1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580184 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05

« · 2439200 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
empa11: Kval KAN vi utesluta.
Vi vinner o vi förlorar just nu. Jag är chill.
Vi går för slutspel men INTE kval.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
mikenomad: Ja inte ska vi komma här och tro att vi är något. Men sanningen är att vi är rätt bra i år, och ska egentligen inte behöva vara oroliga. Men kval ska man inte utesluta. Samtidigt talar mycket för att vi kommer slåss om topp 6. Men plats 13 är inom räckhåll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
empa11: I hear u. Tack Olle, tack empis. Ni har just reglerat ångestnivån i mig. Det är bra. Positivt för HS och alla andra. Jag blir sjukt otrevlig när kemin är i obalans
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
The great one: Tycker Rindell spelar upp sig match för match. Det var ett par tillfällen där han fick svårt med Luleås stundvis rätt höga press men han har ju en förmåga att slå passningar och föra puck som ingen annan i vår backlina besitter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Äh , det är Cmore's fel , dom bytte ut Lars Lindberg i sista stund
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
mikenomad: mitt glas är ju halvtomt, det är ingen hemlighet, men jag tycker vårt skadeläge borgar för fler torskar. Det borde iallafall vara så, det är bästa målskytten i andralinan som förmodligen är långtidsskadad samt tre backar som alla går in på tre första backpar. Svensson är snart tillbaka så klart, förhoppningsvis Lyytinen med.

Med det i åtanke tycker jag att en sån här torsk svider riktigt mycket. Det var en chans att hålla undan i tabellen. Ju fler matcher som spelas där vi går kort om folk, ju större är risken för misstag och fler skador. Kommande 4 matcher har vi FBK, Rögle, Skellefteå och Örebro. Tabellen kan se ganska annorlunda ut redan där efter dom matcherna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Olle: Det behöver ju inte lallas och en torsk suger alltid avföring. Visst kan jag se ett scenario där vi missar topp 6 och som den här säsongen artat sig skulle det göra mig besviken. Så visst finns det viss nerv. Men vi har 6 p ner till 7:e, här och nu känns det chill. Vi gör fan ingen plattmatch som väcker oro idag men ja, några torskar i rad nu och direktplatsen darrar. Finns inte på kartan dock att vi missar topp 10. Och hey, negativt kval är det väl förhoppningsvis inte en enda jävel härinne som ens snuddar vid
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Nu när den värsta affekten lagt sig har jag resonerat fram att anledningen till att jag var frustrerad efter dagens torsk var för att jag tycker vi förtjänade poäng. Inte arg, frustrerad. Det är egentligen denna, Leksand borta och Växjö hemma som jag verkligen tycker vårt spel mot motståndet förtjänade poäng. Resterande förluster har varit mer logiska, och då blir man lite arg på laget direkt efter.

Ha i åtanke att vi saknar OTROLIGT viktiga spelare, medan Luleå knappt saknar någon av substans.

Väger man in att vi haft några vinster där vi istället inte förtjänade poäng, så jämnar nog detta ut sig. Eller skit i det sista, det behöver inte jämna ut sig. Vi ska ha poäng när vi är det bättre laget, punkt.
Men så funkar inte alltid hockeyn och det är också en insikt. Är Lyytinen och Sheriffen tillbaka på lördag kan vi nog bjuda på en bra drabbning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
mikenomad: såg och såg och match och match. Som sagt, jag kan köpa att man inte producerar mot dom klart vassare lagen men jag har svårare att smälta att man missar så många klara målchanser i en sån här match.

Tabellmässigt kan man ju inte klaga över vår position just nu men ska man hänga kvar på topp 6, vilket man kanske egentligen inte ska, då bör man vinna dom här matcherna för mot lagen som just nu är topp 4-5 har vi inte mycket att hämta, dom är numret större på alla sätt och vis.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Olle: Nu är det ju inte så att vi är det enda laget i SHL som betalar europeiska toppspelare för produktion. Och jämförelsevis tycker jag vi har fått rätt ok bang for the bucks efter 31 omgångar. Vi kan ju inte låta sågen gå för att EP, Dahlén o co inte gör 2 mål var i varenda match
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Ja va fan säj mann!!
Vi ä urusla på hemmaplan!
På lörta ä vi redan förlorade!!
Ikväll skull vi bärg segern..
Ja ä orolig för att dä komm gå helvete nä vi int kann vinn hemma!!
Motbevisa att ja ha fel på lörta!!
Spöket Loob komm…
Fy fan va ja ä besviken ikväll!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
The great one: Håller inte med om kvalitén på Timrås prestation men absolut, målen fattades. Men det är ju det vi betalar europeiska toppspelare för att lösa så det är ju inte tur/otur när puckarna inte går in. I så fall hade ju Molinder kunnat snöra på sig grillorna och stå framför kassen för 30.000 kr/mån, det hade vi sparat mycket pengar på. Hade haft en annan inställning till det här om vi mötte Växjö, sköt 12 skott och blev nedslängda av ett skickligt försvar men vafan, vi får fyra (!) frilägen. Vi skjuter +35 skott på mål. Vi parkerar långa stunder i Luleås zon. Luleå är RIKTIGT bleka och formmässigt på nedåtgående.

