1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580616 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01

1805999 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Hur länge ska vi vara utan Didrik efter lotterinämndens utslag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
kulltorp: håller med dig...

Den där passningen slår man inte till sin lagkamrat om han inte ligger med frun till den som ska passa...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sputnik: Kan bara bli en ska inte vara någon alls då gubben tittar ner måste ju fatta att det kan smälla då. Skandal med en match avstängning då man sett mycket värre smällar utan att någon utvisning blivet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sputnik: en rejäl tackling som jag tycker är ok:
www.youtube.com/watch?v=UcO1NkomCxs
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sputnik: Ja bättre med Västervik hemma till mötet med Pantern åker man flyg får man hoppas
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
T T: Jag vet inte jag, känns snarare som Vi har svårare i Västerviks sunkarena.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sputnik: Ja, och Pantern borta. Kanske bättre med tvärtom, jag hoppas att Pantern går om Västervik i morgon. Men först måste vi förmodligen slå BIK, det blir nog så knepigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sputnik: vilket borde innebära att om vi blir 5:a och Västervik 3:a gör att vi möter dom hemma eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
T T: Fast enligt länken så står det ju att i omgång 4 så har lag 5 hemmamatch mot lag 3.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
JanneH: Trist att Knylan sprider desinformation här. ;)

Han räddar dock delvis upp det på sista raden (vinna bortamatchen mot fyran), men att slippa både Pantern och Västervik borta går inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
JanneH: Faller alla pusselbitar på plats så finns det inget som inte talar för oss i Meccat. Men för att pusslet ska kunna läggas tror jag det är nödvändigt att Johan Persson och Mattias Nilsson återkommer och är i speldugligt skick.
För med full trupp och lite sunt förnuft i ledarstaben finns bredden att skapa fyra fungerande linor, precis som det var i inledningen av serien.
Men säsongen har visat att vi har varit löjligt sårbara för skador, och det har egentligen inte spelat så stor roll vilka som varit skadade. Skadebortfallen har lett till en obegripligt stor dominoeffekt som förlamat hela laget. Jag hoppas och tror att självförtoendeboosten som en (nästan) skadefri trupp och med underdogsstämpeln laget själva har skapat kan göra underverk i det här gänget.
Jag ser med tillförsikt fram emot en superintressant fortsättning.

Alltid rätt, alltid rött!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
EArk:

Jag vill fira fredagskvällen den 10 mars i Malmö Isstadion, så vi får fan se till att bli sexa!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
JanneH: I Nuläget så möter vi Pantern och Almtuna borta
Pantern i andra omgången och AIS i sista
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
JanneH:

Fan! Då måste vi lägga oss i morgon, för annars går en annan miste om en sista hemmamatch. Pantern borta - ja tack!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Knylan: Där sa du något jävligt intressant som jag inte visste. Dvs att om vi blir 5a så slipper vi Pantern, Västervik och AIK borta... Stämmer det så är ju 5e platsen ännu viktigare. Tänk bara att slippa långresorna till Malmö och Västervik. Jag instämmer i att vi har kanske bästa högsta nivån men jag instämmer tyvärr även i att vi har sämsta lägsta nivån. Sedan är jag orolig för våran trend så matchen mot BIK blir jävligt viktig både för tabellplaceringen men även för att få igång maskinen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
tjobba:

Dessvärre kanske vi också har den lägsta lägstanivån bland seriens topplag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Knylan: Håller helt med dig om att vi har den högsta högstanivån. Förmodligen bäst i serien då. Men det är när vi inte kommer upp i den där högstanivån som vi är mänskliga. Klart mänskliga. Och extrapoängen kan bli avgörande. Det KAN räcka med 3 fullpoängare då. 10p borde innebära första- eller andraplats. Och kan vi inleda med att slå AIK i första matchen så ligger vägen öppen.
För som jag räknar det, så är vi i så fall tvåa, två poäng efter ledaren efter en omgång. Och då har vi ju faktiskt allt i egna händer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Knylan:

