1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581395 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15

2652730 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
NDR: Man kan inte förvänta sig att alla bärande spelare ska ösa in poäng hela säsongen. Sen ska man väl vara försiktig med att säga ”han tjänar så mycket så han ska prestera” när man egentligen inte vet vad spelaren tjänar. Jag tycker våra hemvändare ”växeldrar” denna säsong. EP var grym i början när andra var sämre, just nu är han i en rejäl svacka och då har andra steppat upp. Anledningen till att vi inte får full utväxling från start är att det egentligen tagit ante 35 matcher plus försäsong för att hitta kemi i kedjorna.

Sen tycker jag man kan titta på enskilda spelare och ändå kräva lite mer. Dahlén måste vara vår bäst betalda spelare genom tiderna? Vi släppte Rattie, en erkänd toppspelare, för att få plats med vissa hemvändare. Rattie leder poängligan och är en stor bidragande orsak att humlan LHC är i toppen av tabellen och inte nere och slåss om kvalplats. Jag tycker inte riktigt att Dahlén fyllt hålet som blev när vi tappade Rattie. Det ställer krav på andra att kliva fram. Alla måste inte snitta 1 poäng/match men någon måste nästan göra det.

Dahlén är bra, Lander är bra, EP är ok, Hanzl är bra, Wedin är bra men det är bara Hållander som går på 100% Ska man sikta på topp 6 så måste kraven på bärande spelare vara skyhöga, så bra är ligan. Är man ok med plats 7-10 i tabellen så finns det inget att klaga på i Timrå IK just nu tycker jag.

Sen skriver man saker i affekt, det är klart att ingen hemvändare ska sparkas. Vi gör en bra säsong! Men vi har bekymmer på backsidan nästa silly, jag tycker man bör möblera om backsidan rejält. Vi har bra forwards, vi har grymma målvakter, det är bara backsidan (och ineffektiviteten plus dåligt PP) som hindrar oss från att bli en toppklubb som jag ser det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Sputnik1:
Det är mycket märkligt att zebrorna kan missa allt under en match. Men var det inte Sjöqvist som var grosshandlare i Åsa Nisse filmerna, han var lika konstig där. Har domarna ingen moral. Att man friade för att han inte tappade pucken, varför friade man inte vid 3 mot 3 för Malmöspelaren tappade inte pucken där heller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Sputnik1: Vem kollar om Kollar kollar?🤣
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Sputnik1 Parodi..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Herminator: Om Kollar känner sig rånad på 3 poäng så kan vi köra ett videokollage på alla solklara missade utvisningar vi inte fick med oss.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Turkiska Tiken : Underbar presskonferens med Ante och Tomas.
Kollar känner sig bortkollrad efter att ha tappat segern och ändå varit i ledning 2 gånger.
Påminner lite om en unge som tappat isglassen i sandlådan.
Skyfflar över micken till Ante sur som aldrig förr och vill bara bort från tillställningen.
Vilken underhållning! =)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Sputnik1: Plus att Finland öppnar deras liga. Finska lag kommer inte vara lika villiga att släppa spelare nu när saker kommer stå på spel. Skrev allt detta förut, men uppenbarligen är det vissa som inte läser vad som skrivs.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
The great one: För att lönerna i AHL höjts rätt markant, där spelare som hade kunnat komma till SHL förr kanske väljer att stanna kvar på ett annat sätt.

Schweiz har utökat sin kvot med utländska spelare rätt mycket och SHL kan inte i närheten matcha lönerna där heller. De är ju nästan nya KHL på så sätt.

Sen finns det spelare som kört i KHL och är "bannade" att spela i SHL nu på det, plus att vissa faktiskt valt att spela vidare i KHL ändå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Sputnik1:

Varför är marknaden annorlunda nu jämfört med tidigare säsonger då?
Nu har vi ju ingen konkurrens med KHL heller längre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
The great one: Jag tror absolut inte marknaden är död, speciellt inte innan sommaren. Grejen är den att sportcheferna får lära sig att bygga mer brett från start nu istället när marknaden är lite annorlunda.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Rip Kirby: '' njuta '' var det ja . Dom 2 sämsta
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Rip Kirby: Johan Edlund, Petter Rönnqvist som det ser ut just nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Rip Kirby: Vilka kommentatorer får vi njuta av i derbyt på lördag?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Olle:

Det där påhittet om att marknaden ständigt är död för att värva spelare oavsett årstid är ju patetiskt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Olle: Nä förhoppningsvis inte. Men urvalet av spelare minskar helt klart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Turkiska Tiken : skulle silly season i världens andra bästa liga vara så torr att vi ”måste” chansa på Lyytinen? Inte en chans.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Lomond: Eronen måste ju vara prio nr ett att få bort iaf. Löser man det ska jag inte klaga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Laken: skönt att vinna på straffar nån gång men det skönaste ikväll var nästan resultaten i de andra matcherna. Äntligen är vi på rätt sida top 6 strecket. Hållanders form är nog ändå det skönaste och kan man hoppas att Jonte hittar målformen nu igen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Turkiska Tiken : Nu vet vi ju inte rintigt om han är skadad igen Lyytinen.

Men han är ju en riktigt bra back som han visade framförallt ifjol. Så jag tycker då att det absolut ska förlängas med han.

Rindell vill jag absolut inte ha kvar. Även om han har offensiva kvalitéer så är defensiven totalt värdelös tyvärr. Klen fysiskt o spelar riktigt farligt i egen zon. Och även Eronen måste bort om vi ska kunna bli ett topplag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Förresten så önskar jag att man kunde göra om avfarten ifrån E4 norrifrån så den går att komma åt ifrån Terminalvägen och inte bara gäller bussar. Även en sån här dag när det är lite folk är det rätt bedrövligt. Man borde kunna göra en bussficka där bara bussar får stanna, så fyller den samma funktion men underlättar trafikflödet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Turkiska Tiken : Men vi kanske inte har så mycket till val heller, nu när Schweiz har utökat platser för utländska spelare, AHL har höjt sina löner, Finland öppnat seriesystemet samt att Ryssland är big no no, så kanske det inte finns så mycket att få tag i. Vi får väl helt enkelt chansa vidare på herr Lyytinen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Lomond: Ja alltså helt ärligt. Om Lyytinen är skadad igen, är det optimalt att förlänga då? När vi redan har 2-3 backar till som är väldigt sköra? Ska vi stå där nästa säsong och det ser likadant ut som denna säsong, ja då kommer vi inte långt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Zäta75: Tror du menade tvåa i backarnas skytteliga, inte poängliga. Där ligger han på 13e plats.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Olle: Ja av finnarna är det bara Lyytinen jag kan tänka mig att behålla men är ju som sagt lite skadebenägen.

Eronen måste Kapanen försöka sälja iväg och Rindell har en offensiv spets men fruktansvärt klen o farlig i egen zon. Bara låta Knätofsarna ta han!

Fick ikväll i alla fall njuta av Hållander o Jacke också riktigt bra.

Men tyvärr var det nog dålig inställning som låg till grund för nonchalansen o dålig skärpa överlag men starkt ändå till slut o ta två poäng även om det naturligtvis ska vara tre hemma mot MIF.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Spelmässigt och taktiskt är Malmö bättre än oss idag. Mycket bättre. Jag tycker det är märkligt att vårat tränarteam inte tar timeout och justerar något.

Vi fastnar i mittzon och får ingen fart med oss in i anfallszonen medan Malmö-spelare gång på gång får kliva in i vår zon med enorma ytor. Det är med guds (JD) försyn vi får in en kvittering.

Spelare har så klart sina formtoppar och dalar under en säsong. Det är helt naturligt. Hur vår tränartrio då kan välja Emil P just för närvarande i tre mot tre-spelet är för mig en stor gåta.

Jag kan tänka mig Wedin, Hållander och Pääjärvi/Rindell/O Johansson som ordinarie straffskyttar ett tag nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Olle: Håller med dig i sak. Grejen var att om det var befogat att ge Hållander skit i början när det gick emot då han var/är en spelare som tjänar pengar, min syn på det hela var att han hela tiden gjort jobbet fullt ut. Vi kan väl ändå enas om att det ser ut som en hemvändare som brinner för klubben och vill göra skillnad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Olle: jag skulle vilja se Oliver få läggs en straff.
Men han får väl inte göra dragningarna för Ante.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Olle: Jag gillar både Rindell och Lyytinen. Men lär väl inte bli båda kvar. Rindell två i backarnas poängliga även om han gör horribla misstag ibland. Men hellre våga vinn än att safa enligt mig. Fördelarna överväger det negativa imo

Sputnik mfl kom igen nu. En otursskada på träning för Lyytinen och nu vet vi inte än om det är samma eller nån ny eller tillfälligt bara. Även om han har varit skadad en del tidigare i sin karriär så måste man älska karln. Han måste dock bevisa i slutet av säsongen att han är värd sin plats. Om Ridell är förlorad så ser jag inte att Lyytinen lämnar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Alla tar rygg på wedin
så lägger man en straff 🌼
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Såg ej match men när man läser här så förstår man att det vaŕ en "AVGÅ ALLA'.

