1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581930 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15

216455 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
pallekuling: Båda tränarna tyckte faktiskt att Luleå kunde avgjort matchen i 1:a perioden. Men Timrås seger var rättvis sett till spelet i resten av matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Mr Magoo: Undras om Luleå häller på att drabbas av storhetsvansinne ? Lyssnade på Taavola på lokala sporten.. Mannen är stöddig. Vad jag sett av matchbilder och oberoende rapporter var Timrås seger fullt rättvis, men Taavola verkar mena att det var Luleå:s match. Och nu laddar dom upp mot stackars Linköping....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
wesse: Sjögren fick bra med stryk igår, det måste man säga. Och det är väl priset han får vara beredd att betala. Men Sjögren var en klippa igår. Han var först in i närkamperna, fast han visste om att han skulle åka på MERA tjuvnyp än vanligt.

HÄRLIGT att killen sen får göra mål.

Fan, tänk Lule i kvarten, vilken djävulsk holmgång......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Zoogin: Sjögrens tackling på dvärgen hade bara ett fel, den tog för dåligt. Bulan är den klart fegaste spelaren i hela Eliserien.

Sjögren är en hjälte!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Sånt här är ju frustrerande, vem är vem? Är du den eller den?
Kanske han eller tom henne?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Dream Team: OK Var det dig jag frågade vad rsultatet var på H skylten ?

Iså fall har jag stått bredvid dig många ggr :))
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Swordster: Fegaste, jag skriver ännu sämre när jag är upprörd!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Zoogin: Ja fagaste, han som gömmer sig bakom Fredrik Svensson så fort det hettar till, två ggr igår.

Timrå spelar pp i tredje och snurrar upp lulingarna på läktren, mille tar ut pucken mot klacken samtidigt som den lille fege f*n rappar till Mille över halsen och tar pucken ur zon!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Swordster: Vad betyder degaste? Menar du fegaste så finns han i erat lag. Nämligen Christian Sjögren. Förövrigt vet jag inte vilken situation du pratar om.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
leftwing: Ingen av Timrås spelare försökte i alla fall hugga huvudet av sin moptståndare igår, men den gjorde Sveriges degaste hockeyspelare...

Slashing på halsen är ingen vacker syn! Det är bara tragiska att lille Ulrik, som stod TVÅ meter ifrån, inte hade stake nog att visa ut den lille f*n. Då hade vi garranterat avgjort 5-3 i 1.40 hade smakat mumma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
rådbjer: Jag stod alldeles bakom han med hatten och två trallande jäntor. Jag såg väl ut igår som folk gör mest, nätbrynja, läderkeps och latexsuspensoar. Du BORDE ha sett mig... =)

Men nära skjuter ingen Ulrik Lindh...

SMÅLAND gav verkligen ALLT i början, som motvikt till Timrås 1:a period...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
rådbjer: Han = SMÅLAND
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Dream Team: Han stod bredvid mig under 1:a perren Då måste vi Varit väldigt väldigt nära varann.
Han bakom mig Hade stor TIK hatt o 2 jäntor med tre kronor tröjor.

Sen var domaren den sämsta jag sett hittills!

Fast rättvisan segrade till slut!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Dream Team:
matchen emot Huddinge kommer jag ihåg...
jag satt i utvisningsbåset ifrån slutet av 3 perioden för att dela ut ett pris som vi supportrar hade röstat fram till den bästa TIMRÅ IK spelaren den säsongen...det var Tjobba som fick priset allafall...

måste korrigera dig ifrågan om matchen emot Vita Hästen..
vi ledde den matchen med 4 - 1 när det var ca 10 minuter kvar och vi förlorade den med 5 - 4 i sudden... så resan hem var ingen rolig historia...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
leftwing: Väl talat! Jag kunde inte sagt det bättre själv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Mr Magoo:

Timrå IK är tamejfan ganska goda kålsupare själva. Sluta gnäll när ditt eget favvolag lever mycket på hårda tag. När TIK spelat uppe i Luleå denna säsong, har de inte varit guds bästa barn, för att uttrycka det milt.


