1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580493 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11

369753 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Skarin: Ja men vad är det man säger....Smaken är som baken eller nått sånt va???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
wesse: Brukar vara svårt att komma överens om betyg.
För mig var Krykov godkänd igår, inte mer.
Och du hade gett honom en fyra. Ja, där ser man.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Captain Crash: Ja det är ju inte omöjligt det heller...Det är ju aldrig fel att vara i tidningen ju....*Asg*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
jalla: Eller så är allt snack om comeback bara en PR-kupp från UD´s sida. Han kanske bara vill hålla sig media-levande ett litet tag till...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
spanarn: Hehe...varför flytta till HV71 när man nyss har snickrat i hop en kåk i Östersund...Tror inte att det blir nån comeback alls för honom jag....Han har lagt av på allvar tror jag......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Måndag, första dagen i veckan då allt kommer att klarna i säsongens mest hypade fråga...
Saxat ur HV´s forum idag:
"Tänkte bara höra om någon har hört något nytt om Dahlen, han skulle ju bestämma sig nu i veckan säger ryktena. Det vore ju härligt om han kunde komma till HV och vara en tillgång i slutspelet men han måste nog in omgående för att få upp matchtempot så han kan platsa. Om han gör comeback så lär det ju med all sannolikhet bli det sista han gör i sin karriär så då hoppas jag verkligen att han inte sviker sitt gamla lag HV med att gå till något annat elitserielag. Dessutom är det ju rätt osmart att gå till Timrå eller Modo eftersom han bör sikta på ett lag som har chans till SM-guld, jag menar det är väl det Dahlen är ute efter om han nu gör come-back så tätt inpå slutspelet. När det gäller Frölunda och DIF skulle det kännas ännu bittrare eftersom de lagen är direkta konkurrenter till HV"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
JimmyH: Ja det lät ju som det var så det var menat iallfall....Men jag tycker nog att alla stämde jag...Tyckte at Krykkov inte precis gjorde nån bra insats igår jag heller....Tyckte han verkade slö....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
wesse: Så man ska inte ta betygen på allvar för att du tyckte 1 av 18 betyg var fel?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
JimmyH: Gäller alltså spelarbetygen?? Vill man vrånga till det så får man göra det.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
wesse: "Ger man Krykov en två efter matchen igår kan man inte räkna med att bli tagen på allvar."

Vad menade du då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
JimmyH: Vart skriver jag att matchrapporten inte ska tas på allvar??
Läs vad jag skrev en gång till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
wesse: Du håller med om 17 av 18 betyg men tycker inte att matchrapporten skall tas på allvar för att han inte tyckte som dig på alla spelare?

Jag tycker också att Krykov skulle haft ett högre betyg men smaken är som baken. Tycker det var en bra matchrapport.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
JimmyH: Öriga betyg håller jag med om, man Kryckan ska ha en hög trea snudd på fyra. Förövrigt spelade han bara med Gunno var tredje byte och i PP. Problemet är ju Robban som åker ivägen för allt och alla just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
wesse: men Krykov ah ju varit mycket bättre än Robban O Gunno.... O när ska de släppa för mackans målskytte då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
wesse:
Tycker att han och Gunno bara har åkt ivägen för varandra de senast 2 matcherna
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
wesse: Vad tyckte du om texten och de övriga betygen då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Läste match referatet på tikare.se. Ger man Krykov en två efter matchen igår kan man inte räkna med att bli tagen på allvar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Skönt med 3 poäng ikväll också. Men spelet fungerar fortfarande inte. Idag var det nästan ännu sämre än mot Brynäs. Framförallt är det uppspelen som inte fungerar. Även powerplayspelet är bara att glömma. Mot Luleå kommer det att krävas ett TIK som börjar spela hockey igen.

Manderville matchens kung.

Nordgren och Robban helt under isen.

Sjögren bland dom bättre.

Det är en styrka att vinna fast vi spelar uselt.

Tacka Kapanen för 3 poäng.

Publiksiffran var imponerande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Bragd-Birger: Jo, det är historia nu. Tror också att det blir lika tufft som det brukar, Luleå har e.u. börjat spela "slutspelskockey" vilket brukar innebära ännu mer avancerad klubbteknik än vanligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
U137: Men då stod inte Kapanen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
U137: Då var ju å andra sidan Timrå extremt brandskattat efter avstängningshistorien. Bosse silade ju rätt duktigt t ex. Nä, det blir nog lika jämt på tisdag som det varit i de senaste två fajterna. Förhoppningsvis med rätt segrare även då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Bragd-Birger: Right, deras bortastatistik skrämmer inte. Tyvärr kom deras första trea på bortais i SA, inget gott omen ...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
U137: Luleå är alltid på G när man haft hemmamatch. Sen åker man buss lite så vips, torsk igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Frella: Hårda bandage . Timrås resultat på sistone har väl knappast spridit någon galloperande skrämselhicka norrut. Luleå verkar vara på G och MoDo gjorde bra ifrån sig senast. Brynäs och Malmoe får nog räknas som ett betydligt enklare motstånd än bäde LHF och MoDDo. Det visar också att det inte finns några enkla matcher , varje match är i det här läget en måstematch.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Hälge: 1-0..Hade vi förlorat med 0-1 så hade det blive enkel biljett till alnö bron. dom som tippade att det skulle bli en mål fattig match hade ju rätt iaf :) Men f*n va spännande det var. Man va ju alldeles skakis. Mer än vanligt alltså. 3 pinnar till.. Hoppas vi fixar lule på tisdag nu då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Bragd-Birger: Jo samtidigt är det ju kul att vi verkar kunna grisa till oss segrar, kan behövas mot de bättre lagen.