Måste vara första matchen på länge, där folket inte unisont disssr backsidan. Vad hände?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Olle: Jo man diggar Lyytinen, men det verkar som han är skör den gode mannen. Vi har nog inte råd med en skadebenägen back i längden. Jag menar vi har redan Didde..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Zäta75: Rindell verkar ju redan vara förlorad till Gatusten IF? Läge att släppa det finska spåret på backsidan. Rindell är den som varit nära att axla en roll som toppback men han är för svag i egen zon och sölig på offensiv blå. Eronen får man försöka sälja, Lyytinen, bra kille men skador, skador och skador. Han är inte det material man bygger en backsida runt.

Två starka backar in och Edfeldt är redo att axla en ordinarie backplats nästa säsong. Säkra upp nån breddback från hockeyallsvenskan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Rip Kirby: Jag såg det.
Var och skulle ta covidvaccin i dag, men det var slut, för det hade Malmöspelarna varit där och tagit!!!
Det hjälper tydligen mot utvisningar också!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Labban: Malmö vill inte kvala denna säsong också
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
mikenomad: Nog för att han varit skadad mycket tidigare. Men tycker du är lite drastisk om det handlar om samma skada igen som slogs upp. Förra året var han väl inte borta speciellt många matcher? Men som det känns nu har man hellre kvar Rindell än Lyytinen. Lätt dock att glömma hur bra Lyytinen har varit i Timrå. Går dock inte att leva på gamla meriter
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
mikenomad: Ja Lyytinen får man nog släppa efter denna säsong. Han är en publikfavorit på det här forumet och (förhoppningsvis) billig men hans underliggande statistik är faktiskt inte särskilt bra och det vore en stor risk att knyta upp honom på fler säsonger med hans skadehistorik.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Zäta75: Kollar verkar ha glömt Sobrilen i Malmö, aldrig sett på maken till spänd snubbe. Kanske kan Ante bjuda på en rejäl lösprilla inför nästa intervju
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
mikenomad: Tråkigt om så är fallet, men vi behöver inte ha gipskatter i laget!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Zäta75: Han är ju väldigt skadebenägen och är han skadad igen är det bye bye till honom efter säsongen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Rip Kirby: Kollar är väldigt arg och upprörd samt fåordig på presskonferensen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Labban: Malmö låg ofta och fiskade med en gubbe högt upp. Och då naturligtvis nån av finnarna! Det blir jobbigt att försvara sig då!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Rip Kirby: Någon som har koll på vad som hände Lyytinen? Kan han ha slagit upp sin gamla skada? Vore då fan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Sonnenberg: Det gick ju att räkna till tre MIF-utvisningar i ett och samma jävla byte! Heelt fucking otroligt!😡
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
NDR: Nä Dahlén är vår ”Karlqvist”. Men i din bok finns det alltså ingen nyans mellan en av ligans absolut bästa poänggörare och Boyce?

Det är väl tydligt att Hållander kan vara en strålande målgörare i den här ligan, han är ju bäst på plan varje match just nu? Han är den spelare som Dahlén borde vara i varenda match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Labban: Modo, Malmö, HV eller Rögle mot Oskarshamn i kval återstår att se

Klart är att Modo behöver en derbyvinst på lördag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Eller två!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Andersson: Hvilka då?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Sista 10-15 matcherna ifjol åkte Hanzl runt på en skridsko , hoppas ikväll var undantag , han måste tagga till inför slutspelet . Hartmann kämpar men är så ineffektiv så man vill grina , EP katastrof idag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Zäta75: Så jävla trött på att vi har haft en match mer spelad än alla andra lag i flera veckor nu. Trötta jävla SHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Rip Kirby: Själv är jag sjukt nöjd. Jäkla pissmatch från vår sida men när förlängningen startar så har jag redan räknat in en torsk med tanke på vårt facit så jag tar det här som en seger. Många timråspelare måste kolla sig i spegeln efter den här matchen. Hartmann, EP, Lander, Rindell, didde, Hanzl. Det krävs mer.
Låst ämne

2652730 · »