Om vi tar BIK så är ju saken klar och de har "bara" äran att spela för. Att AIK skulle torska mot OIK hemma tror jag inte det minsta på, men vi har som sagt ödet i egna händer och klubbor. Här har vi party i morgon, så min enda möjlighet är att följa matcherna via mobilen. Det var ju tråkigt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
tjobba: Vi är fortsatt det lag i Meca som har den högsta högstanivån i det att vi har de två enskilt bästa spelarna i ligan, plus en Larry i högform. Lyckas vi bara knipa femteplatsen imorrn (vilket innebär att vi slipper möta AIK, Västervik och Pantern borta, plus en extrapinne samt en extra hemmamatch) så har vi alla chanser i världen. Det borde vi ha ändå, men den där extrapinnen är nog jävligt viktig om vi drar på oss en torsk mot Gnaget som jag är mest orolig för. Ska vi ha en chans så måste vi nog vinna bortamatchen mot fyran.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Heisenberg: Ja, herregud vilket hopp man får upp igen efter gårdagens helt prickfria insats. Vad bra vi är när vi spelar så här! Bara maler på, åker skridskor och tar av motståndarna pucken. Kan vi göra 5 sådana här matcher i hockyrejset så borde vi kunna vinna tre matcher i alla fall - vilket då innebär 10 poäng. Undrar om det kan räcka?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sputnik: Intressant att alla här inne kunde se att det borde mixats om i kedjorna betydligt tidigare, medan de betalda så kallade tränarna inte insåg det förrän förra matchen. Han hade tänkt köra denna formation två matcher alltså? Nu blir man ju för fan orolig att han kommer gå tillbaka till som det var innan om vi förlorar nästa match.
Litar inte på Roger för 5 öre längre, hur fan kan man bli så förvånad över att det gav utdelning att ändra om i laget efter att det gått 6 matcher utan mål och uselt spel från övriga formationer utom första?
Vadå låta dom andra spelarna spela ihop sig? När han ändrade om i förstakedjan nu så blev det ju ändå ny miljö för de andra tre kedjorna också.

Hur kan han säga både att han insåg att det var dags att splittra förstakedjan förra matchen samtidigt som han påstår att han inte gjort det på ett tag för att han ville låta övriga laget spela ihop sig först? Han verkar så jävla virrig.

Jag håller med Lauritzen angående tacklingen också, han är inne på samma spår som dom flesta här inne.
Riskerar Didrik avstängning nu? Kanske behövs ändå, tycker inte alls han har varit bra på slutet.
Men då hade jag hellre sett en bänkning men det kommer Roger aldrig göra.

Nu lär det bli AIK i första play-off matchen, kunde nog inte fått värre motstånd i början men det kanske är lika bra att få det värsta först? Man måste ju som sagt ändå nästan vinna alla matcher i Meca. Då ser jag hellre att vi får börja på hovet mot dom, känns som nerverna kommer spöka om vi spelar hemma första matchen.

