1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581119 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

1448081 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
Berglund: hahaha...ja det var ju kontraproduktivt så det räcker.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
Berglund: Faan varannan gång jag postar så blir det nå error och bara halva min posts syns, går inte att redigera den heller. Har varit så några dar nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
hubbenorlen: Det var någon sorts rökbomb, jag satt rätt nära så såg ingen flamma eller så. Var nog ingen brandrisk men dumt ändå. Det roliga va ju att folk i modoklacken börja hålla för ansiktet o munnen och nån såg ut som han skulle spy när röken vällde över dom. Snacka om att falla på eget grepp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

hubbenorlen: Det var ganska komiskt då han som drog av "rökbomben" stod nästan längst ner i klackan och den gröna stinkande röken fullkomligt forsade upp i ansiktena på mer än halva modoklacken.

Det var nån sorts rökbomb, var nog ingen fara för brandrisk men dumt änd%2

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
Knylan: Har bara läst artikeln och där stod det fyrverkeripjäs. Vad var det då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
Per HApps: Ja vad var det för tomte som kom på den idén....? ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
Knylan: Det hela summeras under ST:s chockrubrik "Modofan skämde ut sig vid derby", inte "Modofan utsatte tusental för dödsfara".
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
Kommer ihåg när vi köpte ut 200 tomtebloss och delade ut till en "mellandagsmatch".

1000 grader Celcius och täckjackor var väl inte supersmart tänkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
hubbenorlen: Absolut, fast nu snackar vi ju inte fyrverkerier här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
Knylan: ett fyrverkeri rakt i en folkmassa som befinner sig på en så pass brant läktare som den i eon kan sluta riktigt illa. Får man panik i det läget så drar man många med sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
bisterfinnen: Rätta mig om jag har fel men Bradford berodde väl på att läktarna var av gammalt snitt, alltså vanliga rader av plankor med stora glipor mellan varje rad och att det var bråte under läktaren som tog eld? Gammalt skräp dvs. Vad jag nu ville ha sagt med det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
bisterfinnen: Hette du Siewert under 80-talet också?

Rökutvecklare av den där där sorten brinner inte och utvecklar bara rök under en kortare stund. Det är alltså inte en bengal vi pratar om.

Jag säger absolut inte att det är helt ofarligt, astmatiker kan säkert känna av det om dom står mitt i, men man behöver ju inte måla upp det hela som potentiell massdöd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
orion: Det är trots allt vinter och fullt med jackor, fleecetröjor och andra saker som brinner som facklor om de tar eld. Nu vet jag inte hur varm den tända pjäsen blir och om värmen räcker för att nå flampunkten för något man kan hitta på läktaren, men helt teoretiskt omöjligt borde det inte vara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

orion:

Exakt. Oavsett om branden i sig inte blir dödlig så kan effekterna av den bli fruktansvärda.

Bengaler, knallskott, isfacklor etc ses tyvärr som helt ofarliga av tifofolk. Jag kan tycka att det är coolt och effektfullt med brand och rök, men en väldigt enkel risk- och konsekvensanalys gör ju att alla vettiga avstår.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

bisterfinnen: Och bradford var utomhus...

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
bisterfinnen: Men den största faran är nog panik, och folk som trampar ihjäl varann.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

bisterfinnen:

 

Här går det att få en uppfattning om hur fort det går.

Dessutom har brandröken ingenstans att ta vägen i en hockeyarena, vilket iof gör lidandet kortare för alla offer om det nu är någon tröst.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

Knylan:

Känner du till vad som startat tidigare arenabränder.

Tror du att plywood brinner bra.

Tror du att det finns en sportmössa att evakuera Eon vid brand.

Vad blir konsekvenserna.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

Wayne Gresky: Som gammal tifovirtuos så måste jag ändå få ifrågsätta det här med farligheten. Jag har inga som helst belägg för motsatsen, men herregud; det är ju inte brandrök vi snackar här. Sen förstår jag att man från Polisens håll fördömer det hela hårt eftersom det inte ska få andra personer att bli sugna på att dra av en rökbomb på nästa derby. Men det är ju inte direkt så att han satte nästan 6000 personerns liv i fara.

