mål per match numera och oftast har vi inte skjutit mer än 5 skott på mål efter första perioden. Förr i tiden sköt vi 5 skott på mål i första bytet... Man saknar den gamla Timrå hockeyn då vi satte skräck i motståndarna första 10.

Vi känns lite mätta, det saknas något. Däremot blir det slutspel så tror jag vi kan gå långt. Men det måste kunna spelas en bättre hockey över 60 min i grundserien även.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
DenRöda: Mårten Madsen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Costanza: tror jag också! Det är oroligt just nu, men när Ante får jobb i Umeå och nye tränaren har presenterats så kommer det att lägga sig!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Bratten till Brynäs, nu när Lindbäck fick utgå?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Costanza: Ja vi får se vad som händer. Det är som sagt inte vad jag tycker utan vad jag killgissar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
mikenomad: Tror inte att TIK har råd att ersätta Ante. Vore smartare att försöka lösa knutarna så fort som möjligt och lira in i kaklet. Spelarna har ju ett ansvar också. De tjänar sjuka stålares.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
mikenomad: Kanske Kapanen tar över?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
mikenomad: Blir Molinder
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
DenRöda: Det löser de internt men känslan är att Ante gjort sig omöjlig och att det inte längre är nåt alternativ att låta honom fortsätta. Tyvärr
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
mikenomad: Är det så illa, ni har ju ändå flera skador på backsidan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
DenRöda: Modano, med Sputnik och Småland som ass.
Clay blir ny massör.

Äntligen är det slut med alla handväskor på isen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Tom Topp: Det är då han utvecklas. Men jag förstår, det är lite fel tid nu också då hela laget spelar skit.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
mikenomad:
Tur att ni möter i särklass SHLs sämsta lag just nu imorgon!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
DenRöda: Nä, det är sällan man kan hänga enskilda spelare för en förlust! Men han har svårt i åkdueller bl.a. Och visst han har framtiden för sig, men det känns lite taskigt att behöva lasta 20 minuter istid på en sån kille i match efter match!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
mikenomad: Om du får killgissa igen då, vem tar över efter Ante redan nu i några månader tills Jokinen steppar in?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
mikenomad: Mäh , den kommande dubbelsegern
mot Oäögle då ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Tom Topp: Förlusten igår kan dock ej Edfeldt lastas för.
Första målet är absolut ett misstag, men från flera spelare. De andra målet är andra spelares misstag och det sista är en ren slump och flyt från Linköping. Edfeldt hade flera extremt bra aktioner att både göra mål och sätta fina assist. Fortsätter han få speltid så kan jag lova att han kommer växa utav helvete.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Tallnäs: Min killgissning: Matchen i morgon är Antes sista chans
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Turkiska Tiken : precis! Edfeldt är ingen topp sex back, än! Han väger alldeles för lätt! Men sjunde åttonde, absolut!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Bubla: Lite för många utflugna tack vare allsvenska åren som säkert stannat längre och inte gått vidare till andra shl-lag.

Vi har ju trots allt 2 av sveriges vassaste målskyttar, en av världens bästa backar och NHLs bäste målvakt just nu som vi plantat fram...

Rätt säker på att vi inom några år OM vi lyckats med etableringsmålet har en handfull lokalt förankrade spelare som gör minuter för representationslaget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Lichln: Ja i grunden är ju Edfeldt våran 8e back, hur många lag har en bättre 8e back än honom? Han gör en del bra grejer, och ibland en del mindre bra grejer. Spelar ungefär som man kan förvänta sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
HalvHund:
Nja, Modoit… en gång en plantskola men det verkar tomt på lokalproducerade spelare… 🫠
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Modano: Jag tycker det är hårt att klandra Edfeldt för de mål vi släpper igår. Jag förstår ärligt inte det överdrivna kritiken mot Edfeldt. Jag tycker killen sköter det med bravur med tanke på förutsättningarna. Han rår knappast för att vi har ligans sköraste backuppsättning och på sistone horribel backcheck. Han är fortfarande junior och jag tycker man ska ställa realistiska krav.

Jag vet att +/- är ett dåligt verktyg att mäta prestation med, men Edfeldt är den enda backen förutom skägget Svensson som faktiskt ligger på +.

Jag fattar att det är lätt att hänga upp sig på att man missar brytningar eller väger lätt i närkamper, men om man ska gnälla så gnäller jag hellre på etablerade underpresterande spelare än juniorer som gör sin första "riktiga" SHL-säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Vulgata: Äntligen en människa som begriper att en mygga gör sällan en hel sommar 🇺🇿 de du skriver e exakt rätt!!!!!
BIG CREDIT TILL DU!!!!🇺🇿🇺🇿👍💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Bubla: tror ni får heta MINUTFÄRSK! 👍🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Patrick Polly: Jo men här har vi juh ett av Antes problem, favoriserar spelare och konstellationer framför vad som i dagsläget fungerar. Vissa spelare kan åka runt o se hur bleka ut som helst, byter man ut dom mot tex boyce eller oliver ? Nej man fortsätter i den falska tron att det kommer släppa "och när det släpper är det som en ketchup effekt"
Eller min favorit "vi gör en bra match med 3 stolpskott o 3 i ribban, ibland har man bara otur att pucken inte vill in"

Enkelt sagt, man favoriserar dom med högst lön och man besitter en oförmåga att ta snabba beslut som att ta time out eller vaska om i kedjorna i spelets gång.

