1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580615 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04

1409963 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Jag hoppas Strålman får ett NHL-kontrakt, för varför skulle han välja just Timrå i Europa?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Kevin O Shea: Fast han står ju med som deltagande på träningen under måndagen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
bisterfinnen: jag hade faktiskt en Ungersk tränare på högstadiet, han var helgrym. Tibor Nagy..en ikon från min hembygd
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
A51: Enligt den senaste rostern på Devils hemsida är Stålman INTE en av 7 backar som hockeykanalen skriver om. Sykora som också han hade en Try-out är däremot med i 24-mannatruppen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Burkmat:

"Finnar är inget folkslag, det är ett utslag" sa alltid min ungerske tränare :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Burkmat: Timrå behöver ett stålbad, rensa ut all onödig kraft som vart med för länge, in med nytänk!! TJ har gjort sitt. Det luktar rost i Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Iphone70: Timrå är inte bara en förening längre, det är finska föroreningen!!
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
KORITFW: läste innan idag att han var nära ett kontrakt nu
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Hur går det för strålman i sin try-out?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
hubbenorlen: Bättre att ha STÄNDIGA krismöten än att fladdra omkring och lira som om man hade en chef lånad från Kalmartrissan (Företag som tillverkar jojos) enligt mig.

Avgå alla får stå för andra. Själv försöker jag nog motivera mina sådana mer frusterade inlägg.

Men hur fan ska man som supporter orka när laget uppträder som ett gäng med schizofreni från match till match?

Ge mig en valium stor som en hockeypuck!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
John K:

Konstiga direktiv att ha mot just Modo då det inte spelar någon som helst roll om man hamnar i utvisningsbåset mot just dom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Taurus: helt rätt, Timrå är den enda föreningen som INTE satsar på BRA KLASSBACKAR. Medelmåtter vad ordet. Avvakta Avvakta Avvakta.....
finns ingen på marknaden just nu. vem säger så????
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Det största felet var att spelarna inför matchen fått order att inte hamna i utvisningsbåset. Konsekvensen av detta blev att man blev alldeles för försiktiga och var inte nära motståndarna. Så gick det åt h-vete också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Bragd-Birger:

Ja, men en riktigt bra PP back vill ju tydligen inte föreningen ha vilket fall! Man har inte den kunskapen tydligen att man fattar vad inni h-vete viktigt PP är!!!!! En som Lehtonen skotta ju för f-n in en var annat eller åtminstone vart tredje PP. Ändå ser man inte vikten av vad en bra pp back tillför.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Johnny Bravo: De spelade precis som vi vill spela med andra ord.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Johnny Bravo: För att få en "medelväg" eller stabila insatser så behöver man stabila backar, åtminstone backar med rutin. Så länge vi har backpar som Högström - Hedman så kommer det alltid att hända en viss grad av skit i defensiven. I en drömtillvaro så ska ju tom en orutinerad back som Robinson ha "stödback", betänker man då hur Torp, Högström, Dahlroth och Hedman har agerat i jämförelse så blir ju problemet tydligt.

En annan sitter och längtar tills vi får tillbaka de skadade backarna. Halonen, Granath och sen en ny in i laget, då har vi tre "stödbackar" och då kommer det bli ordning i defensiven också. Sen får ett par backar lite länge efterlängtad bänknötning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
hubbenorlen: Självklart inte, men vi kan inte vika ner oss fullständigt heller. Särskilt inte i en hemmamatch mot Modo. Hoppas verkligen att det är enskilda möten med fler av spelarna idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
hubbenorlen: Nä vårt material består av hjältar i en match till att i nästa vara skämskudde på.

En medelväg hade varit att föredra, åtminstone att ta bort djupdipparna till normala dippar.

Det här är ju snudd på kriminellt dåligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Smokey: Vänta här nu...
För ett par dagar sedan hyllades laget. Nu är vi tillbaka till krismöten och "avgå alla".
Det här laget kommer inte att spela som i Luleå-matchen varje gång. Vi har inte material till det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
ÖstrandsNisse: Jag tycker att det känns lite sisådär med AE i truppen igen. Som roffe säger så kan han nog prestera bättre än det vi ställer på isen i dagsläget men om man ser till det han gjorde senast i ES, när han spelade med modo, så var han ju helt under isen. Det skulle vara kul att veta vad han kostar. En "hedströmlön" är han ju värd men vill han ha en riktig lön så kan vi lika gärna leta efter en riktig back också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
ÖstrandsNisse:

Wow. Modigt!

