1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581411 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14

1561202 · » Till forumet


Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
mikenomad: Tog för givet att ni inte satt och prata om säsongens tråkigaste match fortfarande.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
nectis: Härligt trådval...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Någon som vill veta resultatet? 2-3 blir det. Helt säker.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
söder över: så då kommer den stora frågan . begår monten tjänstefel om han använder sej av Hedman från start ?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
superfalle: jag tycker inte att luleå matchen var rättvis för hedman. Han är normalt flera klasser bättre men jag håller nog ändå med oraklet om att när Robin P är hel och spelar på sin högsta nivå så är han bättre än Hedman. Starkare på rören bättre o snabbare avslut. Snabbare tempo i passningarna och fränare i närkamperna. Hedmans starkaste sida är väl positioneringen på isen. Går sällan bort sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
TACK Brynäs! Det där var faktiskt rätt starkt jobbat...får jag erkänna!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
superfalle: YES tack Brynäs! Då krossar vi Rögle och tar in 2 pinnar
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
oraklet58:jasså . vad är de han gör bättre ? över tid alltså . inte i enstaka matcher . fast frågan var ju om hedman platsar på 3 backpar i superlaget timrå ik
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Kattgubben: Såja! nu tar vi in 1 poäng åtminstone ikväll! en såndär jobbig kvittering talar dock för att vi ska kunna gå ikapp 2 poäng. 
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Kattgubben: Fan va najs!! Hoppas de tar extrapinnen nu också
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14

Pjernut:3-3 19:57

Fuck yeah!

Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Mycket riktigt, Haggan-Smolle-Jonte...säga vad man vill om Monty, humor har han i a f. Bäva Rögle! Nu blir det snurr, klapp-klapp och pang-i-planket!!1

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
fan 1-3 till Växjö inför tredje
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
superfalle: Robin Persson om han är hel är definitivt bättre än Hedman!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
oraklet58: ja vi har ju en djävla massa backar som är bättre än hedman . Låt se vi har robinson och . ???? Fler förslag
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Spelar Hedman från start idag efter sin "show" mot Luleå så är det ett stort tjänstefel av Monte`n. Har i och för sig tappat allt förtroende för honom när jag ser hans laguttagningar och oerhört flata coachning.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
bobrov: Lite fel här och där gör väl Monten men han kan ju inte va stendum, klart Jocke kommer stå i kvalserien
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14

söder över:Jag tänkte samma sak ang Hedman  alla 3 målen är på hans konto,sen tycker jag det är "kortslutning" ang. byte av målis man ändra ogärna på ett vinnande lag allra helst där man ligger tabellmässigt ok om

man ligger på säker mark då kan man labborera hur mycket som helst,nää satsa nu på jocke i kvalserien snälla.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Läste ikapp mig lite och delar de allra flestas uppfattningar av matchen ikväll. Själv gick jag med fru'n på bio isst för att se matchen i realtid. Kollade på den nu ikväll isst...

Jag vill också såga individer.

O Hedman. Är hans kontrakt med luleå påskrivet o klart eller? Jag menar kan man kosta sitt lag en förlust på ett tydligare vis än så här?

Monten spelar honom alltså likt förbannat när det återstår 1:30 av matchen? Jaja jo men det är juh också en tanke. Ante K ser boyce göra fel på isen så han går fram o ritar o förklarar vad som måste till för att det skall bli bra. Aktivt o bra. Det kan inte vara en slump att man bara ser monten med en taktik tavla under timeouter. Alltså har han möjlighet att coacha mer övergripande så som att ställa över spelare som inte gör bra ifrån sig. Vaffan är det för fel på lundström? Seriöst alltså! Har han någon skada? Vad fan ska han i båset o göra? Han är juh en bättre målvakt än bella...

Tycker att bella borde klarat av målen ikväll. 1 a målet är ett friläge och det får väl vara ok att släppa det men med klubban på plats för att täcka luckan mellan benen känns ändå ganska basic.
2an är också ok att släppa. Det är liksom ett avslut mitt i slottet som backarna aldrig skulle släppt till. Men det är ett ganska tamt avslut som bella hade täckt undan om han kommit ut lite när röran uppstod. Att skära av vinklar o göra sig stor är också basic.
3an är återigen ett friläge så det får vara ok igen då. Hedman loj far på efterkälken och gör inte minsta försök att försätta Fogström ur balans... kanske att bellissimo kunde komma ut lite och följa fogströms rörelse tillbaka mot mål o på så vis skära av och göra sig större bella har inte visat att han kan vinna matcher åt laget mer än 1-3 gånger o ändå skall han stå gång på gång.

Vidare måste grabbarna fan ställa sig frågan om det här är ok... är det ok att vara så förbannat slöa på isen som ikväll? Detta gäller alla utom Hallin Wedin Rhodin och Sterner som jag tyckte såg helhjärtade ut ikväll. Ingen jävla rörelse utan puck för att hjälpa en lagkamrat whatsoever.
Den där rasmus på luffen som skulle in med sitt vassa första pass o offensiva talanger behövs nu. Backarnas passningar var usla idag. Koncentration? Man kan inte slå pass som tvingar lagkamrater att stanna upp eller att ta ner puckfan i midjehöjd. Det är juh helt jävla uselt.
Det var pissig inställning ikväll. Vilket är jävlig pissigt. Så tråkigt att man viker ner sig så här. Rautio släppte en go del returer i farliga lägen men man kan inte beskylla tik spelarna för att visa någon större hunger framför mål.
Hallin gör det igen. Visar alla oss och sina lagkamrater vad som händer o vad som kan hända om man rör på benen o tar avslut! Basic hockey = skyttekung

Jag vill se en riktigt jävla rejäl uppryckning på lördag. Detta var inte värdigt. O för helvete lira lundström nu. Alla dessa returer håller inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14

hubbenorlen:

Håller med totalt , det var första gången under mitt liv som jag gick innan slutsignalen och det tack vare den inkompitenta "tränaren "

Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14

lincoln: En bedrövlig tillställning! Dålig inställning och fart och allt annat än bra. Ser inte bra ut detta.