Ställningen i Fair play TIK/LHF f.n (fr Swehockey.se)
9 Luleå HF 46 295 8 4 8 18,04
10 Timrå IK 46 281 8 6 9 18,30
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
gud: Ja, jag minns Brånfelt men har tyvärr inga bilder sparade.
Jag brukar alltid fastna på bilder jag inte kan ta ansvar för efteråt, men så ej i det här fallet. =)

Ja, det var en riktig pärs att vara i Himmelstalundshallen den matchen. Man var villebråd och jagat byte var man än befann sig. Vi vart jagade ut ur hallen minns jag...

Fast Timrå gjorde en riktig bragdmatch den gången. Hästen hade ju satsat rätt hårt mot elitserien ett par år och säkert byggt upp kraftiga förväntningar hos en inte alltför bortskämd hockeypublik, så man fattar att publiken blev LÄTT uppretade när ett kaxigt bortalag kom och spöade hemmafavoriterna i sudden death...

Minns du vem som avgjorde den matchen?



Det var ju i playoff 1 detta år (1988/89) som Timrå slog ut Huddinge, efter den då längsta matchen i historien. 1 min. 14 sek. i sjätte perioden...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Mr Magoo: Luleå var ganska snälla igår, vänta bara till slutspelet börjar... Men hoppas vi inte behöver möta er förrän i final, vilken final det skulle bli!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Dream Team:
så du var med på den resan i Norrköping..
kul..det var jag också..det var ju i den matchen vi också fick eskort till muggen inne i hallen med..

och då kommer du ihåg att Dagbladets Björn Brånfelt var med och gjorde ett repotage om den resan..jag har urklippen kvar och ibland så får man ta fram det o tänka på en svunnen tid...

fastnade du på några bilder??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
El Maco:
jag var med o tog fram dessa 80 tals jackorna och jag kan berätta att det var Malmö av alla lag som tog fram den först...

för kollar man noga på insidan av ryggen så ser man en bild av Mif spelare som försöker spela hockey

min finns också kvar någonstans i källaren..sådär lagomt sliten..men kasta den..nänä
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Swordster: Taavola - mannen som gav uttrycket IDIOT ett ansikte.
Ändå var en hel del dessa smågrabbar klädda i Lule´tröjor!!! Slutsats - Taavola ännu större IDIOT = en JUBELIDIOT!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Swordster: Hjälmen sprack när han kastade den i väggen i domarens omklädningsrum efter matchen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
LennartA: Och denna person måste nog köpa en ny hjälm för pengarna han vann på ett oavgjort resultat.

Dagens stora lågvattenmärke var ändå Taavola som skrek HÅLL KÄFTEN till småkillarna som försökte ta autografer av Lulingarna efter matchen!

Vilken IDIOT!

ÄLSKA TIMRÅ!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
wesse: När du säger att Vinnerborg framstår som en världsdomare av hög världsklass i jämförelse med Ulrik Lindh så måste jag bara le ansträngt, ta mig för pannan och utbrista:
-Fan, Wesse har rätt!
Vad säger då det om domarstandarden i denna serie? Lågvattenmärke är ju alldeles för högt, ska man jämföra med vattenstånd så borde dom komma att hamna i en, sedan länge uttorkad, flodbädd.

Linköpingsfansen fick kritik för sitt brev med hot och dyligt mot domarna men, och här kommer en rak fråga, vem är inte böjd att hålla med dom ang. standardbristen? Att de sedan hade död och förintelse som straffsats får stå för dom men även jag har önskat livet ur folk ibland, i alla fall verbalt.

Nä, dom är inkompetenta, snikna, pengakåta fritidsfjantar som åker omkring på milersättning och traktamente, drar på sig en randig tröja och vips - här har vi fått en maktfullkomlig, ofelbar och fullständigt underbar liveversion av en maktgalen person som inte får göra vad han vill hemma. Alla vet ju hur såna är på jobbet - just det, odrägliga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
El Maco: Jajamensan. Nånstans i perioden 1986-1988, skulle jag tro. Det var i den svängen jag själv började åka på supporterresor. Har för mig att man plockade fram den där då...
Fan, vilka resor man var på ändå. Minns Vita Hästen då vi fick poliseskort för att ens ha möjlighet att ta oss ut till bussen efter matchen. (Match #1: TIK-vinst i sudden)

Jo, det är alldeles tydligt att det var fler än Kennas som hade den jackan då. Fast det finns nog inte så många kvar. Den har upplevt en del den jackan. Det sitter ett helt knippe historia i den....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Domarens insatts behöver jag inte ens kommentera.