Självförtroendet måste stigit iochmed två raka vinster nu och vi kanske får se gamla Timrå på tisdag, kan nog bli lite utav en slutspelmatch med hårda tag då. Luleå är ju känd för sin hugg och slå hockey. Bara hoppas att Timrå kan stå upp, brukar ju inte passa dem, verkar vara lätta att få ur balans i sånna matcher.

Tror det kommer behövs några poäng fler än så faktiskt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Frella: Robban tycker jag var okej idag, men inte mer. Hur som helst så måste fler spelare kliva fram för det är ju som du säger att idag så får vi tacka Mandy och Kimmo för segern.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Frella: Otroligt starkt att ändå vinna dessa två skitmatcher som varit. Tyder i a f på någonting som ger hopp om en ljusnande framtid.

Äckligt jämn tabell i år. Trots att Modo varit usla hela säsongen är dom bara sex pinnar bakom. Och LHC, som varit obehagligt bra en längre tid och tokvunnit, är bara sex framför. Kan gå hur som helst.

14 matcher kvar, och förmodligen behövs ungefär lika många poäng för grejat slutspel. Borde inte vara några problem. Fem vinster och nio förluster...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Hälge: Tyckte Hallin och Nordgren ändå var bra idag, dock vill jag se mer av Crippe, Robban och Gahn. Idag var det ju iofs i stort sett Manderville och Kapanen som vann matchen åt TIK, så många öppna lägen som MIF fick, ska man vara glada att man vann ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Frella: Ja, det var ingen höjdare, direkt. Främst gäller det väl att få igång lite fler spelare. Nordgren, Hallin, Matthiasson m.fl måste komma igång igen för att det ska kännas bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Hälge: Detta måste varit årets sämsta match, alla kategorier. Nu har vi gjort den, nu måste vi höja oss till Luleå och MoDo matcherna, riktigt viktiga matcher framöver, sedan Luleå och MoDo borta oxå. 7-9 poäng där och det känns jävligt bra framöver.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Grattis TIK !
Bra att Kapanen och Manderville är stabila. När de övriga i gänget kommer tillbaka i form så blir vi ännu farligare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Portello: Jag hoppas att vi höjer oss spelmässigt, annars kan vi få det svårt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
JOY: Tror att en viss Kapanen blir ett STORT problem.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Portello: Det blir nog inga problem för Luleå på tisdag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Hälge: Det kan nog behövas eftersom ni ska möta oss på tisdag. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Chief: Jag tycker att du ska nämna dom många gånger. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
En dag på jobbet,men GUD VAD SKÖN SEGER!!!!!!!!!
TACK Timrå IK.............nu väntar Luleå HF på tisdag....nu tuff fight!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
wheppa: Tre poäng och dessutom fick Kapanen hålla nollan. Kändes lite svettigt där ett tag, men desto skönare nu. :)

Kapanen och Manderville kommer att få ett särskilt omnämnande i kvällens aftonbön. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Grattis till segern, det glömde jag skriva.

Känns väldigt tungt att skriva det dock efter 3:e raka bortamatchen utan gjorda mål och över 100 skjutna skott från MIF håll :(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
lizzard:

stämmer bra det, MIF har chartrat ett plan och säljer ut platserna som blir över till sina supportrar vilket man även gjorde i matcherna mot Luleå och MoDo ett smart drag för att dels få tillbaka lite pengar för chartringen och samtidigt få lite extra stöd på bortaplan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Efter regn kommer solsken!
Nu blickar framåt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Madde: Tydligen hade dom åkt upp med spelarna..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Xcool85: Fast det verkar sitta hårt åt ..........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
U137: Yees!! Örnarna - Hökarna 1-0!! =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Xcool85: !-0 Manderville !!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Madde: Vad sägs om en invassion till Malmö den 12/2? ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Det verkar vara många malmösupportrar här uppe i Norrland idag. Tänk om vi kunde vara lika många som åker ner till Malmö :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
mangan: Snarare för bra, man får ha 3 överåriga med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
TD: Han är väl framförallt lite för gammal för den serien?
Kommentera

369753 · »