 Men ännu sämre: Monten som coach! Väldigt bra formerande femmor och ett otroligt coachande...

Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Bragd-Birger: Det har ju varit så de senaste åren. Klart man är partisk, men vi håller en högre elitserieklass än Rögle.
Det enda jag egentligen är orolig för är coachingen.
Jag hoppas, och tror, att Tommy förstärker båset.
I så fall blir jag betydligt lugnare. Han gör inte såna fatala missar som Monten har gjort nu på slutet.,
Det är som att han inte kan ta beslut under press.
Två matcher i rad har han totalt gjort bort sig.
Hur fan kan man missa att ta timeout och skita att ta ut målvakten med två minuter kvar och tekning i anfallszon?
Sånt håller inte in kvalserien.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Hantverkaren: Tycker även att han som lagade plexit kan få G. I övrigt en allt igenom fantastisk slaktömning av det offensivt sämsta laget i elitseriens historia
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Hantverkaren: Väl talat. Dock så håller Hallins mål allra högsta klass enligt mig!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14

Bedrövligt försvarsspel, bedrövligt anfallsspel, medioker insats av målvakten, obefintligt engagemang, usel coachning samt usel uppslutning och stämning.

Per Hallin samt förarna av ismaskinerna är de enda som kommer undan med hedern i behåll. 

Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Bragd-Birger: Kommer Montén vara kvar nästa säsong tro? Vad gäller Murley, hur länge sträcker sig hans kontrakt?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
hubbenorlen: Sure, sure. Problemet är bara att ett av elitserielagen brukar ha en tendens att åka ur. Timrå eller Rögle? Inget, båda?
Jag är nervös som fan.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14

Bragd-Birger: Det är nog inte så enkelt. De allsvenska lagen kommer inte bara in i Kvalserien med ett betydligt lägre tempo, de kommer även in med en övertro på sig själva. De dragningar de lyckades med i sin serie kommer inte att funka i Kvalserien, eftersom tempot är betydligt högre.
Dessutom kommer Elitserielagen, tack vare det högre tempot i kroppen, ha några extra tiondelar på sig att fatta rätt beslut.
Jag tror att det var främst detta som gjorde Kvalserien i fjol till en ganska lätt resa för oss.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
El Maco: Samma här. Men jag ser det negativt att vi har så förtvivlat svårt att spela konstruktiv hockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Bragd-Birger: Jag ser det fortfarande som positivt att vi inte dragit på oss några storförluster.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14

El Maco: Frågan är vad som gäller i Kvalserien. Det är sant att det siffermässigt ser ut som att vi är nära i den här typen av matcher, men sanningen är ju att vi är ohyggligt långt ifrån. Efter 2-0 mot Timrå kan man koncentrera sig på att stänga, stänga, stänga - och det räcker allt som oftast.

Om lagen i kvalserien åker upp och lirar öppen raggarhockey är dom dumma i huvudet. Då är jag inte ett skit orolig. Åker dom däremot upp med igelkottar som förebild, så...lär jag behöva vuxenblöja.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Bragd-Birger: Även en rutten match så håller sig Timrå med i matchen in i slutminuten. Jag gillar att Rögles sämsta är så jäkla bottenlöst lågt. De har åkt på storkross, vadå, fem-sex matcher?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14

Fruktansvärt dålig match från Timrås sida. Komfortabel seger för Lule, men dom fick den inte gratis. Satan vad konsekvent dom jobbar. Samtliga spelare, alla situationer. Det spelet utan puck var Timrå inte i närheten av.

Frågetecken för Montén. Smolles inträde har resulterat i två icke-fungerande kedjor. Boyce istf Bagarn dödade Crippe/Hallin-kedjan, Bagarn och Jonte dödar allt vid sin sida.

Nej, hörrni. Det här var rent patetiskt. Att torska är en sak, att vike ner sig en helt annan. I kväll pissade man på klubbmärket.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Tre snabba nu så får jag in lången!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Bagarn hade ett fint läge -om han bara hade tittat mot mål. Istället blev det ett misslyckat passningsförsök till Jonte.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Visst var Gunno med på värmningen? Sjuk eller skadad?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Hälge: Skrämmande, hur fan tänker Montén och co
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
söder över: Vet inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Hälge: Men suck. Demontränaren slår till på nytt!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Hälge: varför?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Bellissimo i mål alltså...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Hahl Bundy: Hahahahaa!!
Hälsa från mig!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Hahl Bundy: Blandar du inte ihop honom med Amor nu?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Alla Hjärtans dag idag. Jag har träff med Ambroo ikväll.
Kommentera

Timrå IK-Luleå HF 2013-02-14
Dags för hemmamatch igen. 3 poäng eller? Jag är upptagen med annat i kväll och kan inte se matchen på plats. Skrik åt mig också. Tack på förhand!
Kommentera

1561202 · »