1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599492 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
tjobba: Håller med, det räcker att dom spelar tillsammans i PP. Rattie får bära mer puck när han inte spelar med Hanzl också vilket han gör riktigt bra när han kommer med fart.

Såhär vill jag att vi ställer upp idag med tanke på skadeläget.

JJ

Westerlund - Svensson
Laleggia - Erixon
Zajac - Bohm

Wall-E - Hanzl - Hartmann
Lodin - Andersson - Rattie
Lööke - Lundin - OJ
Boyce - Blomman - Alvarez

Skadade/Utlånade: Didde, Madsen, Carlson, Liljewall, Liljegren och Olofsson

{9386}: Är det bara jag som tycker splittringen av Rattie och Hanzl var ett genidrag? Tycker båda har varit bra hela tiden men nu tycker jag båda har växlat upp ännu mer. Hanzl är dominant så fort han är ute på isen. En klasscenter som är smart och som dessutom tar ett grymt bra defensivt jobb. Rattie är en otrolig måltjuv som nästan kommer till mer lägen nu än när han spelade med Hanzl.

tjobba: kommer bli en tuff uppgift ikväll för Timrå, ett revansch suget Malmö efter en dålig tid kommer bjuda upp till dans, Malmö spelar tufft och tungt. Kan vi mobilisera våra styrkor och spela smart och behärskat där alla jobbar för varandra ikväll så vinner vi matchen.

Knylan: Det är taget! De andra 3 bottenlagen har vi ju slagit senaste veckorna. Bara Malmö kvar som vi inte ens mött än i serien. Seger i kväll så är vi ikapp flera lag i tabellen. Eller, det får man väl ändå säga att vi redan är. 3-5-6 poäng upp till några lag är ju ingenting. Men nu lever SHL för oss. Allt är öppet nu. Det kan bli kval, ingenmansland och även slutspel. Kul med hockey nu!

Mot Malmö är man på plats igen precis som mot Rögle och hoppas vi kan lugga ytterligare ett skånelag på poäng. Kul o se MPS igen också och jag blir inte förvånad om han hänger en kasse för han vet ju hur man stänker dit dem i vår arena.

Knylan: Det är knepigt det där. Inför Rögle hade jag gett upp innan domaren hade släppt pucken, mot Malmö har jag gott hopp, men är det inte just då det brukar gå åt skogen? Har de samma energi som mot Rögle och Oskar är jag inte rädd.

Knylan: Låter bra!

Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Ska vi säga 4-0 och en bärgad tolfteplats?

« · 2261113