1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598360 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Olle:

Fan du måste ju va den bittraste av dom bittraste. Upp med huvet nu.

Olle: jag instämmer ang att se på den här torsken mot modo som 1 av 3 matcher...

tydliga tj vibbar på det resonemanget o dom jävla marginalerna har inte laget i år...
ok om vi hade spelat bra som tex mot DIF hemma då kan man ändå känna typ: -äh det kommer!

nervikningen allan hemma mot mOdO är fanimig en skandal o spelar jävlarna ska be om ursäkt för det!!!

=) eller nja det är väl inte realistiskt...

hubbenorlen: det är besvärligt med klubbhjärt nu för tiden...

det finns ganska många i truppen nu som ändå har ett förflutet med timrå ik...

dock skulle sådana som hedin o pikken behöva se över sin egna personliga stolthet o heder...

RocknRolf2: Å andra sidan så spelade Moe med en av dom bästa backar som spelat i Timrå . . Lite lättare då

Olle: Eller så får vi återuppliva WÖ-kalle som får förklara för spelarna vad klubbhjärta innebär.

fredriko74: det känner jag med... Hedman o Robinson är ok men inte bländande...

när väl Halonen o Kapte´n är tillbaka och hittat matchformen så kan juh perra behandla Torp o Hedin som Friberg med OM man värvar in en någolunda komplet es back så ser jag gärna att Hedin får foten o att Torp får mindre speltid... just nu blir det knas med Torp då det märks att han fått höra att han måste vara försiktigare på isen för att inte rusa bort sig. nu är han anonym isst... o uppenbart skitnödig över att göra bort sig... surt

jag vill att Torp ska lyckas... med hans fysiska spel skulle han kunna bli en publik favvo...

Olle: Instämmer helt! Nubben får rosa marknaden i Finland, Sverige, övrigt!

Nubben is da shit! Agera, agera resolut, gör det nu!!

RocknRolf2: "efterklokhet" har ju blivit lite av timrås signum dom senaste åren. Man kommer väldigt sent på att man måste peta in en väldigt central spelare i truppen. Han som skulle varit med från start och bara kostat hälften så mycket som han gör när vi sedan plockar upp honom mitt under säsong (lättare sagt än gjort, visst, men det är därför man ska ha en kompetent sportchef). Nu gäller det ju dock att göra det bästa av situationen som den är nu. Värva. Punkt slut. Och för helvete, ge nubben hela slanten och låt honom välja ut något.

Det kanske inte är bara linkans fel att det ser ut som det gör men när han ska värva spelare så får jag lite känslan av att det är som när Pontus 13 står i klädbutiken med morsan sin och eftersom hon håller i plånboken så köper hon dom där Lee-jeansen från barnavdelningen åt honom istället för dom där av Armani som han stått och stirra på och likt förbannat får han skit när han ska spela boll på skolgården sedan.

Ge nubben slanten, casha upp för armani-jeansen...låt gå då att hela familjen får käka gröt den sista veckan av månaden, det är det värt i långa loppet. Ja jag vet att mina liknelser suger stenhårt men jag kan verkligen inte låta bli.

söder över: Skulle man besitta över en jätteplåska så vill jag påstå att det är bara Hedman och Robinson som jag tycker är något att hänga i julgranen!

Resterande backar av de vi förfogar över i skrivande stund håller på sin höjd Rögle klass, absolut inte Timrå IK klass.

Halonen o Granat är inte disponibla just nu, men dessa herrar är ju såklart 2 bra ES backar.

Redigerad kommentar

fredriko74: smaken är som baken själv ser jag gärna högström kvar medans det mjukaste trollet jag sett på länge får leta vidare efter en ny klubb (21) han gör mig bara jävligt frustrerad...

han är inte särskillt kreativ i offensiven som det sägs att han skall vara... defensivt kan han lika gärna gå o duscha eller sätta sig i båset o peta i näsan...

neej för guds skull sätt inte ens in en lite mjuk tackling ut vid sargen för att visa att du är med på isen.
o för guds skull ha inte en tanke om vart du är på isen när motståndarna ligger på.

o för guds skull tro gärna att du har all tid i världen på dig att kladda med pucken när din back kollega precis grävt fram den utmed sargen...