Men fy f-n vad jag tycker illa om Luleå.. fulare var det länge sen jag såg något lag spela. Tillbaka till gruvan med er!

Mognast var ändå när Sjögren fick en tackling i första perioden och hela Lule-laget ställde sig upp i båset och tjöt som brunstiga indianer. Ja herre gud...

Roligast var killen som skrek "Håll käften" till Tavola! Tack för två poäng TIK!

Kenta och Jindrich på Primero - vad pratade dom om månne?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
gud: Kennas Timråjacka är väl från mitten av åttiotalet eller nåt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Friman Sr: Exakt vad är det du söker?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Dream Team: Vi välkommnade ju alla SMÅLAND, på bl.a örn-ögas välkomnande, givetvis, givetvis.... Det kom ett kryptiskt inlägg från SMÅLAND huruvida hans ärende till regionen skulle te sig, OK, vi får oroa oss allihop. Men eftersom jag såg "halvkropps tifot" Willysson i Scandinavium så är jag ju mer förundrad över var han e nu.....?

SMÅLAND och Willysson.... Hör av er...vi tycker om er ,vi är oroliga.....

Men detta är ju inte hockey, nä just det, man måste kunna ventilera och jag tar nu chansen....., därför undrar jag om det måhända finns någon som vet om det finns ett skivsläpp där Izzy Stradlins ex och då Andy McCoys fru sjunger underbart och där den älskade r&r:en Andy "The real McCoy" McCoy, den finske Zigenaren och Hanoi Rocks gitarristen servar sin fru med gudomligt gitarrspelande..? Vet någon måhäda någon om detta finns på platta...?

Livet är inte BARA hockey, det är oxå r&r, just nu är det mycket PARTY runt MURDERDOLLS..........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Friman Sr: SMÅLAND var trippel-kanon i vilket fall. Han stod framför mig i första och röjde på utav h*****e.
Sen i andra blev tempot lugnare och lugnare och i tredje såg jag inte röken av honom...
Kul att han var här i vilket fall...

The man,
the myth,
the concept... SMÅLAND.....


Svar ja, jag gillar statistik och har ett gediget arkiv själv, men trodde du allvarligt att JAG fört statistik på tekningar. Hur FAN skulle jag fixa det?
Nej, som nån skrev tidigare så är Swehockey ovärderliga...

Ulirik Lindh gav oss idag en helt ny innebörd på uttrycket "helt värdelös domare"...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Jag: Precis, ej att förglömma att trycka på caps lock så man enbart får stora bokstäver vilket inte alls är läsvänligt, bara störande. TRUST ME.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Knylan:
såg att Kennas också fastnade på bild...han har kommit in i dom grå tinningarnas charm han med...;0)

hur skötte sig SMÅLAND idag??
förhoppningsvis är han hes i morgon...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Jag menar förstås ett kort på SMÅLAND..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Jag: Icke att jag skulle radera en bild, sparar allt. Bara min mapp med TIK-relaterade bilder väger 600 meg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
shanti: Eftersom jag tog 2 kort med Knylans digitalkamera kan vi ju be honom lägga upp en bild på honom. Om dessa bilder inte är raderade, redan. Knylan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
LennartA: Håller med dig i varenda stavelse. Efter dagens match framstår Vinnerborg som en världsdommare i hög världsklass.

Älska Timrå IK
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
LennartA: Äh, gnällspik. Vänta tills slutspelt börjar! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
hassebasse:
Jag tog inte illa upp jag tyckte bara att inlägget var löjligt... men det är numera överspelat...
Jag kör ironi ganska mycket och jag tänker kanske inte att det inte är så lätt att förmedla det per skrift.
När man sedan är bakis blir det inte bättre...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
bolla: Svt text yrar. Det var Ulrik Lindh som "dömde" matchen. Sedan måste jag hålla med Papa Maco till 100 procent - den klart sämsta domarinsatsen sedan domarsystemet infördes i hockeyn överhuvudtaget!!! Inkompetens - inkonsekvens är väldigt laddade ord men idag gäller de som domaromdöme, oavsett favoritlagshemvist. Karln tappade matchen i samma ögonblick han släppte pucken till spel i första perioden.
Hoppas han begrundar sin egen insats (slängde ju hjälmen i korridoren efter match) och tar en allvarlig funderare över sitt fritidsval - kanske varpa eller nåt där man kan mäta nåt som ligger stilla passar bättre??