Vilket snyggt pressmeddelande!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Smokey: Frölunda entledigar Ahdrian eftersom de vill se en annan sorts ledarstil i föreningen. Där ser man.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Timrå IK borde ha krismöte hela jävla tiden. Något känns förbannat fel i föreningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Apropå tidigare diskussion om ev övervikt på Dick Axelsson, hur många munkar äter Ilkka Pikkarainen om dagen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Tillbaka på ruta ett igen...

Allt det fina från luleåmatchen var som bortblåst. Det såg inledningsvis ut som att spelarna var nervösa, men sedan insåg man att ödmjukheten från förra matchen var borta (hur detta är möjligt fattar jag inte).
Det enkla spelet lyste med sin frånvaro. Försvarsmässigt var det lika virrigt som när Viktor Wallin och D. Halvardsson spelade i alla backpar (för dom som kommer ihåg). Forwards gick på 75%, det håller inte när man är sämre än motståndarna på pappret. Backarna fick ingen hjälp i defensiven heller.

Det är helt otroligt att vi var med i matchen inför sista perioden. Men vad hjälpte det när Jocke Lundström hade hål i benskydden.

Skämskudde på.


Röymark, Hallin samt Robinson, Vampola var godkänd.
Resten borde få ta på sig en blyväst och springa till Jönköping.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Johnny Bravo: De har garanterat ont i arslet iallafall.
Det är inte varje kväl man blir manglad i 2:an av den fula kusinen från landet :-(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Jag undrar hur Timrå-spelarna mår idag? Trivs de med sig själva?
Eller skvallrade de tomma blickarna efter matchen om ett stort mörker, en stor tom sal, en skam.

Hur länge lyckades spelarna vila i sin spegelbild igår kväll?
Två sekunder? En halv?

Det finns en tomhet som är reserverad för fega lismare, för folk som har chansen att göra gott, som har den chansen tusen gånger, men sopar den under mattan.
Det är en rätt besvärlig och väldigt obehaglig tomhet.
Den tomheten antar jag att Timrå rörde sig i natt.

Jag är måhända en dålig förlorare men det skiter jag i.

Jag hoppas dom kände efter i går kväll.
De där vingslagen under ögonlocken strax före man ska somna. Där bor det en del sanning.
Bara dom i den nattliga ensamheten vet svaret på frågan:
Vek Timrå ner sig?
Och den kanske viktigaste frågan: Skäms ni?

Gör dom det finns det hopp. Annars blir tomheten och mörkret deras värld.

Skammen i deras hjärtan blir deras privata mardröm.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Johnny Bravo: Ja, det är helt fruktansvärt. I ett derby, och när man äntligen fått dit publiken.
Skämmes, ta mej fan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
RocknRolf2: Robinson var jävligt mycket bättre så länge han hade Granath vid sin sida. Ju mer defensiv klass/stabilitet han får bredvid sig, desto mer får vi ut av honom offensivt.
Däremot är jag tveksam till om han någonsin kommer bli mer än en medioker PP-back.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Bragd-Birger: Jag vill bara tillägga en sak: Och det i ett Derby!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Dream Team: Jag tycker ändå att Robinson har varit okej, klart bäste back i det här sällskapet. Men har man punktvärvat honom för hans offensiva kvaliteter så: "gör om, gör rätt".

Med tanke på Robinsons tomma CV så tycker jag vi får ut ganska mycket av honom. Men värd ej EU? Nja...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Frella: Det behövs inte ersättas 'fyra-fem backar' för att Timrå ska få en backsida som håller för undvikandet av kval/ta sig med nöd och näppe till slutspel.

Det gäller att få balans i backparen. Just nu har vi våra två viktigaste defensiva backar borta, samtidigt som vi inte fått den där förstebacken vi väntat på sen korna gick hem. Vi tvingas göra match-makings-from-hell. Hedman kommer naturligtvis klara sig betydligt bättre om han får en annan partner än Högström. Torp-Hedin? Hoho. Två fel blir sannerligen inte ett rätt.

Osv. Linkan Norberg har behandlat backsidan uselt, men dom har samtidigt haft maximal otur. Finns det två backar jag INTE skulle vilja ha på skadelistan ur den här besättningen är det Halonen/Granath. Nej, vi ska inte måla upp dom till frälsare och några Caslavas, men...dom är elitseriemässiga. Och med +20-minuter på båda två (samt den där förstebacken med 25, Linkan!!1)kommer naturligtvis en helt annan stabilitet att infinna sig.