Olle: Jag tror nog att man jagar så gott man kan efter backar nu. Men det är så på tiden. 7 backar vid säsongsstart är patetiskt. Det och det faktum att man bara lyckats värva en etablerad back (Hedman). Robinson räknar jag inte eftersom han inte har uträttat ett smack av värde i sin karriär tidigare.

Johnny Bravo: Ja, det kändes faktiskt som att vi var den där tiken med en gagball i käften som lät sig bli påsatt av Modo. Det är väldigt förnedrande och kränkande på alla upptänkliga plan.

Redigerad kommentar

Modano: Att glädja nån är alltid bra. Är nog på mer matcher än vad dina föräldrar tillåter dig att få göra.

När ska man få se dig säga ett positivt ord om laget du "håller"på?

RocknRolf2: Vi var många som såg det problemet redan då och det där uttalandet gav verkligen kalla kårar rakt ner i benmärgen för då tänkte man verkligen "förstår han inte bättre eller sa han bara något förhastat nu?"

På samma sätt sitter man här just nu och är uppriktigt orolig över att man inte tar backkrisen på allvar. Jag säger inte att jag har rätt på något sätt men det är en tanke och en rädsla som åtminstone känns befogad för mig. Jag är rädd för att man kommer att hålla på dom här pengarna för att ev. spara och sedan, när man väl agerar, så är det redan för sent.

fredriko74: Hellre Moe än Högström 7 dagar i veckan. Moe har iaf klarat av spel på ES-nivå i sin karriär. Högström är inte i närheten.

Kattgubben: Jag får inte in i min skalle hur man kan vara så usla i ett derby. Det är som man pissar på supportrarna, man pissar på klubbmärket o dessutom låter man Modos begåvningsreserv få gå bananas av lycka i vår borg.

Man skäms ju.

Andersson: Har läst och skulle vilja skicka en julklappslista till jultomten!

1. Skicka iväg Torp och ersätt med den 1a backen som det har väntats på sedan i somras.

2. Låna ut Högström till Sundsvall och ersätt med ledig spelare som har erfarenhet och inte får hjärtinfarkt vid stressade situationer. Ska tilläggas att ekonomisk ram att hålla sig inom ser jag som en självklarhet.

Men viktigast av allt, dessa 2 herrar håller deffinitivt inte ES klass och bör därmed lämna.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Gå på matchen då och sluta med dina fjantiga böner o pajas drömmar leka för fattare ha ha. Hela Norrland skrattar !

Olle: "Vi ligger ju faktiskt trea" glömmer man inte i första taget. Hade man agerat i tid ifjol så hade saker säkerligen varit annorlunda idag.

Bad_Brett: Alla har sina stunder av tillfällig sinnesförvirring, inte minst jag. Modano har bara väldigt många fler såna ögonblick än alla andra.

Angående det sista du skriver:

"ni har ändå vunnit två av de tre senaste matcherna. Det hade kunnat vara så mycket värre."

...så tänker jag bara på en sak och det är när TJ säger att det inte är någon panik eftersom "vi ligger ju trea". Det ÄR faktiskt riktigt riktigt illa (i min mening) och det MÅSTE faktiskt värvas. Som jag ser det så finns det inte flera olika lösningar på det här problemet utan det man kan göra är att förstärka backsidan och hoppas på ett mer stabilt spel. Allt annat kring laget (rent sportsligt) kunde, som du säger, vara så mycket värre.

Modano: Du måste vara retarded.

Du har inte skrivit nåt positivt el ens varit härinne när vi vann 2 segrar.
Men när det gäller att spy skit är du nog den okrönte kungen.

