1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582205 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Luleå 2006-10-23

774074 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Ambroo: Vi får nog vara glada för 1 poäng när vi spelade hela matchen i underläge 6+5 En Tomas a. + en lulefemma mot oss..det är inte ofta Hela hallen med klappande instämmer i ramsan dommarskandal..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Sune: Du är en uthållig humorist..ingen tvekan..men även om jag gillar Johans (S.) själva kämpatackter.. så lämnar tex. han backlängesåkning o smidighet en del i övrigt att önska..därav blir han ju tvungen att haka lite väl ofta.

Men men..kämpa det gör han otvivelaktigt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
LingaN: frågan är vilken match du var på? kokko var den bäste tikare idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Hälge: Korrekt! Backlund räddade Timrå i andra perioden med några svettiga ingripanden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Småland: Det var ju denna länk jag menade! ( c :
Kommentera


Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Laken: Backlund var hyfsad också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Kokko bäste TIK'are idag tillsammans med Nylander och Nilsson.
Med vad har hänt med Hedström? Vart har hans skridskoåkning och energi tagit vägen?
Vi får vara nöjda med poäng mot ett för dagen bra Luleå.
Batecko bäst på plan - vilken artist!


Eeehh... Att han skulle leda min betygssättning kunde jag a l d r i g tro...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
LingaN: Skämtar du? Kokko var klockren idag.

Märkte ni förresten att vi spelade med endast 4 backar nästan hela sista perioden. Svedberg blev skadad och utgick, och vart Moe tog vägen vet jag inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
En sak jag skulle vilja säga utan att bli halshuggen eller "påhoppad" med "Agera NUBBEN!!11" är att jag tycker att Petri Kokko klantar till sig ofta. Som det ser ut nu så tycker jag att när Sanny och Kalle kommer tillbaka så ger man dem stort förtroende.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Ambroo: Det är bara att hålla tummarna för att vi inte får med överdrivet många i Karjala Cup.

Förhoppningsvis får den där Thomas Andersson chansen i turneringen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Sune: Ja han låg juh bara bakon 2 mål idag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
73Sjöbba:

Jag tycker också att #7 skötte sig på ett utmärkt sätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Paddan: Skaplig istid. Och backlingar brukar ha mer istid om man säger så vetta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Skarin: Skillnaden är väl att där fanns energin.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Skarin: 23:29, dryga 11 minuter mindre än Strålman.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Skarin:
Nu blir det Seinfeld, natti på er.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Ambroo: Appropå istid. Luläs förstakedja körde non-stop. Kändes så iaf. Barteckos istid skulle vara intressant att se.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Ambroo:
Så summan av kardemumman är att vi är två backar kort. Vilket leder till att det slits på dom sex vi har hela.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
73Sjöbba: Det är en situation du tar upp där angående Lotvonen. Hur mycket nytta gör han inte annars i en match och hur många minuter får han slita ont i brist på kvalitet från såna som Svedberg? Sen är det väl, med tanke på istiden, inte heller konstigt att Kimmo tar några felbeslut mellan varven. Det gör även Strålman, Styf och Kokko...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
El Maco: Hahaha!
Lustigkurre
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Per HApps: Jag lär väl vara blind, men nog tyckte att #7 skötte sig skapligt ändå. Däremot så tycker jag att #29 har varit sisådär ett par matcher nu. Han stod och sov vid egna blå idag så att Strålman fick dra på sig en helt onödig tripping
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Ambroo:
Problemet är väl att #7 inte skulle få någon som helst speltid om Kalle K och Sanny vore hela. Han är en bänknötare som får duga i brist på annat.
Tyvärr. Om nu Sanny inte återhämtar sig som sig bör borde man kanske ta och kika på ersättare. Josef Boudimienne eller hur han stavas finns väl på den öppna marknaden?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Ambroo: Jag är faktiskt beredd att hålla med dig angående hans insatser i dag. Han såg totalt vilsen ut, faktiskt. Det är märkligt att hans enkla spel från rookiesäsongen kan försvinna så till den grad att man funderar om han ens platsar på träningen. Visst, jag tycker fortfarande att han kan ha sina höjdpunkter och bra dagar. Men i dag, precis som du säger, börjar man ju fundera på hans faktiska kunnande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
arf: Men knappast ett beslut att ta i efterhand som nu Andersson gjorde. Jag menar du är tveksam även om du sett ett antal repriser...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Kerstin_k: Det var inte bara matchen och domaren som var dålig. En viss nummer 7 gör förmodligen sin sämsta match sen han blev TIK:are. Jag brukar inte vara nådig när det gäller att kritisera den mannen, men idag var han inget annat än fruktansvärt kass och i allra högsta grad bidragande till poängförlusten. Kan man inte se det så är man totalt speldum och använder sig förmodligen av en vit käpp. Hans tripping på sig själv vid straffsituationen och hans sargflört vid 1-2 målet var topparna i en match där han annars tog fel beslut när eller om han skulle stöta/backa med, gå på kropp/avvakta, söka blad/spela sarg ut och/eller markera/gå på puck...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Kerstin_k: Hahls påkörning tyckte jag såg ut som ett justitiemord på plats, såg snarast ut som om målvakten Modig orsakade kollisionen med sin sena utåkning.

