1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581788 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Modo 2010-11-04

1302055 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Några snabba spelarbetyg från gårdagsmatchen:
+++ - Anton Lander
++ - Fredrik Hynning
+ - Ilkka Pikkarainen

Kommentarer:
Anton Lander klart bäste TIK'are, synd bara på de missade målchanserna.
Fredrik Hynning KÄMPADE och tog plats framför motståndarmålet! Woow!
Ilkka Pikkarainen visade i alla fall upp lite aggressivitet och vilja.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Frella: Ärligt Hur kan den killen få vara med i Line upen varenda gång??
Killen är inte ES mässig för fem öre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Limpan: För vi har Fredrik Sonntag. Den nya Lidström.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Per HApps: Varför provar man inte det nya stjänskotten Paul Eriksson eller Jesper Dahlroth, Joel Östman?
detta är frågor man kan ställa sig
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Limpan: Är detta sant visar det med all önskvärd tydlighet vilken bonnförening vi är.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Jag glömde tillägga att Timrå IK har tackat oss hemmasupportrar, som är där jämt, med 5 RAKA HEMMATORSK!

Tack Ska Ni Ha!!
All cred till er.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Vår värld är verkligen upp och ner.
Vi fans ska bära varenda hundskalle som pösmagade medelklassgubbar på kansliet, lyckas gräva upp med sina silverspadar!
När vi försöker göra nånting, genom att tex erbjuda oss att hjälpa till att samla in pengar till Sonnie så får man en klapp på huvet: ”Tack men Nej tack, lilla vän. Ni förstår inte bättre.”

Det är vi fans som är barbarer och huliganer. Det är vi som är svansen. Det är vi som ska huggas av. Det är vi som förstör hockeyn.
Det är vi som super, slåss, förstör, bränner bengaliska eldar, smugglar in sprit. Det är vi som inte "är där för hockeyn."
Det är vi som är bråkstakarna som inte vet vad kärlek är.

I värmen, bland snittarna och de smalblåsta glasen, står ledningen och tjänar pengar.
Några av dem kan nåt om Hockey men det känns som De flesta inte kan det.
De suckar tungt åt oss. De avskyr oss. De tycker vi är idioter. Så känns det nu.
Det var länge sedan de glömde vad det var som en gång fick dem att börja ta ansvar……
Just det; kärleken till laget...
Nu anser de sig ha rätten av avgöra vem som älskar och varför.

I knarrande läderfåtöljer sitter kostymerna och ”idiotförklarar” fansen genom nån besserwisser attityd till oss som åker 12 mil i regn mörker o snöstorm o som står där varje hemmamatch o som ”plöjer” ner pengar på resor, matchtröjor, biljetter o mat.

Vi som andas och lever vårt klubbmärke Vi får bara världens långfinger. Vi är inte mer värda än en fimp i en pissränna.
Själv tjänar människor multum, som knappt kan stava till miljoner, genom att spela Hockey och det är våra pengar, det är vi som håller deras jättelöner under armarna.
Sen åker dom omkring med gamnackar o presterar Nada Zipp Zero på isen. Sen går de förbi oss som om dom vore de sända av nån Högre makt.
Vi borde bli inbjudna till de fina borden. Vi borde få mer än trötta suckar och förakt när vi säger det vi tycker om hur spelarna o ledningen agerar.
Vi finns. Vi älskar. Vi brinner. Vi säljer inte våra själ eller vår kärlek för hela världens skatter.

Alla dessa miljoner bara för att vårt hjärta äntligen ska få spänna och kvida, vid gränsen, vid horisonten, där det enda som räknas alltid, är kärleken till laget, staden, färgerna, klubbmärket.
Det finns inget att gömma sig bakom längre. Ingen kommer undan med halvmesyrer.
Vi fans, framförallt Timrås fans, kan det här med hur Timråhockey ska spelas, Hur 1:a centern ska agera, hur spelet ska se ut o hur LAGET går före JAGET.

Mitt i allt kaos, all förvirring, all smuts, alla fula arenor, alla skandaler, mitt i allt detta förvridna skal av stank och skrot, står vi o sjunger våra sånger.
Jag hör de sångerna ända hit.
Laget är anledningen att stiga upp på morgonen, färgerna som en hägring under dagen, i trafikrusningen, vid lunchbordet, på torget, under träden sent på kvällen när man står med en kall öl med kompisarna i täckjackor och keps, när man ser den låga himlen tända sina stjärnor...
Då är kärleken till laget själva veken i jorden, gryningen som kommer med värme och trafik, med sol och tröst.
Kärleken till laget, Den är med mig. Kärleken är inget utanför. Kärleken kan inte köpas eller säljas för pengar.

