1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598410 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Johnny Bravo: Dra igen käften !

Jocke...

Jag vill se otroligt mycket mer av Hagos. Är han ens med?

Modano: Satt på skithuset.

Kan du spy så mycket galla härinne när det går tungt då ska du baske mig hylla dom när dom vinner oxå!

Raggaren Putte: Friberg är ju bänkad av en anledning. Jag tycker att det vore otacksamt att slänga ut honom i en tredjeperiod helt kall, nej låt honom i så fall spela från start i 4:e nästa match.

Kul match. Backspelet är bedrövligt, men det totala försvarsspelet likaså. Ska man styrspela eller checka? Det ser ut som den förstnämnda, men då förstår jag inte varför vi är tvåhundrameter långa när vi tappat pucken i anfallszon. Dom har ju fri gata i mitten, hela tiden.

All kredd till Modo som gick ut från start och ville något. Vad Timrås gameplan var förstår jag inte. Klart är att man står passivt på mellanhand och ser den här matchen rinna ur händerna.
Framåt nu för fan i tredje! Vi har en jävla röta att vi fortfarande - målmässigt - är med i det här. Nu är det upp till spelarna att visa vad dom vill göra av den möjligheten.

Kom igen, för helvete! Vad fan är ni skraja för?

Olle: Eller mot AIK, så hade det varit ner med 8 mål.

Modo brände ju tom när de fick 2 mot 0 efter Vampolas lilla trick. Men är det inte läge att göra lite chansningar nu för att väcka laget? Kasta om i kedjorna, bänka några stycken som är off för dagen och in med Friberg. Han är ju inte direkt sämre än vissa andra redan från början och dessutom är han helt utvilad. In med han och ge han direktiv att köra järnet i varje byte.

Johnny Bravo: var i luleå du då ???????????+

Olle: kan bara hålla med, två givna kvalserielag på banan hittills.

Rooster23: Fast från och med den här säsongen hittar du den informationen på Swehockeys händelserapportering istället!

Modano: Men är du här nu? Var var du när vi vann?!

Raggaren Putte: Det är sjukt tacksamt att vi fortfarande är kvar i den här matchen men det beror ju bara på att modo är ett ganska dåligt lag. Dom slänger bort puckar när dom kommer 2-1 och dom är rent utsagt loja i egen zon. Det var länge sedan jag såg en motståndare bränna så otroligt många prima målchanser.

Nej det här håller inte mot bättre motstånd, hade det här varit mot HV71 så hade vi legat under med 4 mål just nu.

JA vi kommer inte vanna mycket mer om något annat lag ser denna matchvideo, checka på oss och vi får panik och står still istället. Fan det värsta jag sett, det går FÖR lätt för modo. Kul med bussresor från luleå också. Ja detta går bra, woho eller nått. FYFAN!

Visst är hockeyligan.se:s händelserapportering sämre i år när man inte direkt ser vilka som varit på isen vid målen?

RocknRolf2: Instämmer. Det är en riktig besvikelse att man inte kan bjuda upp. Backsidan är återigen en smärre katastrof och modo hade ju kunnat göra 3-4 mål till om man inte varit så bakfulla själva. Modo ska ha lite cred för att man gör det enda rätta och checkar högt på våra backar (eftersom dom håller den klass dom håller just nu) men bara för den saken så behöver man ju inte bjuda dom på resterande av förstapassen ur egen zon.

RocknRolf2: Hedin Högström två skit backar va fan gör fjollan Hagos på isen in med Friberg för helvete.

Nej, fortfarande inte bra. Riktigt virrigt emellanåt och ett mål ner är bra så här långt. Dags att prova något nytt för Perra. Kasta om lite för att sätta fart på laget. Saknar den där riktiga derbytändningen i matchen.

Raggaren Putte: Bästa PP:et vi haft på hela året och då blev det inte ens mål.

Överlag en dålig period och en dålig match av Timrå. Stor besvikelse. Och HV får storpisk. Blir ju kul på torsdag. Vi har inte råd att förlora idag.

Kerstin_k: Tack och lov har vi honom bara en månad till.

RocknRolf2: Jag röstar för 21:an på bänken ett tag fram över nu.