Nä, jag känner inte att jag orkar hytta med fingret iallafall.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
Dream Team: Farligt, idiotiskt och helt oacceptabelt. Han bör inte få komma in i en hockeyarena på 10 år. Exakt hur farligt går ju inte att veta när man bara har tidningsuppgifter att gå på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

Vi som var på plats kände nog alla odören som spreds i hallen och polisen grep också den röksugne. Hoppas han får den vård han behöver.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
Wayne Gresky: Där tycker vi uppenbart olika. Jag, för min del, kan då inte als begripa varför man behöver dra upp saker som är flera år gamla, bara för att ge dom ett kort ögonblick av "enväga" luft under vingarna. Det är ju samma sak med de där fasansfulla trumpinnarna som kastades under samma matchserie. Dessa har benämnts i er bok senast idag. Få se nu.... fyra och ett halvt år senare så är de fortfarande hett stoff enligt vissa i eran bok.

Vad beträffar känslor efter avgörandet i den serien så har jag nog aldrig känt en sådan tomhet direkt efter att det var slut. För det tog ju just bara slut. End. Finito. Att jag då bodde i Göteborg och inte hade sett en enda fight på plats förmildrade inte besvikelsen på något sätt. Men där och då, efter Svartens puck upp i nättaket gapade det bara tomt. Och jag tror nog fler än jag kände likadant, som du säger. Det spel vi båda hade visat upp och den viljekamp vi hade skådat kändes på något vis värd att inte håna, eller skämma ut genom att lägga ribban för lågt, bara för att få utlopp för div. känslor.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
73Sjöbba: Men extremt duktig på att få uppmärksamhet . Och de tycker han nog är riktigt roligt . Förmodligen är han inte bra på så många saker så han har skaffat sej spjutspetskunskaper inom trigga upp folk branchen . Ignorera honom så söker han sej vidare för att få sin bekräftelse .
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

Dream Team: Matchserien hade många inlägg som låg på gränsen eller på fel sida, men just efter själva avgörandet, den allra svåraste stunden så var det inte fallet. Modoiter var lättade och glada och timråsupportrar förkrossade och besvikna. Ingen orkade riktigt bråka då.

Att sedan efter veckor, månader och år plocka fram det hela för att strö lite salt i såren tycker jag är ganska ok. Ska man retas supportrar emellan så föredrar jag att det sker genom att prata hockey istället för att kalla varandra för diverse fjantigheter. Det handlar om vilka som har klass nog att inte göra det precis när de andra lider som mest, på samma sätt som man bör låta bli att skämta om någon som precis dött.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
SuperMupster: spud är en mycket liten människa, typ småpotatis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
spud: jag måste säga att du isåfall har skrivit i fel bok ;) såvitt jag minns så vare inte mycket till njutning o se den...
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
spud: Kanon . Den och frölunda borta pch sista aik matchen är idrottshistoria .
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
Dream Team: På tal om saker som inte tar slut. Det går att njuta av andra perioden från gårdagens match just nu, cplus Hockey är kanalen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
Wayne Gresky: Jag gissade mig till att det var mitt inlägg du ville kommentera.

Nej, jag sa inte att inläggen under matchserien var så hemskt mycket under gränsen, det var inte det jag menade. Det jag avsåg var istället det evighetslånga frosseri i skadeglädje och div. andra syrligheter som stacks in när man minst anade det. Det var ju inte det att ni inte fick kommentera saken, vi var absolut värda det då. Det var ju sju bataljer rätt mycket utöver det vanliga. Och lägg till derbyfaktorn på det. Men drevet tog ju aldrig slut.

Så ingen av oss bör hävda att vi är bättre än någon annan, det var främst det jag ville få fram.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

Ambroo:Linkan är ju gud i PP, men  hans pass förvaltas ju inte av de övriga "gummi-armarna".

i 5 mot 5 försvann han, liksom många andra.

