1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580184 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo back-to-back

« · 2121897 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
TimraStockholm: undra hur nubben tänker här. Om halva AHL kommer ut på marknaden snart kanske man kan komma undan billigt med ett par lån i istället för att värva en mindre välrenommerad inhemsk spelare som kanske tom. kostar mer?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
stoff: Samtidigt är han i behov av någon form av kontinuitet också. Jag skrev för någon dag sedan att ett miljöombyte vore det bästa för Ragge, utifrån att han fått begränsat med istid vilket mycket handlat om att vi varit helt skonade från backskador. Klart som fan då att det förändras på bara några få dagar... nu kommer han få den där istiden och jag är fan allergisk mot begrepp som "värdelös" när det handlar om sådär pass unga spelare. Inte minst när det gäller backar som ofta har sin prime ganska långt efter 25-årsåldern.

Ragnarsson åker runt, till synes helt utan självförtroende, och har problem med avvägningarna. Det skulle kanske kunna bli bra att sätta honom med Albin Carlson, jag vet inte. Ragnarsson draftades trots allt i tredjerundan, det gjorde han nog inte enbart på grund av vem hans farsa är.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
TimraStockholm: Känns som Hardegård kan bli ett tungt avbräck för Timrå. riktigt duktig back som var redan jäkligt duktig förra året

är det någon som vet hur det gick för Madsen igår? och vad är det för prognos på honom?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Nooky: Sorry om jag är sen på bollen. Men avbräcket på Hardegård kräver ersättare med densamma. Initiera en swishkampanj Torines 🤔😃.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
RasmusVS: Okej, då behöver vi nog inte lägga mer tid på denna diskussion
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Nooky: Att uppmärksamma att en sexbrottsling tillåts spela i ett rivaliserande lag? Helt OK för mig.

Har inte heller några problem med att folk tar upp Lodins droganvändning på försäsongen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
RasmusVS: Men jag pratade om att man kanske se efter sina egna hus som man var inne på eller hur? Sen har han väl fått en dom samt får gå runt och leva med vad han har gjort och han och många fler vet redan vad han gjorde var fel.

men enligt dig tycker du det är okey att stå och göra sådär då?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Nooky: Är det inte vidrigare att Hanses har gjort det än att några sjunger om det?

Är jag tvungen att välja så har jag hellre en spelare som tagit kokain än en spelare som kört upp fingrarna i någon utan tillstånd.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Modano: skönt att fler ser det vi ser, han är totalt värdelös
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
JonteD: Fast, något som var rätt vidrigt var när Timrå klacken stod och skrek lite på hanses och hans lilla grej med väl under förra säsongen.. så att prata om att sopa framför egen bro är rätt komiskt :d

fast håller med se om era hus istället för att hoppa på andras.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Sputnik: Backa Nubben 2, jag är redo. Tror säkert att E-Pettersson och Lander ställer upp med betydande bidrag om dem får frågan. Vi ska väl upp i år?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Villervalla: Man kanske ska sopa framför egen bro först modoiterna ondgjorde sig väldigt om Lodins klavertramp men dom har ju en spelare som vart misstänkt/dömd för doping brott!! Kommer inte ihåg riktigt om han blev dömd eller bara misstänkt?😈😈
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
kulltorp: Nä, han är expert på att slå knut på sig själv! Objektiv är definitivt inte hans andranamn!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Modano: Jo håller med, Nubben var ju redan på marknaden och sökte "Spetsback" enligt Madhawk för nån vecka sen. Påskyndade ju nog processen en aning..
Sen finns det ju givetvis en ekonomisk aspekt att ta hänsyn till. Hoppas man försöker sig på en Swishkampanj igen i så fall. Även om det inte skulle täcka lönen helt så kan det göra stor skillnad med alla pengar man kan få in i dessa tider!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Modano:
kulltorp:

Haha, har någon hackat era konton?
Ni skriver ju både sansat och relativt läsbart. ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
EArk: Behövs 2 backar nu Ragnarsson håller absolut inte hoppas det ageras i tid kan bli fler skador på en redan svag backsida
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
jå1: du har ju helt rätt! Tyckte det såg ut som att modoiten får ett felskär men med den reprisen ser man ju tydligt att han filmar. Man får inte den svepande rörelsen bakåt med skridskon om man åker på ett hack i isen, kanske om han hade åkt på ett bananskal 😇
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
FH - avdammad: Det går tyvärr inte att diskutera med JFK när modo är en del av diskussionen. Det är skygglappar på och oavsett hur fel han har, så är det rätt i hans värld.
Inget att bry sig om...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
sargad: skulle kunna tro att Boyse skulle kunna fixa det med godkänt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
EArk: och så dyker det upp en snabblån av tittut, Filip Lander.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
sargad: Madsen är ju också skadad...