Bra match igår, fortsätt på det spåret nu. Tänk om vi hittar tillbaka till höstformen innan meca nu? Då kan det bli skoj :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
jå1: Jo det stämmer, men det bådar ju gott att laget höjt sig vid ett derby i så fall för det har vi inte varit bortskämda med på senare år. nu vann vi ju visserligen det senaste derbyt innan också så förbannelsen var väl redan bruten. Jag har fortfarande inte några större förhoppningar inför Mecca utan jag ser oss som en outsider som kan komma att röra om i grytan lite....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
El Maco: 1-5 vinsten kanske gjorde gott för spelarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
jå1: å andra sidan har vi väl snarare torskat derbyn på dålig laddning? Minns den där gapiga tränaren som Modo hade nyss som höll på att kissa på sig i upphetsning efter första derbyt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sputnik: Att flera spelare lyfte igår behöver ju inte enbart bero på att det ändrades i formationerna då det faktiskt var ett derby. Blir intressant att se om det forsätter se lika bra ut på fredag och Mekka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sputnik: Såg Facebook intervjun efter matchen igår med Hamrin som Intervjuade Roger och man blev väl inte klokare efter det. Roger gick in på att han han väntat med att splittra förstakedjan för att han velat ge övriga kedjor chansen och tid att spela ihop sig. Det var inte heller förens efter Västerviksmatchen som man kände att det var dags att splittra Dahlen och E.P. Roger hade tänkt ge denna kedjeformering 2 matcher, han verkade nästan överraskad av resultatet han fick ut av samtliga kedjor. Det är ju bara sisådär 15 matcher för sent att komma på det nu, nu kan vi ju visserligen komma ut som ett helt nytt lag i Mecca men denna säsong känns som flera nämnt helt bortkastad, så mycket potential som gått till spillo. Sen pratatde Lauritzen lite om tacklingen av Didde. Basse tyckte att man måste få tackla i det läget, att Didde gjorde en korrekt tackling men att Skröder kröp ihop för mycket därav utgångsläget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
sargad: Jo jag vet, han har väl sagt själv att han inte kommer spela mer efter NHL om jag inte minns fel. Man måste ju ändå få drömma lire. ;) Lander däremot känns rimligare och skulle vara mer än välkommen tillbaks. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sputnik: En promilles chans att Z överhuvudtaget kommer spela i Europa igen.
Anton känns som en rimligare möjlighet att vi kan få draghjälp av inom 2-3 år OM vi sportsligt och ekonomiskt tillhör AS mellan till övre skikt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sputnik: Aja får väl bli ett 3:e sist inlägg på raken. :P
Ser att Detroit missr slutspel, Zätas storhetstid i NHL är väl över nu så det är väl lik bra att han river sina sista år på kontrktet och kommer hem och spelar upp oss till SHL igen. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sputnik: Det har ju snackats om Transatlanter ibland härinne, men på tal om Mikko lehtonen så kanske det rent av är en Finne med spets vi behöver. ;) Det känns ju som att vi haft ett par lyckosamma sådana genom åren i klubben. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
sargad: ja han snackade ju om att han hde något flimmer för ögonen eller vad det var. Sen bröts kontraktet med Timrå varv det inte tog lång tid innan han helt plötsligt skrev på för Troja, kändes som allt var lite spel för gallerian. Han pangade ju in 3 mål i sin första match med Troja också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
söder över: Om inte Trojanska hästen luggar sportklubben eller Björk-ås på en allsvensk plats. Då blir han nog definitivt kvar i Ljungby.
Kanske han blir kvar där under alla omständigheter då han lite oförklarligt drog hem innan sässen drog igång i höstas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
söder över: Tror inte han e så sugen, han hade väl hemlängtan. Men vem vet han kanske kan tänka sig det med en annan coach. Nu har ju dessutom Troja chansen att gå upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Woody: kanske kan vi göra ett nytt försök med Jonathan Nilsen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Woody: Nielsen som lämnade oss och gick tillbaks till Troja hade potential att vara en Lehtonen light tror jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
söder över: Jag måste bara få säga följande, även om jag nu går händelserna i förväg. Jag var inne på tuben och kollade några gamla matcher från förr och herregud vilket underbart skott Mikko Lehtonen hade! Målvakter som har hur fri sikt som helst, men inte har skuggan av en chans att ens hinna röra sig innan pucken ligger inne i mål. Vilken enorm tillgång det vore att ha en back med ett sådant skott igen. Finns det ens sådana spelare att tillgå längre? Isåfall vill jag ha honom i Timrå till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Jo just ja...

Det var skillnad på skit och pannkaka jah...

Att vara spelare i FBK på den tiden var lite pannkaka när det gällde disciplinärenden...

Didrik har antagligen gjort sin sista match för säsongen nu...