Har nu tittat på den i repris på webben några gånger, och det är svårt att komma ifrån att Hahl sätter ut axeln när kollisionen väl är ett faktum. Han hade nog kunnat mildra smällen helt eller delvis. Således kanske en rimlig utvisning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
nectis: Fin rubrik till höger "Luleå tog poäng i Sundsvall"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Roligt att Wikegård hade Hedström som mäst sevärda hockeyspelare i ES:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
gud: Det är rätt. Always look at the bright side of life...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Ambroo: Timrå får väl göra en "Frölunda" beträffande ointressanta och slitsamma landslagsuppdrag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
mikenomad: Visst är det så att man är i en svacka och konstigt vore ju annat när man får nöta på i stort sätt två backpar i match efter match, där är Sanny äckligt saknad just nu. Dessutom så matchas förstakedjan på tok för hårt även när den inte har det rätta flytet i matcherna. Jonte t ex är totalt osynlig och ser fruktansvärt sliten ut. Där har den obefintliga sommarträningen och viktraset förmodligen börjat ta ut sin rätt. Näe, Karjala bör prioriteras bort av killar som Strålman, Backe och just Jonte då dessa skulle må bättre av vila och träning på hemmaplan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
I dag var det en dålig match. Och det blir svårt att sticka under stol med att dommaren spelade en avgörande roll - åt båda hållen.

Förstafemman var anonym i dag, tråkigt. Tyckte att Hedström såg ganska ointresserad ut i dag. Backlund var väl anledningen till att det bara stod 2-2 efter 2:a, även om jag tyckte att han sålde sig lite lätt på straffen.

Halhs "påkörning" var lurig och lär bli omdebaterad. Personligen förstår jag inte varför Leinonen skall ut så pass sent som han går ut. Det gav ju inte Halh jättemånga sekunder att väja. Om han hade kunnat väja vet jag inte, möjligtvis. Wikegård tyckte i alla fall det.

Men va fan, det är fortfarande skönt att leda serien och fortfarande vara obesegrad hemma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Per HApps: Ja, tror ta mej fan att jag ska mejla mina intryck av hans insats ikväll som jag uppfattade det i språngmarcherna mellan nattandet av barn och datorn...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
mikenomad: Helt rätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23

Härligt med ännu en poäng att lägga till de redan "vi" har i jakten på ett slutspel..

FORZA TIMRÅ IK..

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
andyo: Sedan, om vi ska sansa oss lite och ägna oss åt sund självkritik, så tror jag att den obligatoriska formsvackan har lagt sig som en blöt kofta över Timrå. Stolpe in har blivit stolpe ut...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
andyo: Tur att man slapp se eländet, TV hade säkert åk......det måste ju för h-te finnas någon självkritik inom domarkåren, hade man frågat domarkontrollanten hade han sagt, kanon match av TA, har aldrig hört att en domare gjort en dålig match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
mikenomad:

Tror det ligger lite i det. Från Gävle!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
mikenomad:
Synpunkter på domarstandarden mailas till [email protected], men för guds skull var saklig, och undvik könsord och svordomar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Vart tog Rådbjer vägen? Har inte funnits nån värdig pristagare till årets domare sen han vavv de utmärkelserna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
mikenomad: Instämmer totalt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Problemet är att vi rullar på 6 backar match efter match. Och nu när det är match varannan dag finns det inte en chans för återhämtning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Taurus: Kompensationsbedömningar? Nej, nej nej såna finns ju inte alls, det har ju den allsmäktige Thomas Andersson sagt själv i TV! ;)

Skämt å sido, idag förnedrades sporten hockey av Thomas Andersson, han våldtog tamefan hela sporten. Tänk er att en snickare en dag på jobbet skulle paja en hel byggnad - då får ni en bild av vad fan det var som hände ikväll.

En domare SKALL vara konsekvent det är tamefan den första regeln för att vara domare, klarar man inte av det så kan man döma korpen om ens det. Det enda domaren ska ta hänsyn till i sin bedömning är VAD som HÄNDER på ISEN. Thomas andersson bygger sin bedömning på: vilket lag som leder/ligger under, hur många utvisningar han redan tagit och inte tagit för lagen blandat med sin egna idiotiska mix - SEDAN kollar han på vad som händer på isen.

Hoppas någon av spelarna eller tränarna kostar på sig å döma ut & klaga på fanskapet nu efteråt (med tanke på att det är straffbart med böter för att kritisera domaren). För om man inte gör det är det fritt fram för domarna å göra vafan dom vill.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Backlund verkar mätt och glad, skön kille :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Taurus:
Tänk att Domare Andersson är en sk proffsdomare. Det måste vara årets skämt. Karln är ju en naturkatastrof med noll speluppfattning och känsla för spelet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Fanzin: Att Brynäs förlorar är alltid en källa till glädje!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
mikenomad: Gärna det, och att Brynäs förlorar :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
Fanzin: Räcker för att bli konspiratorisk om du frågar mig!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2006-10-23
mikenomad: Men nu fokuserar vi på det positiva! En viktig pinne. 33 poäng och eftersom trean Brynäs stortorskade ikväll är det fortfarande 10 poäng ner till tredjepaltsen. Å som nån klok (Janken) konstaterade här tidigare idag; rätt ok om LHC o TIK rycker tillsammans i toppen och låter resten ta poäng av varandra...
Kommentera

774074 · »