1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581935 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15

« · 2651491 Till forumet


Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Blir det stående ovationer för Alvarez ikväll?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
? Läget i laget

Alla ser ut att vara tillgängliga. Sebastian Hartmann fick ett skott på sig i matchen mot Frölunda, men det ska inte vara någon fara. Emil Melander är fortsatt utlånad till Sundsvall Hockey. Två spelare stryks ur truppen efter värmningen på matchdagen. <--- aha ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Mr.Galenhök har inga ingångar i Timrå längre förutom J. Engström. Och det är inte värst mycket.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
10 match återstår....
En VINST ikväll...inge annat ä acceptabelt!!!
Ikväll firt vi Lanner 💪💪💪❤️❤️❤️
Å vi börjar redan nu 🥳🥳🥳
Alla till SYDKRAFT ikväll..
Själv häng ja i hemmabaren från kl 10:30 mä uppsnack och analys...å Lönnå på högsta på Grammofon!!
Bolage öppna 10:00..
Vi ses där...🔥🔥🔥
Ge oss FRID å VINN ikväll rabbuslingar å låt dä rinna lätt I strupuslingen 🎉🎉🎉
Nu gå vi stenhårt för TOPP 6 🤟🤟🤟
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
SMÅLAND: Ja en vinst mot Malmöe är ett måste om vi ska ha något att göra i topp 6, vilket är viktigt om vi vill gå långt i ett slutspel. Underskatta inte pågarna, men spelar vi som vi gjort den senaste tiden så bör det lösa sig. Är mer orolig för derbyt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
SMÅLAND: Vad gäller backsidan så känns den inte kompellt utan Rindell. Vi tappar för mycket offensiv kraft om han försvinner enligt mig.

Vad gäller Oskarshamn så undrar jag inte om det var nådastöten att Karla nu är borta resten av säsongen. Blir mycket förvånad om de inte åker ut i år. De kommer sedan att gå samma öde som Karlskrona till mötes och vi ser dom aldrig i högsta serien igen. En parantes inom svensk hockey, liksom Östersund var det i svensk fotboll. Gillar Östersund och hoppas se de i allsvenskan igen, men är tveksam. Utan Kindberg går det nog inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Läste idag att Finland återinför kvalspel i sin liga nästa säsong, så det innebär nog att färre klubbar kommer vilja släppa spelare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Zäta75: Att vi i a f tog en pinne efter ett uppehåll ser jag som ett steg i rätt riktning och jag tror på seger ikväll men Malmö kommer nog bli tuffare än många tror.
Ska vi gissa på en 3-2 seger där Boyce snubblar in 3-2 i mitten av 3e och sedan sitter man med andan i halsgropen resten av perren.

Ser jag Björn Pettersson på gymmet idag ska jag kolla vad han ser i kristallkulan. Han var ju "spot on" om att det skulle bli oavgjort och straffar mot Frölunda i a f.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
JanneH: Ja ett fall framåt. 1p är bättre än 0. Nej, Malmöe är ju inte dåliga så vi kan inte underskatta dom. Det har de visat tidigare när de har vunnit mot oss i år. De håller inte Oskarshamnsklass så att säga utan något bättre. Viktigt att göra jobbet ikväll.

Hälsa Björn. Jag tror att han liksom jag tror på en Timråvinst. Själv har jag varit på gymmet 2 dagar i rad så det blir vilodag idag. Brukar köra varannan dag, men fick för mig att köra ett nytt schema nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
JanneH: Jag har spelat på Timråvinst och Färjestadsvinst ikväll igen. I tisdags var jag 9 sekunder från att få in den dubbeln...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
JanneH: malmö tycker ja vi haft svårt för hittills denna säsong, ironiskt har vi ifs vunnit alla mot dom va?
men nej, vi är för bra för dom just nu. gissar att marmeladen får släppa en 4-5 puckar medan Juel släpper max 1
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
SKRIDSKOSKENAN: Så du tror att Juel står. Intressant. Jag tror att man fortsätter med JJ, men han skulle behöva vila lite snart kanske. Och vi har förlorat mot dom borta 1 gång i år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Zäta75: Tycker det är en alldeles för viktig match att ställa Juel i en match som vi måste vinna. Mot Växjö borta hade det varit läge att ställa Juel. JJ bör stå kommande två matcher iaf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Turkiska Tiken : Alla matcher kommer vara livsvikta framöver. Då måste JJ stå 10 matcher till i rad om vi skall gå på det scenariot.
Inte jätteoptimalt om vi skall ha en målvakt som är fräsch och i zonen inför slutspelet.
Jag har gärna 2 målvakter redo som är lite varma i kläderna i allafall.