Jag tycker det är en underprestation av Timrå, extra svidande är att man gör det på hemmaplan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
kattan: Kluven om Erixon. Han käkar väldigt många minuter, spelar enkelt och smart. Däremot är han otroligt långsam på skridskorna, tycker också han har en tendens att ta väl många utvisningar och oftast beror det på att han inte hänger med i tempot men återigen så spelar han ju väldigt mycket också. Nu kanske inte han lyfter den tyngsta lönen heller så han är ok. Rindell har spelat upp sig något dom senaste matcherna men tycker det känns märkligt med 2 år på kontraktet där. Som du säger, två riktiga bomber i form av backvärvningar behöver vi.

Eronen VS Stenqvist, där lutar jag åt Eronen. Han är den enda backen i Timrå som konsekvent får puckar på kassen. Svensson och Stenqvist skjuter en del men nästan alltid i fel läge. Ren spekulation men känns inte som att Edfeldt är beredd att ta klivet. Svenssons ålder börjar ta ut sin rätt, tveksamt om han spelar kontraktstiden ut. Lyytinen är en no brainer.

Lyytinen - NY
Erixon - NY
Strömberg - Eronen
Rindell - Svensson

Edfeldt/Melander
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Olle:

Ja, vadå. Var ju målen som saknades.
Vi skapade tillräckligt för att göra 4-5 mål ikväll. Ibland vill inte pucken in bara. Vi vann skotten i alla perioderna. Hade vi kvitterat i slutsekunden och vunnit i SD men med exakt samma spel resten av matchen så hade nog merparten här inne tyckt vi gjort en Jvligt bra match. Nu är det bara ett gnäll. Fast vi inte alls gör en dålig match. Hylla backarna istället som kliver in utan rutin och gör det bra. Vi släpper in 2 mål enbart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
söder över: vi vann inte… men skit i de, alla fick delta och det är de som är det viktiga :)<3<3
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
kattan: skippa Erixon och behåll Eronen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Bronsmatchen i J-VM är bizzare!


7-7 Sverige kvitterar med 21sekunder kvar…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Kerstin_k: blev imponerad av Melander i större delen av matchen. Han borde få spela mer
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Nu är snart Malmö utom all räddning.
Vad ska dom hitta på? Här kan man snacka om att vara en lycklig TIK supporter! :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
USA ser ut att ha gjort 7-6 efter Örebro produkten gav dem ett PP
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Kerstin_k: Mer hoppbackar så löser det sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
kattan: Vet att det ligger en övergiven hoppbacke efter E14. Den kanske Kapanen kan ta sikte på. Sedan går det säkert att kolla med Modo om dom använder sin hoppbacke.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Olle: Får vi in två toppbackar tycker jag det ser bra ut.

Erixon - NY (toppback)
Lyytinen - NY(toppback)
Strömberg - Rindell
Svensson - Edfeldt

Erixon och Lyytinen är dom enda som i nuläget som går in på två backpar. Rindell har väl potential, kan bli bra med en defensiv kugge i Strömberg/Svensson.

Vet att många gillar Eronen, hade inte varit emot en förlängning EGENTLIGEN, men han går inte in på två backpar och bakom där ser det ganska tjockt ut. Ska väl vara om vi vill ha en bred backsida där konkurrensen är stor. Spännande att se hur Kapanen ser på saken.

Bland forwards finns det lite mer platser att förändra på. Vår forwarssida idag känns lite överskattad sett till snacket som gick inför säsongen. En av seriens vassaste forwardssida sa dom flesta. Inte riktigt så har det väl varit, Botten 6 är extremt trubbig. Men som tur är har det räckt med en storspelande JJ, tight defensiv och en effektiv 1a kedja. 2a kedjan har varit bra till och från också ska tilläggas. Såg att vi skapar minst chanser i hela ligan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
sargad: Tyckte nog att Melander var den som gjorde det bäst. Han blev också, vad jag kunde se, belönad med mest speltid av dom. Men jag kan ha sett fel.

Kan ju också bero på att jag hade absolut minst förväntningar på honom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
sargad: Edfeldt hade det riktigt jobbigt ikväll. Rindell helt okej, men orkar inte riktigt med så här mycket istid, än. Melander mycket positiv överraskning, spelade moget och klokt. Visade heller ingen respekt i närkampsspelet!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
sargad: helt ok! Men dom är tunna och Luleå är ju som Malmö med mer teater…

Det är kanske inte deras bästa förutsättningar.
Luleå checkade riktigt hårt dessutom på våra backar eftersom vi är kända för att röra till det för oss själva då…

Men Melander klarade sin uppgift med bravur.

