1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580374 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01

« · 1804750 Till forumet


Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Dags för en matchtråd. Dagarna bara rinner iväg och i morgon inleds vårmånaden maj. Vi får hoppas att Pantern spöar AIK samtidigt som vi genomför en lika stark derbyinsats som i Fjällräven Center senast. I så fall innehar vi den åtråvärda femteplatsen inför serieepilogen på fredag. Är det bara jag som vågar hoppas lite på det scenariot?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
DJ Hemp: Jag är väldigt skeptisk inför Meca-racet men det skulle ju va roligt att spöa Modo
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Ragnarok:

Samt redan finalklara BIK = råg i ryggen inför MHR!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
DJ Hemp: Som tabellen ser ut nu går vi en kamp om att få inleda hemma eller borta - mot AIK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
tjobba: Ja men vad bra, AIK som vi har så lätt för.......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Ja AIK på Råsunda blir fan inte lätt..
I
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
SMÅLAND: verkar inte som Forsberg tänker göra så mycket inför mOdOmatchen...det rullar på...väldigt förtroendeingivande. Vi spelar bara av matchetna. Han brinner verkligen för uppgiften.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
"Vi måste in och göra skitjobbet" säger Roger för 357 gången, MEN SE TILL DÅ ATT SPELARNA GÖR DET DÅ DEN HÄR GÅNGEN, eller är det för mycket begärt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Ragnarok: Ja, ni kan börja med imorrn.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Puckat: Efter mycket om och men så sparkas AJ...ifrån MoDo
De vågade göra DET inte Timrå vågar...
Något sent iofs
..Men..det gav ett resultat som räddat de ifrån negativt kval
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
SMÅLAND:

Hur länge till sträcker sig vår RF:s kontrakt? Han kanske avgår självmant efter säsongen beroende på hur den slutar. Sedan blir det intressant att se vem som blir forumets nästa hatobjekt. : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
DJ Hemp: Tänk om Christer Abrahamsson kunde glidit in som " Gubben i 📦 och räddat oss i Mekkat!!!! 😵 😵 😵
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
SMÅLAND: Ja... vi undviker negativt kval oxå o då har vi inte sparkat tränaren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
DJ Hemp: Vore coolt om Stephen Brown skulle återvända efter 30 år. Minns hur han kutade in på isen i strumplästen efter en seger mot Sundsvall. Engagemang!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Lyfter frågan igen; 6'e matchen i rad utan mål från vare sig lina 2, lina 3 eller lina 4. Kalenderbitare, är det rekord?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
DJ Abbot: fast vi var rätt kassa på isen och han fick sparken innan säsongen var slut. Största insatsen han gjorde var att ta hit Jocke Nilsson
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
El Maco: minns tydligt hur ST slog upp nyheten om en hel AIK-FEMMA. Egentligen handlade det om några osnytna stockholmsjuniorer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
El Maco: ang Mr Brown. Minns att en spelare berättade att Brown att ville införa kostym, klippning och litteraturstudier i laget. Hade varit kul att få tagit del av denna konversation när han presenterade sina idéer. ..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
DJ Abbot:

Riktigt bra idéer, skulle jag säga. Många såg ju rent förjävliga ut på den tiden. Permanentade, uppfönade hockeyfrillor och allmänt fula kläder. Litteraturnivån var väl i klass med Aktuell Rapport i bästa fall. Fan, vad jag saknar den tiden... Inte!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Nisse på Mon: Inga tecken på omkastning i kedjor, bedrövligt. Det är en lagsport som kräver fler fungerande formationer!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Roger & co behevöver inte ändra på ett skit i Timrå IK.

Roger behöver inte få nöjda glada individer, utveckla spelare, utveckla gruppen, tänka taktiskt, vara strateg, gatsmart, medial, finurlig, glad, sur eller vad fan som helst.

Vinner Timrå IK, gärna någorlunda rätt matcher, då är allt frid och fröjd.

Är, eller har, läget varit så i år?