RocknRolf2: Bra PP där i alla fall. Tyvärr kanske lite för bra för att vi ska göra mål.

Ingen av våra backar har gjort mål än.

Men bra att inte träffa mål där

pefr: Skrattretande att se hur våra backar slarvar, krockar med varann och är helt borta!! Virrigt

Herregud. Vad händer nere i hörnet?

Jensen_12: pikkn är fredlös.

Hur åker INTE modospelaren för tripping där? Eller Interference?

Raggaren Putte: kom tillbaka NU Halonen.!! vilken hönsgård

Alltså vilket lag spelar Hedin med? Herregud...

Fan vad snyggt!

Men JAAAAAAAAAAAA

FAN VAD SNYGGT

Sanslöst slarv!

Raggaren Putte: Varför inte godkänna alla sparkmål? Då slipper man snacket och vi får en dimension till, till spelet. Nej visst ja! Regeländringar får man ju bara förslå när ens eget lag inte är inblandat. ;-)

Och så startar vi perioden med svagaste manskapet igen. Varför?!

Redigerad kommentar

Raggaren Putte: Jo de har varit ok. Men utan att direkt glänsa.

Nu när jag ser Modos andra så är ju Robinsons insats rent bedrövlig. Vad fan gör han? Han verkar helt oförmögen framåt på den här nivån så då kan han inte bjuda på någonting alls bakåt. Inte om han ska vara värd en EU-plats iaf.

Gustafsson: Problemet är ju den där jävla sparkregeln. Den borde göras om för att inte vara så godtycklig. Nu kan man i princip döma hur som helst då allt är byggt på högst subjektiva tolkningar. Angående det här fallet så hade jag inte gråtit om Modo fått mål heller, då man sett otroligt mycket tydligare sparkar godkännas som mål, läs Rögle.

RocknRolf2: Så här långt tycker jag att våra målvakter varit ungefär i klass med de flesta övriga lags. Nån tavla då och då verkar de flesta göra. Lundström borde så klart ha tagit det andra, men Tellans insläpp såg inte helt otagbart ut heller.

"a) Inget mål ska godkännas om:

1. En anfallande spelare avsiktligt sparkar, kastar, spelar pucken med sin hand eller på annat sätt, utom med sin klubba, spelar pucken i mål, även om pucken reflekterats av någon försvarande spelare, målvakt eller
funktionär."

Man ser tydligt att Andersson rör skridskon framåt alldeles innan han får pucken, om det sedan är en avsiktlig sparkrörelse eller om han bara tar ett skär är däremot svårare att avgöra. Rent spontant tycker jag dock inte att det känns som någon avsiktlig rörelse för att få in pucken i mål.

Raggaren Putte: Men den backsättningen vi har så tror jag att de kan göra någon riktigt bra match då och då men jämnhet kan vi nog glömma. Detsamma gäller målvakterna...

Jag önskar bara att vi kunde jobba lika hårt som Modo. Sedan kan man göra misstag men allt börjar med att jobba 110% istället för 85%.

RocknRolf2: Nej fan, det här var inget kul att se. Man får faktiskt vara ganska nöjd att vi bara ligger under med 1.

Framförallt känns det lite som att ödmjukheten och skitjobbet försvunnit som vi gjorde så bra i lördags. Nu är vi så där överkonstruktiva i egen zon utan att värdera när vi ska lägga ut pucken eller spela oss ut.

Tillbaks till basics igen, stenkoll på markeringen bakåt och mer skridskoåkning. Kanske prova att lufta Friberg också, då han borde vara laddad nu att få komma in och ta tillbaka en plats.

Usch vad tråkigt att det fina defensiva spelet skall vara som bortblåst så fort vi möter ett bottengäng igen. Bedrövligt att man bara ger bort ledningen på det här sättet igen.

Burkmat: Backarna är tillbaka i gammalt gott slag. Ingen back får godkänt den här perioden.

timoe out tack?

Rooster23: VA I HELA HELVETE HÅLLER TIMRÅ PÅ MED

Det stora är att Modo är MYCKET mer aggressiva än vad vi är.

Och vad fan gör Robinson?

den där ska inte kunna gå in.

och robinson ska inte tappa puck sådär

Men JOCKE FÖR FAAAN

« · 1409528 · »