Olle: Ja, du ligger nog ganska nära sanningen där. Klart man ska trycka på motståndarens svagaste punkt, detta oavsett om man är ett komplett eller bara ett halvdant lag. Våra backar får svår beslutsnoja när de blir satta under press och tar till synes random beslut. Har man inte tid att tänka så gäller det att KISS = Keep It Simple Stupid, och det tror jag nog att Perra har kommunicerat till gubbarna också. Sen att det inte efterlevs är ju smärtsamt uppenbart.

Vi kan inte hålla på och skönlira oss ur press som nåt jäkla Barcelona.

Olle:

Just snyggt. Här kommer jag och tar barnsliga MoDoiter i nackskinnet och vad är resultatet? Timrå-bokens hustroll börjar härja fritt istället! Beklagligt.

Seså, ni har ändå vunnit två av de tre senaste matcherna. Det hade kunnat vara så mycket värre.

Andersson: Jag har läst den. Fortfarande lika upprörd?

Olle: Jag förstår bara inte backsidan. 4 etablerade spelare ut, 1 in?

Lugna ner er nu och läs Jimmys sammanfattning istället.

Olle: Pissa på dig som jonte sa !

Kattgubben: Luleå är ju ett mycket mer komplett lag än vad modo är. Jag tycker att det är en kombination av att timråspelarna inte håller sig till spelplanen samtidigt som modo trycker stenhårt på den mest tydliga svaghet vi har, det gjorde luleå bara halvhjärtat.

Tråkigt att modo får pressa våra svaga backar högt samtidigt som vi inte utnyttjar deras tröga motsvarighet. Jag tror aldrig jag sett ett lag tappa så mycket puck som timrå gjorde utan att spendera en massa tid i utvisningsbåset.

Edit: Men vi HAR ju problem med bottenlag. Så är det ju bara numera. Det är lika klart som att vi alltid ska ha en skadelista som är längre än kolans inköpslista när han går på ICA.

Redigerad kommentar

Modano: "ta din spruta i armen"? Är det ditt sätt att kalla någon för "pundare"? Alltså från vilket språk använder du google translate för att formulera svenska meningar? Gå och lägg dig.

Olle: Jag försöker släta ut topparna och dalarna inför mig själv för att inte förlora besinningen helt. Jag kan fortfarande inte riktigt förstå hur inställningen kan brista så mycket som den faktiskt gör ikväll... Har grabbarna mjölksyra kvar sen Luleå-matchen som inte försvunnit ut från systemet eller vad sjutton är det frågan om? Visst, vi har vunnit två raka och nu förlorar vi en match, men sättet vi förlorar detta derby är inte vackert.

Kanske vi borde ha spelat ännu mer raggarhockey ikväll. Det är ju trots allt MoDo vi möter.. är grabbarna medvetna om prestigen i detta möte? Det såg inte ut så på isen iaf.

Nä, nu fortsätter vi att vinna 2/3 av matcherna, eller nåt...

Olle: Du beter dig som ett inavel så dig tar jag som en PAJAS som bara tycker allt är bra, Ta din spruta i armen o lägg ner.

Olle: Han är ju inte här annars. Klart som fan att folk behöver spy ut sitt missnöje nånstans.

Modano: byt medicin för fan, det här funkar inte. Finns det någon kritik du slänger ur dig som INTE är helt random? Har du ett lottohjul hemma med alla spelarnas namn på som du snurrar efter varje torsk? Lugna ner dig lite, tjockhuvve ditt kommer att explodera långt i förtid om du fortsätter som du går på. Tänk på hälsan.

Olle: Ni som är så jävla dum och inte fattar att laget spelar kvalserie och är nöjd med allt kan dra åt helvete. Krama linkan pussa mes perra kyss T johanssson VAKNA !

fredriko74: Kul och se om jimmy fjantar på med betygen som en mes från norrland eller om han öppnar käften.

sargad: Man ska egentligen ha pengarna tillbaka en sån här kväll!
Att man inte är mer på tårna på hemmaplan i ett sånt här viktigt derby är tamefan TJÄNSTEFEL!!!
Redan från början förstod man vart det hela skulle gå. MoDo var inte bara etta på puckarna, man var TVÅA, TREA OCH FYRA DESSUTOM.
Skandalöst uppträdande! Full förståelse om det på nästa hemmamatch blir lika lite folk som mot Linköping.
Och inte faan blir det nåt bättre när man ser Perra stå och inte verkar göra ett dugg när det ser ut som det gör.
NU FÅR DET FAAN VARA NOG ETT TAG! NU SKITER JAG I DETTA!