Några små funderingar och frågor som infinner sig:

- Har vi överlag vunnit de viktiga matcher som troligtvis skulle ha ökat på hemmasnittet i nästa match?

- Har vi ändrat spelform när vi uppenbart blivit sönderlästa och analyserats av andra lag under resans gång?

- Har vi börjat kötta och dundra fysiskt ont när Roger snackat om det?

- Har vi genomtänkt och i samförstånd med Roger försökt att fingertoppsvärva inför slutspurt och slutspel?

- Ser det ut som om truppen mår bra och funkar så gott det går i alla delar?

Jag har säkert missat någon fråga. Är svaren på dessa frågor av karaktären "possitiva" i förhållande till de förväntningar och realistiska förhoppningar man i dagsläget kan önska av Timrå IK?

Då är allt frid och fröjd i min bok.

Jag är bara en enkel supporter som offrar rätt mycket tid på det anrika klubbmärket.

Älska Timrå IK!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Kanske är ute och seglar eller är alltför mycket dimman..
Men jag satte nu 4-1 till MoDo och 500 spänn...
Vinspengarna skänker jag till kvinnojouren i Vilhelmina!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
SMÅLAND: Det finns bara en frälsare och det är Tommy Andersson!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Det är fantastiskt uselt om det inte ändras i formationerna idag, är Roger ens medveten om att det är 3 kedjor som inte gjort mål på 6 matcher? Ännu värre är att dom inte ens har spelat bra. Här pratar vi om en tränare som inte har en jävla aning om hur man får spelare att prestera. Kan bara tänka mig hur jävla less spelarna är på våra tränare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Heisenberg: Ser väl inte ut att bli fullt hus i kväll när man kollar över biljettläget. Skulle gissa på 5 500 personer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Heisenberg: Har spelarna något ansvar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Kongo: spelarna har naturligtvis ett ansvar. Men om det inte fungerar måste tränare och sportchef ta det ansvar de är anställda för. Det har inte blivit gjort. Någonting skulle gjorts redan i samband med jvm. Men det sket man i. Nu står vi här...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Nisse på Mon: tror TIK viker ned sig fullständigt mot mOdO. Och meca blir ett totalt haveri.Men hoppas jag har fel förstås...
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
tjobba: Angående publiksiffran, någon som vill dela med sig om vad som står i artikeln?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Heisenberg: Fanskapet Roger och mesen Stridh måste bara idiotförklaras de ALLA ser att man kan inte rulla på när 3e kjed inte funka på en månad. Spelarna är ju för helvete inte ens tända inför matcherna ska bara brinna av att vinna ser bara ut som man vill spela av säsongen. Ingen jävel som vill göra skitjobbet spela fysiskt glider som rädda kärringar på isen Rogers jävla svammel har man hört sig så jävla trött på det ska göra ONT OCH SPELA HOCKEY haha PAJAS ROGER O FRÖKEN STRIDH
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sputnik: 4 500 sålda biljetter. De räknar med 1000 som löser in sig på ståplats i kväll och att de kommer närma sig fullt hus, 6 000.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Kongo: skrev faktiskt att dom spelarna som spelar i dessa tre kedjor inte har spelat bra. Så givetvis har dom ett ansvar, men dom får ingen ny miljö att spela i oavsett hur bra eller dålig man varit. Där är det Rogers ansvar att få dom att hålla motivationen uppe.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Vi ska fortfarande komma ihåg att vi i år gjort en betydligt bättre säsong överlag än något av åren sen vi trillade ur. Sen att vi inte bibehållit samma vinnande spel som under hösten är synd.
Men absolut, formationerna måste de pyssla med som läget är.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Perreman: Det är dom flesta medvetna om här inne, det är nog just därför det är mycket negativt tyckande här inne, mig själv inkluderat. Det är så otroligt onödigt och en riktigt jobbig känsla som supporter att se på när föreningen sakta slarvar bort att göra något bra av säsongen. Jag hade varit otroligt nöjd att ligga topp 8 om vi hade haverat i nedre regionen av tabellen i år. Men nu när man sett och vet kapaciteten i detta lag så är det jävligt svårt att hålla humöret uppe när det är som det är just nu. Jag får nästan känslan att tränarna pissar på fansen och spelarna genom att vara så extremt handlingsförlamade. Känns inte som dom gör sitt bästa, och det är jobbigt att se på medan man tänker tillbaka på hur bra vi gick på hösten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Och jag är medveten om att det kanske inte blir någon skillnad även om han gör om i kedjorna, men grejen är att han inte ens ger det chansen. Jag får bara intrycket av att dom har gett upp denna säsong mer eller mindre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Heisenberg: Jag tror absolut att tränarna gör sitt yttersta för laget. Däremot tror jag inte på deras förmåga. Vi är fortfarande pinsamt dåligt organiserade, och allt anfallsspel bygger på individuella initiativ. Dessutom verkar nubben och tränargänget osynkade. Förutom EP och JD - som skulle utvecklats även med mig i båset - går dom flesta spelarna mer bakåt än framåt. En säsong till så har vi boyce, JP, Didrik mfl i ettan.