Ser att det står matchpenelty i protokollet nu så det blir väl en 10matcher eller så för didrik...

Är det någon som vet om skröder ens överlevde smällen?!
Uppladdat:

450x300-img_1864.pngimg_1864.png

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Men det ska vara lugnt...

Inte blir det väl mer avstängning att vänta på Didrik?

Frögren slapp ju avstängning för den här:
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
jokklas: jag vill inte ha Timrå spelare borta med hjärnskakningar heller så jag har inget emot att man straffar tacklingar som tar emot huvudet.

Ibland händer det och då är det detaljerna som ska avgöra om spelaren som delar ut tacklingen ska straffas hårt eller om han skall straffas lindrigt.

Den här situationen var inte något som behövde straffas hårt anser jag.
Enligt de nedan ställda anledningarna.

Det är ändå lämpligt med straff för de gånger en smäll tar mot huvudet för att spelarna ska vara noggranna i alla lägen med att undvika kontakt med huvud.

Samma princip som hög klubba. Få är med flit men ansvaret ska tas ändå,..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Heisenberg: Nja, det finns ju en anledning till att man är så hårda mot den där typen av situation. Även om det kan vara omöjligt för någon som skall tackla att reagera på ett huvud som plötsligt är lågt ibland så är det i långa loppet kanske ett nödvändigt ont för att undvika mängden hjärnskakningar i sporten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
{Gavelo, Cyklop}: Tack själv för denna säsong. Förhoppningsvis är vi båda stabila på övre halvan av AS nästa säsong. Slutspelsserie, det vore något.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
söder över: Håller med, om det resonemanget höll att det bara är tacklande spelares ansvar så borde alla spelare böja ned huvudet och få fri gata in mot mål genom det. Didrik måste ju stoppa honom, skröder får väl för fan hålla upp huvudet. Blev förvånad att det ens blev utvisning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Rytter: Gillar ditt bildbevis.

1. Hoppar inte in en tackling
2. Håller in armbåge
3. Kommer inte från blindside

Om ditt resonemang om att spelare inte har minsta ansvar för sin egna hälsa på isen skulle stämma så måste man förbjuda all kontakt i ishockey.

Det får börja heta is-schack isst...

Han (skröder) är ett äpple hög från början och han dubbelviker sig innan kontakten från Didrik...

Vad fan ska Didrik göra? Ingen kraft i smällen! 2+10 känns rimligare än 5+game!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sputnik: Ja det skulle vara något. Vi får väl hoppas att man får uppleva ett shl derby lagen mellan. Dock tror jag det dröjer men det skulle vara underbart. Lycka till nu resten av säsongen nu kan man fokusera på fisket 🎣🎣🎣
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Rytter: Men gubben tittar ju ner hänger inte med en klockren tackling som SANNY säger
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
DJ Hemp: Jag har nog sällan brytt mig så lite som ikväll efter en förlust. Segern mot Mora senast fick mig att pusta ut och se fram mot en ny säsong där det handlar om gör om gör rätt. Den här säsongen har bara varit strul från första början. Förhoppningsvis har man lärt sig vad allsvenskan handlar om nu och kan ta med sig det in i nästa säsong på ett positivt sätt.

För eran del är det nog väldigt viktigt att ni lyckas göra en jävla bedrift och gå upp i år annars riskerar ni nog tyvärr tappa Dahlen,Pettersson mfl. Men tror nog ni har en jävla bra chans att ruska om de flesta i Hockey racet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Dundee: Väl mött, hoppas vi får spela mot varandra i SHL i framtiden istället, där vi Båda hör hemma. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Gavelo:

Tack för alla fina ord även från dig! Säkert möts vi igen flera gånger om inom en alltför snar framtid... : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Heisenberg: MoDoliderna krossade, Jonte vann guldgallret, nu blir det en segervirre hemmavid a'la BOX.
Skönt med hockey ibland!
Tack gubbar.
Kommentera

1805999 · »