1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580618 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01

« · 1805491 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Skönt med seger, hoppas vi vinner nästa också så självförtroendet går upp inför meca. Kedjeändringarna verkar ha slagit ut väl, som man förväntade sig. Bittert att tränarna inte gjorde det tidigare, det ska dom ha kritik för. Kul för Johnsson som var riktigt bra idag att få göra mål. Vart var Mattsson? Såg honom inte på bänken heller om jag inte såg fel? Hoppas verkligen vi slipper AIK första matchen i meca, fy satan så svårt vi har mot det laget. Kör hårt nu inget att förlora!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Dundee:

Tack för de värmande orden. Skönt att ni slapp negativt kval på nytt. Vi möts antagligen till hösten igen. Tror att kvällens match var streamad och då visas den inte i sportbaren, så därför gick vi på bio i stället. Denna vecka också, jajamensan!

Tur för er att VIK och Löven möts i den sista av omgångar... : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Rytter: Får man ringa en vän? Annars frågar jag publiken. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Rytter: Själv tar jag en byxvärmare... skål!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Olle: Håller med, klockrent axel mot axel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Man får salutera till vinsten med 3-2 Själv är man bara glad över att slippa uppleva ytterligare ett kval. Lycka till resten av säsongen nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Olle:

Jasså det var axel mot axel nu, nyss var det ju en bröstvärmare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Modo förlorade... men i nederlagets stund vill jag gratulera till att dom undviker kval neråt. Grattis! Väl mött nästa säsong.
Vad gäller oss... så vill jag never ever se Forsberg el Stridh som tränare i Timrå IK igen.
Denna säsong så har dom sabbat den bästa chansen i mannaminne att gå upp i SHL. Med rätt coachning hade vi definitivt haft chansen att gå upp. Jag firar med en byxvarm Explorer... finns inget annat hemma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Rytter: tveklöst axel mot axel. Det är bara att borsta av sig och sprätta upp igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Olle:

Vars tror du att tacklingen tar?

1. Mot axeln?
2. En bröstvärmare? (som du kallade det)
3. Mot huvudet?
Uppladdat:

450x300-tackling.jpgtackling.jpg

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Timrå IK - MODO Hockey 3-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Bra träning Johnsson gjorde mål, han har spelat riktigt bra idag :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Rytter: visa en repris som säger att den tacklingen tar i huvudet så kanske jag ger med mig. Allt bildbevis tyder dock på att skröder ligger kvar för att han klämmer fingret. Dessutom, hur ska någon någonsin kunna skada huvudet på den köttskallen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Fasen om vi hade vågat vaska om laget så här för 10 omgångar sedan..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Ja förbi AIK nu 2-2 och förlängning där
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Timrå IK - MODO Hockey 3-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Heisenberg: kanske matchens absolut skönaste mål. Ibland är vissa spelare så jävla värd att göra mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sputnik:

Du kanske ha missat diskussionen helt senaste åren, finns inte som säger att puckföraren ska ha koll och behöva skydda sig. Man har ju vänt detta och lägger ansvaret på den som tacklar, sätter man tacklingen i det läget ger man domaren inget val annat än att ta 5+GM. Vi får väl se ifall det blir fler matcher för den smällen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Rytter: Jo men som det så oftast snackas om så måste ju den puckbärarande spelaren också ha lite koll, det är en tackling rakt framifrån inte från sidan inte mot sarg utan en hederlig bröstvärmare utan armbåge.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Rytter: spelaren måste väl vara beredd på att ta en tackling också? Annars kanske alla spelare borde åka runt med huvudet i knähöjd för då får ju ingen röra dem?
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Heisenberg:

Man får gå in som tredjegubbe, men man får inte tackla en spelare i huvudet som står nerböjd med huvudet, det är skillnaden och det som gör att det blir 5 + GM för detta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Heisenberg: Ja och det är ju långtifrån någon blindsidetackling vi pratar om utan en hederlig bröstvärmare som Skröder olycktvis håller ner huvudet flr lågt på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Webmaster: Jaaaaaaaaaaaaaaa 2-1 Pantern
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sputnik: håller med, man ser tredjegubbe komma in i situationer hela tiden. Man får väl för fan gå mot puckförande spelare? Eller får man bara spela man mot man i hockey?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Timrå IK - MODO Hockey 2-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Heisenberg: Man klagar inne på Modoboken att Strömberg kommer som 3:e gubbe, men jag hade inte klagat ifall det var modokille som satte den tacklingen. Jaaaaaaaa larry och dahlen vilket radarpar!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Haha så jävla skönt!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Olle:

Skyll på er spelare som går in som tredje man och sätter den i huvudet, svårt att tackla någon i bröstet som står med huvudet nedåt då tar den i huvudet automatiskt. Det är helt rätt med 5 + GM för denna med dagens regler.

Strömberg är övertänd och ska spela tufft men gör fel som går dit som tredjeman så där hårt och det är bara att svälja.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Modano: F-E-M Jävla minuter för en helt vanlig bröstvärmare?! Alltså herregud vilken sjuk nivå zebrorna håller i den här serien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
MEN VA!!!! DET ÄR JU FAN en klockren tackling det är ju gör fan skröder som stirrar puck!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Ja Pantern har kvittera 1-1 VINN NU TIMRÅ
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Herminator: 3036 landar snittet på då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sputnik: Får väl passa på här att önska herrskapet ett stort lycka till i slutspelet, ni har gjort en fantastiskt fin säsong och med lite medstuds kan ni gå riktigt långt.

Modo går på semester om några dagar så vi ses på sca-cupen igen i höst.

Väl mött
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sputnik: Fast det hade nog inte skadat att ha en frisk Johan Persson tillsammans med E.P och Lööke, båda är mer framspelare och Persson skulle nog kunna synka bra ihop med grabbarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Olle: Ja Dahlen känns mer mogen för större uppdrag, E.P skulle behöva en säsong till i HA, bygga lite mer muskler och få spela i en ledande roll
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sen tycker jag det blir smärtsamt märkbart att EP behöver Dahlén mer än tvärtom. EP är en riktig talang men Dahlén är ett par klasser bättre. Han skapar på egen hand, han är en målskytt med ett riktigt bra målsinne och han har den där glöden som EP saknar. Kanske EP kan komma till sin rätta med en riktig sniper att lägga mackor till men Dahlén kan skapa sin egen framgång. Ska bli riktigt spännande att följa den grabbens karriär.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Olle: Känns som Lööke vaknat till på riktigt nu när han får spela med E.P, han har haft ett helt annat driv än så länge. Kedjan Dahlen, wedin lauritzen känns riktigt tung än så länge. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Olle: Ja vilken scenförändring borde haft 3-4 mål till AIK leder måste vinna för att ha chans på 5e plats
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Herminator: snacka om scenförändring i spelet nu när man kastat om lite i kedjorna. Varför gjorde man inte det här för 10 omgångar sedan? Matchen i sig kan väl gå precis hur som helst men tänk vad många poäng man kastat bort dom senaste 10 omgångarna med fantasilösa kedjor som i bästa fall kastat vinkelskott i maghöjd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Heisenberg: 5342 är vi rätt bra..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Johnsson har varit bra idag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
hubbenorlen: Tjänstefel, avgå alla!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
kajan: Det är så jävla uselt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Timrå IK - MODO Hockey 1-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Olle: på tal om Lauritzen har han väl infriat mina förväntningar och lite till denna säsong. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
hubbenorlen: samma här, vakna cmore!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sputnik: Men vad fan är det frågan om!? Jag försökerkolla på matchen men när jag klickar på den så startas Mora-Björklöven?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sputnik: Genialt mål av Lauritzen. Kan man inte göra traditionella mål i PP så får man ta till okonventionella sätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Haha vi var i zon så länge så spelarna var helt slut vid kvitteringen, gör ett mål så man får vila helt enkelt.
Kommentera

« · 1805491 · »