Såg att många tycker att Bert Robertsson såg gråtfärdig ut i sin sista intervju.
Uppenbart har de inte sett Daggen.

Daggen:
twitter.com/cmoresport/status/1336767079672909832?s=19

Bert:
twitter.com/cmoresport/status/1346355007323566080?s=19
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
jå1: Värre än skulle jag nog vilja säga, sedan bajsar han så mycket ord och tror han är värsta förståsigpåaren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
jå1: Helt enkelt?!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
nectis: Intressant men mer av en assistback.
Han lär dessutom vara för skicklig för att vilja spela i HockeyAllsvenskan.

www.eliteprospects.com/player/17284/teemu-eronen

Vi kanske får göra som de andra och låna/köpa AHLs skadade gods. Reinhardt kanske har lite kontakter? Om han ringer lär de komma, vem vill inte spela med Gretzky?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Hahl Bundy 2.0: Mycket obra!!
Är flera hål att fylla där bak nu.
Skulle någon forward kunna fylla ett hål temporärt? Blomqvist? Madsen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Jensen_12: Är det inte lite konstigt att duktiga JFK tar upp den här situationen när han är här och påpekar att Timråspelare lägger sig lätt? Eller är det så att han helt enkelt är en enögd modoit av den sämsta möjliga varianten?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Hahl Bundy 2.0: Vi kan ju börja med en finne.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
EArk: Bajs. 2 backar in borde det bli. Med tanke på att han har varit ute efter en back hela tiden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Hardegård har åkt på en fraktur på handen och är förhoppningsvis tillbaka till slutspel... surt

Nubben på backjakt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
SMÅLAND: Jag tror vi kan leva med misstag. Däremot har jag svårt att acceptera att man anmäler vissa saker men ignorerar andra i efterhand.
Att inte anmäla en crosschecking på halsen, eller en diving från modo men anmäla en förstärkning av en faktisk smäll mot huvudet är inte helt snyggt.

Men jag tror Timrå generellt blivit lite impopulära hos vissa domare pga. på tok för mycket klagomål på isen/från båset.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Tänk det kanske är dags att vi domare får ” VAR ” även i hockeyn!
Tänk att bara åka in å glo på en massa repriser fram å tillbaka!
Dä skulle ju aldrig bli några tvivelaktiga problem!👍
Snart kanske man tom kan sitta i en brassestol bredvid å se matchen på en massa skärmar med en riktig busgrogg i hann å blås i pipan?🤔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
jå1: Det är solklar diving när spelare faller med fördröjning. Vilket är vad som händer i den där situationen.
Det är tur att han redan heter Oscar, så han slipper få en.


Samma med transatlanten i den här situationen.
twitter.com/i/status/1343213389154295808

De som håller på bjorkloven kanske minns vad som krävdes för att Hutchings skulle få böter för diving? Det är den enda boten jag känner till för diving.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
jå1: verkligen. Efter att klubban försvinner så bara viker sig vänster ben. Fullt naturligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Majbrasan: Beklagar att det inte blev due due. Men Kentää hotade med att anmäla! ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
J F K: Modospelare står stabilt eller hur?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Majbrasan: Tack! Du är den första, (och enda) från eran sida som har varit så storsint!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Ni var flera som inte var sena att komma över till vår bok och gratulera oss till vinsten i första mötet så låt mig nu då också gratulera er till en välförtjänt seger igår. Väl mött.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Håkkybåkky: lär bara bli böter för Lodin.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Håkkybåkky: när man ser situationen nu så absolut, Lodin förstärker. Han borde fokusera på att stå upp och få igång sitt spel istället för att kasta sig och fjanta på. Det är inte bara pinsamt att ligga och hålla för ansiktet, det är också pinsamt att erkänna att man blir nertacklad av en av dom sju dvärgarna. Lite mer självrespekt kan man önska från Lodin där.