Modano: Förstår att du är besviken, det är du inte ensam om. Men jag tycker ändå att det verkar som att du mår bättre när laget förlorar och du får vara förbannad än vad du gör när vi vinner.

Det förstår jag mig faktiskt inte på.

Modano: Så talar bara en äkta medgångssupporter

Jag blir rejält nervös på den ojämna lägsta nivå laget visar upp för tillfället!

Var så nöjd och glad med insatsen i lördags mot Luleå, stabilt spel över hela banan, där vi också sedermera vann full rättvist med komfortabla 4-1.

Denna karamell har jag sugit på fram tills ikväll, och hade förhoppningar att man kanske kunde visa upp ett lika homogent och stabilt spel igen. Visst misstag, felpassningar förekommer varje match, men liksom den gnistan addrealinet jag såg i lördags var tot putsväck ikväll. Min fråga är: Ska vi vara ett jojolag över hela säsongen där vinster med stabilitet från back och framåt avlöser likt ikväll uddlöst, fantasilöst spel?

Modo vinner så ruskigt rättvist ikväll!! Elakt jobbigt att erkänna men så är fallet!!

Kom igen nu Timrå, hitta en melodi som passar er, men ribban måste höjas flera snäpp på just stabiliteten i truppen. Vi måste bli jobbigare att vinna emot, inga huvuden får hänga vid ett 2-4 underläge!

Forza Timrå in med ballen, in med pucken!!!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Olle: Japp har man en sopa till sportchef som blåste bort 9-10 millar på skit värvningar och dåren får vara kvar säger allt. Men nu har jag fåt nog kommer ALDRIG ATT BETRÄDA Eon SÅ LÄNGE PAJASEN ÄR KVAR ALDRIG . CHALLE alla gånger än dessa sega mes i båset fy fan. Men vi har ju tant hagos fröken alexandra och NHL backar piss Linkan.

BlackBay: Du får det att låta som att vi faktiskt har alternativ just nu. Du missar dock att det är tack vare att man pissat bort pengar på misslyckade värvningar som alternativ 2 och 3 inte finns på kartan samtidigt som alternativ 1 är ett drömscenario.

Känns som det finns 3 alternativ:

1. Fortsätta spara o harva i bottenträsket i sann SSK-stil i några år framöver

2. Åka ur o "börja om" på nytt med ett lagbygge från ny grund.

3. Satsa på ny arena i stan i hopp om att börja leka med dom stora grabbarna igen.

Laken: Ja Röya kan få en slant för matchen oxå.

Ambroo: Man kan då säga att "Bagarn" ser lite "degig" ut nu för tiden

Laken: Jävla skandal att vi inte har en gedigen backuppsättning, hela Timrå stinker amatörnivå, usla ledare!! dåligt skött alltihop.
Den där jävla Linkan borde avgå, så har han fått lite respekt tillbaka, men pengarna suger väl mera än hedern på den fan. SOPA var ordet.

Det vore minst sagt bra om Halonen kunde spela snart

Undra vilken av backarna som får mindre istid då ?

Redigerad kommentar

diffe: Om nån får för sig att skriva en biografi om Bagarna så kan jag bjussa på titeln..."Bagarn, va fan hände?"

diffe: Bagarn på två år är ett dåligt skämt. Felet med den här satsningen, det största felet, är att det är 2011 och inte 2007.

diffe: Personligen skulle jag matcha Friberg istället för Bagarn.

Ambroo: Ja bagarn är årets sämsta värvning till Timrå! Fy fan, tänk att han har spelat i tre kronor, dock i nån låtsas turnering men ändå, det kan man inte tro när man ser han.

« · 1409783 · »