Funnits en hel del arga röster här inne om att Ante inte fi k förlängt, men här har vi kvittot. Man kan inte hela tiden leva på gamla preferenser om vad man åstadkommit, det är vad man gör i nuläget som räknas.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
HalvHund: kommer vi heta FINRÅ år?
😺
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Zäta75: Ja satan ni tar Luleå! Dom var så hemskt dåliga igår! Sen får ni gärna dubbel-knäcka grön-skåne också!☺️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
eltifoso: vet inte om Brattström är den rätte att ersätta, som det antyds.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Lichln: Klart Erixon går minus när han spela med Edfeldt som att vara ensam back få göra allt skälv dessutom spela halvskadad. Kommer bli fritt fall i tabellen om det inte värvas lånas in 1-2 backar. Nöjd som fan om vi slipper bli indragen i negativt kval med den överskattade mjuka Forwards sidan säger en del då man saknar Alvarez och Stenqvist som det flyter på bra för i Finland
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Nisse på Mon or: Mörkligt att han ens fick chansen efter förra årets debacle
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Patrick Polly: skulle vilja se Andersson mellan Wedin- Hållandet. Eller i allafall högre upp. Han har verkligen gjort sig förtjänt av det 😀
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Lichln: ja alltså använder man samma tankesätt på forwardsidan så tycker jag Dahlén får lite oförtjänt mycket skit även om han inte har varit bra, men han producerar ju i alla fall lite framåt. Kollar man på Hållander och Lander så betalar vi i alla fall Hållander som en toppspelare i ligan men får endast ut lite bra skridskoåkning och tacklingar, han måste ju börja producera mer framåt.

Tycker att Dahlén har lite väl mycket tyngd på sina axlar om han är den enda man ska kräva produktion ifrån vi måste kunna kräva i alla fall 30-40 poäng på resten inom topp sex dom har ju liksom skillsen. Allt ligger ju liksom inte bara på Dahlén.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
jå1: För det mesta gör han det tycker jag. Jag tror han lider lite av att han målades upp som en retsticka och bråkmakare som alltid skulle ha en handske i ansiktet på folk. Han lever inte riktigt upp till det men han är ändå jobbig att möta då han forcheckar mycket och tar kampen efter sargerna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
mikenomad:
Hör kommer en till killgissning som jag har hittat på alldeles själv.
Timrå har problem att klara licensen nästa år och vill frigöra kapital genom att försöka få dahlen att flytta till Schweiz. Dahlen vill inte det eftersom han har det så lugnt och skönt i Timrå, och surar till ännu mer och har bestämt sig för att hjälpa till ännu mindre i defensiven. Offensivt har han bestämt sig för att sikta alla sina skott antingen i plexit eller i magen för resten av säsongen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Modano: Gnälla på Edfeldt går bra, men att stora starka Erixon går -3 nämner man inte. Vi har skador på två ordinarie backar, och räknar man bort Eronen som varit totalt frånvarande sedan sin senaste skada, har vi inte mycket kvar. Vår jämnaste och bäste back Svensson tror jag många hade räknat som sjunde back inför denna säsong, och att Forsmark och Edfeldt spelar som de gör är inget annat än en välsignelse.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Patrick Polly: Bojjan håller jag med om. Mieho är väl en spelare som bara ska in och köra med blåstället på men som gör det för sällan i min värld.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
För övrigt så har Brynäs arbetsbefriat/ sparkat Lindbäck.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Zäta75: Det är ju Antes oförmåga att agera gällande kalla spelare som satt oss i den här sitsen.Han ändrar allt för sällan de formationer som inte fungerar, då är det svårt att hitta kemin.

Bäst kemi hitills har ju REM-kedjan och OJ-EA-Boyce haft, men REM slog man sönder för att få igång Dahlen och Lander. Det har ju inte lyckats men man fortsätter ändå på det spåret....

Man måste våga bänka kalla spelare och vaska om, det är alldeles för statisk coachning och avsaknaden av dynamiken där blir flagrant tydlig på isen.

Jag kan också tänka mig att detta är en anledning till skav inom truppen, spelare ser att svag prestation hos vissa inte spelar någon roll i laguttagning samtidigt som de som presterar inte premieras.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Synct: Ja det blev ett lyft där också!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Tom Topp: Var lika roligt att se Pääjärvi näta direkt när han fick komma in i 1:a istället för Jonte!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-01-04
Zäta75: Jamen det var kul att se Hartmann Lundin och Dahlen i sista perioden igår! Det kändes som att Dalle visste Lundins åkvägar, och Hartmann fick böka på runt sargerna och vara en jobbig jävel. Den trion skulle jag vilja se mer av!
Låst ämne

2624511 · »