bisterfinnen: Ser f#¤% ut som flygfoto på Timrå vid dagens timeout, Inte många som såg mer engagerad ut än en normal engagerad räka idag. Okej, Hallin o Röymark syntes i alla fall åka skridkso idag.
Ambroo: Röymark var bra men resten var riktigt usla. Speciellt Hedman och Murley. Hedman undrade man nästan vilket lag han spelade i. Det enda roliga ikväll var då Timråklacken svarade på MoDo-dagisets uttjatade "ni har inget sm-guld" med "Peter Forsberg har inget sm-guld"
Vår s.k. sportchef lyckads inte ens ha en full backuppsättning till när säsongen började! Allt som behövdes var två backskador och vips så var det panik igen!
Vi blir fullständigt förnedrade. Totalt överkörda, chanslösa. Mot ett Modo som haft stora, stora problem. Modo såg INTE ut som något kvalserielag ikväll. Fortsätter dom i den här stilen kommer man garanterat klättra.
Ändå fick vi 1-0 plus att dom får mål bortdömda. Vi låg bara under med ett mål inför tredje vilket nästan kändes lite overkligt. Ändå kunde vi inte hitta en väg att vara bättre än Modo på någon punkt. Snacka om rättvis banjo-seger!
Det finns en som var bra. Vampola. Resten visade upp att man kanske hellre hör hemma på en allsvensk nivå.
Det här trodde jag inte ens var möjligt i ett derby mot bottenkollegan Modo. På hemmaplan dessutom! Detta efter succématchen borta mot Luleå.
Bad_Brett: Jag har inget att klaga på i det du skriver. Vi väntar väl fortfarande på den första "fantominsatsen" i kassen men på det stora hela har väl ingen av målvakterna gjort tavlor i "backe-klassen".
Vår ihåliga backsida behöver dock akut avlastning. Vad som däremot gör mig modfälld är att den där klassbacken är vår enda chans att styra upp den här backsidan som MÅSTE styras upp...och jag tror inte ens att han kommer.
Jag hoppas att jag har fel, jag hoppas att man just nu rycker i ett par spelare för om man fortsätter att slira i tabellen så kommer avståndet till säker mark att växa snabbt.
Timrå IK är som ett förhållande.. Vissa dagar vill ja bara göra slut och gå vidare men livet men då inser man att man byggt ett helt liv runt allt med gemensamma vänner och den obotliga kärleken. Så man bestämmer sig för att sova på saken och vaknar morgonen efter och inser. Att döden skiljer oss åt..
Med MoDo-ögon tycker jag ändå inte att det ser så illa ut. Både Lundström och Ridderwall har tidigare visat att de kan hålla hög klass i Elitserien. Nu har de fått en svag start, men de är egentligen inga dåliga målvakter.
Försvaret ser lite ihåligt ut, men får ni tillbaka era skadade spelare och värvar en back av rang, ser det genast mycket bättre ut.
Offensivt finns det inte mycket att klaga på enligt mig. En frisk Pärssinen är en av Elitseriens bästa forwards. Røymark är enligt mig en av seriens mest underskattade spelare. Vampola och Murley har kommit igång direkt med poängproduktionen. Pikkarainen är en viktig rollspelare. Sedan har ni flera defensivt skickliga forwards. Överlag en bra blandning av spelare, gamla som unga.
Bragd-Birger: Grekland. Bagarns skridskoåkning.. ..jag trodde att den däringa Kolan dragit till HV. Robinson Cruse såg ofta ut som han trodde sig vara mol allena i arenan med pöck i egen zon. Nr 71, vem är det? Var så oootroooligt dålig i flera sekvenser, kroppens signalsystem verkade vara ur funktion långa stunder, eller var inte tanken med heller? Elitserien måste vara klasser sämre än för några år sedan. Modo var ju dåliga idag men vi var aldrig nära och flera lag ligger inom 3-4 poäng.
För känsliga läsare ber jag om ursäkt för ovanstående kräksalva :-)
Kattgubben: Modo checkade bättre än vad Luleå gjorde och modo hade, för dagen, mer individuell skicklighet än vad Luleå hade. Helhetsbilden är dock fortfarande att det är rent bedrövligt att man kan uppträda på det här sättet som Timrå gör (tycker jag).
Jag tycker, som någon redan varit inne på, att den här matchen liknade den mot Frölunda. Skillnaden är bara att göteborgarna är ett lag för övre halvan och modo är ett för den nedre. Hade vi mött HV71 idag så hade vi släppt in 3-4 puckar till. Hade modo mött Luleå så hade man max gjort 2 mål den här matchen.