Jag har sagt det tidigare o jag säger det igen: Kärleken som ett födelsmärke. Eller klubbmärke. Sån är min kärlek till Timrå IK, hela regionen, historien, husen, människorna, leendet i trängseln.
Kärleken är som en extra kroppsdel, ett sjätte sinne. Man älskar inte sitt lag efter några trista glas öl mellan tre och fem på lördagen. Man älskar sitt lag hela veckan.
Varje sekund av sitt liv, är man en del av klubben, av rykten och framgång, av bakslag, vinster och förlust. Man värnar sin familj. Man arbetar efter förmåga.
Hela tiden älskar man. Hela tiden tickar laget in, som osynligt ljus, in i artärerna.
Kärlek är både en välsignelse och en förbannelse. Det vet alla som älskat och blivit sviken.
Det här vet alltså alla.
Det är därför det gör så ont när ledningen, laget o spelarna inte gör sin del, när de flesta inte verkar ha kärleken till klubben, när dom genom sitt kroppsspråk o sin attityd både utanför o framförallt PÅ isen pinkar på oss supportrar som har den här kärleken till klubben o laget!

Alla supportrar har påtalat sen i somras hur tunn trupp vi har, att vi behöver 13 ,14 forwards, att vi behöver Sonnie.
Vad får man?
Ett snett ”taskigt” leende o en klapp på huvet, som man kan ge nån som i sina egna ögon är eljest, eftersom man anser vara så Förmer än supportrarna.
I ledningens ögon ska vi vara som Lobotomerade Lallare o hålla tyst.
Vi är inte värda mer!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Per HApps: Min källa säger att Tord J har ett finger med i spelet, pratade bara skit om micha efter att han kom ca 15 min sent till samling i en J20 match mot Skellefteå, efter de pratade ältade vederbörande om vilken dålig karaktär spelaren hade om och om och om igen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
RTS: På backsidan är det bara Erixon och Granath som bör vara kvar till nästa säsong. Resten håller inte. Jämför det med t ex Skellefteå... Herregud vad vår lagbyggare är under isen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
RocknRolf2: Är böjd att hålla med.
Pikkens avstängning gjorde nog honom allt annat än gott.
Corso levererar, jag vill inte tappa honom, men priset är nog väldigt högt, men det är ju inte hans fel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
RTS: Jag håller på det stora hela med. Men Pikken kan jag faktiskt ge knappt godkänt även om förväntar mig otroligt mycket mer.

Kolan är en ny Lotvonen. Hynning borde ha fått kicken ifjol, hans höst ifjol var ju bland det sämsta någonsin, hur kan en sån spelare få nytt kontrakt? Hirso måste gå NU och Corso lär vara svindyr som du säger. Jag tycker visserligen inte Corso har varit värdelös, men han har liksom ingen vettig miljö att spela i. En av alla anledningar till att plocka in Sonnenberg är ju just att jag är helt övertygad om att det kommer att lyfta Corso, precis som det gjorde ifjol.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
RocknRolf2:

Föjande spelare borde ligga riktigt pyrt till om det varit en vanlig ES klubb.

Karlsson 1: Dyr, Seg, en helflopp, nästan så man saknar R Jonsson.
Karlsson 2: Trött, inga offensiva kvaliterer kvar.
Hynning: Kroppspråket säger allt
Hirscho: En helflopp hittills, Hade dock minst dubbla farten på försäsongen
Pikken: Betydligt bättre igår, men en enorm besvikelse hittils.
Corso: Vet ni hur mkt han kostar egentligen

Man kan ju förstås inte byta med halva laget, men dessa fem är långt ifrån vad man kan begära, skulle tro de tar upp minst halva lönebudgeten.

In med Sonnie och nån grovjobbare så vänder vi detta.

På Lördag skall jag ner o ge mitt stöd iallafall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
RTS: Just det, tack! Bra beslut i samtliga fall, det är sådana beslut som behövs NU! Varje dag som Hirso är kvar på kontrakt är ett nytt misslyckande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
RocknRolf2: Jonte o Jyri M
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Vilka spelare har Timrå brutit kontrakt med under säsong tidigare? Mäkiaho, Laakonen, fler?

Hirso har bra meriter, bryt kontraktet snarast så är det mycket möjligt att nån finsk eller kanske rysk klubb nappar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo: Ju mer jag läser gårdagens Blogg av Jimmy ju bättre blir den, haha.

Tycker den symboliserar hela situationen bra.
Granathens 1:a var som sagt lite tuff.