Visst att domarna var blinda och verkligen behövde få hjälp med att se utvisningssituationerna i matchen men diving är inte rätt sätt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
JoseGonzales: Det lades nyligen upp en bild i denna tråd där det tycks vara en kontakt mot huvudet. Svårt att säga. Men jag upprepar, om nämnden anser att det är en stängning, fine kör på.

Tycker dock att Vesels är ännu tydligare. Det är en knappt märkbar touch, och hans kropp faller på ett jäkligt onaturligt sätt när han drar upp benen och sprätter med hela kroppen.
Tycker att du kan ha den självinsikten och inte skylla på att det är en crosscheck.

Stäng av bägge då.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Håkkybåkky: Skillnaden mellan de båda situationerna är att Vesel får en tydlig crosschecking i ryggen och Lodin får ingen touch i huvet men ligger och snurrar på isen som han fått en armbåge där, allt för att få till ett matchstraff.

Tycker Vesels också är ful då han överdriver mycket men Lodins är mycket fulare då han försöker filma bort en spelare ur matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Jag välkomnar faktiskt en anmälan på Lodin. Tycker att han ständigt förstärker i olika situationer och det hör absolut inte hemma inom hockeyn. Har länge varit trött på hans agernade. Förhoppningsvis leder detta till att han slutar förstärka.
Gällande situationen igår så kan tacklingen mycket väl ha träffat mot huvudet (inte som primär kontakt men sekundärt. Sedan är dessutom Dahlrot hård och kompakt som få). Eller så bedöms den som en diving, det får disciplinnämnden avgöra. Jag skiter faktiskt i vad utfallet blir.

MEN
Om man ska börja anmäla divingar då får det ske för alla olika typer av divingsituationer. Tänker framförallt på Vesels löjliga agerande bakom mål när han slänger sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
J F K: Den solklara filmningen på vid Reinhardts "tripping" borde bli anmäld, där kan man snacka om minimal kontakt, men slänger sig som om benen blivit avkpade
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
KniveN: Modos överlägset bästa match fick vi se, men det räckte inte mot dom bästa. Men Modo är på rätt väg. Om några år så kanske dom har en chans.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
J F K: Det är ok att vara bitter, men du måste inse att du framstår som fånig när du insinuerar att Timrå har någon slags filmningsstrategi. Tycker att du på allvar borde överväga att byta JFK till det mera passande ”Trump”. Han gillar också att skylla på andra och annat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Skulle inte säga att det är utvisning, men svårt att säga med säkerhet att den inte tar i ansiktet.
Uppladdat:

450x300-tik_0.pngtik_0.png

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
J F K: Nu försöker du bara provocera timråsupportrar för att du själv sitter där och är tokbitter efter en torsk. Har inte sett en enda timråit kasta sig likt tex. Lövenspelaren gjorde bakom målet i den matchen du nämner. Att komma med filmningsanklagelser mot spelare som får en smäll mot huvudet, hårt eller löst, är bara löjligt. Om du någonsin haft en hockeyhjälm på huvudet och fått ett slag eller en klubba i huvudet så vet du att det finns risk att även lätta slag träffar fel och gör rejält ont. Det kan du omöjligen avgöra från tv-soffan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
J F K: Ni får statuera exempel som Sveriges sämsta förlorare. Jösses vilken losermentalitet som råder i er sorgliga förening
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
J F K: Men crosschecking på halsen det tycker alla domare är helt okej då tydligen...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Modo back-to-back
Olle: Fast med din retorik är det bara för att domarna är dåliga som vi får många utvisningar.

Det är verkligen inte Modo eller någon supporter som anmälde filmningen såklart, utan förmodligen domarna som vill statuera exempel för den där kasta sig och ligga kvar-kulturen som verkar råda hos Timrå. Var det inte samma sak mot Löven när en spelare som får ett lättare slag på hjälmen ligger utslagen tills domarna blåser, för att också spela bytet efteråt.
Låst ämne

« · 2121897 · »