Så länge vi mönstrar den här backbesättningen måste dock forwards skärpa till sig ett antal jävla snäpp. Det 'defensiva' spel som uppvisades igår från våra kedjor var överlag bedrövlig. Man lämnar uppenbart söndercheckade backar åt sitt eget öde, trots att det var synligt för en blind redan efter tio minuter att det inte fanns en chans i helvete att dom skulle klara det trycket.
Det är uselt. Och det är lika uselt från bänken, att låta det fortgå utan att kunna få någon form av förändring till stånd.

Noll utvisningar. Från ett lag som ligger på mellanhand hela tiden. Det säger ganska mycket. Dels om hur långt ifrån sina motståndare man ligger, dels om vilken allmän passitivitet man agerar med. Bedrövligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
RocknRolf2: Tyvärr kommer han inte alls upp i förväntad nivå. Sen kan man önska att han inte hade så små marginaler i egen zon jämt. Som igår när han istället för att spela safe och bara lyfta ut pucken i mittzon skulle göra det "snyggt" och spela väggpass med sargen till sig själv. Ännu svagare är Hedman och Torp. De klarar nästan bara av det fysiska spelet, nämligen att tacklas. I spelet med puck så känns det mer än osäkert och vid pucktransporter a la Nichlas Torp är det nästan en bonus om pucken slås till icing.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Johnny Bravo: Ja vad vet man? Just nu klurar jag på mysteriet "powerplay-backen Matt Robinsons poängskörd", kommer han upp i tvåsiffrigt måntro?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
RocknRolf2: Där håller jag med dig.
Jag anser Riddarn vara vår 1:a.Känner mig mer trygg med honom.
Men vad vet väl jag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Johnny Bravo: Antagligen inte.

Största besvikelsen igår var Jocke. I sin första "stormatch" i Timrå viker han ner sig fullständigt. Han ser precis ut som i Frölunda, ojämn och med dåligt psyke.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Frella: Vill man verkligen vara med om den här säsongen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Om det inte var lag 11 och 12 som möttes igår så vet inte jag. Jag kan inte se några lag som är sämre i serien för tillfället. Linkan står inför en skaplig utmaning att ersätta fyra-fem backar med två-tre spelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
bisterfinnen: Liten förklaring till Modanos beteende:

En skolfröken startar sitt nya jobb på en skola i Bjästa. För att göra ett första gott intryck förklarar hon för klassen att hon är en MoDo-supporter. Hon ber eleverna räcka upp handen om dom också är det. Alla utom en liten flicka räcker upp handen.
Fröken tittar förundrat på flickan och frågar: …
”Lisa, varför räcker inte du upp handen?”
”För att jag inte är en MoDo-supporter”, svarar hon. Fröken……, fortfarande förundrad frågar:
”Om du inte är en MoDo-supporter vad är du då?”
”Jag är en Timrå-supporter och en stolt sådan,” svarar Lisa. Fröken kan inte tro sina öron.
”Lisa, varför är du en Timrå-supporter?”
”För att min mamma och pappa är från Timrå, och min mamma är en Timrå-supporter och min pappa är en Timrå-supporter, därför är jag också en Timrå-supporter.”
”Jasså,” svarar fröken lite irriterad. Det är ingen anledning för dig att vara en Timrå-supporter. Man måste inte tycka som sina föräldrar hela tiden. Tänk om din mamma hade varit prostituerad, din pappa varit en knarklangare och din bror en biltjuv. Vad hade du varit då?”
”Då,” svara Lisa. ”Då hade jag varit en MoDo-supporter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
superfalle: Spelade Moe i första backpar så var det för att han förtjänade det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Kerstin_k:

Modano får nog svara i bubbla eller brev, för han/hon är avstängd i Timråboken :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
superfalle: Eller så var det för att han fick spela med Moe, för det har du ingen aning om. Har du kikat på han stat efter att fick spela i Timrå?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
73Sjöbba: har försökt lista ut exakt hur gammal Modano är så här på morgonkvisten. Han är onyanserad och stavar som någon ung förmåga, men jag får ändå för mig att han är äldre än mig iaf.

Ärligt Modano; hur gammal är du? Jag är alltså genuint nyfiken på din ålder.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Modano: Jag sitter och försöker att lista ut vad du är för Svennebanan. Man kan konstatera att du inte är någon raketforskare. Med tanke på språket, stavning och alla kvädesord så funderar jag om inte du är någon Neandertalare som har färdats framåt i tiden?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Modano: För fattare? Särskrivning av författare! Det hade jag aldrig sett förut. :-D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
yngwie: Då har jag ju inte så mycket att ta ställning till. Tack för din åsikt. Jag ska försöka att vara muntrare i motgång i fortsättningen, för din skull.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Olle:

Motiveringar överflödiga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
yngwie: motivera.
Kommentera

1409963 · »