1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598403 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
RocknRolf2: Nej det hade varit stort av honom att säga upp sig och avstå lönen så att nubben kan värva en back. Och det menar jag till 100%, jag försöker inte vara ironisk på något sätt.

BB&O Vi får väl se vem som skrattar sist.. Kanske blir det ni, eller så fortsätter jag?

hubbenorlen: Bara inse, dom här killarna i laget räcker inte till, nån match då och då kan dom sprattla till lite, men i en lång serie, Njeet, det blir kvalserien i år.!! Sen vette fan hur det går där, Nästa år kanske man kan åka till Furudal och se Ore IK mot Timrå. Kul

Olle: Vi har inte råd att ha Linkan som sportchef.

spud: Haha. Passa på och dryga dig nu. Vi vet båda att du snart kommer sitta där tyst igen, knirkandes tänder och med svetten från din koppärriga panna droppandes över ditt tangentbord.

Blir det fontän ikväll, draperad med din ur garderoben framtagna 'Heart of Hockey!!!1'-flagga?

spud: Det är samma sak med dig varje år. Modo plockar några poäng i början av säsongen, du tar alltid chansen att håna och du får ALLTID äta upp dina ord. Man tycker ju att en vuxen människa som du borde ha lärt dig detta men en sån här gång funderar man ju vem det är som är gammhyndan egentligen...

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Det första jag tänker på är att lagets prestation ikväll sannolikt innebär utebliva intäkter nästa hemmamatch på ca 150 000. Det är otäckt hur otroligt ojämn laget kan vara.
Det positiva i kråksången är att detta innebär att Linkan inte kan vila på hanen (vilket han säkert gjort om han konstaterat att "-vadå, vi har ju vunnit tre raka").

Mölinö!!!1

RocknRolf2: Helt ärligt så tror jag att TJ och Linkan inte vill att Timrå IK ska spela i Elitserien.

Bragd-Birger: Ha ha fy fan! Bedrövelse poesi....

Johnny Bravo: För såna som Hedman och Högström så ÄR det svårt att göra jobbet. Det är bara att konstatera. Vi har inte råd att ha båda herrarna på isen. Köp back och låna ut Hedman till Sundsvall.

Sitt. Bravo.

Till en backlinje utan några befintliga stjärnor har vi bara värvat en back som kan kosta som en normal ES-spelare. Hedman (som för övrigt är kass). Det går inte ens att ursäkta med den här ekonomin. Inkompetent och oförsvarbart.

Foyn: Det finns EN åtgärd som Timrå IK kan göra som skulle ge oss ett enormt mycket bättre utgångsläge när det gäller att undvika kvalserien:

KÖP-KOMPETENT-BACK-NU. Helst igår.

Får vi ett vettigt tillskott på backsidan samtidigt som Halonen ruskar av sig det där jävla ryggskottet och knyter på sig skridskorna så ska jag ge bort allt jag äger om vi ändå hamnar i kvalserien. Om man sitter i ledningen med pengar till en back och inte värvar trots att det finns spelare på marknaden så är det grovt tjänstefel.

Undrar om inte den här insatsen är ännu sämre än frölundamatchen. Det är nog fanimej jämnt skägg. Så tamt, så drälligt, så fuckin-far-from-rejält som man bara kan komma.
Fantastiskt att man bara låter Modo glida runt och leka, helt oattackerade.

Nej, den här matchen vek man ner sig. Fullständigt. Backarna bajs all over. Forwards? I princip lika brunt. Blir så förbannad på det här petet, nonchalansen och det stillastående. Kolla en sån som Pikken. Om man vill ha motsatsen på hur en powerforward agerar kan man använda denna match som referens.

Orkar inte dra alla undermåliga insatser, då sliter jag ut tangentbordet men...Haggan, Haggan. Vann du många närkamper idag? Är du nöjd med den defensiv du - tydligen - har som adelsmärke? Kändes det stabilt och företagsamt därute?

Stabilt målvaktsspel också. Idel otagbara pärlor. Var det en protest mot 'försvarsspelet' kan jag ge en eloge, men tyvärr var det nog inte så raffinerat. Gudars skymning. Alla vinklar kändes livsfarliga.

Jaja. Blir i a f skönt för spelarna att lägga sig och sussa utan några blåmärken som skaver. Det är ju bara en sport, det här. Ett litet jobb man går till. Ibland vill man, ibland vill man inte. Ikväll var visst 'en sån' kväll.
Det tror jag säkert publiken har förståelse för. Förmodligen kommer det bli ä n n u mer folk nästa match, bara för att visa hur mycket vi tycker om er, och att man 'aldrig ska ge upp'.

Fy för kukrövsluderhelvetet.
Hockey är en skitsport!!!!

Olle: Ska det vara så förbaskade svårt att göra Jobbet?

Va detta en rektion på Luleå matchen eller vad?, Hur som helst var detta ett riktigt bottennapp,, backarna var överallt utom på rätt ställe. Forwards åkte hälften så mkt skridskor som sist.

Nej nu måste backsidan förstärkas.