Keep on Jimmy!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Per HApps: Håller med,ang. Thomas J visst har han gjort mycket för timrå
men nu är det faan bäst han avbryter sitt jobb och börjar cevilt ex. norrporten har säkert ett kanonjobb åt honom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Per HApps: Det man kan undra är ju varför det skärs sig mellan Tj och övriga inblandade, gång efter gång.
Men jag är helt inne på din linje, det är dags för Tj att lämna och på tid att Timrå anställer en sportchef.

Söderström var en som gjorde en hel del för klubben, kanske mest?. Varför spelar inte Crippe i Timrå?
Arslet som många väljer att kalla vår hittis enda sportchef, var ytterliggare stark man som verkligen brann för sitt jobb och tog striden för det sportsliga.

Antar att alla ser att detta är på väg åt he...te.
Den stora frågan är ju varför klubben inte är intresserade av pengar från sin egen supporterklubb, och medlemmar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Dunc:
Det håller jag med om, men inga imperium varar för evigt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Per HApps: Då kan du säga mig vad Timrå IK hade varit utan TJ. Eller hur?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04

Limpan:
Sanningen är den att Linkan är ingen sportchef, och om han ändå vore det är det TJ som har sista ordet. Och TJ har inte kompetensen att agera sportchef.

Vilket innebär att Timrå IK är utan sportchef. 

Sedan inbillar jag mig att Modo gjorde för 4 år sedan det vi åxå borde ha gjort. Den ökade publiktillströmmningen är skillnaden som gör skillnad. 

I morgon är det AIK hemma, vilket innebär att vi kan ligga på kvalplats innan helgen är slut. 

Nu målar jag kanske fan själv på väggen, men jag inbillar mig att vi är på ett lutande plan. Och vart det slutar kan väl alla räkna ut.

- Vi avvaktar säger TJ :) 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Äntligen är vi där vi hör hemma, Bottenträsket.
Nu kanske vi kan vakna upp och se sanningen, laget är inte bra!
Finnarna håller inte måttet, Corso är bara värd en bråkdel av sin lön...

Nu är det bara att kavla upp ärmarna och försöka rädda det som räddas kan...
Helt klart behövs en nytändning, byta spelare? några borde sitta löst...
Tränare? Sportchefen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
73Sjöbba: Låt han komma på try-out en månad va kan de kosta, jo en kapabel back, vi har ju gjort sämre värvningar förr
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Limpan: Man kan ju samtidigt kalla hem Jesper Jäger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Snoop: Ring hem han från Kumla, vi behöver en back av som micha lugn å säker i egen zon, jag hörde att de va inte så att han va dåligt tränad, de va så att tränare andersen märkte att laget va för dåligt och att micha hade för hög lön, de va billigare att sparka honom å låta sin egen son lira
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Som vanligt skriver Fredrik Söderberg på Dagbladet dom bästa krönikorna, och det konstiga är att allt stämmer som han skriver.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
RocknRolf2: Jag har saknat dig trots dina sågningar jäms med fotknölarna på allt och alla :)
Bara Sonnie kommer så kan vi ställa upp på en gruppkram
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Modano: Ju mer man tänker på det ju mer fascinerande är det egentligen. 08/09 gjorde en 20-årig Moe 24 poäng som back, det är grymt bra. Visserligen spelade han med Lehtonen men ändå, han var topp 3 av Timrås backar den säsongen. Sedan EN svagare säsong och han får gå. Vi gör oss alltså av med en 22-åring fostrad i klubben och som har visat att han klarar av spel på hög ES-nivå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
RocknRolf2: håller med!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Kramer: Ifjol när det syntes direkt att laget var felkomponerat så skrev många "vänta 15 omgångar innan du sågar", i år väntade jag 15 omgångar och till allas stora förvåning (...) så suger laget igen... Vad annars?! Tyvärr verkar det som man har satsat precis varenda öre som går och kanske mer därtill, snittlönen i dagens Timrå måste var rekordhög, men likförbannat suger laget kamelpung.

