1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581612 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29

947574 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Laken: Jag tyckte att det vände för Oscar redan igår kväll. Han åkte mycket mera frenetiskt och gnuggade på bättre än på mången dag. LHC-backarna såg ut att vilja spy på honom tagvis. Hoppas att han fortsätter att förbättra sig. Han har en bit kvar till sin nivå i slutspelet i våras.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Shadar Logoth: Stjärnstatus i NHL? Skulle Zäta kommit hem och lagt den eller vem snackar du om?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
JimmyH: Jadå....jag skall inte förringa hans insats i går...han var bra.
Synd bara att Backlund inte fick hålla nollan...men det är ett lyxproblem... :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Shadar Logoth: Ville bara veta vad du tyckte. Tur förtjänar man.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
t_89: Jamen för fan....det är väl lite skillnad på roll i laget också....?

Världens mest defensiva och långsammaste back jämfört med en kille som har stjärnstatus tom med NHL mått.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
JimmyH: Han var bra igår, hade en del tur men han spelade bra helt klart.....jag förstår dock vart du vill komma.

Om du har något så när god läsförståelse ser du att jag skriver att han är ojämn.

Det tycker jag fortfarande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Shadar Logoth: Vad ger du Backlund för betyg i gårdagens match?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Ang. Jonte Hedström. Alla kan ha formsvackor, visst är det så men i fallet Jonte så tror jag att det handlar om något annat.
Jag tycker inte man känner igen honom och hans spelstil längre, vart är aggressiviteten, skridskoåkningen, j-vlar annamat???
Se på en som Oskar Sundh, har är också i en svacka men har åker hela tiden och då vänder det också förr eller senare. Följ Jonte en match så ska ni se att skridskofrekvensen är ganska låg, ibland kan det till och med se ut som han glider omkring.
Jag hoppas verkligen att han hittar tillbaka till sin gamla, aggressiva spelstil igen, det är ju då han är som bäst!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Tycker iaf att det var riktigt kul att se Sundh,Regin o Axelsson igår dom checkade hårt så att LHC uppspelen blev till icing puckar och dom är riktigt skridskoskickliga alla 3 och får dom fortsätta så här så får Hahl och Tenkrat och dom andra se upp, för då kommer Regins lina att få mest istid för dom var riktigt bra igår.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Shadar Logoth: Koskinen är 3 poäng före, plus att han har spelat 10 mer matcher oxå, det kanske du borde ta med i dina beräkningar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Maggan: Anledningen till att han spelar dåligt hör liksom inte hit.

Han må ha vilka problem som helst, faktum kvartsår, levererar han inte och då skall någon annan in på hans plats.

På den här nivån kan man inte ha någon kvar bara för att vara snäll...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Shadar Logoth: Jag är ju optimist och tror faktiskt att Jonte kommer att bli bättre. Men om man tänker utanför ramarna, så är det inte så svårt att förstå varför han är som han är just nu på isen.
Ifjol var det den fysiska biten som skulle bli frisk. Men glöm inte att den mentala biten är ännu svårare att få på rätt köl.

Jag tror, även om det tar tid, att vi kommer att återse den gamle Jonte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
DJ Hemp: Det är inte ofta jag håller med dig, om det ens har hänt någon gång men jag undrar om inte Hedström är Timrås sämsta affär någonsin.

Kalle K ligger före Jonte i poängligan, det säger allt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
250kg kärlek: Stana tackades en del för bjudningen till 3-0. Tycker att Andreas Pihl förtjänar ett tack för 2-0 också. Riktigt korkad chargingutvisning att ta, och riktigt korkat att ta den mitt i hårdaste timråpressen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Det enda märkliga beslut som Challe tagit , av mer överhängande natur, är att spräcka finnkedjan. Det är för mig en gåta.

Att Jonte slår straffen i kväll är petitesser i sammanhanget. För att ta ett exempel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Det var Backes fel att vi vann i kväll. Han borde avgå. Han har hållit nere siffrorna i tidigare förlustmatcher och nu vannn han nästan - ensam - en match åt oss...skandal.

Annars är det en aning märkligt att Hedström får lägga straffen. Det finns betydligt fler som söker efter formen, eller målskyttet. Tenkrat t.ex. som jobbar förtvivlat för att finna den rätta känslan. Han kommer med enorm fart, dribblar och tappar pucken. Han om någon (som den storspelare han är) borde få chansen. Hedströms problem tror jag måste jobbas bort. Han måste in i skiten och kriga. Han måste bli förbannad för att prestera.

Annars är det med glädje jag konstaterar att Challe komponerat ihop finn-kedjan igen. Det var längesedan vi skapade så mycket chanser som ikväll. Hahl, Pärssinen och Pyörälä är alldeles strålande i sin puckbehandling och sin förmåga att hitta varandra. Dessutom måste nr 27 Timo Pärssinen vara en av de bättre spelare vi skådat i Timrådräkt. Han är magnifik i allt han företar sig. Jag hävdar att kvällens kämpaseger till mångt och mycket beror på Challes reträtt till gamla formationer.

Vi vinner mot elitseriens formstarkaste lag och gör det helt rättvist. Måhända att LHC hade chanser men det var aldrig riktigt nära. Timrå IK jobbade ner LHC, precis som vi varit bortskämda med sedan tidigare år. Mårtensson, poängkung i elitserien, vad hade han? Inget, i princip. Övriga i LHCs förstafemma förblev också anonyma. Den enda spelare vi missade (som med andra ord gjorde en bra match) var nr 20, Tim Eriksson.