Hallin var iallafall bra idag, alltid nått

Johnny Bravo: Jag tycker att vi kan fråga om vi får låna den bannern av modo, det här "vi ger aldrig upp" känns lite fel då vi ofta redan gett upp innan pucken släpps.

hubbenorlen: Det är extra bedrövligt att modo är ett av lagen som vi absolut måste ge bort matcher till. Ok om man är chanslösa ibland mot Frölunda, LHC och HV71 men bottenlag som modo måste man ju spela jämnt med över 60 minuter. Nej det här var det sämsta sedan matchen mot göteborgarna, nu får man skämmas ögonen ur sig igen.

Var med och ryck i Skrbek nu nubben! Om krösus säger att det inte är någon fara på taket eftersom vi nyss vann två matcher så be honom fara åt helvete för backar har vi behövt sedan första nedsläpp.

Olle: Ja va faan...Klarar vi oss kvar i år så är det fan en bragd med detta laget!
Annars så kan jag bara konstatera att om jag varit Gnagare ikväll så hade jag förmodligen skjutit mig själv...

NATTSVART.

Vi hörs. Go natt.

Olle: Nu kan det här laget dra åt helvete igen. Fy FAN vad uselt!

äh, skiter i det här.

tack för ikväll eller nåt

pefr: Det tycker inte jag heller men jag tycker inte att det är synd om Lundström för det.

Köpte mstchen PPV idsg. Derby, bra form och rätt kämpa instäälning på senaste tiden. Skulle jag inte gjort.
Ni som följer hockeyn närmare; Sundsvall H. spelar inte sämre än så här? Detta måste vara riktig låg allsvensk klass vi ser idag. Även Modo spelar långa stunder "allsvenskt" i mina ögon.

Just det, fick skicka barnen i säng inför 3:e, detta är snudd på barnförbjudet :-)

Där fick det vara nog för mig. Nu ska jag scouta Kolan tills på torsdag. Kan inte ens vara upprörd för något specifikt, då det bara var jämnbrunt över hela laget.

Vi har inte tagit en enda tvåa idag och vi ligger under...mot modo av alla lag. Med TRE mål. Usch vad man får skämmas...

Olle: vet inte om jag tycker två "tagbara" mål ursäktar hur våra backar beter sig framför mål, de få gånger de är där

pefr: Inte synd om honom, han har varit värdelös ikväll. Jocke har aldrig haft den där riktiga vinnarskallen.

Det här var patetiskt. Lycka till att locka tillbaka publiken nu.

pefr: Lundström hade lätt kunna ta två av dom insläppta idag så honom är det inte synd om.

stackars lundström

Olle: Största besvikelsen i Timrå so far.

Olle: Om man klarar av det ja. Men jag tror inte att Modo har det spelet i sig och det är den enda chans jag ser.

RocknRolf2: En sak är säker när det gäller Hedman, han ska ALDRIG vara på banan när man vill ha något uträttat offensivt...någonsin.

RocknRolf2: tack!!! sist jag sa exakt samma sak här inne klagade alla på mig... skönt att nån annan tycker lika

Varför har vi råd med ett gäng etablerade spelare framåt men bara det värsta avskrapet bakåt?

logik? balans?

RocknRolf2: Ja har man idiot likan se bara Alexandra fick 2år Hagos ja en nolla som inte hör hemma i elitserien. Lundsröm kastat in några puckar oxå.

AIK-HV 7-7. skaplig upphämtning av HIV.

Raggaren Putte: Med två måls övertag efter halva tredje så kan man nog backa hem med gott samvete, va?

Kolasvinet målar för HV. Snart ikapp gnagarna nu. Vad är bäst för oss?

Högström
Hedin
Thorp
Hedman

Bra värvningar!!!!111

Ja det var väl senast mot Frölunda som man kände sig så här äcklad. Först gör vi två A-insatser mot två "A-lag" och sen dippar man totalt och gör en C-insats mot ett jävla B-lag. Snacka om att skillnaden är monumental.

Finns bara en egentlig chans nu som det känns och det är att Modo blir skitnödiga och bjuder in oss i matchen. Backa hem nu Modo!

Burkmat: De är värda ett ettårskontrakt, max 2.

RocknRolf2: Dom stundera är på tok för sällan!!!!

Burkmat: Hagos är en bra defensiv kämpe i sina bästa stunder. Men 3 år? Aldrig. Aldrig. Aldrig...

Kerstin_k: Katastrof. Krisen är lika tung nu som innan LHC, om någon nu trodde någonting annat.

RocknRolf2: aldrig gillat Hagos, det här luktar skiiiit. Vilken dålig inställning, KÄMPA

RocknRolf2: HERREGUD! Alltså man går in i tredje med bara ett mål upp, man har fortfarande chansen. Sen slänger man bara bort allt. Så här kan man inte uppträda om man vill undvika kvalserien. Har man på något vis klarat sig till tredje med uddamålsunderläge så måste man snäppa upp sig och plocka poäng i såna här matcher. Bedrövligt.

RocknRolf2: hela den defensiva insatsen... och uppspelen... och drället...

« · 1409628 · »