Ja, vad sjutton ska man säga. det här var nog fel match att spela uselt i. Fan, vi kom väl överens om att vi kunde spela ett habilt försvarsspel iom Luleå-segern, så varför i helskotta ser det då ut såhär i ett derby?! helt jävla otroligt.
Det tragiska är ju att man inte fattar det i ledningen. Och jag tror att inget kan få dom att ändra sig. Verkar hellre så man sitter där med betald arena och bra ekonomi i Allsvenskan i stället. Mission Completed!!!
spud: Min poäng, som du nästan borde ha förstått, är ju att du har en tendens att "bita dig själv i svansen" (för att använda termer som du brukar uppskatta). Vad som hände med er sen efter att vi passerat er i tabellen, det är som vanligt av ringa betydelse.
Hur känns det förresten att vara en sån där som hatar motståndarlaget mer än du älskar ditt eget lag? Känns det som att du ens HAR ett "eget" lag? Tur att alla modoiter inte är som dig iaf.
Bad_Brett: Snyggt försök, men jag är rädd för att det är lönslöst. En vinst över Timrå är Stora SM-guld för Spuddy. Vart han tar vägen när det spelas Lilla-SM är det dock ingen som vet.
Spud, spring och trolla någon annanstans. Både MoDo och Timrå kommer att kämpa där nere i botten och det skulle inte förvåna mig om vi möts i Kvalserien. Så lite ödmjukhet, tack.
Hur fan orkar ni ta en diskussion just nu mot en modoit. Den här matchen handlar om så mycket mer än ett sketet derby och lite små prestige man kan glänsa med på jobbet dagen efter. Den här förlusten tar inte hårt för det är modo, skiter blanka fan i att storebror vann idag.
Jag är allvarligt OROLIG för Timrå framtid sen om det är modo eller Frölunda som snurrar upp oss som att vi vore 7år spelar fan ingen roll. Släpp den där Spud nu låt han härja plocka hit en modrator som plockar bort hans inlägg bara.
Vi har STORA PROBLEM FRAMFÖR OSS, TVÅ ORDINARE BACKAR SKADADE, EN HÄR PÅ TRYOUT OCH VI HAR INTE ENS VÄRVAT KLART ALLA BACKAR ÄN.
Håller fullständigt med. Backbesättningen är ett hån mot ES. Ser man inte från ledningshåll vad som behövs??? Och att man inte är mera kompetent innan säsongen över vilka backar man har är rent bedrövligt. Vampola måste ju börja fundera var han hamnat!!!!
Bragd-Birger: Jag instämmer. Huvudet på spiken. Vi vet vad vi får. Det är det vi behöver just nu, backar som gör jobbet varje dag och inte sticker ut åt endera hållet. Men är inte det samtidigt jävligt retsamt? Allt vi behöver för att bli ett stabilt mittenlag är några alldagliga backar.
spud: Med 'vi' menar jag nog precis alla tänkande människor.
I övrigt önskar jag dig lycka till. Det är alltid kul när ni får ligga lite före i tabellen. Det brukar sällan hålla, men som sagt. Man får sig ett gott skratt åt alla gendefekta skribenter som vågar koppla i modemet då.
Olle: Jag kommer ihåg, men kommer du ihåg vilken tränare det var som var alternativet? Strumpan, jag anser fortfarande att Challe var bättre än strumpan.
spud: Kommer du ihåg när du själv var ganska nöjd med challe i båset, bara för att få äta upp det några omgångar senare då ni hamnade i kvalserien?
Om du vill kan jag leta reda på dom citaten från dig men då gör du ju bara som du alltid gör, när du blir satt på plats, och kryper tillbaka under din sten tills nästa gång. Just därför ids jag inte leta. Men du vet ju själv hur det lät då.
Burkmat: Backarna har varit ett problem sedan dag 1, det är ju inte nyheter. Vad jag tycker är värre är att man verkar haft pengar till en värvning hela tiden men inte agerat ännu. Ok att man vill ge grabbarna på isen en chans i några omgångar men om vi inte har en ny back inom två veckor och fortsätter att spela så otroligt ojämnt på backsidan så är det riktigt riktigt dåligt.
Bragd-Birger: Härligt. Med "vi" då menar du och linkan då? Ni är så gulliga när ni skedar sådär.
Kul att klubben med flest MODOprodukter torskade ikväll.. Hedin och Hedman gör skäl för lönen. Ni trodde ni lyckats med att försöka få ner oss genom att skicka över CHalle ifjol. Men när ni skrattade självbelåtet åt vår KS debaclé så tänkte vi att vi skulle bjuda igen. Kul att ni nappade! Lycka till.
Först blir man deprimerad när man får läsa om årets siffror. Fast när jag tänker på vart föreningen var för tio år sedan så tycker jag nog att det har gjorts en jäkla resa! Så lite glad kan man nog vara ändå.