Igår var jag sugen att höra av mig till Allmänna reklamationsnämnden för att kolla möjligheterna att få igen mina surt förvärvade, beskattade tusenlappar som jag har lagt ut på årets bluffupplaga av Timrå IK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Modano: Moe har i alla fall en grundkapacitet som är några ljusår bättre än Sonntags. Moe var kanon säsongen 08/09, sedan hände något, 09/10 gjorde han en riktig svag säsong. Men det var det flera som gjorde. Timrå har ju gett andra chanser till andra spelare som haft svaga säsonger (Hynning?!?!) så varför inte Moe?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo: skitsnack challe släppte både fram Lander magnus päj under sin tid här. ang moe så var han helt värdelös i egen zon. Var som en skolpojke när det blev hårt spel blir nog inte kvar länge i leksand. Tror även perra får svår att ta Timrå till semi eller slutspel som challe lyckades med tre år i rad.Hänga ut spelare kan man inte ta det som spelare så är det bara att gråta ut hos mamma och lägga av. Kenta hängde ut spelare i veckan och Hardy ikväll de är proffs tjänar bra ska tåla både beröm och kritik.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo: Där ser man.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo: Hoppas att det inte är samma som 2 av mina vänner, den ena fick sluta träna för han blev sjuk direkt när han började träna igen och den andra har haft konstant ont i halsen i flera år nu.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Snoop: Han spelar i Kumla.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo: Mja du syftar på challes sätt att offentligt smutskasta enskilda individer antar jag. Det är inget som landar på hans pluskonto nej, och definitivt något som håller honom från att coacha topplag i framtiden.

Jag har inte all info kring det här med Moe men något som är säkert i dom flesta lag är att många spelare får en hel del oförtjänt skit för att man inte vet alla bakomliggande faktorer. Tittar man på vårat lag just nu så kunde man tro att 80% spelade skadade...stryk mot modo hemma. Jag har FORTFARANDE närmare till skratt än tårar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Olle: Ja jo de är en bra fråga, jag tycker själv han gjorde bra ifrån sig när han fick chansen men sen är det inte så mycket i Timrås ledning som är logiskt tyvärr.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Olle: Absolut. Jag skrev gång på gång ifjol att han i det närmaste blev misshandlad. Han gick som bekant skadad mer eller mindre hela säsongen och fick varken den hjälp eller den chans som han förtjänade. Dessutom så lämnade Challes och Nygges beteende både ett och annat att önska gentemot de flesta yngre, inte bara mot Moe.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Snoop: svenskar som inte får kontrakt i Norge samtidigt som det importeras utfylldnadsspelare till högsta serien från den, i sammanhanget, dyngnationen? Ja det är ju långt ifrån det enda som känns upp och ned en kväll som denna. Skämt och sido. Jag har svårt att se hur man inte kan behålla honom och försöka göra en stabil back av någon med den hårdheten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Olle: Sunnqvist fick inge kontrakt i Norge för han var för dåligt tränad, vad han gör nu vet jag inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo: Handen på hjärtat, hade du något tålamod kvar för Moe när han fick lämna? Det är lätt att vara efterklok, ärligt talat så tror jag inte att han hade tagit Sonntags plats i år. Det är lika logiskt att spelare som Robin Jonsson och Lotvonen lämnar samtidigt som vi blir av med spelare som Caslava och Lehtonen.

Vad gör förresten Sunnqvist numera? Jag saknar honom betydligt mer än Moe.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Håhåjaja,

här kommer man hem efter en kväll på Fasching där man lyssnat på legenden Billy Cobham, och så möts man av en förlust med 1-4 och en pinsam 10:plats i tabellen....vad är det man säger: "det går fort i håckey"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo: Huvudet på spiken! Pojken blev ju totalt sågad (och mobbad) av Challe ifjol utan att någon tog reda på orsaken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Olle: 250 har rätt. Det ska visst vara nån förkylningssymptom som vägrar ge med sig och det förklarar ju en hel del.

Apropå Moe förresten... Det rapporteras från en väldigt, väldigt "säker källa" att han mår prima och det går ungefär dubbelt så fort för honom nu än vad det gjorde ifjol. Mycket tack vara att han hamnade i en klubb som verkligen tog sig tid för hans krånglande ljumskar och trodde på honom. Han gjorde förövrigt ett läckert solomål ikväll sägs det. Skönt att vi behöll klassbackar som Sonntag istället för en egen produkt som bevisligen visat att han håller hyfsat god elitserieklass när han väl är hel och får en ärlig chans.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
250kg kärlek: Ja i så fall hoppas jag verkligen att man söker grundligt. Våran bästa offensiva back får gärna hålla sig ifrån spökskador.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04

Ambroo: Helt fantastiskt! Nu blev man ju besviken på riktigt. Vad är det som händer?

Det är nog så här dåligt på riktigt ändå då. Skönt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
superfalle: Hade jag varit sebbe hade jag gjort en "modo", helt klart. Han behöver hitta tillbaka till sitt spel i klubblaget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Simmalugnt: Man blir lite...brydd, minst sagt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
TIK55: Men nu var ju rankingen inte på de 2 senaste matcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-11-04
Ambroo:

Det är alltså inte så illa som vi trodde. Det är värre än så.
Kommentera

1302055 · »