Kommentera


Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

RTS: Kedjan med Bremberg-Larsson-Fleury bidrog verkligen igår. Bremberg och Larsson gick -4, Fleury -3.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
Wayne Gresky:Jäkligt kul läsning!
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

Wayne Gresky:

Japp. Jag minns inte heller någon hatisk stämning här. De flesta var nog ganska ödmjuka och insåg att det var slumpen som skulle avgöra.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
Wayne Gresky: Härliga tider! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

Jag vet inte hur det står till med ditt minne, men antingen så är det klent med den saken eller så har moderatorerna gjort ett hästjobb med att plocka bort alla smutsiga inlägg för de flesta kvarvarande inlägg från båda håll håller väldigt hög nivå.

http://www.hockeysnack.com/timra-ik/slaget-om-vasternorrland-del-7-modo-timra-183-07/index.php?paging=3

http://www.hockeysnack.com/modo-hockey/index.php?search=slaget&search_seconds=&search_type=topic&paging=33

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

RED DEVILS: Skulle tippa på att det har gjorts förfrågningar angående Donati. Sedan beror det väl på om han har någon klausul i kontraktet med Vålerenga.
Skulle verkligen inte säga nej till honom.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
spud: Det är inte en fråga om smak, utan om intelligens.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

hubbenorlen: Ja smaken är ju som baken, delad. Men det är klart att det handlar ju inte direkt om de mest sofistikerade tankarna som man sprider under en hockeymatch mot länskollegorna.

Sen om jag får vara med och betygsätta olika kommentarer här så tycker jag att den hamnade i rätt gott sällskap. Alla vuxna människor som så genomtänkt dragit några slutsatser om Högström i denna bok igår hamnade verkligen rätt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
spud:så, nu är kl 1 och de är slut på lunchen . återgå till arbetet nu 
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
spud: Därför att det är bland det barnsligaste jag läst i det här forumet. Det är så grabbigt dumt att det kommer att reta upp mig i en vecka till.
Du beter dig som en hormonstinn lumparkille.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
hubbenorlen: Men om slutsatsen är att alla är lika illa. Hur kommer det sig att mitt Sitt igår gör dig så upprörd idag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

Vart är spelarna?

Nubben säger att det inte finns någon spelare som tillför något i laget. Kan det verkligen vara så? Har väldigt svårt att se att det inte kan finnas en back som är bättre än Högström på marknaden, lika svårt har jag att se att det inte finns några forwards som kan ta en plats för Boyce.

Nu när Hedin och Bagarn är bort på långtid så frigörs det ju än mer kapital efter att försäkringen går in och betalar deras löner.

Nä nu måste vi ha in lite nytt blod i laget och stoppa förblödningen som just nu sker i föreningen.

Justin Donati som har ryktats till färjestad vore ju inte helt fel och dessutom center.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14563

Niko Dimitrakos verkar ju också vara ledig.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8786

Joni Haverinen är ju en back som inte kan vara sämre än det vi har i laget idag.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9547

Vi vill ha nytt blod i laget.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
spud: "Efter hur ni uppträdde i våras så lovade jag mig själv att verkligen njuta den dag ni ligger i smutsen."

Där kan vi väl backa bandet en fyra och ett halvt år till kvartsfinalserien där Svartvadet avgör i match 7 för att hitta en liknande smutsspridning. Eller smuts och smuts, det kan vara oerhört njutbart att gotta sig i andras olycka. Det gäller ju att passa på när tiden är kommen, precis som du säger. Ingen av våra led är bättre eller sämre än nån annan på den punkten, det kan vi slå fast alla dar i veckan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

spud: Två fel gör verkligen saken bättre.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

hubbenorlen: Nu skriver ju inte jag till dig specifikt, utan till er TIKar. Efter hur ni uppträdde i våras så lovade jag mig själv att verkligen njuta den dag ni ligger i smutsen. Nu är ni inte där vi var ännu, men kanske blir det så roligt en dag också..

Till dess kommer jag verkligen passa på när lägena uppstår, det är bara att njuta alla Lakers fans!

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

spud: Öknamn får du använda hur mycket du vill. Det jag pratar om är att medvetet skriva saker för att håna och reta folk.
Jag har ALDRIG gått in i modo-boken och skrivit nedlåtande saker efter ni har förlorat, av den enkla anledningen att jag vet hur mycket en förlust svider i ett utsatt läge. Och jag vill inte spä på den känslan för min värsta fiende ens.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

hubbenorlen: Det är till att ha ömma tår om man tar så illa vid sig av ett sitt..

Om man nu inte vill att andra använder öknamn då kanske man själv borde fundera över sitt eget användande av det..

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06

spud: Menade under matchen, vilket du nog förstår.
För övrigt tog matchen slut vid tre noll. Det var då du skrev.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
Wayne Gresky: Ja precis. Du har helt rätt. Tack för att Du för en bra dialog och inte hånar i olyckan
Kommentera

1448081 · »