Juel är ingen dålig målvakt. Han är precis som JJ en målis som måste få ett gäng matcher i sig på raken för att komma igång och bli varm i kläderna.

Han var trots allt också veckans målis i expressen med flertal hållna nollor inom loppet av en vecka.
Tonerna här inne var då att vinhade vår "förstemålis"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
SKRIDSKOSKENAN: nejdu vi fick ordentligt med pisk av Malmö i förra mötet. Då var det bara ett lag på isen, och det var då fan inte vi.

Vi har 2 jämna matcher och en där vi blev direkt överkörda i SHL 23/24.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
vonDöbeln: Då vi mötte Miffona senast var väl när vi var i botten och allt det här med Ante uppdagades?

Känns som både MIF och TIK är i ett helt annat skede och självförtroende just nu.

Med det sagt skall vi inte underskatta Miffot, men vi borde och skall vara favoriter inför matchen.

Upp till boysen att visa att vi vill vara med i topp 6 racet nu!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Sputnik1: Malmö hemma är en match man måste vinna, det är inte Växjö borta med 6 raka segrar i bagaget. Ypperligt tillfälle att ställa Juel, som kan komma in helt utan press. Har inte sagt att JJ ska stå 10 raka till. JJ är våran 1a målvakt. Det är i det läget vi hamnat i.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Zäta75: finns det nåt av värde att plocka från Oskars när dom åkt ur?
Nån på backsidan?... tveksamt dock med tanke på hur dom läcker bakåt.
Hade vi haft topplagens budget hade vi kunnat värva Karlkvist för att endast spela PP, absolut ej i fem mot fem med tanke på hans -35 i +/-
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
vonDöbeln: skrev ju jätte tydligt att ja tycker vi haft svårt för dom. mindes bara inte att vi torskat 1.

6-1 ikv.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Zäta75: aa resonera så att ja tror man vill hålla jj fräsch i slut tampen och nu har han dessutom typ 160 mil buss i kroppen och en tuff match på de.

tror man utgår från att man vinner ikv oavsett vem som står och därför får juel chansen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
BlackBay: Just nu ser det ju ut som att vi redan gjort klart backsidan kommande säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
BlackBay: Lodin!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Bucker: Nej tack. Det är inte en karaktär jag vill förknippa med Timrå IK.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Glöm inte bort att förbeställa din tisha innan det är försent.

300:- per tisha.
Märk betalningen med färg på den du vill ha följt av storlek.

Det röda i bakgrunden på ”TIMRÅ IK”-märket kommer inte att synas på slutprodukten. ❤️🤍💙

Swish: 0730586674
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Bucker: Lodin skulle jag inte ta i med tång. Har åkt dit för knarkinnehav fler än en gång. Han har bevisligen inte kunnat uppföra sig enligt vad man kräver av en elitspelare i flera aspekter. Det är inte frågan om OM bara hur mycket problem han tar med sig in i klubben.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Zäta75: Björn var inte där idag... så nu har jag ingen aning om hur det kommer sluta ikväll
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
BlackBay: Engsund!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
JanneH: Det är ett oskrivet kort helt enkelt. Svenska spel har 1.70 i odds på Timrå iaf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
BlackBay: Engsund kanske?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
JanneH: Bara det inte går som i februarimatchen ifjol 3-6(1-0,1-0,1-6)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Chrille: nån som vet vart vi låg i tabellen förra säsongen efter lika många spelade matcher som nu?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Sputnik1: Logan Hutsko, 25, har bara varit i Modo i några månader efter att han anlänt under säsongen från Oskarshamn.

Nu lämnar han för spel i finska Kalpa.

Han ska redan ha lämnat Örnsköldsvik efter ha varit helt petad mot slutet.

Hutsko gjorde inte en enda poäng på 15 matcher för Modo
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Patrick Polly: Känns som vi behöver lite mer spelskicklighet än Engsund kanske?
Vi har väl typ Didde som samma speltyp.

Nässén in ger väl lite mer kreativitet på backsidan, men så ser vi ju ut att tappa Rindell med.

Vi har ingen riktig Powerplayback kvar då i mitt tycke, med näsa för mål.

Nässén och Forsmark är ju mer spelfärdelande backar, vilket är bra för den delen. Men några målskyttar är de ju inte.