Spelarna har ett stort eget ansvar, men när det ser så glädjelöst och tafatt ut rakt över (med kända undantag) är det uppenbart att något är jävligt fel. Den här säsongen ser ut att sluta i ett stort antiklimax, och det är inget annat än ett gigantiskt misslyckade. Förhoppningsvis får det konsekvenser. Lite nytänk i form av nytt-och-fräscht skulle den här föreningen må jävligt bra av.

Med det sagt: krossa Modo.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Nisse på Mon: 2-7 i baken får vi ikväll...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Bragd-Birger: Ja dom gör säkert sitt bästa, självklart. Men rakt ut sagt kan man väl säga att dom helt enkelt är så dåliga så det ger ett intryck av att det ser ut som att dom inte ens försöker. Att två tränare på denna nivå inte kan se att det är ett problem med 3 kedjor som inte producerar överhuvudtaget tycker jag är tragiskt. Eller dom kanske ser det, men dom gör inte ett skit för att försöka förändra det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
kulltorp: Såg att JW och Ludde var osäker till spel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
jå1: Var såg du Det?
Krossa MoDoliderna!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Modano: Man kan föra fram åsikter på olika sätt. Tror att många här på snacket är frustrerade med bristen på synliga initiativ från tränar o ledarteam. Tycker alltså att man kunde gjort bättre jobb i flera delar. Men för det är ju inte dessa förtjänta av att bli kallade idioter och tokhånade. Det leder ingen vart.
Sedan är det som Kongo skrev, solklart är spelarna medansvariga, men jag tycker att det ligger på tränarteam att t ex skruva på kedjeformationer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Herminator: Roger sa det till sporten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Mattsson

Hardegård - Persson
Westlund - Dahlroth
Strömberg - Nilsson
Själlin

Dahlén - Lauritz - Wedin
Pettersson - Molinder - Lööke
Johnsson - Boyce - Ludde
Berglund - Stene - Hållander
Erenrot
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
jå1: stats.swehockey.se/Game/LineUps/302990

Ludde är med men inte JW.

Nya kedjor!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Uppställningen för kvällen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Förstakedjan splittrad, Wedda in i första, Hardegård i första backpar🙏Dom verkar ha lyssnat på våra önskningar. Förstår dock inte varför en av seriens bästa tekare (21 Johnsson) spelar som ytterforward
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Otto1: Jasså Roger särar på E.P och Dahlen alltså. Tror nog allt att Roger varit inne och smygläst och snott tips från oss här på HS. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Spännande att han bytt i kedjorna nu, Wedin i första också istället för Pettersson precis som jag ville. Hoppas det inte är för sent bara, men bra att dom tar till åtgärder. Står dock fast vid att jag tycker det borde gjorts betydligt tidigare. Skönt med lite positiva nyheter i laget så man slipper gnälla och bli frustrerad hela tiden. Nu är det upp till bevis ikväll!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Ser ingen Mattsson, spelar han inte?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
1-4 och Gravölen ikväll
Kommentera

« · 1804750