En helgjuten insats som bådar gott inför fortsättningen11!!1!!1!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
JimmyH: Timrå före Chicago vilken dag som helst... Vi har ju Koskinen!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
jens_88: Han är draftad av Chicago Blackhawks.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Olle: Jag knockar varenda jävla scout som ens kollar åt hans håll!! Han är vår!! Samt Bagarn låt bli han!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
jens_88: Bara att hoppas att det omförhandlas rejält med NHL nu när hockeyligan "river" kontraktet annars blir han nog snart en ny PJ Axelsson i något lag där borta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Seger och trendbrott mycket tack vare DJ Hemps blotta närvaro på läktaren. Backlund med flera som underpresterat i några matcher visade helt andra takter idag. Med ett undantag: "Jonte" Hedström - jävla glidare... Skicka hem karln till Boliden och lägg fliset på något bättre!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Jag vill nu att Nubben sliter fram pennan och skriver ett 5-10 års kontrakt för Bagarn... Lämnar han så säger jag upp mig, också vill jag fan säga ÄNTLIGEN!!! Till Anton Axelssons mål, han är så jävla värd det!

Skön seger gubbar

PS!! Jonte skärp dig för i helvete, sluta upp med glid liret
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Ja, det blev lite som jag trodde/ville.

Seger, Pärssinen målskytt och Backlund var bra.

Dålig uppslutning i klacken dock. Sedan begrep jag inte dem som började skratta när hedström skulle lägga straffen. Om det var ett försök att höja hans självförtroende så tror jag att det var fel metod, men vad vet jag ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Sune: Kör dina trollerier med lite mer finess. Du börjar bli för uppenbar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Springsteen:

Ja, och istället så blev självförtroendet ännu sämre. Inte så smart kanske. Dessutom att "gambla" sådär när 3 poäng är så viktiga vid detta tillfälle. Nu fick Linköping mål direkt efter...vad hade hänt om de fått 2-3? Chanser fanns. Horribelt dålig coachning av Challe!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
nu kan man sova gott i natt timrå vannå modo förlorade då är allt som det ska
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Acke: Challe vill ha igång Jonte !!! Så enkelt är det ........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Bragd-Birger: Tror att det mest var han som fick ta straffen för att Challe ville ge lite självförtroende till Jonte. Även om han missar den så vet han att Challe litar på honom, vilket kan vara bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Bragd-Birger: Tycker också att det var konstigt val att sätta Jonte på straffen. Skulle ha låtit Axelsson lägga eller varför inte Sundh?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
En match i rätt riktning nu är det viktigt att vi ser framåt och är lika fokuserade på nästa match som är mot Djurgården... Denna match måste vi bara vinna!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Laken: Håller med !!! Han kan bli dyr nästa år .........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Mycket bra genomförd match ikväll. Man blir nästan lite rörd. Många som gjorde en riktigt bra match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Grym seger! Backlund och inställningen var nycklarna till segern. Hade varit grymt att torska, vilket man mycket väl kunnat göra om de berömda marginalerna varit på dåligt humör.

Hedtsröm som straffskytt ett märkligt val. Eftersom jag dock icke anser att trav-Challe är dum i huvudet eller vill Timrå ont antar jag att han hade goda skäl till att låta honom ta den. Trist att den inte blev den boostare den möjligen avsetts att bli.

Annars: LHC vassa, men gjordes dåliga av Timrå. Stana en jättetavla. Trots det gjorde han en del feta räddningar. Och timråspelarna fortsätter att missa. Likförbannat, som klyschan så träffsäkert säger: jobbar man bara vidare kommer utdelningen. Nu fick man en liten delbetalning. Och inte minst: en seger mot ett av seriens formstarkaste lag. Nu bygger vi vidare. Med samma ödmjukhet och jävlaranamma man visade upp i afton (och till stor del redan mot Modo) ter sig framtiden ljus ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Laken: Det har jag hävdat ett bra tag nu, jag tycker i själva verket att han är en av elitseriens mest underskattade spelare. Jag blev grymt imponerad av honom redan ifjol.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Forward: En straff är en straff. I en match som inte kan klassas helt avgjord föredrar jag att man sätter in en het spelare istället för att tänker "långsiktigt"

Men skitsamma, vi vann!

plus till Backe, Johan Andersson, Robban, Sanny, Lotvonen, Pärssinen och några till. Ja, till hela laget, man tog sig verkligen samman nu
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Gladh: hahahah. Fan du fick mig skratta lite där :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
fan va skönt att modo ligger under med 2 mål
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Mycket viktig seger ikväll ! Härligt !!! Hur gick det med Johan ? Kunde man rädda modellansiktet....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Nu mår jag bra igen!! Tack TIK, tack Johan Andersson!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
äntligen en vinst

trenden är bruten

hoppas svackan är över
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Förläng kontraktet med Johan Andersson NU!
Timrås i särklass mest underskattade spelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Tack för det Televerket!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
RocknRolf2: Om alla tränare coachar som "läktarproffsen" tycker så antar jag att man aldrig skulle förlora en match....
Jag förstår varför han gjorde det. Om han hade satt den och fått självförtroende och spelat bättre så hade folk här hyllat honom. Som coach måste du ibland coacha lite långsiktigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
actionleif: Det känns ju skönt! :) Varför amen? Det var väl inte Gud som kirrade biffen? :O
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
actionleif: Den där killen har ju ett stålansikte. Man ser knappast honom göra den där klassiska "slänga sig raklång och skydda ansiktet"-täckningen. Här snackar vi löständer och emaljöga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Jensen_12: Spiken är redan i kistan! Amen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Så, matchen avgjord! Viktigt, viktigt, viktigt! Modovinsten efter Färjestadsmatchen kändes grymt viktig, men det här är ännu snäppet viktigare
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
5mot3 nu, om jag inte missförstått? NU ska vi sätta massa spik i kistan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Theo: Då blev det klart då!!! SKÖNT!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2007-11-29
Ge fan i Backlund!
Kommentera

947574 · »