Så i min bok behöver vi få in en till back som kan ersätta Rindells offensiva kvaliteer.
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Sputnik1: Artikel från idag i ST:

"Nyckeln i slutstriden: "Nu är det krig"
15 februari 2024 07:00

Timrå IK är inkastade i ett getingbo med goda förutsättningar att klättra i tabellen.

När laget går in i grundseriens tio sista omgångar gör de det med bättre förutsättningar än i fjol.

– Det gäller att kliva in i ”slutspels-mode” redan nu, säger tränare Ante Karlsson.

Tabellen, och därmed även jämförelsen med förra året, haltar något. Men det går inte heller att komma ifrån att Timrå IK har spelat in fem poäng fler än vid samma tid förra säsongen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Rip Kirby: Tack! Snarlikt scenario där vi avslutade serien starkt vill jag minnas.
Däremot har vi ju en match mer spelad denna gång. Där Luleå dessutom teoretiskt kan gå om oss med en mindre spelad med.

Förhoppningsvis kan vi vinna och få lite resultat med oss på köpet ikväll!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Rip Kirby: NU ÄR DET KRIG!

Spelschema för slutspurten. Varje poäng blir viktig.

Observa att vi har våra konkurrenter LHC, Luleå och Leksand de 3 sista omgångarna. Tänk om allt avgörs mot Leksand borta i sista matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Zäta75: Bra scouting där av Hinken! Eller?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Tom Topp: "Han ä rätt kass å dä ä sant dä" ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Zäta75: Hur fan lyckades de som planerade schemat få till det så raffinerat att alla 3 lagen vi slåss om positioner med är det 3 sista matcherna? :-O
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
JanneH: "6 poängsmatcher" har sällan varit mer talande.

Det lär ju bli lika rafflande sista omgång som förra säsongen. Förhoppningsvis handlar det bara om vi kommer hamna på 5:e eller 6:e plats..

Pallar inte med en liknande holmgång igen som mot Rögle förra säsongen.. Hua
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Rip Kirby: Vi gör framsteg m a o... hoppas avslutningen är linjär med förra säsongen bara
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Sputnik1: Vi har slarvat bort en hel del poäng i år. Bl.a runt jul/nyår när vi vara svaga under 10 matcher. Annars vore vi rätt safe nu. Men det är bara att jobba på som vi gjort och vara ännu noggrannare så kommer poängen ramla in
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Zäta75: Ja matcherna mot HV och LHC svider ju extra hårt just nu. Hur vi kastade bort de där 3poängarna.

Hade varit lite mysigare med de där 6 poängen att gå på just nu..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Zäta75: Samtidigt så har vi tagit poäng när vi inte förtjänade det också, sånt där går oftast jämnt ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Sputnik1: ingen av de andra 3 lagen möter varandra i de sista 3-4 omgångarna så tyvärr har vi inga sådana där matcher där de plockar poäng av varandra att tillgå där i slutet av grundserien
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Har suttit och räknat lite på poängsnitt samt målskillnad utifrån Hemma/Bortamatch, och jag har landat i att 88 poäng borde räcka, givet vår relativt sett dåliga målskillnad.
Detta skulle innebära att vi måste ta 20 av 30 poäng sista 10 matcherna. 6 av dessa är på hemmaplan, där vi också har aningen bättre poängsnitt.

Kvarvarande matcher kan delas in enligt följande:
-Måstematcher mot bottenlag: Malmö (H), Modo(B), HV(B) och IKO(H). De 3 förstnämnda kommer nu på rad.
-Salig blandning av övriga matcher: Växjö(H), Örebro(H), Skellefteå (H). Idel hemmamatcher.
-Matcher mot topp6 konkurrenter som vore mumma att vinna: LHC(B), Lule(H) och Leksand(B) Dessa matcher är våra 3 sista för säsongen.

Hur dessa 20 poäng ska fördelas kan man fundera på, men bäst chans är det ju på de första matcherna. SItter därför och ber till alla hockeygudar, vanliga gudar och asagudar att vi får en flygande start kommande tre matcher. Om inte så känns det ju jäkligt skakigt att behöva ta ikapp poäng mot lagen i sjok 2(även fast det är hemmamatcher).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Sputnik1: men vi hade kunnat vara Modo också! Då hade det varit onödigt spännande!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Håkkybåkky: Har gjort samma analys. Och ikväll hemma mot Malmö är det ett måste med 3p om vi vill sluta topp 6.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Trodde Juel skulle stå idag . JJ var kanon senast , hoppas inte han sliter ut sig bara
Låst ämne

« · 2651491