Edfeldt är ju sedan gammalt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Kerstin_k: faktiskt lite småskoj...... sköter Jonte Hedström Timrås twitter numera?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
TD: Eronen var kung på isen spelade dessutom halva matchen över 29 minuter
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
söder över: Håller med, men just jobbet och förståelsen över hela banan.
Wow.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Nu såg jag inte matchen och då är det oftast enklare att skriva med mindre bokstäver och inte i affekt men vi måste ändå förstå att det inte är rimligt att säljs 3-5 spelare vid varje förlust.

Hur skötte sig våra (3)unga backar i afton?

Något som är surt med förlusten är att vi inte lyckas bygga hemmaborgen. Skulle gärna byta ut 6-9 poäng borta mot att de tagits hemma. I förlängningen så kan vi ju tappa i publika hemmasnittet om vi förlorar oftare än inner.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
UbbeNils: mm men det är en jävla tunn linje.

När han ska bli kreativ och skapa saker…

Ja då blir det punktering nio gånger av 10.

Han skapar inte mer än vad Boyce gör.
Men han är tung att möta jagar skiten ur vem som helst och i den där rollen i PP är han hundra!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
hjärtat i halsgropen
stenqvist är i egen zon
nåt ja inte hajjar, varför skjuter han aldrig?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
kattan: Stenqvist har ju inte visat sig vara den där toppbacken som han värvades för att vara. Det borde gå att hitta något vassare för den slant han kostar. Känns ändå som en potentiellt tacksam silly för Kapanen nästa säsong. Stommen har vi, det är väl bara backsidan som behöver göras om i grunden?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Gillar Alvarez som han spelar nu, en helt annan hockeyspelare än förra säsongen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Om inte nån back kommer tillbaka på lördag får boyce förbereda sig på sin första 25 min-match
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
The great one: Bara en sån liten detalj som ”mål” som saknas i matchen alltså? Inget centralt begrepp alls, Kanske nån kan tipsa ante om det till nästa match 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
kulltorp: ja det gjorde ja Kulltorp.. blir så jävla övertänd..ber omursäkt .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
UbbeNils: mm… jag förlåter dig.
Det är fel på dig men du är den du är och det är ok! 😉

Som Timrå supporter ska man leva i misär!
Det är en plikt!


Givet hur truppen ser ut med Edfeldt och Melander i ordinarie backpar och Wedin hos doktorn…

Vaffan ska man förvänta sig lixom.

Laget måste förstärkas!
Wedin lär inte snart vara tillbaka och backsidan är för klen från start.

Förstakedjan borde man splittra för dom fastnar i egen zon för ofta och bidrar för lite framåt. Dom får till en 3-5 målchanser men saknar skärpa i sista delen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
J.J 4+, trots 2 mål ,inte hans fel
resten får underkänt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Vilket otroligt gnäll efter en helt klart godkänd insats. Vi är ju bättre än Luleå i det mesta. Målen som saknas ikväll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Kerstin_k: Personligen hatar jag att förlora alla matcher men det finns torskar och torskar. Känns i ärlighetens namn som att vi har spelat oss till lite ”andrum” i tabellen även om den är jämn. Vi har bara nyckelspelare på skadelistan, det är inga dussinspelare där. Jag förlorar hellre en sån här match där vi förväntas förlora än när vi har fullt lag.

Som du säger så retar ineffektiviteten men hur många såna här matcher har man sett genom åren? Vi är inte dom enda som blandar och ger i resultaten, det är många lag som har större problem än oss. På förhand förväntades vi bli ett kvallag igen, skulle vi sluta topp 6 året efter vi kvalar oss kvar så är det en sån osannolik förbättring. Allt annat än kval tycker jag är godkänt, play in är en klar överprestation.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Olle: En annan given dump är Stenqvist. Inte ens en diskussion.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
TD: Det känns som att vi hade kollektiv Covid spridd i truppen.
Hanzl t.ex. slog väl knappast en passning rätt.
Många så loja ut och helt utan drag under skridskorna.
Skärpning till på lördag tack!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
söder över: Jag är bara sån, oavsett vad det gäller :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Rödluvan: Skönt med lite twitter-krig mellan lagen. Det är lite för lite sånt kan jag tycka. Givetvis ska det vara med glimten i ögat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Sputnik: Det funkade, kände bara för att skriva just här
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Modano: Ove är här och lugnar ner. Det kunde ha varit värre!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Kerstin_k: utan dom hade de förlora Luleå var hetare och behöver poäng För Timrå måste det bli enklare spel spel mer kyla framför mål fullt godkänd match försvaret
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-01-05
Andersson: Tillägg till mitt föregående inlägg; det värsta med den här förlusten är inte förlusten och det ineffektiva spelet i sig. Det är att Gustavsson och Komarov fick lämna som vinnare.

Det är fan i mig värst.
Låst ämne

« · 2439200 · »