Beträffande Luleå så måste jag berömma laget för den unika träningen med två klubbor per spelare. Kan inte vara annat än hård och intensiv träning som gjort dem fenomenala på att "alltid" ha två klubbor - sin egen och motståndarens.
Har alltid, sedan Luleå gick upp i eliten, haft dem som mitt andra favoritlag efter Timrå men nu är det slut med det - dom spelar ju inte ens hockey som det är menat att spelas. Jag menar, fasthållningar - handskar i ansikte - låsningar - snack med domare ideligen - är det hockey det?? Är medveten att det kan bli reaktioner över det sistnämnda typ "Timrå gör likadant" men jag säger ändå
- Luleå är det i särklass fulast spelande laget jag beskådat i Timrå under denna säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Zoogin: Hursomhelst, härligt med en seger. Starkt att trycka in en avgörande puck i stället för ett avgörande på fjollstraffar .

Vi är Norrlands bästa lag !!!!!!!!

Forza Timrå !!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Tycho:
Jag är inte sämre än jag kan be om ursäkt om jag sårat dig och gjort dig ledsen!! Det var inte min avsikt.
Härmed ber jag dig om ursäkt för detta. Jag uppfattade INTE ironin i ditt inlägg.
Hoppas att du med detta godtar min framförda ursäkt till Dig Tycho!

Hoppas också att det skall gå bra BÅDE för TIMRÅ IK, och för oss ALLA supportrar till TIMRÅ IK som hittills har fått uppleva den mest framgångsrika vintern någonsin i TIMRÅ IK:s historia.
Jag tror inte att framgångarna är slut med detta. TIK kommer att gå vidare till Semi-final. Det är mitt tips. Se´n är det bara att hoppas, att INTE Frölunda blir motståndare. Det verkar som om FBK är något ojämnare just nu.
HV - Luleå - MoDo - SSK kommer att verkligen få KRIGA för att rädda sig till slutspel. Detta gynnar givetvis TIMRÅ.

TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
shanti: Jag tycker det är förfärligt dåligt av dig att skylla på domaren för han missade precis lika mycket åt båda håll och det var visst rättvist att Luleå fick en poäng för i 1:a perioden var det ju bara Luleå som spelade hockey och där kan ni tacka Kapanen för att Luleå inte avgjorde matchen. Kom också ihåg Luleås stolpskott vid ställningen 2-2 så ni ska enbart vara tacksamma för två poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Papa Maco: på svt text står det att Ulf Rönnmark dömde matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Nyss hemkommen från matchen kan man konstatera att man bevistat säsongens mest tvivelaktiga domarinsats. Ulrik Lindh. Hur har mannen hamnat i denna branch. Bedrövligt.
Jag gläds åt två poäng som egentligen skall vara tre. Men Ulrik Lindh, ägna dig åt något annat än hockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
IceMaster: Chansen till bägge sakerna finns kvar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Känns som att domaren snodde en poäng av oss när Luleå kvitterade!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Tycho: den där segern var väldigt skön.
men domare lindh var förfärligt dålig och bjöd in lule i matchen.
Dom fick då ett kvitterings mål.Inte rättvist att maychen skulle gå till förlänging men så är det.

lite extra kul var att sjögren fick panga in både sitt första mål efter avstängningen och dessutom TIK's 2000:e mål i serie sammanhang. Kul för sjögga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Tycho: Ja jo.. men andra platsen är viktigare ;)) Malmö vann på straffar mof FBK
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
IceMaster: Vill juh att MIF ska till kvalserien...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Tycho: Viktigt om Malmö kan vinna på straffar =)
Kommentera

216455 · »